Kirjoittaja Aihe: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"  (Luettu 6201 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #50 : Tammikuu 06, 2019, 18:27:46 »
Myöhemmin vv-kumit, vai samalla kertaa?

Mä en tiedä onko siihen huollon jälkeen lisätty öljyä ja huolto on tehty 18-vuoden alussa, että jos nyt vasta lähes vuoden ja 14500 km:n päästä piti 1,2 litraa lisätä, niin en sanoisi autoa öljyä syöväksi että tarvis niitä kumeja esim vaihtaa siksi.

Mutta tutkivatpa sitten mitä tarvii tehä. Kuhan nyt sais auton äkkiä kuntoon, katella ehkä sitte nettiautoa että jos vaihtas johonkin japsiin tai korelaiseen ennenkä sitikkaan tulee joku uus tyhjänpäivänen tyyppivika...

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 070
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #51 : Tammikuu 06, 2019, 21:29:14 »
Kuhan nyt sais auton äkkiä kuntoon, katella ehkä sitte nettiautoa että jos vaihtas johonkin japsiin tai korelaiseen ennenkä sitikkaan tulee joku uus tyhjänpäivänen tyyppivika...
Niinku vaikka Qashqain..?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kova-hylkaysprosentti-suomen-myydyin-auto-onkin-varsinainen-vikapesa-kilpailijat-paljon-vahavikaisempia/7226056

Ja joo, muista hankkia myös hitsausvermeet, että saa pidettyä edes jotenkin nipussa kun pellit katoaa vauhdilla... ;D
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #52 : Tammikuu 07, 2019, 15:41:48 »
Kuhan nyt sais auton äkkiä kuntoon, katella ehkä sitte nettiautoa että jos vaihtas johonkin japsiin tai korelaiseen ennenkä sitikkaan tulee joku uus tyhjänpäivänen tyyppivika...
Niinku vaikka Qashqain..?

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kova-hylkaysprosentti-suomen-myydyin-auto-onkin-varsinainen-vikapesa-kilpailijat-paljon-vahavikaisempia/7226056

Ja joo, muista hankkia myös hitsausvermeet, että saa pidettyä edes jotenkin nipussa kun pellit katoaa vauhdilla... ;D

Eipä ne psa:n autotkaan siinä tilastossa loista :)
Mutta katsastustilastohan kertoo vain sen, miten hyvin autosta pidetään huolta. Suomessa leiman saa niin helposti, että jos vähänkään huoltaa ajallaan ei pomppaa.

No en aikonu mitään ysärijapsia ostaa, että jää hitsaamiset niille jotka on rakastunu romuihinsa.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 854
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #53 : Tammikuu 07, 2019, 15:57:00 »
Warranty Week kertoo paljonko takuuaikana joutuvat valmistajat laittamaan per auto euroja likoon, siellä ovat kaikki saksalaisautot ylikorostuneet ja PSA ollut parempi kuin esim. Toyota.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #54 : Tammikuu 12, 2019, 11:15:05 »
Nonni, lavetti kävi hakemassa sitikan. Nyt sitte kuulostelemma, mitä kaikkea pitää vaihtaa että tulleepi kuntoon.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #55 : Tammikuu 26, 2019, 13:28:26 »
Jees. Käytiin tänään hakemassa auto kotia. Vaihdettuja osia on pitkä lista, ei työmääräykseen yksi A4 riittänyt :)
No mutta tärkeimpänä uusi jakopää, kuulemma päivitetyillä osilla. Ketju oli venyny 5,5 mm. Yksi puola ja tulppa. Lisäksi ne oli tehneet moottorin sisäpesun ja tankkiin suutinten putsiaine. Apulaitehihna ja kiristin vaihdettu myös ja tehty moottoriohjainlaitteen päivitys.

Sanovat merkkikorjaamolla että THP-moottoria kannattas ruokkia 98-bensalla. Voi 95:llä kääntää sytytyksen liikaa pieleen estääkseen nakutusta ja 98:n pitäs palaa puhtaamminkin.
Vaimon mukaan ei tarvi nyt painaa paljoa kaasua niin kiihtyy :)

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "engine fault, repair needed"
« Vastaus #56 : Helmikuu 02, 2019, 10:20:40 »
Viikko ajettu normaalisti ja kuulemma töistä lähtiessä: "DING, engine fault. Repair needed." Ja vikavalo jää palamaan. Pääsi kotiin kuitenki. Pitää käydä tänään vikamuisti lukemassa mitä sieltä nyt löytyy. Xsara oli ihan ok auto, toki siinäki oli semmosta pikkuvikaa mitä ei hyvissä autoissa ole. C5 alkaa vaikuttamaan sysipaskalta.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 463
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #57 : Helmikuu 02, 2019, 20:45:44 »
C5 x7 on mielestäni dieselinä hyvä laite, mutta THP konetta monet moittii.

Poissa Juha Elomaa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "engine fault, repair needed"
« Vastaus #58 : Helmikuu 02, 2019, 22:12:04 »
Viikko ajettu normaalisti ja kuulemma töistä lähtiessä: "DING, engine fault. Repair needed." Ja vikavalo jää palamaan. Pääsi kotiin kuitenki. Pitää käydä tänään vikamuisti lukemassa mitä sieltä nyt löytyy. Xsara oli ihan ok auto, toki siinäki oli semmosta pikkuvikaa mitä ei hyvissä autoissa ole. C5 alkaa vaikuttamaan sysipaskalta.

X7 on hyvä, mukava, luotettava ja hintansa säilyttävä auto, paitsi jos keulalla on THP.
THP:kanssa pitää valmistautua vähintään jakopään uusintaan 40-60tkm välein. Kaikkea muutakin "kivaa" saattaa moottorissa esiintyä.
Voihan bimmeri sentään.
Kunnossa ollessaan THP on taloudellinen ja käyttöominaisuuksiltaan erinomainen.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #59 : Helmikuu 03, 2019, 13:20:02 »
Käytiin Motomaatissa vikamuisti lukemassa. P1161 koodi oli muistissa joka on jokin citikan "oma" koodi, ei yksinkertanen lukija osannu kertoa että mikä se on. Osasi kuitenkin nollata eikä koodi tullut takaisin, vielä. Oli ilmeisesti vaan joku hetkellinen häiriö.
Muut asiat siinä kyllä toimii, moottori tuntuu olevan murheenkryyni. Ja samoten pysäköintitutkat, välillä auto huutaa parking assistant failure tms jotain, kun pöllylunta tai suolapaskaa on taka-antureiden päällä.
Ei ole sellasta luottamusta koko autoon, joka käynnistyksessä on semmonen olo että ding kuuluu kohta ja joku vika kuitenki päällä. Ja moottorinvaloa tulee tuijotettua käynnistyksen jälkeen että sammuuko se :)

On siinä autossa yksi hyvä osa: vaihteisto, Aisin, made in japani :)

Ja nyt kun itsekin sillä on jotain tuhannen kilometriä ajanut, niin onhan se jotenki niin epämääräsen tuntonen ajaa. Ohjauksessa ei tunne puskeeko, eikä penkissä tunne heittääkö perä. Omalla autolla (jolla olen ajanut kohta 90 tuhatta), on paljon parempi tuntuma tiehen. Voin heittää sen ajonvakautusta vasten ja tiedän mihin ja miten se menee. C5:llä on mentävä niin varovasti, ettei luista yhtään, kun ei tunne miten se menee niin ei tiedä miten mahdollisen luiston voisi korjata. Pitäs käydä heittelemässä sitä jossain parkkipaikalla että yrittäs löytää onko siinä minkälainen ajettavuus :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 08, 2019, 09:26:33 kirjoittanut jarik »

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 854
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #60 : Helmikuu 03, 2019, 13:43:06 »
Takatutkiahan tuosta mennyt mutta onneksi nyt on jo merkkiliikkeestä saatavilla paremmin suojatut. Taitavat edelleen olla saksalaiset, eli Boshin tekemät?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 150
  • Peukkuja: 18
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #61 : Helmikuu 03, 2019, 14:13:44 »
Niin auto on paska koska peruutustutka piippaa, kun anturit on lumen peitossa?
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 463
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #62 : Helmikuu 03, 2019, 15:19:58 »
Sanoisin, että jos on tottunut vieterijousiin, niin hydesitikka on aluksi hieman etäisen tuntuinen. Itselläni oli n. 6 vuotta taukoa hydejousista ja paluun jälkeen pidin ekat viikot jousitusta sportilla jos oli vähänkin mutkapätkää, kun tuntui niin pehmeältä  :) Mutta kyllä tuossa hyvä tuntu tiehen on eikä perä ole lähtenyt koskaan yllättäen irti vaikka on kitkat alla. Voisko olla pyöränkulmissa häikkää, jos on epämääräisen tuntuinen?

Tuosta Aisinin hyvyydestä saanen olla sen verran eri mieltä, että ko. laatikon vaihto on huoltokirjan mukaan ainut isompi normihuoltojen ulkopuolinen remontti, joka tuohon minun autoon on tehty.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #63 : Helmikuu 04, 2019, 09:17:52 »
On siinä kulmat varmaan suunnilleen kohillansa, menee suoraan eikä puolla. Muuttuuhan ne ajan kanssa kun puslat vanhanee, vaikkei pallonivelet oliskaan väljät vielä.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #64 : Helmikuu 04, 2019, 09:26:34 »
Niin kyllä ne korjaamoltakin kertoi alkuperäisestä jakopäästä, että pahimmillaan ei ole päässyt kuin muutamia kymmeniä tuhansia. Tällä autolla päästiin harvinaisen pitkä matka, 150 tuhatta. Nyt kun on uudemmat päivitetyt jakopään osat, niin odotan että se kestää nyt toiset 150 tuhatta.

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 615
  • Peukkuja: 6
  • C5 X7 HDI
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #65 : Helmikuu 07, 2019, 08:38:28 »
Ja nyt kun itsekin sillä on jotain tuhannen kilometriä ajanut, niin onhan se jotenki niin epämääräsen tuntonen ajaa. Ohjauksessa ei tunne puskeeko, eikä penkissä tunne heittääkö perä. Omalla autolla (jolla olen ajanut kohta 90 tuhatta), on paljon parempi tuntuma tiehen. Voin heittää sen ajonvakautusta vasten ja tiedän mihin ja miten se menee. C5:llä on mentävä niin varovasti, ettei luista yhtään, kun ei tunne miten se menee niin ei tiedä miten mahdollisen luiston voisi korjata. Pitäs käydä heittelemässä sitä jossain parkkipaikalla että yrittäs löytää onko siinä minkälainen ajettavuus :)

Kannattaa ne ohjauskulmat tarkistaa. Jos ne on vähän pielessä ei se välttämättä aiheuta kummempaa ilmiötä, paitsi tekee ohjauksesta tunnottoman. Omassa oli pielessä vaikka oli vasta "säädetty" kun auton ostin.. ja samat tuntumat oli alkuun muutenkin. Nyt kun autolla on ajanut talvikelissä niin käytös on erittäin tasapainoinen ja ennustettava. Alla 4v vanhat kitkat joiden ansiota tämä nyt ei varsinaisesti ole.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 171
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #66 : Helmikuu 07, 2019, 16:30:41 »
C5 I:ssä laitatin 1mm haritusta palstan ohjeiden mukaan, ja tuli parempi kuin koskaan. Mikähän mm III:een?

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #67 : Helmikuu 16, 2019, 13:11:33 »
Laittelin "uuden" venttiilikannen paikalleen. Eipä suhise ennää öljykorkki. Check napin takaa lukee että "no fault", mikä tuntuu olevan jo saavutus sinänsä :D
Noh, kattellaampa nyt miten kauan mennään ennen seuraavaa vikaa..

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect" TAAS.
« Vastaus #68 : Maaliskuu 06, 2019, 17:51:11 »
1564 km ajettu remontista jolloin ne teki myös öljynvaihdon. Nyttemmin on lisätty öljyä 2 litraa. KAKSI LITRAA!! Eikä ollut enempää lisätä kun lisäsin viimeiset 1,5 litraa, sitikanpaska huutaa vieläkin että oil level incorrect. Eikä siitä hemmetin tikusta näe, että onko sitä vai ei. Kärki kastuu toiselta puolelta ja ihan niinku ylämerkkikin kastuisi, mutta kun ei saa selvää onko koko matkalla öljyä. Näköjään pitää olla 4 litran kanisteri lisäysöljynä peräkontissa.
Ja en laita seuraavassa vaihdossa mitään 0W30 -kallista 2312 luokituksen öljyä, vaan halvemman 2290 luokituksen mukaisen 5W30:n seuraavaksi, mitä ohjekirja sallii laitettavan. Näköjään se vaihtovälilläkin vaihtuu moneen kertaan, että tulee turhan kalliiksi ostella reilun 4 litran tilavuuteen vielä monta litraa päälle.
..ttu mitä laitoksia sitä rakennetaankin ja kehdataan vielä autoksi kutsua.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 257
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #69 : Maaliskuu 06, 2019, 18:14:19 »
Mahtaa sulla olla öljyrenkaat jumissa tai poikki. Eihän tuollainen öljynkulutus ole muuten selitettävissä.

THP:stä on ollut niin paljon kauhutarinoita, että kohta pitää ostaa itsellekin sellainen.

Poissa jarik

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 80
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #70 : Maaliskuu 06, 2019, 18:32:34 »
En tiä mikä lie. Olis nyt ees se tikku normaali että näkis kunnolla paljoko öljyä on. Se kyllä valittaa että lisää öljyä, vaikka se olis lisätty lähes ylärajaan.

Poissa Citikka99

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 12
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III 2015 Premium sedan A
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #71 : Maaliskuu 06, 2019, 23:44:28 »
En tiä mikä lie. Olis nyt ees se tikku normaali että näkis kunnolla paljoko öljyä on. Se kyllä valittaa että lisää öljyä, vaikka se olis lisätty lähes ylärajaan.

Öljytikusta selviää öljypinnan korkeus. Erittäin selvästi silloin, kun tarkastaa kylmästä koneesta. Lämpösestä huonommin.  Toisaalta, jos öljyä on riittävästi ja siitä huolimatta hälytys ilmoittaa öljyn puutteesta, on vika todennäköisesti jossakin anturissa. Kyllä se moottori sitä öljyä syö, jos sitä lisäät syötäväksi. Yli maksimirajan öljyä ei saa moottoriin laittaa. Sitä ei kestä mikään nykyaikainen kone. Muuten se THP koneseen tarkoitett 0W30 öljy valmistajasta riippumatta on lähes edukkainta öljyä. Esimerkiksi Motoneteissa  5 litraa taitaa maksaa n. 55 euroa.

Poissa ossi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #72 : Maaliskuu 07, 2019, 05:08:28 »
Moro! Meikäläisen THP vaatii öljyn lisäyksen jälkeen yhden yön miettimisaikaa ennenkin tasovaroitus poistuu. Öljytikku on tosiaan osattu tehdä aikatavalla lukemiskelvottomaksi. Ensimmäisen kerran kun tasovaroitus tuli olin jo hätäpäissäni lisäämässä toista litraa mutta onneksi järkivähä ehti mukaan ja sanoi että eihän tää nyt näin voi olla. Aamulla oli sitten ok.

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 463
  • Peukkuja: 6
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #73 : Maaliskuu 07, 2019, 07:30:57 »
Biltema myy myös nyk. noita PSA luokitettuja öljyjä. Sekä 0w-30 ja 5w-30 maksaa muistaakseni reilusti alle 10 euroa per litra, kun ostaa isommassa kannussa.

Eikä ole pelkästään THP:n öljytason mittatikku huono. Tästä dt20c:n mittatikusta on myös hyvin hankala lukea öljyn määrää. Onnistuu ainoastaan kylmällä koneella ja pitää katsoa ekalla kertaa kun tikun nostaa. Sanoisin, että kannattaa katsoa se öljyn tilanne silloin kun auto on ollut vähintään tunnin pari parkissa ja kun tikun nostaa ensimmäisen kerran ylös. Sitten päättelee tikun mitta-asteikosta, että paljonko öljyä tulee lisätä olettamalla, että ala- ja ylämerkin väli on n. litran. Katsoo vaikka sitten vasta päivän ajojen jälkeen uudestaan, että mikä on lisäyksen jälkeen tilanne.

Onko konetila tutkittu perinpohjaisesti ulkoisten öljyvuotojen varalta (ehkä kerroitkin tämän jo jossain kohtaa ketjua).

Poissa Juha Elomaa

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 1,6 THP ja "Oil level incorrect"
« Vastaus #74 : Maaliskuu 07, 2019, 11:35:07 »
Moro! Meikäläisen THP vaatii öljyn lisäyksen jälkeen yhden yön miettimisaikaa ennenkin tasovaroitus poistuu. Öljytikku on tosiaan osattu tehdä aikatavalla lukemiskelvottomaksi. Ensimmäisen kerran kun tasovaroitus tuli olin jo hätäpäissäni lisäämässä toista litraa mutta onneksi järkivähä ehti mukaan ja sanoi että eihän tää nyt näin voi olla. Aamulla oli sitten ok.

Ossi puhuu asiaa. Minulla menee vanhan toistoksi, mutta ne vv-kumit...