Katsastustarinoita

Aloittaja andre, helmikuu 23, 2006, 13:00:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Megaman

Laskujeni mukaan 14:sta peräkkäinen "hyväksytty" (ekalla) leima tuli tänään paperiin.  8)

(C5 9X, Xantia 2X, C2 1X, Boxer 2X)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Joker-1979

Lainaus käyttäjältä: Megaman - maaliskuu 16, 2016, 11:46:27
Laskujeni mukaan 14:sta peräkkäinen "hyväksytty" (ekalla) leima tuli tänään paperiin.  8)

(C5 9X, Xantia 2X, C2 1X, Boxer 2X)

Katsastustilastot ovat harhaanjohtavia..

Ei ne hylsyt autosta johdu, vaan kuinka huonosti siitä on pidetty huolta..
Renault Kadjar 1.5 dCi Bose -16 + Citroen Jumpy III 2.0 BlueHDi 120 -17

Megaman

Viimeksi tuli hylsy Sonatasta ja sen pallonivelistä. Niihin on olemassa maahantuojan tarkastusohje, josta en silloin itse tiennyt, eikä myöskään tiennyt katsastaja (niin yllättävää :P ). Rakenteessa on jousi, jonka aiheuttaman jouston katsovat sitten väljäksi.  :-\
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Xari

Lainaus käyttäjältä: Joker-1979 - maaliskuu 16, 2016, 12:17:32
Katsastustilastot ovat harhaanjohtavia..

Ei ne hylsyt autosta johdu, vaan kuinka huonosti siitä on pidetty huolta..

Alapallonivelistä hylky, ja molemmista, 17v ja 347tkm, olisiko tästä pitänyt pitää parempaa huolta kun eivät tuon enempää kestäneet >:(

On muuten alkuperäiset.

Jasu

Mites se meni, vanhat autot on vaarallisia ja vikapesäkkeitä täynnä..?

50km siirtymä ennen konttoria, syksyllä alkaneen seisonnan jäljiltä ihan kohtuutulos jarruissakin...

Ensteks tosin piti likipitäen riidellä, ja lähellä oli katsurin vaihtokin, kun ei maininnasta huolimatta uskonu ovien olevan lukitsematta. Kädet täristen roplas lukkoa, eikä saanut ovea aukemaan, tästä sitten runsassanaisesti konahtaen oltiin samaa mieltä että vaihetaan ukkoa, mutta sitten selvis että hänellä olikin oikeasti kuulovamma. Pahoittelujen jälkeen jatkettiin ihan hymyssä suin. Pitäis aina muistaa ennen suuttumista että ihmisillä voi olla vaikka minkälaisia syitä, näin aivovammaisena tosin vaan tuo "syttymisherkkyys" on toisinaan turhankin hätäistä...

No, nyt saa taas helmikuun puoliväliin ajella, vaan jospa käyttäisi ennen talven seisotusta niin saisi sitten keväällä ottaa suoriltaan käyttöön...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Eeska91

Vasemmalla hyväksytty lappu ja oikealla hylky lappu. Edellisen omistajan toimesta oli korjattu kuorman tunteva jarruvoimansäädin ja koiranluut. Tuulilasista oli merkintä jo REKISTERIOTTEESSA, mutta nyt kun auto on leimattu niin kappas. Sama tuulilasi edelleen paikoillaan ja ei merkintää missään, helmaan hitsasin paikan ja polttoainevuodon sain kuriin polttoainesuodattimen vaihtamalla. Oli sen näkönen suodatin ettei oo hetkeen vaihdettu. Ens katsastukseen menee tuulilasi joka tapauksessa vaihtoon, takaiskarit tulee Sachsin vahvistettuina ja eteen tulee kans uutta iskaria kun niissä alkaa olemaan jo pientä heittoa.
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

jkaija

C6 leimattu tänään menestyksellisesti. Katsastaja vähän kehuikin autoa ja sen kuntoa ;)
Tesla Model 3 SR+, vm.-20
Ex. C4 1.2 Puretech 130, vm.-16
Ex. C6 2.7HDI vm.-08
Ex. C5 II 2.0HDI Break Exclusive vm.-06
Ex. Xsara 2.0HDI vm.-00

Megaman

407 leimattu lauantaina. Mutta tuli myös jobinpostia...

Molemmat pyöränlaakerit eteen vaihdettu helmikuussa Lohjan PP-Autossa (auto ostettu sieltä) ja apukuskin puolen laakerissa on jo väljää. Ajettu reilu 6 tkm.

Taas tulee siis Lohjan keikkaa....se auton vientikeikka tekee 600 kilsaa yhteensä ajoja meidän autoihin, vaikka 100 kilsaa sivu ei sinänsä vielä ole paha. Mutta kahteen autoon siis kilsoja ropisee viedessä ja hakiessa...

Edit: Nyt selvisi sitten syy levottomaan hakemisiin urissa, jos motarilla kävi "kaahaamassa". Luulin, että johtui renkaista ja suomen teistä.

Megaman

Eikös merkkiliikkeellä ole se 2 vuotta takuuta osille ja töille?

kaselin

Ainakin femman takalasi rempattiin osatakuuseen veholla.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Etereter

Ööö eikös auton voisi rempata jossain paikallisessa korjaamossa, siis jos liike hyväksyy? Toki varmaan tulee halvemmaksi omassa korjaamossa liikkeellä korjata, mutta silti. Tulee ihan turhaa ajoa vaan.

Megaman

^ Niinpä!

Auto meneekin ensi viikolla Mäkelän Koneeseen J:päähän. Alkuperäisosien ja merkkihuollon valtakunnallinen Peugeot varaosatakuu toimii tässä kohtaa.
Hyvä homma. :)

hyper

Onkos kukaan kokeillut katsastuttaa autoaan Veholla (Vantaan Mercedes-centerissä?) Hinta mittauksineen vaikuttaisi edulliselta (alle 60e) jos ei ole mitään yllärikuluja... Houkuttaisi kokeilla mutta toisaalta epäilyttää että saattaisivat yrittää käyttää katsastusta huoltopalveluidensa markkinointiin...
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Teme

Viimeisimmän Femman katsastuksessa: "Näissä kun on tuota vikaa tapana olla tuolla takaripustuksissa niin ravistellaas vähä enemmän....Eipäs tässä tunnu olevan"

Todellisuus: oikea pyörä aivan vinossa, kunnolla aurausta. Ulomman kynkänlaakerin rullat jo kadoneet, sisemmässä puolet jäljellä. 
Kiitos tukevan vakaajan.  ;)
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

hyper

Noh, kun ei kenelläkään ilmeisesti ollut kokemusta katsastuksesta Veholla niin rupesin itse koekaniiniksi ja kävin tutustumassa palveluun siellä hienossa Mercedes Benz -palatsissa.

Siisti paikka, vastahan se on kesällä avattu. Hiljainen myös, hallissa ei ollut muita ajoneuvoja sillä hetkellä, ja katsastuspaikan vieressä on vain renkaanvaihtopaikka, huolto on eri hallissa. Juotavaakin oli tarjolla ja odotellessa olisi voinut vaikka tutustua uusiin AMG-mersuihin. Tai Smarttiin. Itse kuitenkin seurasin katsastusta auton vieressä jos vaikka jotain korjattavaa löytyisi.

Ja niin, löytyihän sitä korjattavaa. Yksi parkkivalo oli pimeänä. Palvelu oli ystävällistä ja rahastus sujuvaa, 56e kaikkine mittauksineen.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

jruoho

Moro,

Väittäisin, että autoliikkeen katsastuksessa on vaikeampi saada auto läpi huomautuksetta. Eihän ne omille autoille voi korjauskehotuksia tai hylkyjä antaa, se voisi haittata auton myyntiä. Ja trafin suuntaanhan niiden pitää saada tilastot näyttämään siltä, että kaikki autot syynätään tarkkaan..

Käytin määkin oman C4 Picasson Tampereella Delta-auton katsastuksessa. Korjauskehotus tuli koiranluusta..

Jarkko

romi

Kyllä se aina mukavalta tuntuu, kun auto saa katsastuskonttorilta hyväksytyn leiman ja mittausten mukaan jarrut ja jousituskin toimii tasaisesti. Nyt talvirenkaat alle, viimasuojat keulaan ja kohti kahdeksatta talvea kakkos-Vitosen kanssa.  :)
C5 III BlueHDi 180 tourer (2017)
Ex C5 II 2.0i VTR berline (2006)

Eeska91

Lainaus käyttäjältä: romi - lokakuu 21, 2016, 08:24:32
Kyllä se aina mukavalta tuntuu, kun auto saa katsastuskonttorilta hyväksytyn leiman ja mittausten mukaan jarrut ja jousituskin toimii tasaisesti. Nyt talvirenkaat alle, viimasuojat keulaan ja kohti kahdeksatta talvea kakkos-Vitosen kanssa.  :)

Joo kyllähän se tuntuu. Mulla on YKS ainoa auto menny kerralla leimaan ja seki oli Chevrolet Astro :D HC oli 591 ja raja 600 :D Katsuria alko naurattaa asia :D
Citroen C5 2009 2L HDi 136 perhevankkuri
Ford Mondeo Mk3 1.8 bensa "en tee tälle mitään isoa"

[/url

kaselin

Joka vuosi kaks menny ekalla mitenhän ensi vuonna?
C5 break 1.8 -03,

TeeKoo

Kävinpä leimalla, ei ongelmia. Jaa no, jarruvalon lamppu pimeänä.

Mutta sanoipa insinööri, että hänen mielestään takapää ei toimi noirmaalisti, valojakin oli ruuvannut alemmas. Ei nouse mielestään tasaisesti.
Kotipihalla pistin ylos-alas pari kertaa. Mun mielestä etupää viivytteli nousussa, ei takapää. Ajoasennon oikeudellisuudesta en osaa sanoa.
Voiko olla vaan jumppauksen puutetta vai mikähn tuossa...
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

kaselin

No niin ei olis pitäny........... raidetangon sisäpää molemmat puolet , vit......... sentään
C5 break 1.8 -03,

Jasu

Lainaus käyttäjältä: TeeKoo - toukokuu 03, 2017, 21:21:04
Mutta sanoipa insinööri, että hänen mielestään takapää ei toimi noirmaalisti, valojakin oli ruuvannut alemmas. Ei nouse mielestään tasaisesti.
Kotipihalla pistin ylos-alas pari kertaa. Mun mielestä etupää viivytteli nousussa, ei takapää. Ajoasennon oikeudellisuudesta en osaa sanoa.
Voiko olla vaan jumppauksen puutetta vai mikähn tuossa...
On muuten aika harvat, mitkä nousisivat tasaisesti. Erot voi johtua etu- ja takapään osien lähtökohtaisista eroista, tankin/kontin täyttöasteesta, ja jos vaikka mistä. Ne kun on ihan erillisiä osioita, etu- ja takapää, eikä niiden välillä ole mitään yhteyttä keskinäisten korkeuksien suhteen, ainoastaan yhteiset pumppu sekä korkeustoiveet...

Kertonee myös tietämyksestä, katsurinkin osalta, jos tuommoisia tosissaan pohtii...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

TeeKoo

Jasun kanssa samaa mieltä nousemisen tasaisuudesta. Mutta jos takapää roikkuu, mikä on oikea korkeus? Miten se III:ssa mitataan?
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

magnuken1

Itse olen jo vuosia hoitanut tuon katsastushomman (lähinnä siis katsastattomuuden) siten, että aina olen vaihtanut koslan uuteen, usein sitikkaan, noin kolmen vuoden sisällä. Tämä natsaa hyvin myös takuun ja huoltosopparin kausien kanssa.

hyper

Lainaus käyttäjältä: magnuken1 - toukokuu 10, 2017, 21:55:41
Itse olen jo vuosia hoitanut tuon katsastushomman (lähinnä siis katsastattomuuden) siten, että aina olen vaihtanut koslan uuteen, usein sitikkaan, noin kolmen vuoden sisällä. Tämä natsaa hyvin myös takuun ja huoltosopparin kausien kanssa.

No toi toimii uuden auton kanssa, mutta vähänkään vanhemmalla kalustolla ei onnistu. Ellei sitten lähde siihen että vaihtaa autoa joka vuosi.