Kirjoittaja Aihe: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi  (Luettu 11596 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 716
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« : Maaliskuu 07, 2017, 15:16:30 »
Kaiken tuon lisälypsämisen ja kustannusoptimoinnin ohessa tuonne on lipsahtamassa mukaan myös ylinopeuksien nolla-toleranssi :o

http://www.iltalehti.fi/autot/201703062200081045_au.shtml
Lainaus
Jos suurin sallittu nopeus on maksimissaan 60 kilometriä tunnissa, määritettäisiin liikennevirhemaksu seuraavasti:

- Ylinopeutta enintään 5 km/h: 70 euroa.
- Ylinopeutta 6-10 km/h: 100 euroa.
- Ylinopeutta 11-15 km/h: 170 euroa.
- Ylinopeutta 16-20 km/h: 200 euroa.
- Ylinopeutta 21-25 km/h: 300 euroa.
- Ylinopeutta 26-30 km/h: 400 euroa.

Jos suurin sallittu nopeus on yli 60 kilometriä tunnissa, määritettäisiin liikennevirhemaksu seuraavasti:

- Ylinopeutta enintään 5 km/h: 50 euroa.
- Ylinopeutta 6-10 km/h: 70 euroa.
- Ylinopeutta 11-15 km/h: 140 euroa.
- Ylinopeutta 16-20 km/h: 170 euroa.
- Ylinopeutta 21-25 km/h: 300 euroa.
- Ylinopeutta 26-30 km/h: 400 euroa.

Yli 30 km/h ylinopeudessa siirryttäisiin käyttämään tulotasoon sidottuja päiväsakkoja.

Siis pienimmissä maksuissa puhutaan vain että enintään, mutta ei mainita mitä pitää olla vähintään = jo 1km/h ylitys olisi siis jatkossa rangaistavaa >:(
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 163
  • Peukkuja: 9
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #1 : Maaliskuu 07, 2017, 15:38:16 »
Siis pienimmissä maksuissa puhutaan vain että enintään, mutta ei mainita mitä pitää olla vähintään = jo 1km/h ylitys olisi siis jatkossa rangaistavaa >:(

Olishan toi selkeämpää toisaalta: jos taulussa lukee 80km/h, niin säädetään se mittari osoittamaan 80km/h eikä tarvitse ynnäillä mittarivirheitä ja mittausmarginaaleja ja alimpia sakkorajoja ja päätyä vähän autosta ja kuskista riippuen jonnekin +7:stä +13:sta kilometriin tunnissa.

Lisäks sitten vois alkaa purnata typeristä nopeusrajoituksista, kun ei enää tarvitse purnata typeristä sakkorajoista ja -marginaaleista.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 485
  • Peukkuja: 15
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #2 : Maaliskuu 07, 2017, 17:22:22 »
Molemmissa on puolensa, mutta jotenkin tuntuu että kyse ei ole liikenneturvallisuudesta tai sääntöjen noudattamisesta vaan enemmänkin valtion rahantarpeen tyydyttämisestä.

Ainahan noissa joku tarkkuus on, on se sitten 7 km/h; 8; 1; 0,5; 0,0000001 km/h, lisäksi kai noista vieläkin tehdään se tekninen 3 km/h mittalaitteen mittaustarkkuuden vahennys (kun oikeudenkäynnissä huomattiin että tutkia oli kalibroitu poliisin mittarikorjaamolla näyttämään liiankin korkeita tuloksia).

Jokainen kuski tekee virheitä, on toki niitäkin jotka eivät ole ikinä mistääs sakkoa saaneet, mutta veikkaan että niistäkin lähes kaikki olisivat saaneet jos olisi aivan täydellinen reaaliaikainen 24/7 valvonta ja nollatoleranssi kaikissa laeissa.

No onko sitten tarpeen sakottaa vaikka jos jalankulkija kävelee punaista päin täysin tyhjällä tiellä keskellä yötä (riittävää varovaisuutta noudattaen), minusta ei!

Tai mikäs se olikaan lain mukainen ohje moottoripyörällä, voiko ajaa varovaisesti punaisia päin, jos liikennevalojen ajoneuvotunnistin ei tunnista MP:tä ajoneuvoksi, eikä sytytä vihreää, ei saa. Tai mikä on kuskin velvollisuus, jos liikennemerkit on ristiriitaisia, ihan väärin sijoitettuja tai puuttuvat: kokeilkaapa joskus lainata lapsilta mopoa ja tehkää joku pidempi lenkki kokeillen ajaa laillisesti sallituilla kevyenliikenteen väylillä. Noiden kevyenliikenteen väylien merkinnät on vielä enemmän miten sattuu ja erilaisia kombinaatioita "salliittu mopoille" on siroteltu aika sattumanvaraisesti. Osa puuttuvista voi olla varusmiesten varastamia, mutta kun yhdelläkin reilun 15 km pätkällä oli jo melkein kymmenkunta pätkää joissa toisessa päässä oli merkki ja toisessa päässä ei, niin veikkaan että kyseessä on vaan tienpitäjän välinbpoitämättömyys kevyttä liikennettä kohtaan (eikä mopolle yksisuuntainen pyörätie). Huvittavampia oli kohdat jotka olivat keskellä pyörätietä ilman mitään sivutien haaroja oli laitettu uusi pyörätienmerkki ja tällä kertaa ilman lisäkilpeä, ainoat vaihtoehdot olisi kääntyä ympäri. Mutta löytyipä yksi paikka johon sai kyllä ajaa, mutta ei saanut laillisesti jatkaa kumpaan sivusuuntaan, mutta ei myöskään takaisinpäin (alikulun toisessa päässä ei ollut lisäkilpeä). No laillinenhan ratkaisu olisi taluttaa mopo seuraavaan sallittuun  risteykseen, mutta monikohan lähtee tuohon.

Tuskin kuitenkaan tuo nollatoleranssi ylinopeudessa niin paljon vaikuttaisi keskinopeuteen ainakaan vilkkaastiliikennöidyillä teillä, mutta ihminen tietysti joutuisi pitämään jonkun marginaalin tuohon sakotusrajaan, nopeus kuitenkin hieman vaihtelee, nykyinen 7 (8) on ainakin suht rento nilkallakin pidettäväksi, kaipa tuota liikenteen todellista nopeutta on myös tutkittu, muistelen ainakin että yhden moottoritien alussa oli Suomen ennätys siinä kuinka moni ajoi yli rajoituksen.

Mutta siis: minusta nykyinen nopeusmerkki + toleranssi on ihan ok, ja jos verotulot loppuu kesken niin sitten mieluummin korotetaan veroja kuin kikkaillaan sakoilla/maksuilla. Voisi tietysti tehdä jonkun valtion koulutuslaitoksen, jonne maksamalla muutaman tonnin koulutusmaksun ja käymällä koulutuksen saisi nollattua vaikka toistuvista rangaistuksista tulevia seuraamuksia. (toki sekin on ristiriitainen, paljon ajavalla ammattikuskilla noita vahinkoja kertyy joka tapauksessa helpommin ja antaa mieluummin anteeksi, kuin vaikka 2500 km Suomessa vuodessa ajavalla, ulkonailla asuvalta katuhäiriköltä)

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 066
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #3 : Maaliskuu 07, 2017, 17:45:15 »
Se on helppoa noudattaa rajoituksia pilkulleen niin kauan kun pysytään samoissa pienissä ympyröissä, vähänkin kauemmas kun lähdetään niin se rajoitusmerkkien kyttäminen vie vaan huomiota monen paljon tärkeämmän asian seuraamiselta.

Nykyään kun pitäisi vielä samalla seurata onko tiessä päätä suurempia reikiä  >:(

Poissa sulo

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 183
  • Peukkuja: 1
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #4 : Maaliskuu 07, 2017, 17:51:32 »
Minusta tuo tuo selkeyttä liikenteeseen. Autojen väliset nopeuserot pienenevät, eikä liikenne humpaa niin paljoo. Täälläkin 100 alueella ajellaan pääosin 107, osa 110 ja osa n.100. Tulee ruuhka-aikaan turhia ohituksia ja sitä myötä "letkojen" keskinopeudet tippuu huomattavasti.
Nolla toleranssi + 3km/h mittarivirheellä voisi kuvitella liikennevirtoihin tasaantumista. No aina on myös reilua ylinopeutta ajajia, jotka on oma asiansa.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 833
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #5 : Maaliskuu 07, 2017, 17:57:29 »
Minä ainakin alkaisin ajaa 80 alueella tasan 70km/h varmuuden vuoksi, ellei ne sitten pystytä samalle tielle 80 minimirajoitusta.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 340
  • Peukkuja: 16
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #6 : Maaliskuu 07, 2017, 18:46:26 »
^ Ja varmasti myös moni muu.  Ihan kuten tähänkin asti...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 833
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #7 : Maaliskuu 07, 2017, 19:55:52 »
^ Ja varmasti myös moni muu.  Ihan kuten tähänkin asti...
Justiinsa ajoin pari viikkoa sitten tarkasti 88Km/h 80 alueella ja kamera välähti.
Toivottavasti oli tukka hyvin. Ei ole ainakaan vieä tullut huomautuskirjettä, jossa sanotaan jotenkin, että pienikin ylinopeus on vaarallista.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 485
  • Peukkuja: 15
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #8 : Maaliskuu 07, 2017, 19:58:56 »
Ehkä moni muu, mittarivirheitäkin on paljon, mutta sitten on erilaiset mopoautot tms. tai vaikka pyörillä kulkevat isot ja oikein hitaat kaivinkoneet, sellainen saa joskus mielen iloiseksi kun olisi itsellä mukamas vähän kiire lautalle ja saaristosta päin tulee koko ajan vastaan töihin tulijoita autoilla :)

Satasen rajoituksellakin harvoin pääsee ajamaan ihan ilman raskasta liikennettä, pakettiautot ja peräkärryilijät eivät kai juuri omista rajoituksista välitä, matkailuautot ja vaunut ehkä enemmänkin.

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 541
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #9 : Maaliskuu 08, 2017, 08:22:07 »

Hyvä että tulisikin nolla toleranssi. Se liikenne merkissä oleva nopeushan on suurin sallittu. Jos on kiire varaa fyrkkaa ja painaa kaasua, niinhän ne tekee esim. Venäjällä :) Tälläinen persaukinen Citikka harrastaja ehtii perille ihan noudattamalla rajoituksia ( varauksin ;) )

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 733
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #10 : Maaliskuu 08, 2017, 08:37:56 »
Omasta mielestäni olisi myös hyvä asia.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 066
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #11 : Maaliskuu 08, 2017, 09:24:02 »
30 ylinopeuteen asti menisi kiinteällä maksulla ja sitten vasta päiväsakoille, 20-30 välillähän tuo rangaistus taitaisi pudota nykyisestä, olis viimeinkin varaa ajaa ylinopeutta ;D

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 290
  • Peukkuja: 5
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #12 : Maaliskuu 08, 2017, 17:45:25 »
Ei tällä taaskaan ole turvallisuuden kanssa mitään tekemistä. http://yle.fi/uutiset/3-9127759 <- Elokuulta.

Autoilijat ajelee liian varovaisesti kun sakot kallistui ja nyt pitää siis laskea rajaa, että kassa kävisi entiseen malliin. Mitähän ne sitten keksii kun sakot on budjetoitu, mutta ketään ei aja ylinopeutta?

Nuo matalat toleranssit olisi etäisesti ymmärrettäviä JOS niitä nopeudennäyttötauluja olisi tienposket väärällään. Hetkellisiä parin km/h:n ylityksiä tulee varmaan jokaiselle päivittäin ilman vaaratilanteita ja ihan huomaamatta. Taas tuntuu siltä, että tässäkin pedataan sitä keskinopeusvalvontaa ja GPS bokseja. Sitten leikataan taas poliisilta eikä puhalluttavaa kameratolppaa ole vieläkään. Vaikka tutkimukset automaattivalvonnasta sanoisi mitä niin päinvastoin tehdään..

"Mikäli hallituksen esitys uudesta tieliikennelaista menee sellaisenaan läpi, poistuu Suomen rikostilastoista joka toinen rikos. Hallinnollinen liikennevirhemaksu ei kuuluisi uudessa laissa enää rikoksiin."
Jumankekka kun on turvallista: Rikollisuus -50%! Lisää tolppia ja se on -200%!.. eiku.. ;D

Taidan pistää rajoittimen 80km/h aina kun ajan tuttujen reittien ulkopuolella.. Otan pois sitten kun on adaptiivinen vakkari tai robottiauto..
Nolla lippulappua tolpasta tähän päivään mennessä ja jos noin meinaan jatkaa niin kai se on kohta käveltävä..
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 999
  • Peukkuja: 14
  • |C3P|C4|Xsara|
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #13 : Maaliskuu 08, 2017, 18:13:49 »
Eihän nykyisetkään toleranssit ole kuin poliisin itse määrittelemiä? Lain silmissä ylinopeus on ylinopeus.
-= C3 Picasso 1.6HDi 110 '09 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =-

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 066
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #14 : Maaliskuu 08, 2017, 20:22:50 »
Eihän nykyisetkään toleranssit ole kuin poliisin itse määrittelemiä? Lain silmissä ylinopeus on ylinopeus.

Täällä mitään ylinopeuksia ole, monessakaan maassa toi 30 liikaa ei ylitä edes puuttumiskynnystä.

Poissa tarhuri

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #15 : Maaliskuu 15, 2017, 20:14:24 »
Tässä justiinsa sain 80/87 "välähdyksestä" 140 ecua motarilla >:(

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 163
  • Peukkuja: 9
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #16 : Maaliskuu 15, 2017, 20:16:24 »
Tässä justiinsa sain 80/87 "välähdyksestä" 140 ecua motarilla >:(

Kilometri vähemmän ja olisit päässyt pelkällä välähdyksellä. Tosin tuohon se 3km/h marginaali plus mittarivirhe, niin varmaan neula näytti jotain 111/112 ?
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 716
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #17 : Maaliskuu 15, 2017, 20:47:33 »
Tässä justiinsa sain 80/87 "välähdyksestä" 140 ecua motarilla >:(

Voi voi. Itsellä vimosin väläys viime kesältä 79@70 ja selvisin huomautuksella ;D Tuossa vaiheessa oli muuten C5:n cruiseen asennettuna 80km/h, joten aika tarkka oli mittari tuossa yksilössä 8)

Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Ralle

  • Tää tullee tähän, ainakin luulen niin...
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 541
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroenit vallanneet pihan vuodesta 2002
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #18 : Maaliskuu 15, 2017, 21:02:18 »

Toi tummennettu tuulilasi vissiin kans laiton???  ;D ;D ;D ;D

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 485
  • Peukkuja: 15
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #19 : Maaliskuu 15, 2017, 21:39:55 »
Tässä justiinsa sain 80/87 "välähdyksestä" 140 ecua motarilla >:(

Voi voi. Itsellä vimosin väläys viime kesältä 79@70 ja selvisin huomautuksella ;D Tuossa vaiheessa oli muuten C5:n cruiseen asennettuna 80km/h, joten aika tarkka oli mittari tuossa yksilössä 8)...

Lienee eri luvut, eli 79:stä vähennetään vielä 3 km/h tekninen varmuusvähennys ja sakot ja sakkolappuun tulisi sitten 6 km/h, mutta kun siitä ei saa sakkoa.

87 lienee siis ollut tutkan/muun mittarin näyttämäna lukemana 10 km/h, jos tehdään laitteiden säätöjen/tarkkuuden varalta tuo vähennys, mutta tuokin 7/10 km/h on tuore muutos, ennen oli 8/11 km/h sakotusrajana.

Miten tuon kuvan sai itselle?

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 833
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #20 : Maaliskuu 15, 2017, 21:44:10 »
Mistäs tuon valokuvan taas sai tilatakaan?
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 716
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #21 : Maaliskuu 15, 2017, 21:56:18 »
Itse laitoin vapaamuotoisen sähköpostin osoitteeseen automaattivalvonta.helsinki@poliisi.fi toissapäivänä ja tänä aamuna oli kuva sähköpostissani :)
Lainaus
Terve,

Haluaisin saada tuon valokuvan sähköpostitse itselleni, kiitos.

Huomautuskirjeen päiväys: xx.xx.xxxx
Asiakirjatunnus: xxxx/xxxx

Ajoneuvo: xxx
Rekisteritunnus: xxx
Tapahtumapaikka: xxx
Tapahtumakunta: xxx
Tapahtuma-aika: xx.xx.xxxx klo xx:xx
------
Ystävällisin terveisin
xxx
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 833
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #22 : Maaliskuu 15, 2017, 22:00:00 »
Juu, olihan siitä kuvan tilaamisesta just juttua.
http://www.iltalehti.fi/autot/201703132200084582_au.shtml
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 716
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #23 : Maaliskuu 15, 2017, 22:16:27 »
Juu, olihan siitä kuvan tilaamisesta just juttua.
http://www.iltalehti.fi/autot/201703132200084582_au.shtml

Aivan ;D Oli muuten omakohtaisesti jo toinen case, jonka moinen lööppipehti itselläni liipaisi toimintaan. Eka oli ajokortin uusinta isosta muoviläpykästä pieneen EU-korttiin heti kun Trafi rupesi niitä toimittelemaan 20€ hintaan kotipostiin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Maju

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #24 : Maaliskuu 20, 2017, 18:57:59 »
Tälle kaikkinaiselle vittuilulle yhteiskunnan taholta tulisi loppu, kun muutama miljoonaa autoilijaa jättäisivät kiesit kotiin pariksi päiväksi ja alkaisivat elämään  poliitikkojen  haluamalla tavalla.
Tällöin maailman ilmaston lämpeneminen pysähtyisi ja liikenteessä ei kukaan loukkaantuisi ja samalla toteutuisi nollatoleranssi vähän joka alueella myös yhteiskunnan budjettirahoissa.