Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 17614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #125 : Kesäkuu 17, 2019, 11:21:43 »
Lisää positiivistä.

Varsin lähellä toisiaan ovat näiden autojen painot, Citroën vähän kevyempi.
Ilmanvastuksissa pitänee olla eroja.
Riittävästi tuo yhdistelmä antaa vauhtia varmasti myös Citroënille.

Mielenkiintoista, kun auton ohjekirjassa sanotaan, että voi tankata  Nesteen MY dieseliä, XTL EN 15940.
(Kaikki merkithän eivät sitä hyväksy.)
Aika harvassa vaan tankkauspaikkoja vielä on.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 435
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #126 : Kesäkuu 17, 2019, 12:37:27 »
180 hodarilla heitin Aircross testilenkin. Omaan makuun mielyttävä laite. Itse en kuitenkaan 130 heppasella koneella lähtisi, mutta sehän riippuu paljolti kuskin mieltymyksistä. Vaihteisto on hieno vaikka mitä sanoisivat kaksoiskytkinten kehityksestä niin kyllä tuossa mehumaatissa vaan on mukavuutta aiva eri tyyliin.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #127 : Kesäkuu 17, 2019, 16:02:33 »
My Diesel,
(Kaikki merkithän eivät sitä hyväksy.)
Aika harvassa vaan tankkauspaikkoja vielä on.

Se on lähinnä kyseisten merkkien oma häpeä. Eivät ole joutaneet/halunneet piheydessään investoida tutkimukseen käykö My todella vai eikö se käy. Neste sanoi, että käy kaikkiin dieselmoottoreihin.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #128 : Kesäkuu 17, 2019, 16:53:30 »
Kyllähän se suurempi muuten, mutta...alla hintoja, jotka laittavat miettimään ja eroja on myös päästöissä.

BlueHDi 180 Shine EAT8 Automaatti 40 640€
BlueHDi 130 Shine EAT8 Automaatti 35 680€

(BlueHDi 180 Feel EAT8 Automaatti    37 913€)

Ne muutamat lisävarusteet, jotka saattaisi tulla kyseeseen, tuolla hinnan erolla/shine taitaisi saada.
Lisävarusteista ei löydy: hälytintä eikä vetokoukkua.
Netistä luettavasta ohjekirjasta ne löytyvät.
Liekö vielä auton infopuoli keskeneräinen.

---
Esim. Mersulla asiaa on pohdittu jo tovi.
Nesteen vakuuttelu ei muutamille merkeille riitä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 758
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #129 : Kesäkuu 17, 2019, 17:27:26 »
OT:na sen verran että 508 oli oikein maukas paketti mutta ohjaus vastustaa ihmeellisesti joissain tilanteissa.

Automaattinen kaistavahti yritti estää ajamasta reunaviivan päälle?

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #130 : Kesäkuu 17, 2019, 20:09:22 »
^Ei mielestäni. Nopeissa suunnanvaihdoissa ohjauksen vastustus nousi hetkittäin ja tuntuma muuttui, se hieman pääsi yllättämään. Muuten oli mukava kurvailla, täytyy vaan pitää mielessä että kun on tottunut 4-pyöräohjattuun niin kaikki muut normiautot tuntuu ohjaukseltaan hitailta, vaikka olisi hyvin käteen sopiva pieni rattikin. Hieman lipesi otsikosta..sorry.
... (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 825
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #131 : Kesäkuu 18, 2019, 07:57:48 »
Nopeissa suunnanvaihdoissa ohjauksen vastustus nousi hetkittäin ja tuntuma muuttui, se hieman pääsi yllättämään.

Paljonkohan tuollainen sähköinen ohjaustehostin haukkaa virtaa tuossa tilanteessa kun ensin käännetään vauhdilla toiseen ja heti perään toiseen suuntaan => servo ei kerkiäkään perään ja siksi ohjaus muuttuu hetkeksi, sekunnin osiksi tehostamattomaksi => tuntuu selvänä ohjauksen vastuksena ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #132 : Kesäkuu 18, 2019, 09:51:36 »
En lähtisi arvaamaan koska itse en huomannut mitään vastaavaa omalla koeajollani kevät-talvella.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #133 : Kesäkuu 18, 2019, 13:54:28 »
Kyllähän se suurempi muuten, mutta...alla hintoja, jotka laittavat miettimään ja eroja on myös päästöissä.

BlueHDi 180 Shine EAT8 Automaatti 40 640€
BlueHDi 130 Shine EAT8 Automaatti 35 680€

(BlueHDi 180 Feel EAT8 Automaatti    37 913€)

Ne muutamat lisävarusteet, jotka saattaisi tulla kyseeseen, tuolla hinnan erolla/shine taitaisi saada.
Lisävarusteista ei löydy: hälytintä eikä vetokoukkua.
Netistä luettavasta ohjekirjasta ne löytyvät.
Liekö vielä auton infopuoli keskeneräinen.

---
Esim. Mersulla asiaa on pohdittu jo tovi.
Nesteen vakuuttelu ei muutamille merkeille riitä.


Jep. Ihan samaa pohdin, tosin manuaalilla. Vaakakuppi on tällä hetkellä kallistunut HDI 130 Feeliin, webasto, koukku ja LEDit ajovaloiksi. Shinessa tulisi minulle turhat 19" kiekot ja aktiivivakkari. En tosin tiedä onko vakkari kytkettävissä tavalliseksi. Peugeot 308:ssa ei ainakaan ollut
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #134 : Kesäkuu 18, 2019, 14:51:16 »
Vakkaria koskevaa voinee löytyä käyttöohjeesta, jos et ole vielä sitä katsonut.
Tuolta löytyy:
http://service.citroen.com/ACddb/

Ja ihan mielenkiintoista tuota katsella etukäteen muutenkin.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #135 : Kesäkuu 18, 2019, 15:22:10 »
Jup, manuskaa on luettu. Mielestäni vakkari on aina adaptiivinen. Täytyy koeajolla koittaa miten pelaa. Peugeot 308:ssa (vm 2014 tosin) toiminta oli liian tökkivää
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #136 : Kesäkuu 19, 2019, 10:29:10 »
Renkaiden koosta:
Live: 215/65 R17,Feel: 235/55 R18, Shine: 205/55 R19
- haetaankohan Shine-rengastuksella näyttävyyttä, liekö meluisampi, kun on korkeampi
  - miten lie hinnat eri kokojen välillä

- jos ajotilaksi valitsee ECO-asetuksen, niin rullaako auto vapaalla, kun jalka nostetaan pois kaasulta

- ohjekirjassa selvitetään hälyttimen toimintaa
  - ei kai hälytin kuulune vakiovarustukseen, mistään autoa koskevista varustetiedoista en löydä siitä mainintaa

- maahantuojan, Auto-Bon Oy sivulta ei löydy sähköpostiyhteysmahdollisuutta, jotta voisi kysellä autoa koskevaa,
  onhan siellä yhteydenottokohta, josta viestin lähettäminen kytkeytyy jälleenmyyjälle. Niillä tapaa olla kiirusta, joten tiedon saanti sieltä ei
  olen kovin joutuisaa.

---
Ensi viikolla (26.6.) ilmestyvässä TM:ssä näkyy olevan auton koeajo.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 19, 2019, 10:56:13 kirjoittanut mjh »

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 545
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #137 : Kesäkuu 19, 2019, 12:31:41 »
- maahantuojan, Auto-Bon Oy sivulta ei löydy sähköpostiyhteysmahdollisuutta, jotta voisi kysellä autoa koskevaa,
  onhan siellä yhteydenottokohta, josta viestin lähettäminen kytkeytyy jälleenmyyjälle. Niillä tapaa olla kiirusta, joten tiedon saanti sieltä ei
  olen kovin joutuisaa.

Bassadonelle löytyy kyllä s-posti osoitteita. Ainakin jos haluaa ottaa suoraan yhteyttä johtoportaaseen, myös Autobonilla posti kulkee kai sitä kautta, fyysinen osoitekin on sama... Mutta luulisi että jos käy Citroen-myymälässä niin sieltä saa vastaukset kaikkiin kysymyksiin ja jos tarvetta asia selviää autoa tutkimalla.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #138 : Kesäkuu 19, 2019, 12:44:09 »
Kiitos sieltä kautta varmaan menee.

Eipä nyt suurta hoppua tietty ole.
Se vaan, kun ryhtyy etukäteen selvittelemään asiaa, niin haluaisi saada selvyyden kokonaisuudesta.
Ettei tarvitsisisi jälkikäteen harmitella, jos ei sitä ja tuota tullutkaan huomanneeksi tai kysyneeksi.

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #139 : Kesäkuu 27, 2019, 12:29:53 »
Pitihän tuo auto käydä katsomassa.
Iso on - liian iso meille.

Tilaa oli takana ihan kohtuullisesti polville ja päälle.
Etuistuimen pienellä siirrolla taakse saa tietenkin lisää tilaa.
Takana reunapaikalla ohimo ei nyt aivan niin lähellä ole auton ikkunan yläpuolista kohtaa, kuin mistä on kirjoiteltu. Menettelisi.
Ajossa ihan hyväntuntuinen jousitus. Eihän se nyt tietenkään ole lähelläkään XM:n pehmeyttä.
Ohjaus tuntui ihan hyvältä. Suurimman bensamoottorin hevosia on taidettu kirjata liikaakin. No olisiko piänyt vain ajaa tomerammalla otteella.
Sehän nyt vaan ei ole entisen Citroën miehen tapana.
Mittaristoissa paljon "digiaikaa", niinpähän se nykyisin.
Citroën on valinnut autonsuunnitteluun oman tyylinsä, niin on ennenkin ollut.
Löytyisiköhän kuitenkin kauempaa parempaa, jopa 1950-luvulta. Silloin esitellyt mallit eivät aika päiviin vanhene.
Liekö ihan jokaisen automerkin pakko vääntää katumaasturia. Kun tykätään, niin tehdään.

Mukava oli muuten poiketa Citroën-liikkeessä autoja katselemassa.
Ja lupsakasti rupatella sen lyhyen ajan.


Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #140 : Kesäkuu 27, 2019, 12:50:36 »
Jes, jousitus on yllättävän hyvä. Shinen kuitenkin tilasin, koska ei liisarihinnassa paljoakaan ollut eroa Feeliin lisävarusteilla. Nyt on sitten kolme vuotta liisarisopparin takia aikaa katsella mihin suuntaan autojen verotus menee. Jos suotuisaksi kääntyy, haenpa sitten C5 III:n Ruotsista taas
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #141 : Kesäkuu 27, 2019, 16:15:36 »
Käviköhän niin, että olimme hetken samassa paikassa eilen noin klo 12.30 Seinäjoen Käyttöautossa.

Onnittelut auton hankinnasta.
Kyllä tuolla passaa ajella hyvinkin.



Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • C5 aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #142 : Kesäkuu 28, 2019, 09:12:16 »
kiitoksia

Olin kyllä n. 263km etelään Seinäjoelta, heh
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #143 : Kesäkuu 28, 2019, 10:48:38 »
Jossain määrin laajemmalti ajatellen. :)
Hyvä, että Citroën -kauppa käy.

Kun toin myyjälle auton avaimen takaisin, niin keskustelussa tuli esille, että juuri oli tehnyt kaupan autosta,
jollaista olin ajatellut ja minkä olet valinnut.
Ostaja oli paikalla, kun hain avaimen.
Siitä tämä päätelmäni.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 545
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #144 : Heinäkuu 04, 2019, 10:52:00 »
^Ei mielestäni. Nopeissa suunnanvaihdoissa ohjauksen vastustus nousi hetkittäin ja tuntuma muuttui, se hieman pääsi yllättämään. Muuten oli mukava kurvailla, täytyy vaan pitää mielessä että kun on tottunut 4-pyöräohjattuun niin kaikki muut normiautot tuntuu ohjaukseltaan hitailta, vaikka olisi hyvin käteen sopiva pieni rattikin. Hieman lipesi otsikosta..sorry.

Tuoreimmassa TM:ssä on C5 Aircross koeajossa, ja olivat huomanneet sielläkin että ohjaustehostin ei ilmeisesti pysy nopeissa liikkeissä vauhdissa mukana.
Lainaus käyttäjältä: TM
"Ensimmäisessä käännössä ohjaus on kevyeksi tehostettu ja mikäli paluukäännön tekee nopeasti, ohjaustehostus ei ehdi mukaan."
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #145 : Heinäkuu 05, 2019, 20:24:26 »
Kävin tänään tutustumassa C5 Aircrossiin. Tai ainakin yritin. Tarkoitus oli koeajaakin, mutta pettymys heti kättelyssä oli niin iso, että tekemättä jäi. Ensinnäkin Vantaan Petikossa automyyjä ei tehnyt elettäkään tullakseen esittelemään autoa, vaikka olin ainoa asiakas paikalla ja kysyinkin jotain saadakseni keskustelun alulle. Siinä ei kehtaa enää kauheasti kysellä autoa koeajoon, vaan mieluummin poistuu paikalta.

Ja toiseksi en kyllä kehtaa ostaa noin isolla rahalla autoa, jonka sisustassa on lähes yksinomaa kivikovaa Samsonite-matkalaukkumuovia. Citroen-puolella uusiutunut Cactus tarjoaa saman hassunhauskan halpisilmeen puoleen hintaan. Tai sitten pitää yrittää venyttää rahoja DS:n suuntaan. Siellä osataan ainakin asiakaspalvelu ja autoissakin on sitä vanhan ajan ylellistä Citroen-tyyliä. Voi olla, että myös 7 vuoden takuu kokuttaa.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #146 : Heinäkuu 05, 2019, 22:00:13 »
Kuopiossa on jo taksinakin C5 Aircrosseja.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 942
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #147 : Heinäkuu 06, 2019, 09:15:56 »
Minulla Petikossa taas aivan huippupalvelua, ei mennyt montaa silmänräpäystä ja olin jo koeajolla.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 386
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #148 : Heinäkuu 06, 2019, 23:34:36 »
Zegolla on käynyt hyvä tuuri. Tai sitten minulla joka kerta huono. Olen yrittänyt kolmesti käydä tutustumassa Autoverkkokaupan myymälässä uusiin Citroeneihin ja joka kerta olen saanut ynseää ja innotonta palvelua. Sitikoilla olen ajanut jo 30 vuotta enkä ole kertaakaan aiemmin törmännyt tällaiseen kohteluun. Aikoinaan kaikissa pääkaupunkiseudun Vehoissa tunsi joka kerta  olonsa tervetulleeksi, myyjät esittelivät innostuneesti autoja ja tarjosivat oma-alotteisesti koeajomahdollisuutta. Into syttyi usein ja autoa tulikin  vaihdettua parin vuoden välein.

Nykyinen  C5:ni  on  Vehon ajoilta ja sillä mennään varmasti vielä pitkään. Kertaakaan aikaisemmin en ole myöskään harkinnut merkin vaihtoa, mutta nyt sekään ei tunnu mahdottomalta. Eikä syynä ole yksin automyynnin toiminta, vaan myös itse tuotteet. Tuntuu, että Citroen valmistaa nykyisin vain C3:n pikkuautokonseptiin  pohjaavia autoja useissa eri kokoluokissa. Kaikki näyttävät samoilta ja tuntuvat yhtä halvoilta.
C5 Aircross Puretech 180 vm. 2019

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #149 : Heinäkuu 07, 2019, 07:22:37 »
Jos ne ei saa tuntua kalliilta nykyään koska DS.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.