Kirjoittaja Aihe: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"  (Luettu 6496 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 440
  • Peukkuja: 4
  • C5
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #75 : Maaliskuu 07, 2019, 14:02:56 »
Kuten Ossi kirjoitti, myös minun 2 litran HDI vaatii ainakin pari tuntia enenkuin reakoi muutokseen. Oli kerran nokka pystyssä metsällä parkissa ja niin loisti "Oil level incorrect". Ei poistunut tasasella uudelleen käynnistyksellä. Vasta parin tunnin päästä makkaranpaiston jälkeen kaikki OK.

Eli ei sinne kannata kerralla litraa enempää laittaa.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #76 : Maaliskuu 07, 2019, 14:13:42 »
Mulla oli Coupen öljymäärätunnistimen vihreä töpseli jäänyt kokonaan irti ilmeisesti jakopäärempan jäljiltä. Näytti aina mittaristossa Oil --. Huomattuani nosturilla ollessa irtonaisen töpselin laitoin sen helposti takaisin paikoilleen.
Virrat päälle ja useampia käynnistyksiä sinä iltana, näytti edelleen Oil --. Seuraavana aamuna näyttö sanoi viimein: Oil Ok.  :) Pelannut monta vuotta.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #77 : Maaliskuu 07, 2019, 16:08:27 »
Moro! Meikäläisen THP vaatii öljyn lisäyksen jälkeen yhden yön miettimisaikaa ennenkin tasovaroitus poistuu. Öljytikku on tosiaan osattu tehdä aikatavalla lukemiskelvottomaksi. Ensimmäisen kerran kun tasovaroitus tuli olin jo hätäpäissäni lisäämässä toista litraa mutta onneksi järkivähä ehti mukaan ja sanoi että eihän tää nyt näin voi olla. Aamulla oli sitten ok.

Niin se taitaa olla, vaimon mukaan ei auto valittanu mitään aamulla eikä service palanu. Pakko vielä sanoa, että olis perkhale se tikku kunnollinen josta näkee sen mitä siitä on tarkotus katsoa, niin vois nuo ilmotukset jättää omaan arvoonsa.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #78 : Maaliskuu 07, 2019, 16:11:30 »
En tiä mikä lie. Olis nyt ees se tikku normaali että näkis kunnolla paljoko öljyä on. Se kyllä valittaa että lisää öljyä, vaikka se olis lisätty lähes ylärajaan.

Öljytikusta selviää öljypinnan korkeus. Erittäin selvästi silloin, kun tarkastaa kylmästä koneesta. Lämpösestä huonommin.  Toisaalta, jos öljyä on riittävästi ja siitä huolimatta hälytys ilmoittaa öljyn puutteesta, on vika todennäköisesti jossakin anturissa. Kyllä se moottori sitä öljyä syö, jos sitä lisäät syötäväksi. Yli maksimirajan öljyä ei saa moottoriin laittaa. Sitä ei kestä mikään nykyaikainen kone. Muuten se THP koneseen tarkoitett 0W30 öljy valmistajasta riippumatta on lähes edukkainta öljyä. Esimerkiksi Motoneteissa  5 litraa taitaa maksaa n. 55 euroa.

Juu motonetistä saa psa-luokiteltua Comman öljyä, molempia viskositeetteja 0w ja 5w ja onneksi 5 l kannussa. Toisaalta kun sitä pitää jatkuvasti lisätä, niin vois olla halvempi ostaa 2x4l kannut.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #79 : Huhtikuu 14, 2019, 13:47:17 »
Nyt otettiin ihan kilsat ylös kun incorrect-viesti tuli. Litra lisätty 19.3. ja nyt 1479 km:n jälkeen 13.4. tuli taas ilmoitus ja lisäsin 0,6 litraa jolloin auto oli taas tyytyväinen. Että siinä litran se syö/hävittää noin 1500 kilsaan. Hyvin monen auton ohjekirjan mukaan normaalia, mutta yleensähän min-max -väli pitäs riittää vaihtovälille.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #80 : Huhtikuu 14, 2019, 14:51:27 »
Nyt otettiin ihan kilsat ylös kun incorrect-viesti tuli. Litra lisätty 19.3. ja nyt 1479 km:n jälkeen 13.4. tuli taas ilmoitus ja lisäsin 0,6 litraa jolloin auto oli taas tyytyväinen. Että siinä litran se syö/hävittää noin 1500 kilsaan. Hyvin monen auton ohjekirjan mukaan normaalia, mutta yleensähän min-max -väli pitäs riittää vaihtovälille.

Aika paljon kuluttaa. Omaani lisäsin 0,5 litraa, kun mittariin oli kertynyt 4500 km öljyn vaihdon jälkeen. Öljynä on PSA:n hyväksymä Shellin 0W30 öljy. Voisiko olla, että citikkasi moottori kaipaisi kunnon sisäpesun (BG käsittelyn) tai vastaavan. Tosin ei varmaan omassanikaan ilman lisäystä pääsi öljyn vaihtoväliä (30000 km). Tosin vaihdan tai vaihdatan öljyt  2 kertaa vuodessa 8000 - 10000 km:n välein.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #81 : Huhtikuu 14, 2019, 16:14:22 »
Nyt otettiin ihan kilsat ylös kun incorrect-viesti tuli. Litra lisätty 19.3. ja nyt 1479 km:n jälkeen 13.4. tuli taas ilmoitus ja lisäsin 0,6 litraa jolloin auto oli taas tyytyväinen. Että siinä litran se syö/hävittää noin 1500 kilsaan. Hyvin monen auton ohjekirjan mukaan normaalia, mutta yleensähän min-max -väli pitäs riittää vaihtovälille.

Aika paljon kuluttaa. Omaani lisäsin 0,5 litraa, kun mittariin oli kertynyt 4500 km öljyn vaihdon jälkeen. Öljynä on PSA:n hyväksymä Shellin 0W30 öljy. Voisiko olla, että citikkasi moottori kaipaisi kunnon sisäpesun (BG käsittelyn) tai vastaavan. Tosin ei varmaan omassanikaan ilman lisäystä pääsi öljyn vaihtoväliä (30000 km). Tosin vaihdan tai vaihdatan öljyt  2 kertaa vuodessa 8000 - 10000 km:n välein.

Siihen on jakopäärempan yhteydessä tehty sisäpesu. Total First quarts mikälie ineo, jossa psa:n B71 2312 -luokituksen ja 0W30 on laitettu sillon jakopäänremontin yhteydessä ja lisäysöljynä on ollut saman PSA-luokituksen Castrol. Mutta nyt piti ostaa Shelliä, koska ei Castrolia löytyny. Mutta Shellissäkin sama viskositeetti ja acea luokitus C2, mikä Totalissakin. Vaikka PSA:n luokitus puuttuukin,

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 697
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #82 : Huhtikuu 15, 2019, 10:21:07 »
Nyt otettiin ihan kilsat ylös kun incorrect-viesti tuli. Litra lisätty 19.3. ja nyt 1479 km:n jälkeen 13.4. tuli taas ilmoitus ja lisäsin 0,6 litraa jolloin auto oli taas tyytyväinen. Että siinä litran se syö/hävittää noin 1500 kilsaan. Hyvin monen auton ohjekirjan mukaan normaalia, mutta yleensähän min-max -väli pitäs riittää vaihtovälille.

Aika paljon kuluttaa. Omaani lisäsin 0,5 litraa, kun mittariin oli kertynyt 4500 km öljyn vaihdon jälkeen. Öljynä on PSA:n hyväksymä Shellin 0W30 öljy. Voisiko olla, että citikkasi moottori kaipaisi kunnon sisäpesun (BG käsittelyn) tai vastaavan. Tosin ei varmaan omassanikaan ilman lisäystä pääsi öljyn vaihtoväliä (30000 km). Tosin vaihdan tai vaihdatan öljyt  2 kertaa vuodessa 8000 - 10000 km:n välein.

Siihen on jakopäärempan yhteydessä tehty sisäpesu. Total First quarts mikälie ineo, jossa psa:n B71 2312 -luokituksen ja 0W30 on laitettu sillon jakopäänremontin yhteydessä ja lisäysöljynä on ollut saman PSA-luokituksen Castrol. Mutta nyt piti ostaa Shelliä, koska ei Castrolia löytyny. Mutta Shellissäkin sama viskositeetti ja acea luokitus C2, mikä Totalissakin. Vaikka PSA:n luokitus puuttuukin,

Se käyttämäni öljy on B71 2312   0 W 30   SHELL HELIX ULTRA PROFESIONNAL AP-L / 0 W 30. Taitaa olla nimenomaan PSA:n koneille tarkoitettua. Luulen, että seuraavassa vaihdossa laitan moottoriin B71 2312   0 W 30   MOBIL SUPER 3000 Formula P / 0 W 30 koska sitä löytyy litran purkeissa myös markettien valikoimasta.


Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 477
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #83 : Huhtikuu 15, 2019, 13:38:44 »
Nyt otettiin ihan kilsat ylös kun incorrect-viesti tuli. Litra lisätty 19.3. ja nyt 1479 km:n jälkeen 13.4. tuli taas ilmoitus ja lisäsin 0,6 litraa jolloin auto oli taas tyytyväinen. Että siinä litran se syö/hävittää noin 1500 kilsaan. Hyvin monen auton ohjekirjan mukaan normaalia, mutta yleensähän min-max -väli pitäs riittää vaihtovälille.

Aika paljon kuluttaa. Omaani lisäsin 0,5 litraa, kun mittariin oli kertynyt 4500 km öljyn vaihdon jälkeen. Öljynä on PSA:n hyväksymä Shellin 0W30 öljy. Voisiko olla, että citikkasi moottori kaipaisi kunnon sisäpesun (BG käsittelyn) tai vastaavan. Tosin ei varmaan omassanikaan ilman lisäystä pääsi öljyn vaihtoväliä (30000 km). Tosin vaihdan tai vaihdatan öljyt  2 kertaa vuodessa 8000 - 10000 km:n välein.

Siihen on jakopäärempan yhteydessä tehty sisäpesu. Total First quarts mikälie ineo, jossa psa:n B71 2312 -luokituksen ja 0W30 on laitettu sillon jakopäänremontin yhteydessä ja lisäysöljynä on ollut saman PSA-luokituksen Castrol. Mutta nyt piti ostaa Shelliä, koska ei Castrolia löytyny. Mutta Shellissäkin sama viskositeetti ja acea luokitus C2, mikä Totalissakin. Vaikka PSA:n luokitus puuttuukin,

Se käyttämäni öljy on B71 2312   0 W 30   SHELL HELIX ULTRA PROFESIONNAL AP-L / 0 W 30. Taitaa olla nimenomaan PSA:n koneille tarkoitettua. Luulen, että seuraavassa vaihdossa laitan moottoriin B71 2312   0 W 30   MOBIL SUPER 3000 Formula P / 0 W 30 koska sitä löytyy litran purkeissa myös markettien valikoimasta.

Jos vaihdat Super 3000 P öljyihin, niin minulta saisi korkkaamattoman litran täyttlpurnukan täältä Turun seudulta. Jäi käyttämättä, kun ei tämä oma näemmä öljyä syö.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 93
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #84 : Huhtikuu 15, 2019, 15:54:25 »
Minä ajattelin ostaa seuraavaan huoltoon 2x Castrolin 4 litran purnukat. Jääpähän sitten toisesta purkista lisäysöljyä, halvempaa se on 4l kannussa litrahinta kuin litran purkeissa.