Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 17895 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 297
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #150 : Heinäkuu 07, 2019, 07:59:29 »
Siitähän se juuri johtuu. Sitikka on nykyään PSA-konsernin Seat.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 886
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #151 : Heinäkuu 07, 2019, 09:15:49 »
Siitähän se juuri johtuu. Sitikka on nykyään PSA-konsernin Seat.

Vai niin, mikähän se aihe oli, mutta. AVK-on palvellut hyvin ja koeajoon autotkin joustavasti. Metro-Auto Herttoniemi aloittelee PSA-toimintaa, eli vaihtoehtoinen liike Helsingissä. C5 AC löytyy.

OT: Tuosta huoleton ajopeli, harvoin tarjolla tuohon hintaan.

https://www.scc.fi/vaihtoauto/CITROEN/c6/hdi-240-v6-exclusive-automaatti--superharvinainen--1-omistaja--navi--tutkat--sahkosaadot--nahat/CHV827/


Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #152 : Heinäkuu 07, 2019, 09:24:04 »
Topi, tee meille palvelus ja kerro liikkeelle mitä mieltä olet palvelusta! Itse olen alkanut käyttää heidän huoltoaan koska palvelu tuntuu olevan niin hyvää, jopa vaimo on kehunut miten hyvää se on. Aina voi parantaa ja sinun kaltaisiin koekemuksiin pitää puuttua heti! PS. Minulla ei ole mitään sidoksia ko. liikeeseen. :) Kerro täällä miten reagoivat palautteeseen.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #153 : Heinäkuu 07, 2019, 09:50:09 »
Laitoinkin jo palautetta parinkin kanavan kautta, sen verran turhautunut olin. Lupaan palata asiaan, kun sieltä jotain vastausta saan.

Ja huollosta olen Zegon kanssa samaa mieltä. Palvelu pelasi alusta loppuun saakka kuten pitääkin. Myöskin huollon laajat aukioloajat ovat plussaa ja sijaisauto edullinen. Hintakin alittui parilla sadalla kustannusarvioon nähden, mikä oli tietenkin iloinen asia. Samalla heräsi kyllä kysymys, että mistä noin iso heitto, kun tilattuna ja suoritettuna oli kuitenkin vain huolto-ohjelman mukaiset työt.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 297
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #154 : Heinäkuu 07, 2019, 17:51:46 »
Siitähän se juuri johtuu. Sitikka on nykyään PSA-konsernin Seat.

Vai niin, mikähän se aihe oli,


Tämä oli aihe.
Jos ne ei saa tuntua kalliilta nykyään koska DS.

Koska saman konsernin merkit eivät saa kilpailla samoista asiakkaista on PSA linjannut, että Sitikan merkillä myytävät autot ovat konsernin "halppiksia". Jos haluaa laadukkaamman PSA auton, niin pitää katsella Pösön ja DS:n tarjontaa.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 547
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #155 : Heinäkuu 07, 2019, 19:01:14 »
Siitähän se juuri johtuu. Sitikka on nykyään PSA-konsernin Seat.

Vai niin, mikähän se aihe oli,


Tämä oli aihe.
Jos ne ei saa tuntua kalliilta nykyään koska DS.

Koska saman konsernin merkit eivät saa kilpailla samoista asiakkaista on PSA linjannut, että Sitikan merkillä myytävät autot ovat konsernin "halppiksia". Jos haluaa laadukkaamman PSA auton, niin pitää katsella Pösön ja DS:n tarjontaa.

Eiköhän noissa se varsinainen laatutaso ole ihan tarkalleen sama, oli sitten Sitikka, Pösö tai DS.
Ja mun käsitykseni mukaan Seatin jälkimarkkinointi toimii konsernin ns hienompia merkkejä paremmin, eli että havaitut viat korjataan eikä kiistetä niiden olemassa oloa... (Mutta henkilökohtaista kokemusta tuosta ei ole)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 297
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #156 : Heinäkuu 07, 2019, 20:02:45 »
Kuka mitäkin laadulla ymmärtää.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #157 : Heinäkuu 07, 2019, 21:14:25 »
Ylistivät alustaa nämä hullut Hollantilaiset:
https://www.youtube.com/watch?v=TbvoOAnOz_w

On kaksi eri asiaa, todellinen laatu, joka paljastuu vuosien jälkeen ja laatuvaikutelma, joka on sitä huttua mitä toimittajat viljelevät ja ei tarkoita oikeasti mitään (yksilöllistä). Itselleni tässä autossa laatuvaikutelma oli erinomaista, ei häpeä paljon kalliimmille autoille. Se, että joka oven yläosa, johon ei edes kosketa tänä päivänä koska on niin korkealla, on kovempaa ja kestävämpää muovia (joka ei mene niin äkkiä huonon näköiseksikään), on vain hyvä asia. Katsoo uusia koeajo-yksilöistä Mersuista, niin huomaa helposti miksi ei huono (on parempiakin) pehmeä muovi olekaan kovin järkevää ja miksi pianolakattu muovi on typerin idea koskaan.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #158 : Elokuu 07, 2019, 11:33:38 »
Palaan vielä tuohon pari kirjoitusta aiemmin marisemaani aiheeseen, kun kerroin saaneeni olematonta palvelua Autoverkkokaupan Citroen-myynnissä. Laitoin asiallisen ja ainakin omasta mielestäni rakentavan palautteen sähköpostitse Bassadoneen ja myöskin huollon asiakastyytyväisyyskyselyn ohessa (huolto ja huollon palvelu saivat kiitosta, mutta avoimeen palautteeseen laitoin negatiivisen palautteen myynnin palvelusta). Kumpaankaan ei reagoitu millään tavoin. Pitänee katsoa Sitikat tulevaisuudessa jostain muualta tai vaihtaa merkkiä.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #159 : Elokuu 07, 2019, 12:28:45 »
Tuossa voi nyt kesälomien jälkeen, tai miten nyt pitävät niitä, mennä tovin?

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #160 : Elokuu 07, 2019, 12:56:57 »
Toivotaan niin. Kuukausi tässä on nyt mennyt, mutta lomat tosiaankin voivat tuoda viivettä. Palaan asiaan, jos sieltä kuuluu jotain.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 547
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #161 : Elokuu 07, 2019, 16:20:38 »
Toivotaan niin. Kuukausi tässä on nyt mennyt, mutta lomat tosiaankin voivat tuoda viivettä. Palaan asiaan, jos sieltä kuuluu jotain.

Jotenkin en usko että ne tuollaiseen palautteeseen mitään vaivautuvat vastaamaan. Se ei vaan kuulu suomalaiseen palvelukulttuuriin.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #162 : Elokuu 13, 2019, 08:56:18 »
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 054
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #163 : Elokuu 13, 2019, 17:35:21 »
Oliskohan mukavuus tekemässä paluuta.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #164 : Elokuu 13, 2019, 19:14:34 »
Sitten kun autot on robottiautoja, niin suorituskyky sekä rata-ajettavuus katoavat täysin ja mukavuus on tärkeintä.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 547
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #165 : Elokuu 14, 2019, 10:41:21 »
Sitten kun autot on robottiautoja, niin suorituskyky sekä rata-ajettavuus katoavat täysin ja mukavuus on tärkeintä.

Sitä päivää saadaan kyllä odottaa vielä pitkään. C5 Aircrossitkin on sitten kaikki jo täysikäisiä, jos ei ole kaikkia paalattu.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #166 : Elokuu 17, 2019, 10:39:06 »
Nyt viedään jo "premium"-luokkaan, siis mielikuvaahan se "premium" vain on, ei mitään todellista, jos ette sattuneet tietämään?  :)
https://www.autotalli.com/artikkeli/Koeajossa-Citroen-C5-Aircross-%28vm.-2019%29---Muuttaa-Kasityksesi-Ranskalaisista

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #167 : Lokakuu 01, 2019, 16:36:17 »
Huolimatta aiemmasta manailustani Autoverkkokauppaa ja nyky-Sitikoita kohtaan vaihdoin C5 X7:n tänään C5 Aircrossiin. Kieltämättä äkkiseltään arvioituna autossa on paljon hyvääkin, mutta ensivaikutelma on silti melko huokea ja lelumainen C5 X7:aan verrattuna. Lisää näkemyksiä ja kokemuksia kilometrien karttuessa.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 547
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #168 : Lokakuu 01, 2019, 17:52:24 »
Tän jos sais nelivetoisena voisin vaikka ostaakin... alkaa tuon Hondan kanssa nysvääminen kyllästyttää.... (just vaihdoin sytytystulpat, koeajolle en jaksa lähteä, huomenna töihin mennessä sen sitten huomaa oliko mitään vaikutusta mihinkään..)

(edit: ei ollu ainakaan toivottua vian korjaavaa vaikutusta vaikka kone käykin pehmeämmin.)
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 02, 2019, 16:06:11 kirjoittanut hyper »
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #169 : Lokakuu 06, 2019, 10:22:18 »
Pari sataa km ajettu. Ensitunnelmat hieman kaksijakoiset. Cactus II:n jousitus miellyttää enemmän kuin tämän. Cactuksen jousitus huomattavan paljon lähempänä hydeä. Aircrossin koeajoautona minulla oli bensamalli, olisko sitten dieselissä jäykempi jousitus? Bensamallin jousitus oli hyvin lähellä Cactuksen jousitusta. Tehdasasenteinen webasto lopetti toimintansa yhden käyttökerran jälkeen...

Hiljanenhan tämä on, vaikka alla 19" kiekot. Tomaatti vaihtaa pehmeästi ja ajoapu ohjaa hienosti (tämä on kyllä creepyä ja vaatii tottumista). Ohjekirjassa virheitä, mm etusumuvaloissa muka P21W, oikeasti siellä on H11. Takaumpioden irroitus ei onnistu ohjekirjan ohjeilla, surkeat mustavalkokuvat ohjeistavat väärin. Rekkarivaloina ne iänkuiset murheenkryynit. Nyt jo kosteutta sisällä, heh. Nakivaattorissa oli ikivanha kartta. Päivitys onnistuu helposti.

Eiköhän se tästä kuitenkin
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 06, 2019, 10:50:35 kirjoittanut vialho »
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 886
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #170 : Lokakuu 06, 2019, 10:41:06 »
Onnittelut hienosta kaarasta! Pitäis käydä koeajaa ja todeta tuo hiljaisuus ja jousitus molemmilla moteilla. Otan VINnit ylös ja vertaan jousivakiot. 

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #171 : Lokakuu 06, 2019, 10:51:29 »
Dänks. VINin saat minulta tarvittaessa. Dieseleitä ei taida oikein olla koeajettavissa autoliikkeissä?
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #172 : Lokakuu 06, 2019, 11:13:33 »
Aika huonosti, koska dieselit "demonisoitiin" täysin väärin perustein (kiitos VW!).