Kirjoittaja Aihe: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi  (Luettu 11109 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #125 : Toukokuu 21, 2017, 11:34:31 »
Mitäs jos kaikki jatkaa vaan niin kuin tähänkin asti ja laskee sen 10 kilsaa ylinopeutta. Pienellä kansalaistottelemattomuudella näitä typeryyksiä vastaan on taisteltava. Siinähän sakottavat kun pitäisi kaikkia sakottaa. Mitään tekemistä turvallisuuden kanssa näillä rajoilla ei ole vaan paremminkin vajaata kassaa koitetaan paikkailla.

Ajetaan kaikki 10 alinopeutta, tai 20, sillä saa aikaan uskomattomat ruuhkat vähänkään vilkkaamman liikenteen aikaan >:D

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 256
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #126 : Toukokuu 21, 2017, 17:19:28 »
Jos mittari näyttää otteeseen merkityllä rengaskoolla tarkalleen oikein, kuten joillakin autoilla näyttää, niin vähänkin isompi rengas aiheuttaa sen että mittari näyttää liian vähän.

Mutta että 5% kehämitalla aikaansaataisiin 10% nopeusmittarivirhe, niin ::)

No jos sakotusrajaa alennetaan niin kuin on ehdotettu niin pienikin virhe on liikaa.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 410
  • Peukkuja: 4
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #127 : Toukokuu 21, 2017, 19:15:32 »
Niin, tuossa Twingon tapauksessa ei ollut helposti saatavilla pienempää kokoa, joten sillä mentiin minkä sai nopeasti ja mahtui kuitenkin pyörimään. Eihän tuossa mitään ongelmaa ole, kun on asia tiedossa.

Ja mitä noihin nopeusrajoituksiin tulee, niin todella turhauttavaa vetää tyhjää valtatietä 80 rajoituksella. Samaa vauhtia saisi mennä pitkin poikin hiekkapätkiä, jolloin voi jo miettiä oikeasti alinopeutta ajavansa pitempäänkin.

Keinotekoiset yleistä oikeustajua vastaiset lakipykälät eivät vaan toimi. Turha tehdä kaikista kriminaaleja.

Poissa Aapo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 204
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia Activa TCT -97
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #128 : Toukokuu 21, 2017, 23:03:57 »
Niin, tuossa Twingon tapauksessa ei ollut helposti saatavilla pienempää kokoa, joten sillä mentiin minkä sai nopeasti ja mahtui kuitenkin pyörimään. Eihän tuossa mitään ongelmaa ole, kun on asia tiedossa.

Ja mitä noihin nopeusrajoituksiin tulee, niin todella turhauttavaa vetää tyhjää valtatietä 80 rajoituksella. Samaa vauhtia saisi mennä pitkin poikin hiekkapätkiä, jolloin voi jo miettiä oikeasti alinopeutta ajavansa pitempäänkin.

Keinotekoiset yleistä oikeustajua vastaiset lakipykälät eivät vaan toimi. Turha tehdä kaikista kriminaaleja.

Juu, joskus miettinyt, että juuri kortin saanut mummu (ei sukupuolisyrjintää) saa ajaa vesijäisellä mutkaisella pikkutiellä vanhalla Ladalla ja kesärenkailla samaa kahdeksaakymppiä kuin pari miljoonaa kilometria ajanut (nuorehko) keski-ikäinen mieshenkilö (ei sukupuolisyrjintää) nykyaikaisella ajonhallintajärjestelmällä varustetulla autolla, vaikka esimerkiksi kuivalla kakkostiellä talvinopeusrajoituksen vallitessa.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 009
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #129 : Toukokuu 21, 2017, 23:19:11 »
Edellissivulla tuli spekuloitua omia romuja. Nyt loput kaksi on tarkistettu, C-vitosessa heittoa muutama numero ylöspäin, Rangessa noin kymppi todellisuutta vähemmän. Tuo jälkimmäinen tuli tarkastettua vasta kun olin jo viitisenkymmentä kilometriä ajellut, ja tutustuessa "uuteen" laitokseen, ajelin varovasti pitäen neulan reilusti alle lukemien, silti todellisuudessa tuli välillä näköjään mentyä reippaasti ylikin. Tosin aavistus tuosta liian vähän näyttämisestä tuli kun kukaan ei ohi halunnut mutta edessäolevia saavutettua tuli...

Se pitää taas tähänkin sanoa, että tällaisten pykälien esittäjät saisivat välillä käydä liikenteessä muutenkin kuin takapenkillä istuen, ja mielellään sen perinteisen Lande -rajan toisella puolen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #130 : Toukokuu 21, 2017, 23:43:21 »
Se pitää taas tähänkin sanoa, että tällaisten pykälien esittäjät saisivat välillä käydä liikenteessä muutenkin kuin takapenkillä istuen, ja mielellään sen perinteisen Lande -rajan toisella puolen...

Just tässä mietin että pitäisikö taas kesällä tehdä autolomareissu Puolaan, olis paremmat tiet ja sujuvampi liikenne, ei täällä kotimaassa viitsi enään ajaa kuin pakolliset ajot >:(

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 256
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #131 : Toukokuu 22, 2017, 09:32:12 »
Se pitää taas tähänkin sanoa, että tällaisten pykälien esittäjät saisivat välillä käydä liikenteessä muutenkin kuin takapenkillä istuen, ja mielellään sen perinteisen Lande -rajan toisella puolen...

Eihän näitä liikennettä koskevia lakiuudistuksia esittävillä ole välttämättä ajokorttia ollenkaan. Asiaa kannattaisi varmaan tutkia.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 009
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #132 : Kesäkuu 02, 2017, 14:01:32 »
Jospa sen jälkeen, kun autoilevat oppivat ajamaan rajoitusten mukaan, asettavat päättäjät rajoitukset kohtuullisemmalle tasolle. Taitaa olla niin, että nykyisin merkkien rajoitukset asetetaan tarvetta alemmaksi varmuuden vuoksi.
Muuten citikalla ajaminen on helppoa alemmillakin nopeuksilla, kun on tuo limiitti. Ei tarvitse kotikatujeni 40:n alueella ajaa varmuuden vuoksi 35 vaan tasan 40 tai sitä nopeutta minkä olen asettanut.
Joko saa nauraa?
Ei tuo ollut naurun asia. Parasta olisi kun saataisiin kaikki nopeusrajoitukset tietokoneen taakse, saisi tiettyinä aikoina nostettua/laskettua rajoituksia. Fiksuinta kyllä olisi että kaikki olisimme yhtä fiksuja ja yrittäisimme oikeasti ajaa rajoitusten mukaisesti, ei se kyllä nykyautoilla kovinkaan vaikeata ole.
Fiksumpaa olisi ettei olisi jatkuvasti lyhyelläkin matkalla muutoksia nopeuksiin. Yksinkertaistettaisiin, kaupungissa se 30 tai 40, taajamassa muuten 60, taajaman ulkopuolella 80 tai 100 ja motarit sitten 120 (tai enemmänkin, ei haittaisi vaikka olisi 150, tiet antaa kyllä myöten tuommoiselle nopeudelle). Nyt pitää jatkuvasti kytätä kylttejä, ja yrittää pitää mielessä mitä viimeksi nähdyssä sanottiin. Tärkeämmätkin asiat katoaa nopeasti, näin muistivikaisena tapauksena...

Yksi esimerkki tuosta "lievää useammasta vaihtelusta" on vaikkapa Laukaasta, jonka läpi tulee verstaalla käydessä ajeltua. Rajoitukset muuttuu: 40-60-50-40-60-80 muutaman sadan metrin matkalla, ja tuo 40-60-50-40 muutokset on sadan metrin sisällä. No, saapahan merkkitehtailijat töitä kun noin kylttejä sirotellaan. Jos siis jotain positiivista haluaa löytää...

Tuli viimein kuvattua tuo pikkupätkä, jossa rajoitukset vaihtuu hitusen turhan tiheään, ainakin omaan makuuni. Eikä tuosta mihin kuvaaminen loppuu, tarvitse pitkällekään ajaa kun vielä muuttuu 80km/h alueelle...

Tuonkin olisi voinut järkeistää, vaikka viemällä sen 40km/h aluenopeusrajoitusmerkin sinne missä viidenkympin alue lopulta alkaa..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981