Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 15757 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #100 : Maaliskuu 30, 2019, 14:03:16 »
Tulipa tuota C5 aircrossia käytyä ihan liikkeessä katsomassa. Etupenkin tilat ihan asialliset ja jopa mukavan oloiset mutta kun penkin olin itselleni säätänyt niin takapenkillä ei kyllä ollut paljoakaan jalkatilaa. Ja siiinä takapenkissähän on etäisyyssäätö siinäkin mutta se liikkui vain lähemmäs etupenkkiä, taaksepäin ei siirtovaraa ollut. Eli siis auto on mitoitettu vain kahdelle täysikokoiselle ihmiselle ja lapsille.
Silti, tilaa on enemmän kuin C4 Cactuksessa tai vaikka uudessa 508:ssa joita tuli koeistuttua vertailun vuoksi kun ne siinä lähellä oli.

Täytekakku oli myös hyvää. Ja omasta mielestäni parempaa kuin viereisessä autoverkkokaupan päämyymälässä... (tosiaan jostain syystä olivat hankkineet erilaiset kakut eri myymälöihin)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 139
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #101 : Huhtikuu 01, 2019, 13:25:57 »
Kaupassa kanssa moista katselin, penkinreunat harmaata halvan näköistä kangasta ja keskellä nahkaa joka ei näyttänyt kyllä aidolta, hintalapussa 40t€, ei kiitos, ei edes käytettynä puolella tuosta.

Poissa Deeässä5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #102 : Huhtikuu 01, 2019, 16:26:37 »
Kävin minäkin. On moni kakku päältä kaunis ja niin oli täytekakkukin, vaan ei C5. Aika möhkö ulkoa ja sisätilat ankeat, vaikka ehkä mukavatkin, eipä houkutellut koeajolle. Se siitä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #103 : Huhtikuu 01, 2019, 17:55:44 »
Aina kannattaa ajaa! Sieltä rumastakin (ei minun mielestä) ankanpoikasesta kun voi kuoriutua kaunis joutsen!

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 286
  • Peukkuja: 3
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #104 : Huhtikuu 01, 2019, 18:31:56 »
Kyllä! Rumassakin repussa voi olla hyvät eväät. Eivätpä Sitikka C5 I tai BMW 5-series GT ole mitenkään mieltä ylentäviä ulkokuoreltaan, mutta kyyti on aika ihanaa ja ulkonäkö unohtuu ajaessa.

Auton sisustaa pitää sitten sietää koko ajan ja sitä ei korvaa hyvä kyytikään.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 864
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #105 : Huhtikuu 01, 2019, 19:22:39 »
Kävin minäkin. On moni kakku päältä kaunis ja niin oli täytekakkukin, vaan ei C5. Aika möhkö ulkoa ja sisätilat ankeat, vaikka ehkä mukavatkin, eipä houkutellut koeajolle. Se siitä.

Citroenin suunta on hukassa, eli missä on ne luomukset? Nyt liki koppimopoista kopioitu tyyli ei vetoa, toisin kuin Peugeoteissa, joissa on charmia. Aiheen istuimetkin olivat 40 ke:n autossa tavanomaiset lättänät ja ilman etureunan säätöä lyhyehköt.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 528
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #106 : Huhtikuu 01, 2019, 19:44:39 »
Ei se mun mielestä nyt niin ruma ole, ei ulkoa eikä varsinkaan sisältä. Keulan ilme on ainakin parempi kuin muissa uusissa henkilöautomalleissa mitä sitikka on myyntiin viimeaikoina tuonut, Berlingo ja Jumpy toki näyttävät paremmilta. Helmoissa olevat koristekuviot kyllä sattuu vähän silmään mutta eiköhän nekin saa kilikali-pullolla fixattua...

Ja tosiaan sisustuksesta mä ainakin tykkäsin, tosin Cactuksessa se on vielä paremman näköinen. Istuinosien lyhyyttäkään en huomannut, ehkä olen vaan tottunut sellaisiin tuossa Hondalla ajellessa. Kun istuimet säätää oikein niin niissä on ihan mukava köllötellä.

Ja 508:n sisustus nyt ainakin on ihan pepusta enkä tarkoita pelkästään mittaristoa. (Istuin epämukavan alhaalla ja pää sittenkin melkein katossa kiinni ja ratti peittää mittarit...  ??? )
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 864
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #107 : Huhtikuu 01, 2019, 21:21:27 »
DS7 näyttää PSAn tietä, mutta sen hinnalla saa Mersun tai Volvon. Makuasioita toki.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 445
  • Peukkuja: 4
  • C5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #108 : Huhtikuu 02, 2019, 09:11:14 »
Laittaisivat vielä tuohon tulevaan hydridi malliin sähköisen nelivedon niin just rupeasin harkitsemaan tilausta, niinkuin DS7 tulee.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Deeässä5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #109 : Huhtikuu 02, 2019, 15:12:09 »
Eipä ole näköpiirissä:
"Citroën on aina etuvetoinen eikä nelivetoa ole edes tiedossa. Hankalissa maasto-oloissa auttaa korkea 23 sentin maavara ja vetävien etupyörien Grip Control järejestelmä eli eri maasto-oloihin sovitetut vetotavat.

Eiväthän ne nelivetoa korvaa, mutta loiventavat etuvedon ja nelivedon välistä railoa.

Tosin täytyy muistaa, että tämäntyyppiset autot, mukaan lukien Nissan Qashqai, myydään 90-prosenttisesti etuvetoisina."

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 291
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #110 : Huhtikuu 04, 2019, 18:20:22 »
Kilahti postiluukusta Tuulilasi, jossa oli useamman sivun esittely C5 Aircrossista. Positiivinen arvostelu, jousitusta kehuttiin ja automaattilootaa kritisoitiin teräväksi, takatiloja pieniksi ja etuistuimia hyviksi. Kuulemma pitäisi jokaisen keskikokoista katumaasturia etsivän käydä pakkokoeajolla Aircrossissa. :-)
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #111 : Huhtikuu 04, 2019, 19:42:52 »
Automaattiloota on oikeasti smooth!

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #112 : Huhtikuu 05, 2019, 08:47:52 »
Kuskinpenkki on todella mukava tässä C5 Aircrossissa. Istuin eilen sellaisessa ja olihan tuo ihan muuta toista muun merkkisiin etupenkkeihin. En eilen tosin istunut Cactuksessa mutta muistelen, että siinäkin oli pehmeä kun kauan sitten istuin sellaisessa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 864
  • Peukkuja: 9
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #113 : Huhtikuu 05, 2019, 16:59:46 »
Täyytyypi käydä ajamassa. Rengasmelu karkealla asfaltilla on kuulosteltava yms. Persoonallinen kaara.

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #114 : Huhtikuu 10, 2019, 15:46:57 »
Kylmät tyypit otettu nopeasti, koeajo ehkä sitten kun vaihto on ajankohtainen. Tilat riittävät muuten meidän käyttöön hyvin mutta takapenkki kieltämättä kärsii kolmesta erillisestä istuimesta yhden - kahden takapenkkiläisen käytössä. Epäilen että vaihto voi tyssätä aikanaan tuohon, kukaan ei suostu takapenkille kun siinä joutuu väkisin ihan reunaan ja iso osa leveydestä jää hyödyntämättä.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #115 : Toukokuu 10, 2019, 19:42:12 »
Loistosuoritus taas väistötestissä PSA-autolta! https://www.youtube.com/watch?v=rRh5BzzIuOQ

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 434
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #116 : Toukokuu 10, 2019, 21:01:04 »
Käväisin pari viikkoa sitten ottamassa tunnin tyypit C5 Aircrossilla. Miellyttävä auto tuokin olisi ajella. Vielä en vaan oo niin raihnanen, että pitäis kynnystä nostaa joten ehkä sitten myöhemmin vois harkitakin. Harmi kyllä tyypit oli bensa koneisella ja sillä keskimmäisellä varustelulla. Sitä kovamuovia en voinut olla hivelemättä ja se hiukan latisti tunnelmaa. :) Jos tuon tyyppinen auto hakusessa niin suosittelen kokeilemaan. Vaihteistohan näissä aina tekee sen vaikutuksen, pätkii kaksoiskytkimen mennen tullen.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 671
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #117 : Toukokuu 11, 2019, 10:37:51 »
C5 Aircross on noussut kotimaassaan 10 myydyimmän automallin joukkoon.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #118 : Kesäkuu 16, 2019, 12:09:31 »
Voisitteko kertoa Citroën C5 Aircross auton BlueHDi 130 moottorista ja sen yhteydessä olevasta EAT8 automaattivaihteistosta.
Samaisethan ovat myös kahdella muulla automerkillä.
Miten tuo moottori/vaihteisto mahtaa sopia tähän uutukaiseen.




Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #119 : Kesäkuu 16, 2019, 12:39:57 »
En ole tuota ajanut mutta mutuna sanoisin että nannaa on!

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #120 : Kesäkuu 16, 2019, 13:13:27 »
Se on ihan hyvä vastaus. :)

Olen tuota tietoa hakenut muilta forumeilta myös, mutta ilmeisen harvakseen lukenevat.

Auto kiinnostaa, kun usealla Citroënillä on tullut ajettua vuosia sitten.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 936
  • Peukkuja: 25
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #121 : Kesäkuu 16, 2019, 13:32:33 »
Itse olen ajanut tuota (1.6 bensa THP automaatti) ja onhan se alustaltaan vallan mainio auto! Hitaassa vauhdissa voi erehtyä luulemaan lullaksi mutta koska on progressiivinen, niin kovemmassa ajossa tukevoituu hienosti. Ajoin kevät-talvella jolloin tiet olivat riittävän huonossa kunnossa, eli sai hyvin selville oliko alusta hyvä vai huono.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 688
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #122 : Kesäkuu 16, 2019, 13:56:34 »
Voisitteko kertoa Citroën C5 Aircross auton BlueHDi 130 moottorista ja sen yhteydessä olevasta EAT8 automaattivaihteistosta.
Samaisethan ovat myös kahdella muulla automerkillä.
Miten tuo moottori/vaihteisto mahtaa sopia tähän uutukaiseen.
Hyvin sopii yhteen. Lukuiset koeajot tehnyt Peugeot 3008:lla kun noita huolletaan.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa mjh

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 96
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #123 : Kesäkuu 16, 2019, 16:57:10 »
Kiitos vastauksistanne.

Seuraava vaihe onkin sitten koeajossa käynti reilun viikon jälkeen.
Samalla selviää tuo takapolvitilojen ja pääntilan riittävyys.

Mukava juttu, että myöskin "sitikkaspesialistillä" oli aikaa vastata.
Tiedän kyllä, että myöskin niitä Sitikoita huollon yhteydessä ajelet. :)

Poissa tcane

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 111
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #124 : Kesäkuu 17, 2019, 09:21:07 »
Ajoin BlueHDI130:n ja EAT8:n uudessa 508:ssa. Kone vetää ja laatikko toimii hyvin, ihan kuten nykyaikana pitääkin, ei mitenkään ainutlaatuinen mutta siis ehdottomasti hyvin toimiva yhdistelmä ja parempi kuin kaksoiskytkimet. Selvää on että voimaa on rajallisesti tuon kokoisen auton liikuttamiseen eli vaikka miten polkee niin vauhti ei juuri lisäänny puolella kaasulla ajeluun verrattuna.

OT:na sen verran että 508 oli oikein maukas paketti mutta ohjaus vastustaa ihmeellisesti joissain tilanteissa.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)