Kirjoittaja Aihe: Citroen C5 Aircross  (Luettu 4116 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonezi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Citroen C5 Aircross
« : Toukokuu 24, 2018, 17:44:47 »
Pikkuhiljaa alka virallista tietoa tihkumaa  tänne kylmään pohjolaankin-》

http://www.citroen.fi/mallisto/uusi-c5-aircross-suv/#details-2



Tyylikäs, ainakin omasta mielestä, etenkin mustana ja tumman harmasna
Citroen C4 130 Puretech Automaatti Exclusive Limited -17
Citroen C2 1.6 16v VTS -06

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #1 : Toukokuu 24, 2018, 18:08:02 »
Nättihän ja riittävän outohan tuo on edelleen, liekö se kaipaamani "Grand Cactus" käytännössä tuossa.

Värejähän sun muuta tingeltangelia on varmaan kiva valita tilauslomakkeeseen, vaan onks moteur-puolesta ja voimalinjasta jo tietoa? Tuleeko disua lainkaan? Hybridi varmaan tulee, mutta onko bensakoneet edelleen THP (Tuhannen Hajoavaa Paskaa) -sarjaa, vai saiko ne thp:t jo kuntoon?

Kuuma kysymys on, että tuleeko sitä 200+ hv automaattia...

Muoks: olihan tuolla Citroënin sivuilla tekstiäkin:

Lainaus
2 bensiinimoottoria:
PureTech 130 6-vaiheisella manuaalivaihteistolla ja PureTech 180 8-vaihteisella automaattivaihteistolla.

3 dieselmoottoria:
BlueHDi 130 6-vaiheisella manuaalivaihteistolla, BlueHDi 130 8-vaihteisella automaattivaihteistolla ja BlueHDi 180 8-vaihteisella automaattivaihteistolla.

Tuo 180 on jo hyvä alku, jos vääntöä löytyy oikealta alueelta.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Velmanteri

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 225
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroën C5 2.0i 16V SX -03 B-Pack
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #2 : Toukokuu 25, 2018, 09:00:41 »
Tuo bensa 180, kuin myös 225 ovat thp jatkojalosteita. Spekulaatiot hajoavista jakopäistä voidaan aloittaa >:D >:D
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #3 : Toukokuu 25, 2018, 19:20:28 »

Paikalla Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Peukkuja: 1
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2018, 14:00:11 »
Tämä ilahdutti

https://tekniikanmaailma.fi/citroen-c5-aircross-hyokkaa-tosissaan-katumaasturimarkkinoille-uutuus-on-valtavirtaa-rohkeampi/

Lainaus
Uudella Citroën C5 Aircrossilla on markkinoilla hurja määrä kovia kilpailijoita. Menestys on kiinni hinnasta, josta ei ole vielä mitään tietoa. Hintaneuvottelut ovat vasta käynnistymässä, mutta alkaen hinta yritetään puristaa 25 000 euron tienoille.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa NapierLion

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #5 : Toukokuu 31, 2018, 22:16:49 »
Ihan lupaavalta näyttää. Vois vaihtaa insignian tähän, ellei sitten uus 508 pökötti osoittaudu ohittamattomaksi :D
Opel Insignia Sports Tourer 4x4 CDTI 2.0 vm 2017
Ford Focus 1.0 trend wagon 2016 ->vaihtumassa 2018 Cactukseen.

Ex: BMW 330xd 2008, VW polo GTI 2012, Toyota Aristo 1993, BMW 525i 1989

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #6 : Joulukuu 02, 2018, 10:07:44 »
Mikä kumma tuossa on että noita per...en sojottimia yhä vaan pitää näihin uusiinkin malleihin tunkea kun olisi ollut todella hyvä mahis korvata ne jollain fiksummallakin >:(
https://www.is.fi/autot/art-2000005918144.html
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #7 : Joulukuu 02, 2018, 12:55:57 »
Onneksi minulle nuo ovat parhaassa mahdollisessa paikassa, tykkään! Ratin päällä olevat napit eivät ole kovin fiksuja käyttää mutta ymmärrän teitä pitkäkoipisia kyllä, että harmittaa. Kannattaa käydä koeistumassa, koska jokainen automalli voi olla hieman erilainen, eli eihän sitä tiedä vaikka pitkät koivet sopisivat tuossa mallissa?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #8 : Joulukuu 02, 2018, 15:32:11 »
Ratin päällä olevat napit eivät ole kovin fiksuja käyttää

No tässäkin tapauksessa ratissa on jo 6 nappia + 2 rullaa, niin eipä tuon cruisen (ja radion ohjauksen) lisääminen olisi juuri noita nappuloita lisännyt ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Paikalla Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #9 : Joulukuu 02, 2018, 16:04:01 »
Samoin mun mmakuun noi töröttimet on kyllä paremmat.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 596
  • Peukkuja: 11
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #10 : Joulukuu 02, 2018, 17:09:13 »
Töröttimet on paremmat. Mielestäni paras vakionopeudensäätimen säätötapa, ylivoimaisesti. Olen ajanut molemmilla; sekä ratissa olevilla rullilla että töröttmillä. Samoin tutut sanovat samaa; PSA:n vakionopeus"törötin" on ylivoimaisesti helppokäyttöisin: "toimii kuin ajatus".
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #11 : Joulukuu 02, 2018, 19:32:57 »
Mutta HiTecin koville ne eivät sovi, mutta käyhän toki testaamassa miten tässä autossa, jookosta?

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #12 : Joulukuu 02, 2018, 19:47:47 »
Onneksi minulle nuo ovat parhaassa mahdollisessa paikassa, tykkään! Ratin päällä olevat napit eivät ole kovin fiksuja käyttää mutta ymmärrän teitä pitkäkoipisia kyllä, että harmittaa. Kannattaa käydä koeistumassa, koska jokainen automalli voi olla hieman erilainen, eli eihän sitä tiedä vaikka pitkät koivet sopisivat tuossa mallissa?

Hitecillä lienee tavallista pidemmät koivet tai penkki liian edessä, koska meikäläisellä on mittaa liki kaksi metriä enkä myöskään ole millään muotoa persjalkainen, vaan ei ole ikinä osunut oma polvi tuohon vakkarin viikseen eikä myöskään radion viikseen...
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #13 : Joulukuu 02, 2018, 20:15:56 »
Hitecillä lienee tavallista pidemmät koivet tai penkki liian edessä, koska meikäläisellä on mittaa liki kaksi metriä enkä myöskään ole millään muotoa persjalkainen, vaan ei ole ikinä osunut oma polvi tuohon vakkarin viikseen eikä myöskään radion viikseen...

No onhan tuosta tänne forumin syövereihin napsittu jo kuviakin, kuinka polvi tosiaan on tuossa tönköttimessä kiinni. Ulkoiset mitat ukolla on 196cm / 105kg ja farkkujen mitat vastaavasti 38/36. Ex I-korisessa Partnerissakin virta-avain piti laittaa virtalukkoon oikeinpäin, ettei tuon lenkki törkkinyt polveen :-[

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 223
  • Peukkuja: 2
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #14 : Joulukuu 02, 2018, 21:10:24 »
Ihmisillä on niin erilaisia ajoasentoja, että törräkkeet saattavat ottaa lyhkäsempienkin polviin kiinni. Poika on mua 10 cm pitempi ja siitä huolimatta sillä on penkki lähempänä, kuin mulla.

Aina kun tuota törräkettä näplää, niin pelottaa, että se menee poikki. Jos vakkari on törräkkeessä, niin tykkään enemmän sellaisesta, joka toimii työntämällä ja vetämällä. Yhdellä kädellä ajellessa ratti on kyllä parempi paikka vakkarille.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #15 : Joulukuu 02, 2018, 23:25:00 »
No onhan tuosta tänne forumin syövereihin napsittu jo kuviakin, kuinka polvi tosiaan on tuossa tönköttimessä kiinni.

Ulkoiset mitat ukolla on 196cm / 105kg ja farkkujen mitat vastaavasti 38/36. Ex I-korisessa Partnerissakin virta-avain piti laittaa virtalukkoon oikeinpäin, ettei tuon lenkki törkkinyt polveen :-[

Noh, mulla on tismalleen samat mitat paitsi kiloa viisi enemmän. Pitäneepä ottaa kuva jaloista ja tönköttimestä ja jakaa täällä :-)
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 358
  • Peukkuja: 13
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #16 : Joulukuu 02, 2018, 23:55:00 »
Jos tulkkaan HiTecin kertomia mittoja oikein niin lahkeen pituus on 36 tuumaa? Pidemmät kuin mulla, omissa housuissa se olisi n. 33" riippuen housujen leikkauksesta. Ja siten meidän pituuserokin olisi sitten melkein kokonaan jaloissa... Ihmisiä on tosiaan eri mittaisia, joka suuntaan mitattuna, ja joillakin jalat ovat pidemmät suhteessa muuhun kehoon, joillakin taas selkä voi olla pidempi, ja joillakin kaula.

Oma ajoasentoresepti on tyypillisesti seuraava kun menen aiemmin kokeilemattomaan autoon: penkki niin taakse kuin se menee ja ratti niin ylös kuin se nousee. Sitten säädetään penkin korkeutta ja ratin etäisyyttä niin että polkimet ja ratti osuu sopivasti kohilleen. Joissakin harvoissa autoissa penkkiä voi joutua säätämään takaisin ääriasennosta lähemmäs polkimia, esim Ford Mondeossa ja joissakin sitä ei saa tarpeeksi kauas, esim Mazda MX-5.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #17 : Joulukuu 03, 2018, 09:08:50 »
Jos tulkkaan HiTecin kertomia mittoja oikein niin lahkeen pituus on 36 tuumaa?
Ihan oikein tulkattu. Vaateliikkeenä Dressman osuu silleen juuri sopivasti tuohon rakoon, kun tavallisessa tuo on se max. koko mitä sieltä löytyy ja XXL se on puolestaan se minimi. Paidoissakin 2XL on ihan sama, löytyy molemmista. Valitettavaa vain että tuo 38 vyötärö yhdistettynä 36 lahkeeseen vaan puuttuu kokonaan monesta mallistosta, joissa se on 36/36 ja "seuraava" onkin 38/34 :-\

Oma ajoasentoresepti on tyypillisesti seuraava kun menen aiemmin kokeilemattomaan autoon: penkki niin taakse kuin se menee ja ratti niin ylös kuin se nousee. Sitten säädetään penkin korkeutta ja ratin etäisyyttä niin että polkimet ja ratti osuu sopivasti kohilleen. Joissakin harvoissa autoissa penkkiä voi joutua säätämään takaisin ääriasennosta lähemmäs polkimia, esim Ford Mondeossa ja joissakin sitä ei saa tarpeeksi kauas, esim Mazda MX-5.
Aikalailla noista aääriasennoista sitä itsekin lähden säätämään, nykyisessä QQ tosin jakkara on niin alhaalla kuin mahdollista, eikä jakkaraa taaksekaan tartte ihan kaikkia ottaa kun jo riittää. Jakkara sähkösäätöisenä vieläpä niin saan hienosäätää just niin kuin itse tykkään. Mutta ratti ylimpään ja lähimmäs kylläkin, niin näin noille koivillekin saa enempi tilaa sinne ratin alle. Tosin autohistoriaani mahtuu myös sellaisiakin tila-ihmeitä kuin Pökö 1007, johon sopivan ajoasentoni lisäksi mahduin myös kuskin puolelle takatuhdalle ihan hyvin ja peräkonttiinkin mahtui vielä mamman kasaantaittuva pyörätuolikin pystyyn takaistuimia vasten. Kuitenkaan ulkoisilta mitoiltaan tuo kinneri ei todellakaan mikään limusiini ollut :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Paikalla Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 135
  • Peukkuja: 1
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #18 : Joulukuu 03, 2018, 09:49:12 »
jos taikaisin itse asiaan, niin koskakohan tämän hinta tulee julki?
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015

*haaveillaan*
C6 3.0 V6
DS

Poissa TeeKoo

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 008
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #19 : Joulukuu 03, 2018, 17:13:09 »
jos taikaisin itse asiaan, niin koskakohan tämän hinta tulee julki?

Just!

Ja olisko omakohtaisia ajokokemuksia jollakulla? Se uusi jousitus kiinnostaa.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Deeässä5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 63
  • Peukkuja: 5
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #20 : Joulukuu 03, 2018, 18:25:42 »
jos taikaisin itse asiaan, niin koskakohan tämän hinta tulee julki?

Just!

Ja olisko omakohtaisia ajokokemuksia jollakulla? Se uusi jousitus kiinnostaa.
Sama ratkaisu on DS7:ssa, joka on koeajettavissa. Kysymyshän on iskunvaimentimien hydraulisesta virittelystä.
Kyllä sitä hyväksi voi luonnehtia, mutta ei tuntunut kovin ihmeelliseltä ilmajousituksen jälkeen. Kaasunestejousitus on sitten vielä eri juttu.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 668
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #21 : Joulukuu 03, 2018, 22:51:30 »
Ei ole ds7 autoissa uusia Citroen iskareita.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #22 : Joulukuu 04, 2018, 09:31:34 »
Eikös tuo tullut uuteen Cactukseen ekana? Tosin tiedä sitten onko enää edes sama kehitysversio, mutta kuitenkin ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 197
  • Peukkuja: 10
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #23 : Joulukuu 04, 2018, 10:39:37 »
Eikös tuo tullut uuteen Cactukseen ekana? Tosin tiedä sitten onko enää edes sama kehitysversio, mutta kuitenkin ???

Cactus-II ja C5 Aircross on mun tietojen mukaan ne, joissa noita hydraulipamppuja on. Tosin tuotantopamput on kai kovempia kuin autolehtien testeissä olleet demopamput :-/

Vähän aiheen vierestä, mutta mun mielestä toi pehmeys ei ole niinkään teknologiasta kiinni kuin jousituksen suunnittelusta. On mahdollista tehdä pehmeitä autoja rautajousilla, kunnon joustovaroilla ja pintapehmeällä jousituksella. Citroënkin voisi tehdä sellaisia. Tai ostaa Konilta FSD:t valmiina, jos haluaa hifistellä. Kyse on 95% halusta, ei tekniikasta.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C5 Aircross
« Vastaus #24 : Joulukuu 04, 2018, 16:05:42 »
Olen hieman eri mieltä. Joudut luopumaan jostain ominaisuudesta jos vaikka laitat super-pehmeät jouset alle, ihan sama onko mitkä Konit alla. :D
Autotoimittajilla oli ihan samat iskarit alla mutta sekoitat varmaan siihen kehitystyönaikaiseen demo-autoon joka oli pehmeämpi kun pääsivät eka kertaa ajamaan?