Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C3:sta  (Luettu 33641 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 183
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #75 : Elokuu 03, 2018, 14:27:46 »
Ok, mikäli nyt oikein katsoin niin sitä TU moottoria ei enää uuteen C3:een saisi. C3 68 hepoinen on nimetty Puretechiksi, lienee VTi. Puretech taas tarkoittaa tulpan hajoimista.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 508
  • Peukkuja: 15
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #76 : Elokuu 03, 2018, 15:33:32 »
Ok, mikäli nyt oikein katsoin niin sitä TU moottoria ei enää uuteen C3:een saisi. C3 68 hepoinen on nimetty Puretechiksi, lienee VTi. Puretech taas tarkoittaa tulpan hajoimista.
Ainakin lokakuun 2017 teknisissä tiedoissa oli vain Puretech (68, 82, 110 hp)
https://citroen.alkali.fi/cufs/pub/files/pdf/tekniset_tiedot/citron_c3_tekniset_tiedot_ja_vakiovarusteet_lokakuu_2017.pdf

tuo on kolmipyttyinen kone, ahtamattomana tai ahdettuna, joillain markkinoilla joskus oli kai pienempitilavuuksisenakin (1.0 l), mutta tuossa suomalaisessa pdf:ssä kaikki mainittu 1,2 l (1,199), moottorikoodina EB2... (litranen EB0)

Poissa joksa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 214
  • Peukkuja: 3
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #77 : Elokuu 04, 2018, 12:15:52 »
Se minun katsoma ja rouvan himoitsema c3 on -11 mallinen, vaiko -10? Enihuu kuuklettelulla selvisi että moottorikoodi vihjaa tu-koneeseen. Vti-koneitahan on ollu samaan aikaan tarjolla. Nykytilanteesta en tiedä saako sekä vti:tä että puretechiä pellin alle.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 508
  • Peukkuja: 15
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #78 : Elokuu 04, 2018, 13:50:49 »
Se minun katsoma ja rouvan himoitsema c3 on -11 mallinen, vaiko -10? Enihuu kuuklettelulla selvisi että moottorikoodi vihjaa tu-koneeseen. Vti-koneitahan on ollu samaan aikaan tarjolla. Nykytilanteesta en tiedä saako sekä vti:tä että puretechiä pellin alle.
Jeps, vanhemmissa on erilaisia koneita ja vähän uudemmissa hämää nuo käytetyt eri nimet ja samat hevot, mutta myös Bilteman antamat Trafin tiedot ovat kummallisia, ne väittävät Vti koneissa olevan neljä sylinteriä, C3:ssa:
2016 Vti 68: 4-sylinterinen 1.0 (999 cm3, 2016: moottorikoodina ZMZ, mikäs kone tämä on??, pikagoogletteluna olisi ehkä jo kolmisylinterinen EB0 )
Vti 82 4-sylinterinen 1.2 kai tämäkin lienee oikeasti 3 sylinterinen?

2018 Puretech 68: 3-sylinterinen 1.2 (jostain vuodesta (2017?) alkaen myös tehottomampi muuttui tilavuudeltaan saman kokoiseksi)
2018 Puretech 82: 3-sylinterinen 1.2

Piti tarkistaa Servicen kautta, kyllä sen kyseisen vanhemman Vti 68 koneen lohkossa oli vain kolme sylinteriä ja oli tyyppinä EB0F, eli nelisylinterisyys oli vain Bilteman arvaus...

Muuttuuko Vti 82 ja Puretech 82 välillä jotain?

Kolmisylinterinen EB julkaistiin vasta ihan 2011 lopussa ja tuotanto alkoi?, mutta ainakin 2013 oli jo C3:ssa Suomessa kolmipyttyisiä vti koneita?

Minun arvaus on että nimenmuutos oli enemmänkin markkinallinen kuin tekninen, eli alussa Vti 82 Puretech muutettiin PureTech 82:ksi, koska se kuulostaa paremmalta ja Vti oli käytössä jo ihan toisessa koneessa. (Ja lisätään vielä sekin että sitä toistakin Vti konetta oli C3:ssa ja sitä oli jo silloin 2010/11 eli ainakin Vti 95 ja Vti 120, 4-sylinterinen "Prince"-moottoriin pohjautuvia vapaastihengittäviä, EP3... ja EP6...) mutta se lienee ihan eri kone kuin kolmisylinterinen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2018, 15:11:58 kirjoittanut olli__o »

Poissa Matelija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #79 : Elokuu 06, 2018, 21:08:46 »
Ok, mikäli nyt oikein katsoin niin sitä TU moottoria ei enää uuteen C3:een saisi. C3 68 hepoinen on nimetty Puretechiksi, lienee VTi. Puretech taas tarkoittaa tulpan hajoimista.

Tarkoitatko sytytystulppia vai onko kyseessä jokin kalliimpi ominaisvika? Kiinnostaisi muutenkin käyttäjäkokemukset 3-pyttyisistä VTi- ja Puretech-koneista.
C5 Berline 2.0 SX 2003

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 183
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #80 : Elokuu 09, 2018, 14:40:07 »
Sytytystulppia paukkuu uusimmista Puretecheistä, kaiketi huonosti suunnitellun suoraruiskutuksen aiheuttaman karstan takia. Renulla on 0.9 TCe, se ole suoraruisku, ostin sitten sellaisen (Clio IV).