Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C3:sta  (Luettu 33642 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Uusi C3

  • Vieras
Kokemuksia uudesta C3:sta
« : Huhtikuu 03, 2010, 12:04:33 »
Viestejä: 1

Onko teillä kokemusta uudesta C3:sta?
Eli mitä mieltä olette uudesta Citroen C3:sta panoraamatuulilasilla?

Ostin viikko sitten tämän uuden sitikan eli C3 Vti 95 Confortin.
Sain ostettua tämän puolitoista viikkoisen esittelykappaleen eli en joutunut odottamaan kesäkuun loppuun
uuden auton saantia. Olin siitä mielissäni, sillä tuulilasin ansiostahan tämä auto tuntuu erityisesti olevan edukseen kesällä.
Tykkään tästä autosta kovasti ja panoraamatuulilasin kautta ajoon tulee todellakin ilmavuuden tuntua.
Ajo on tosi vakaata, mielestäni. Olen aika lyhyt ihminen, mutta autoa on helppo ajaa,
sillä säädöt saa istuimessa kohdalleen. Myös näkyvyys tielle tulee näin hyväksi ja tietty
sitä kautta myös turvalliseksi.
Tosin säilytystilaa pikkutavaroille on puutteellisesti.  Samoin meikkipeilit puuttuvat :(
Navigaattorille ei ole myöskään suunniteltu paikkaa.
Tuulilasi kun ei ole navigaattorille oikein luvallinen paikka enää.


 

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 198
  • Peukkuja: 23
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #1 : Huhtikuu 03, 2010, 19:35:06 »
Tuulilasi kun ei ole navigaattorille oikein luvallinen paikka enää.

Tervetuloa foorumille!

Kyllä navin saa kiinnittää lasiin ihan Liikenne- ja viestintäministeriön luvalla: http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=191434&name=DLFE-9717.pdf&title=Navigaattorin%20turvallinen%20k%C3%A4ytt%C3%B6

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #2 : Huhtikuu 03, 2010, 20:20:30 »
Aika jännää että ovat jättäneet meikkipeilit pois vaikka autossa on kuitenkin ihan normaalit häikäisysuojat. 
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Uusi C3

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #3 : Huhtikuu 04, 2010, 11:50:07 »
Autoon saa kyllä tilattua Citroenin kautta meikkipeilin, joka sijoitetaan lokeroiden väliosaan kuin klipsinä.
Tosin ajattelin kyllä jotenkin saada kiinnitettyä jonkinmoisen meikkipeilin myös aurinkolippaan.

Kiitos navin sijoitusohjeista. Eli voin siis hyvällä omalla tunnolla kiinnittää navin edelleen tuulilasiin:)

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #4 : Huhtikuu 13, 2010, 09:19:48 »
Kyllä navin saa kiinnittää lasiin ihan Liikenne- ja viestintäministeriön luvalla: http://www.lvm.fi/c/document_library/get_file?folderId=191434&name=DLFE-9717.pdf&title=Navigaattorin%20turvallinen%20k%C3%A4ytt%C3%B6

Dokumentista löytyi kohta, jota olenkin pitkään odotellut:
Lainaus
Eurooppalainen auto- ja laiteteollisuus on kehittämässä [navigaattorin] kiinnitykselle standardia, jonka mukaisen kiinnityspaikan autoteollisuus toteuttaisi automerkkikohtaisesti.
Jokohan kohta päästäisiin hankalista imukuppivirityksistä?
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

CitXsan97

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #5 : Toukokuu 23, 2010, 12:47:55 »
Onnittelut auton hankinnasta. Kerroppa kokemuksia aina aika-ajoin, niin saadaan käyttäjäkokemuksia tännekin. Auto kiinnostaa itseänikin ja erityisesti auton hiljaisuudesta / meluisuudesta olisi kiva kuulla.

Xantiaan tein itse muovista taittelemalla kiinnikkeen naville, mutta Xsaraan tilasin Servcatilta. Näyttää saavan jo kakkoskoppaseen C3seenkin telineen
http://www.servcat.com/related.asp?table=BIL&brand=CITROEN&model=C3+II

Olen ollut varsin tyytyväinen, pysyy hyvin paikallaan, oli helppo asentaa ja navi on lähellä, kätevästi käytettävissä.

665

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #6 : Syyskuu 19, 2010, 12:02:36 »
Vaihdoin kolme vuotta vanhan C3:n uuteen (vti 120 Exclusive) kesällä ja olen ollut tyytyväinen.
Auto tuntuu jämäkämmältä, erityisesti mutkissa ja epätasaisella katukiveyksellä ajaessa. Etuistuimilla saaa paremman asennon kuin vanhassa, ja takapenkilläkin on vähän enemmän polvitilaa.
Vti 120 tuntuu näin pienessä autossa tehokkaalta, vaikka mistään urheiluautosta ei olekaan kyse. Ajotietokoneen mukaan kulutus on ollut ensimmäisten kuukausien aikana samalla tasolla kuin vanhassa 1,4:ssä.
Isosta tuulilasista on iloa erityisesti pilvisinä ja hämärämpinä päivinä ja liikennevaloissa. Helteellä tuli vedettyä verho eteen.
Navigaattorille voisi olla näin uudessa mallissa parempikin paikka kuin tuulilasi.

Pieniä puutteita on: vesipullolle ei ole kunnon paikkaa ja takaluukun avausnappi on aika ahtaassa ja helposti kuraantuvassa paikassa. Jos on tottunut etumatkustajan oven yläpuolella olevaan kahvaan, niin sitä ei ison tuulilasin takia tässä ole. Häikäisysuojassa ei ole peiliä, mutta tarralla kiinnitettävän pikkupeilin sai halvalla Motonetistä.

Vanhan C3:n ainoa epäluotettava osa oli lyhyiden valojen polttimot, jotka paloivat pimeiksi pari-kolme kertaa vuodessa. Toivotaan että tässä kestävät pidempään.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #7 : Syyskuu 19, 2010, 17:34:37 »
Jos tuo 120 heppanen kone piiputtaa (käynnistysongelmia), niin lämpötila-anturi viallinen, myös sytytystulpat kannattaa vaihtaa lämpöisempiin. Nokka-akselin asentotunnistimissa myös ollut ongelmia.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 03, 2010, 21:11:20 kirjoittanut PicassoHDI »

pejokkes

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #8 : Lokakuu 03, 2010, 21:00:43 »
Muutaman päivän kokemus HDi 90 Confortista. Alkuvaikutelmia ajamisesta voisi kuvailla sanalla ''vaivattomuus''. Kulutus ensimmäisen 300 km:n jälkeen sekalaisessa ajossa oli 4,2 l/100 km, ei paha. Laitoin youtubeen ruskavideon pelkääjän paikalta kuvattuna, Kirkkonummen maisemista lokakuun alussa. Panoraamatuulilasista oli mainiot näkymät jotka toivottavasti videostakin näkyy.

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #9 : Lokakuu 20, 2010, 10:38:51 »
Mä kävin juuri eilen noutamassa uuden C3:n, HDi 90 Confort Zenith -tuulilasilla. Vaimo vaihtoi oman autonsa isompaan, joten siitä tulee meidän talouden ykkösauto ja näin kohtuullisen hyvin palvellut C4 HDi BMP sai vaihtua pienempään. Valittiin tämä C3 pitkälti viime kesän perusteella, silloin kun ajeltiin päivä huollon sijaisautolla joka sattui olemaan juuri C3 HDi 90. Pikkuauto parhaimmasta päästä, verrattuna muihin kokoluokan autoihin joita on viime aikoina tullut ajettua (Peugeot 207, Ford Fiesta, VW Polo) eikä esim. vielä motarillakaan sitä tarvitse "ajamalla ajaa" (=kulkee suoraan ilman ylimääräisiä ohjausliikkeitä). Vaimon edesmennyt, luokkaa isompi Nissan Almera kun oli jo 80km/h vauhdeissa ihan rimpula. C3 on myös todella hiljainen pikkuautoksi (kesärenkailla) ja tällä alueella itse vähän ihmettelin mikä esim. VW Polossa on sen hypetyksen väärtiä.

No, eilen kun auton hain, oli siinä jo nastarenkaat alla ja rengasmelu oli todella voimakasta. Tämä on toki pikkuautoissa yleistä ja ihan tuliterät nastat tietysti rouhivat kuivaa asfalttia vielä vähän normaalia talvikeliä äänekkäämmin. Ei niinkään iso ongelma ja mistään nissanalmerasta ei kuitenkaan kyse ole (=vieruskaverin puheen sentään kuulee).

Pienellä autolla pärjäisi muuten ihmeen hyvin, mutta ainakin vaimon ja mun normaaleilla ajoreiteillä muiden autoilijoiden asenne on erikoinen: ilmeisesti pienempi auto ärsyttää monia tielläkulkijoita niin paljon, että takapuskurissa pitää roikkua vaikka itse ajaisi jo roimaa ylinopeutta (köh, eikun siis ajaa rajoitusten mukaan, köh...), kahjoja ohituksia näkee useammin ja risteyksissä kiilataan aika surutta eteen. Havaitsin tämän ilmiön jo kun vaihdoin Xsaran silloin vanhemman korimallin C3:een. Noh, minkäs teet?

Ai niin juu, vaimon uusi auto tulee vasta joulukuussa, joten pääsen itse ajelemaan tällä C3:lla vasta silloin... :(
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa Fawkes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 Picasso HDi 110 Exclusive -10
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #10 : Lokakuu 31, 2010, 23:01:06 »
muiden autoilijoiden asenne on erikoinen: ilmeisesti pienempi auto ärsyttää monia tielläkulkijoita niin paljon, että takapuskurissa pitää roikkua vaikka itse ajaisi jo roimaa ylinopeutta (köh, eikun siis ajaa rajoitusten mukaan, köh...), kahjoja ohituksia näkee useammin

Komppaan tuota. Tänään ajelin 80:n rajoitusta vakkari asetettuna 87:ään ja enkä siis mielestäni nysvännyt yhtään niin eikö sieltä takaa lähe vasten vastaantulevaa liikennettä vanha Mese paahtamaan ohi. No ei siinä mitään, paahtakoon vaan, mutta sitten kun se oli just päässyt siihen eteen niin sen olikin pakko hypätä seisoon jarrulle. Kas kun sattu tuleen kameratolppa vastaan…
 
Mutta niin joo, kai tähän käy kokemukset C3 Picassostakin.  HDi 110 Exclusive ollut nyt käytössä tasan kuukauden ja mittarissa 3000 km ja muutama kymppi päälle. Tähänastisella kokemuksella paras puoli löytyy sieltä konepellin alta: kulkupuoli ja taloudellisuus kerrassaan oivassa balanssissa. Erittäin joustava ja virkeä kone toi 1.6:nen on.  Viimeisin tankkaus osoitti 5.17 l/100 km keskikulutusta sekalaisella ja kaupunkipainotteisella ajolla ja tähänastinen keskikulutus 5.31. Häpeään joutuu edellinen kulkuväline eli kansanauto 2-litran pumppusuutindieselillä, joka identtisillä ajoilla nykäisi vähintään 5.7 kulutusluvut ja taloudellisena sitä tottui pitämään..

Listailin C3P:stä muutamat plussat tuon koneen lisäksi ja pienempää miinusta:

+ Massasta poikkeava sympaattinen ulkonäkö
+ Näkyvyys ulos, isot peilit, korkea istuma-asento
+ Käsiteltävyys kaupunkiajossa, helppo pysäköidä
+ Runsas varustelu
+ Helppokäyttöinen vakionopeudensäädin
+ Samoin radio-soittimen viiksi
+ Digitaalinen nopeudennäyttö (se on tosi hyvä keksintö!)
+ Panoraama-kattoikkuna
+ Makeen näköset 17" alut
+ Ihmeen vähäinen rengasmelu, vaikka alla 16-tuumaiset piikkirenkaat (Michelin X-Ice North)

- Vakionopeudensäätimeen ei saa talletettua muistiin eri nopeuksia
- Selkänojan kaltevuuden portaallinen säätö ja säätövipu hankalassa paikassa
- Kartturin penkin korkeudensäätö puuttuu (oli toki ostettaessa tiedossa)
- Metallinen vaihdekepin nuppi (pakkasaamuna taatusti herää kun eka kertaa koskee paljain käsin...)
- Takaluukku rämähtää suljettaessa
- Eksoottiset (=hinnakkaat) rengaskoot: kesä 205/45-17, talvi 195/55-16
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 01, 2010, 14:26:40 kirjoittanut Fawkes »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #11 : Marraskuu 01, 2010, 09:41:45 »
Voiko se takaluukun räminä suljettaessa tulla rekisterikilvestä  ? 

Poissa Fawkes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 Picasso HDi 110 Exclusive -10
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #12 : Marraskuu 01, 2010, 14:24:33 »
Voiko se takaluukun räminä suljettaessa tulla rekisterikilvestä  ? 

Jaa, erittäin hyvä huomio siellä! Eipä tullut mieleenkään, täytyypä tsekata.

pejokkes

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #13 : Marraskuu 01, 2010, 23:57:24 »
Samaa mieltä Oxalaisen kanssa melusta: kesärenkailla miellyttävän hiljaisen oloinen mutta ainakin Michelinin nastarenkailla todella äänekäs. Harkinnassa ruostesuojaus plus eristys-operaatio (600€)...
Kulutuksesta puheenollen, nyt ajettu C3 HDi 90 Confortilla n. 3000 km ja edelleen hämmästelen (positiivisessa mielessä) noita pieniä kulutuslukuja, ja kuitenkin vääntöä koneessa piisaa siten, että jalkoihin ei todellakaan jää:
-120 km/h keskinopeus välillä Heinola-Lahti (GPS tarkistettu), nastarenkailla, 2 henkilöä ja perä täynnä tavaraa, kova vastatuuli, kuitenkin keskikulutus vain 6,1 l/100 km
-Mäntälä-Nummela, nastarenkailla, keskinopeus vaihteli 60-100 km/h, vastatuuli, muutama ohitus, keskikulutus 3,7 l/100 km
-koko 3000 km:n keskikulutus 4,2 l/100 km

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #14 : Marraskuu 02, 2010, 08:39:31 »
Kulutuksesta puheenollen, nyt ajettu C3 HDi 90 Confortilla n. 3000 km ja edelleen hämmästelen (positiivisessa mielessä) noita pieniä kulutuslukuja, ja kuitenkin vääntöä koneessa piisaa siten, että jalkoihin ei todellakaan jää:

Mä myös laskeskelin noita kulutuslukemia viime lauantaina tankkauksen jälkeen. Ajotietokone näytti 3.8l/100km ja omien laskutoimitusteni jälkeenkin vain tasan 4.0l/100km. Mittarissa meillä nyt 2tkm. Aikas hyvin IMO, kun muistaa että nastat on tosiaan meilläkin alla ja emäntä kumminkin joutuu päivittäin Ison Kaupungin liikennevaloh*lv*tissäkin jonnin verran tempoilemaan (valtaosa toki maantieajoa)!
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #15 : Marraskuu 30, 2010, 08:37:34 »
No niin, tulikin sitten jo heti huolenaihetta... Onko muilla C3 -kuskeilla kokemuksia vastaavasta: kaupunkivauhdeissa (n. 50km/h), n. 1500-1700 kierroksen tienoilla kolmosvaihteella auto nykii ja tärisee aika rajusti. On tehnyt jo muutaman viikon, eli ei johtune näistä kovista pakkasistakaan (tällä hetkellä täälläpäin -22C)? Muilla vaihteilla samoilla kierroksilla ei ongelmia.

Ja autohan on siis HDi90, vähän reilut 6tkm ajettu. Vika vai ominaisuus?
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #16 : Marraskuu 30, 2010, 08:46:09 »
^ Jotain vikaa on. Kuluttaako normaalia enemmän polttoainetta ?

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #17 : Marraskuu 30, 2010, 09:14:12 »
^ Jotain vikaa on. Kuluttaako normaalia enemmän polttoainetta ?

En ole ihan tarkkaa kirjaa pitänyt, mutta nyt kun mainitsit niin on hyvinkin mahdollista. Olen varmaan pistänyt lievän piikin kulutuksessa näiden pakkasten ansioksi, mutta saattaa liittyä tähänkin vaivaan. Täytynee käyttää pajalla näytillä.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #18 : Marraskuu 30, 2010, 09:31:08 »
Onhan tankki täynnä talvilaatua -34

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #19 : Marraskuu 30, 2010, 09:40:03 »
Onhan tankki täynnä talvilaatua -34

Ainakin mitä bensiksellä dieselpumppuun liimattua tarraa on uskominen... Ja toisaalta "vika" on vaivanut jo muutaman viikon, eli alkoi ennen näitä megapakkaskelejä. Autoon kertyy kilsojakin sitä vauhtia, että se pitää käyttää tankilla vähintään kerran viikossa ja näin voisi olettaa että kesä-/välilaadut olisi jo kuluneet pois. Tai, ei vissiin auttaisi olettaa mitään, onhan noita kömmähdyksiä huoltoasemilla sattunut dieselin laadussa aiemminkin?

EDIT: Joo, tuli vielä mieleeni, onhan tässä uudessakin C3:ssa se maskin lumisuoja varusteena? Pengoin nimittäin takakonttia enkä löytänyt sellaista, pirssi kaiken lisäksi toimitettiinkin talvirenkaat alla joten en tullut silloin luovutushetkelläkään tuota suojusta ajatelleeksi...
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 30, 2010, 12:28:42 kirjoittanut Oxalainen »
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

pejokkes

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #20 : Joulukuu 13, 2010, 21:57:19 »
Tuli tehtyä pitempi "testireissu" uudella C3 HDi 90:llä, nimittäin Kirkkonummi-mökkeilyä puolivälin etapissa-Kuusamo/Ruka-Kirkkonummi.  Oxalaisen kuvaama nykimisilmiö ei ole vaivannut tätä autoa, mutta tuolla matkalla huomasi, että -28 C on se raja, jossa C3:n dieselmoottorin lämmitysteho alkaa nikottelemaan. Siksi kiinnostuin tästä maskin lumisuojasta/viimasuojasta. Mikähän lienee?
Koko matkan keskikulutus oli edelleen kohtuullinen, 4,3 l/100 km, mukaanlukien kylmäkäynnistykset, auton lämmitykset tyhjäkäynnillä ja paikalliset syheröajot. Niin, ja yksi huomio vielä: En tiedä onko kuvittelua, mutta mielestäni sitikan vetokyky lumipöperössä on yllättävän hyvä.

Ja maisemat sitikan panoraamatuulilasin kautta on kuulaita:

Poissa Fawkes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 Picasso HDi 110 Exclusive -10
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #21 : Joulukuu 17, 2010, 22:41:36 »
Siksi kiinnostuin tästä maskin lumisuojasta/viimasuojasta. Mikähän lienee?

Meikäläiselle ainakin tuli C3P:n kauppaan sisältyen tommoset mustat muoviset viimasuojaläpyskät (mallia napsautetaan vain paikalleen), joilla peittyy vasen puoli (siis tossa Picasso-tekstin alla) sekä tuosta ylempänä olevasta että alemmasta säleiköstä. Kokemusta parhaimmillaan -23 asteen pakkasesta: toimii ja oikein hyvin lämpiää auto.

Ja samaa mieltä pejokkesin kaa etenemiskyvystä, mainiosti kulkee 16-tuumaisilla nastoillakin lumipöperössä vaikka ESPin valon vilkkuukin silloin liki hysteerisesti.. Ja yllättävän hyvin poistuu myös liikennevaloista jäiseksi liippaantuneissa risteyksissä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 17, 2010, 22:57:39 kirjoittanut Fawkes »

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #22 : Joulukuu 20, 2010, 09:24:56 »
Meidän C3:n tilanteeseen sellainen uutinen, että vika vihdoin paikallistettiin: ongelma on kuulemma softaperäinen, ollut yleisesti maailmalla tiedossa mutta korjauspäivitys vasta työn alla. Valmistunee kuitenkin muutaman viikon sisällä. Enpäs ole ikinä ollut näin iloinen siitä että autosta löytyi vikaa!

Päästään näköjään tekemään anoppilan reissu (n. 450km per sivu) jouluna C3:lla, koska vaimon auton luovutus viivästyy useilla viikoilla. Noh, huonomminkin olisi voinut käydä.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

apukuski

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #23 : Joulukuu 31, 2010, 14:46:13 »
Hei,

Emäntä osti omaan käyttöönsä viime kesänä uuden C3 VTi 95:n. Kyseessä on siis tämä uuskoppainen malli 95 hv 1,4 bensakoneella. Nyt sillä on ajettu about 7 000 km.

Muuten se on käsittääkseni toiminut ihan OK, muta pari ominaisuutta/vikaa auton toiminnassa on minua ihmetyttänyt:

Pakkaskelien alettua syystalvella jarrut ovat aloittaneet vinkumisen jarrutettaessa. Varsinkin kitkapintojen ollessa kylmiä ne vinkuvat aika häiritsevästi. Useammin peräkkäin jarruteltaessa kitkapintojen lämmetessä vinkuminen loppuu. Emäntä on kysynyt asiaa merkkipajalta, mutta siellä työnjohtajan kommentti oli, että ”jarruttelet liian kevyesti”. Mitä nyt itse olen pari kertaa autolla ajanut, niin tiukasti jarrutettaessa vinkunaa ei kuulu, mutta ihan normaalijarruttelussa ne vinkuvat. Vai pitääkö tällä jarrutella aina liinat kiinni, jottei vinkunaa kuulu  :o

Toinen omituisuus liittyy moottoriin. Joulun aikaan käynnistin moottorin kylmiltään ilman lämmitystä 20 asteen pakkasesta. Käynnistyksen aikana en koskenut kaasupolkimeen. Moottori käynnistyi hyvin, mutta käyntiääni oli röpöttävää ja käyntinopeus aaltoili niin paljon, että moottori oli välillä sammua. Pakoputkesta tuprahteli mustaa savua eli moottori kävi välillä liian rikkaalla. Moottori kävi pihassa tyhjäkäyntiä pari minuuttia, jonka aikana käynti tasaantui.

Sen jälkeen emäntä lähti ajamaan ja itse istuin vänkärin paikalle. Auto kulki about 50 km/h, vaikka kuinka painoi kaasua. Moottori käyntinopeus oli kaasupohjassakin ajettaessa 1000 - 2000 rpm välillä. Tämä ilmeni muutaman kilometrin ajan ja sen jälkeen vika poistui ja moottori toimi normaalisti. Emäntä kertoi, että auto oli yhden kerran aiemmin syystalvella tehnyt samanlaisen tempun.

Onko muilla C3:n käyttäjillä ilmennyt moisia juttuja?

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #24 : Tammikuu 18, 2011, 14:47:27 »
Pakkaskelien alettua syystalvella jarrut ovat aloittaneet vinkumisen jarrutettaessa. Varsinkin kitkapintojen ollessa kylmiä ne vinkuvat aika häiritsevästi. Useammin peräkkäin jarruteltaessa kitkapintojen lämmetessä vinkuminen loppuu. Emäntä on kysynyt asiaa merkkipajalta, mutta siellä työnjohtajan kommentti oli, että ”jarruttelet liian kevyesti”. Mitä nyt itse olen pari kertaa autolla ajanut, niin tiukasti jarrutettaessa vinkunaa ei kuulu, mutta ihan normaalijarruttelussa ne vinkuvat. Vai pitääkö tällä jarrutella aina liinat kiinni, jottei vinkunaa kuulu  :o

Meillä jarruissa sama juttu, pakkasella ulvoo kuin viimeistä päivää. Pahin vinkuminen tulee kun ajaa pitkään esim. maantietä jarruttelematta ja sitten kääntyy, tuolloin jarruttaessa ääntä tosiaan kuuluu. Mutta -yllättäen- pajalla eivät saaneet jarruja ulisemaan, joten mitään vikaakaan ei tietysti jarruissa ole... >:(

Softapäivityksestä ei ole vielä uutisia. Jouluna tosiaan tehtiin C3:lla anoppilan reissu (n. 450km/sivu) ja ihmeen hyvin näinkin pienellä pärjäsi. Vaimon edesmenneellä Nissan Almeralla aikoinaan vastaava reissu otti paljon enemmän voimille, vaikka auto onkin kokoluokkaa isompi. Ainoa kitinä tuli menomatkalla lähellä määränpäätä, kun autossa alkoi olla hivenen koleaa sisällä. Pakkanen tosiaan matkalla kiristyi n. 18 astetta ja loppupäässä alkoi lähennellä sitä -30C lukemaa... Niinjuu ja mennessä myös kolahti tuulilasiin kivi jättäen "kivan" muiston... No, johan tällä kerkesi pari kuukautta ajelemaankin ennenkuin mitään sattui.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi