Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C3:sta  (Luettu 31932 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #25 : Tammikuu 18, 2011, 15:35:49 »
Kyllä 1.6 hdi:llä tarkenee vielä -30 pakkasella ihan hyvin jos termari on ok ja sähkölämmitin toimii lämppärissä.

apukuski

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #26 : Tammikuu 23, 2011, 22:24:06 »

Toinen omituisuus liittyy moottoriin. Joulun aikaan käynnistin moottorin kylmiltään ilman lämmitystä 20 asteen pakkasesta. Käynnistyksen aikana en koskenut kaasupolkimeen. Moottori käynnistyi hyvin, mutta käyntiääni oli röpöttävää ja käyntinopeus aaltoili niin paljon, että moottori oli välillä sammua. Pakoputkesta tuprahteli mustaa savua eli moottori kävi välillä liian rikkaalla. Moottori kävi pihassa tyhjäkäyntiä pari minuuttia, jonka aikana käynti tasaantui.

Sen jälkeen emäntä lähti ajamaan ja itse istuin vänkärin paikalle. Auto kulki about 50 km/h, vaikka kuinka painoi kaasua. Moottori käyntinopeus oli kaasupohjassakin ajettaessa 1000 - 2000 rpm välillä. Tämä ilmeni muutaman kilometrin ajan ja sen jälkeen vika poistui ja moottori toimi normaalisti. Emäntä kertoi, että auto oli yhden kerran aiemmin syystalvella tehnyt samanlaisen tempun.


Päivitystä tuohon yllä olevaan tilanteeseen:

Samaa ongelmaa ilmennyt tuon tapauksen jälkeen muutaman kerran. Pakkasta ollut joka kerran about 20 astetta. Viimeisen käyntihäiriön jälkeen mittaristoon on jäänyt palamaan oranssi merkkivalo - en nyt tähän hätään muista sen nimeä. Lisäksi radion luona olevassa näytössä on näkynyt käynnistyksen jälkeen teksti "Antipollution fault".

Emäntä vei sitten auton korjaamolle. Siellä tutkivat vikailmoituksen syytä ja se oli kuulemma johtunut vain jäätymisestä. Mitään varsinaista vikaa siinä ei siis ollut. Korjaamolla sanoneet jäätymisen johtuvan liian lyhyistä ajomatkoista.

Emäntä ajelee kylläkin pääosin lyhyttä ajoa, mutta tuommoista ongelmaa ei ole ilmennyt aiemmilla kotteroilla. Ajot niillä ovat olleet samantyylisiä. Mieleen hiipii ajatus, että onko näitä tarkoitettu Suomen talviseen ilmastoon  ???

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #27 : Tammikuu 24, 2011, 08:36:27 »
Käy kolmella pytyllä.
Tais olla noissa C2:ssa imusarja vääränlainenja ja teki samaa juttua.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #28 : Maaliskuu 01, 2011, 10:07:18 »
Vuoden ollut vaimolla C3P ja reilut 10tkm ilman ongelmia. Mutta, tuo jarrujen vinkuna alkaa ärsyttämään täälläkin, ei talvella pysty jarruttelemaan niin agressiivisesti että palat pysyisivät vinkumattomina. Onko kellään tietoa/kokemuksia että mikä saatavilla oleva jarrupala-merkki olisi vinkumaton? Voisin renkaanvaihdon yhteydessä heittää toiset palat paikalleen.

Edellisellä vaimon autolla ('03 C3) oli samaa vaivaa ja kun tilanne oli päässyt pahaksi ei niitä paloja saanut palautettua vinkumattomiksi edes yrittämällä = lukuisia täysjarrutuksia satasesta yms. Voihan tuota kokeilla kesäkumeilla mutta epäilen ettei onnistu nytkään ja helpommalla pääsee kun vaihtaa palat.
´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 415
  • Peukkuja: 4
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #29 : Maaliskuu 01, 2011, 12:18:29 »
Vuoden ollut vaimolla C3P ja reilut 10tkm ilman ongelmia. Mutta, tuo jarrujen vinkuna alkaa ärsyttämään täälläkin, ei talvella pysty jarruttelemaan niin agressiivisesti että palat pysyisivät vinkumattomina. Onko kellään tietoa/kokemuksia että mikä saatavilla oleva jarrupala-merkki olisi vinkumaton? Voisin renkaanvaihdon yhteydessä heittää toiset palat paikalleen.

Edellisellä vaimon autolla ('03 C3) oli samaa vaivaa ja kun tilanne oli päässyt pahaksi ei niitä paloja saanut palautettua vinkumattomiksi edes yrittämällä = lukuisia täysjarrutuksia satasesta yms. Voihan tuota kokeilla kesäkumeilla mutta epäilen ettei onnistu nytkään ja helpommalla pääsee kun vaihtaa palat.
Miten muuten olette olleet tyytyväisiä päivitykseen? Meillä on vaimon autona C3 vm.05 ja uusi kolmonen vaikuttaa mielenkiintoiselta, vaikka vanhassa ei mitään vikaa olekaan.

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #30 : Maaliskuu 01, 2011, 13:14:47 »
C3 oli 7v/70tkm ja ihan hyvä maku siitä jäi mutta aikansa kutakin. Valinnan syyt oli varmaan tilat ja silmään sopiva persoonallinen ulkonäkö, enkä minäkään siitä mitään isompaa moitittavaa ole keksinyt, omassa sarjassaan oikein miellyttävä laite  :) Tuntuma siitä mitä tapahtuu pyörän ja tien välissä on ehkä hieman puutteellinen mutta hyvin sillä etenee silti. Talvella on ollut selkeästi lämpimämpi kuin tuplahintainen VAG-1.8TSI.

´17 Megane GT, ´18 118i, ´86 951, ´01 XL1000
 (ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3)

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #31 : Maaliskuu 02, 2011, 08:42:42 »
Mun Citikkaan tuli 15tkm mittarissa täyteen, joten auto käväisi ekassa määräaikaishuollossa ja nyt lienee hyvä hetki koota kokemuksia tähän asti. Huollossa myös päivitettiin moottorinohjausyksikön softa, mikä ilmeisesti myös korjasi tuon aiemmin kuvailemani nykimisongelman -ainakin toistaiseksi (edelleen hyvin tiukassa tarkkailussa).

Hyvää:
-Ajettavuus ja ajomukavuus haastaa monet kokoluokkaa isommat autot.
-Kulutus pysynyt vieläkin ihan kohtuulukemissa, vaikka talvella hivenen kohosikin (nyt ajotietokone näyttää 4,3l/100km, ajoista n. 80% maanteillä).
-Ei jää liikenteessä muiden jalkoihin (moottorina siis 1.6 HDi 90).

Huonoa:
-Talvi sai aikaan monenmoista epämääräistä kolinaa, natinaa ja räminää tässä autossa, on ollut sen suhteen äänekkäin pirssini sitten vm. -85 Corolla FX:n.
-Jarrujen vinkuminen, niinikään talvipakkasten tuoma ongelma.

Kokonaisuutena varsinkin nuo nykimisongelmat, niiden hoitaminen ja erilaiset epämääräiset sivuäänet pudottavat vähän mun arvostusta tähän autoon, etenkin ensivaikutelmaan verrattuna. Toivottavasti iloisemmat kilometrit kuitenkin olisivat vielä edessäpäin.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #32 : Maaliskuu 04, 2011, 08:20:15 »
...Paaaaitsi että heti huollon jälkeen seur. päivänä C3 matkasi takaisin pajalle hinurin kyydissä, runsaanpuoleisen öljynvuodon ansiosta... Filtterin O-rengas vissiin poikki.

Sovitaan siis että ne iloisemmat kilometrit alkaisivat... NYT!
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

apukuski

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #33 : Maaliskuu 09, 2011, 15:11:32 »

Huonoa:
-Talvi sai aikaan monenmoista epämääräistä kolinaa, natinaa ja räminää tässä autossa, on ollut sen suhteen äänekkäin pirssini sitten vm. -85 Corolla FX:n.
-Jarrujen vinkuminen, niinikään talvipakkasten tuoma ongelma.


Nuo vaivat minäkin allekirjoitan.

Onkos kellään mennyt tästä uudesta C3:sta vaihtokuntoon vaihdevivuston suojapussukkaa - siis sitä mikä on siinä vaihdekepin juuressa? Näköjään se(kin) voi mennä alle 10 tkm:ssa repaleiseksi  >:(

Samassa C3 yksilössä rupesi kuulumaan vasemman eturenkaan tienoilta epämääräistä ääntä epätasaisella pinnalla ajettaessa.
Emannuus vei auton merkkiliikeelle pajalle ja siellä sitten tutkivat asiaa. Jotain osia sieltä vasemman etupyörän tienoilta menee vaihtoon. Emäntä ei osannut sanoa, että mitä vaihdettavat osat ovat. Osia pitää kuulemman tilata Ranskasta, joten itse remppa-aika on sitten myöhemmin.



PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #34 : Maaliskuu 09, 2011, 15:38:14 »
Noita vaihdekepinsuojapusseja kyllä hajoaa. Tehty liian pieni suojapussi. Hajoaa kun vaihtaa 2 vaihteelle ja suojapussi kiristyy liian tiukalle. Ebayn kautta saa parempilaatuisia suojapusseja.

apukuski

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #35 : Maaliskuu 21, 2011, 10:48:28 »
Noita vaihdekepinsuojapusseja kyllä hajoaa. Tehty liian pieni suojapussi. Hajoaa kun vaihtaa 2 vaihteelle ja suojapussi kiristyy liian tiukalle. Ebayn kautta saa parempilaatuisia suojapusseja.

Takuuseen vaihtoivat C3:een uuden pussukan. Jospa se nyt kestäis.

Samalla reissulla vaihtoivat takuusen etupäähän uusia osia, mm. vasemmanpuoleisen iskarin, jonkun laakerin. Etupään osat on vaihdettu eturenkaan tienoilta kuuluneen epämääräisen lotinan vuoksi. Äänen sanottiin aiheutuvan iskarista, mutta eipä noiden osien vaihdolla kuitenkaan ollut ääneen mitään vaikutusta.

Kuuluuko kellään muulla epätasaisella pinnalla ajettaessa etupäästä vasemmalta puolen lotinaa tms. epämääräistä ääntä?

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #36 : Toukokuu 26, 2011, 20:17:38 »
Jaahas, kesä tuli (tai on tulossa) ja mun C3:ssa 20 tonnia täynnä. Pahimmat kolinat ja räminät selittyivätkin talvella ja epätasaisella tiellä, on tilalle toki uusiakin tullut. Esim. se Zenith -katon suoja tuntuu olevan aika herkkä rämisemään.

Yksi ärsyttävimmistä on kuskin pukin ihme nitinä. Vähän kuin olisi jossain vanhassa purjelaivassa. Sensijaan huolestuttavampi ilmiö on pieni yskähtely ajoittain, maantievauhdeissa n. 70-90km/h nelosella ja vitosella. Ei niin kovin usein satu, ehkä kerran viikossa mutta kumminkin.

Toinen huolenaihe on outo kolahtelu paikaltaan lähtiessä, kakkoselle kun on vaihtanut ja nostamassa kytkintä kuuluu jostain pieni kolahdus ja polkimiin, kytkimeen ja kaasuun, tuntuu pieni tärähdys. Pitääkö varata tarkistusaikaa jo huoltamolle? Raivostuttavaa, kun nämä ovat tietysti TAAS kerran sellaisia "vikoja" joita ei saada huollossa ilmennettyä... :-\

EDIT: Pari kirousvirettä.
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 26, 2011, 20:42:43 kirjoittanut Oxalainen »
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

C3 vti 95

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #37 : Heinäkuu 04, 2011, 23:46:42 »
Tervehdys!

Liitytään seuraan yhdellä kauppakassilla. Kilsoja 4tkm ja pari kuukautta. Toistaiseksi pelkkää plussaa. Kerron lisää jos aihetta löytyy...

Naavaparta

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #38 : Heinäkuu 21, 2011, 18:06:07 »
Onko teillä kokemusta uudesta C3:sta?
Eli mitä mieltä olette uudesta Citroen C3:sta panoraamatuulilasilla?

Erinomaiset kokemukset vajaan kahden kuukauden jälkeen. Edellinen auto oli 2007 C4 1,6 ja nykyinen siis pykälää pienempi C3 1,6 VTI 120.
C4 palveli neljä ja puoli vuotta ( 50 000 km ) pelkillä vuosihuolloilla ja muutamat ajovalopolttimot vaihtamalla. Jos "tahti" jatkuu samana, niin kaikista  "asiantuntijalausunnoista" huolimatta  (eräällä foorumilla) olen omaani ainakin erittäin tyytyväinen.
Tuo panoraamalasi on mainio "maisemanavartaja" ja useimmiten ajan "sisäkatto" taka-asennossa sinitaivasta ihaillen.

zza

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #39 : Syyskuu 23, 2011, 13:22:43 »
Omalla C3 matkaa takana melkein 300000 ja joutuu ihmettelemään Oxalaisen kauniisti kuvailemia "ominaisuuksia". Ajattelin seuraavassa huollossa kysellä jos näitä ominaisuuksia saataisiin hieman laastaroitua.
Olisko jollain jo jotain lääkettä näihin tarjota???


Yksi ärsyttävimmistä on kuskin pukin ihme nitinä. Vähän kuin olisi jossain vanhassa purjelaivassa. Sensijaan huolestuttavampi ilmiö on pieni yskähtely ajoittain, maantievauhdeissa n. 70-90km/h nelosella ja vitosella. Ei niin kovin usein satu, ehkä kerran viikossa mutta kumminkin.

Toinen huolenaihe on outo kolahtelu paikaltaan lähtiessä, kakkoselle kun on vaihtanut ja nostamassa kytkintä kuuluu jostain pieni kolahdus ja polkimiin, kytkimeen ja kaasuun, tuntuu pieni tärähdys.

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #40 : Syyskuu 27, 2011, 16:25:12 »
Olisko jollain jo jotain lääkettä näihin tarjota???

Senverran voin päivittää oman C3:ni tilannetta, että tuo kolahdus/tärähdys polkimiin diagnosoitiin huollossa ilmastointilaitteen käynnistymiseksi. Hmm?!?

Muita vikoja ei saatu "päälle" huollossa. [vitsi] Pitäisköhän ostaa eBayltä OBD -roinat ja seurata itse tilannetta koko ajan? [/vitsi]

Ai niin, mun C3 käväisi juuri 30tkm huollossa. Muuten ei ole nyt viime aikoina ollut valittamista, kaipa sitä alkaa vähän "tottumaan" noihin sivuääniin? Toisaalta, senverran olen ikävöinyt vanhaa C4:ää (HDi BMP) että olen tutkaillut käytettyjä CeeNelkkuja jo Autotalli.comista... Prskl kun vaimo ei anna lupaa vaihtaa autoa! ::) ;)
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa Fawkes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 Picasso HDi 110 Exclusive -10
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #41 : Lokakuu 01, 2011, 22:08:15 »
C3 Picasso HDi 110 Exclusiven kanssa on nyt vuosi täynnä ja mittariin kelattu 32 tkm. Kokonaisuutena auto on ollut positiivinen pakkaus, vaikka joissain asioissa laadussa onkin vähän sanomista.

Jos siis niitä plussia ja miinuksia eka vuodelta:

+ 110-hepoinen HDi-pata: on hiljainen, joustava ja nöyrä kone ja sopii suomalaisille nopeusrajoituksille kuin nappi silmään (poislukien ehkä 120 km/h-motarit); ei tarvitse pyöriä toisten jaloissa ja maantieohituksetkin sujuu sypäkästi varsinkin kun yliahto tulee peliin; taloudellinenkin kun mitattu kokonaiskulutus vuoden ajalta on 5,26 l/100 km (siis kesät talvet kaupungissa maantiellä). Ja tällä kaappimallisella aerodynamiikalla.
+ mainio käsitellä kaupunkiajossa, helppo pysäköidä, parkkitutka taakse.
+ erinomainen näkyvyys ulos, varsinkin eteen, etuviistoon ja sivulle (ei katveita).
+ panoraamakattoikkuna. 
+ vetää hyvin tavaraa: takaistuimen selkänojat saa helposti alas kuten myös apukuskin penkin selkänojan (rouva  roudasi kerran itsekseen mm. 2 kpl parimetrisiä omenapuun taimia - ongelmitta), hyvin säilytystiloja eri puolilla. 
+ helppokäyttöiset vakkari ja soitin, säädöt kätevästi ohjauspylväässä.
+ digitaalinen nopeusnäyttö.
+ yllättävän hyvä ajaa pitkää matkaa, vakaa ajettava myös talvella.
+ lämpiää hyvin, myös talvella.
+ hyvät varusteet (City Pack)
+ massasta poikkeava ulkonäkö: eipä  tule tästä koskaan tuulipukukansan suosikkia.

- 6-vaihteen puute, tosin tarvetta sille olisi ehkä vain 120 km/h-motareilla.
- sivutuuliherkkyyttä (eipä taida korjautua alustasarjallakaan tms.).
- metallinen vaihdekepin nuppi: järkyttävän kylmä pakkasella, kuuminta hottia helteellä.
- massasta poikkeava ulkonäkö: eipä tule tästä koskaan tuulipukukansan suosikkia ja jälleenmyyntiarvo lie sen mukainen (vaikka eipä ne tuulipukuiset ymmärtänneet Pabloakaan..).
- ehkä heppoista laatua paikoin: 1 kpl ”linnunluita” vaihtoon 29 tkm kohdalla, kuskin puolen kumimatto kulunut puhki (!?!) 31 tkm kohdalla.
- ajovalojen polttimoita kärähtänyt ja vaihdettu kolmesti, nyt jotkut Long life –jutut.
 
Näillä fiiliksillä toiseen vuoteen.

pejokkes

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #42 : Lokakuu 30, 2011, 01:29:03 »
Autossamme, HDi 90 Confortissa on 40000 km pulkassa vähän yli vuoden ajelun jälkeen, keskimäärin 3000 km/kk. Liitteenä on ekseliin orjallisesti talletettuja todellisia kulutuslukemia käppyrämuodossa. Myös polttoaineen hinnat mukana, joten kustannukset €/100 km laskin myös (huom: mökkireisulla tuli tavaksi tankata Lahdessa Kärkkäisellä mikä selittää paikoitellen edullisia hintoja).  Huomioita: Auton oma tietokone antaa hieman todellisuutta pienempiä arvoja. Tuntuu siltä, että, kovin paljon ei ollut eroa kesärenkaiden ja talvirenkaiden välillä. Suuri vaikutus kulutukseen on keskinopeudella. Huhtikuun paikkeille ajoittui Lapin reissu ja pitkät selkoset hiukan yli 80 km/h nopeudella ajettuna ja keskikulutus oli selvästi alle neljän (käppyröissä tosin myös virhe tuona ajankohtana). Myös ilmanvastuksella on selkeä vaikutus: kaksi maastopyörää peräkoukussa pyörätelineessä 500 km:n matkalla kyllä näkyi kulutuksessa. Summa summarum, sanoisin, että kohtuuedullisia ajokilometrejä.

Vaihdekepin suojus on vaihdettu ja panoraamatuulilasi on harmillisesti haljennut alkukesästä kiveniskusta, rajoilla menisikö katsastuksesta läpi, eli 600 euron vaihtokustannukset edessä. Kaikki  on muuten toiminut mallikkaasti.... paitsi että  viimeisen kahden viikon aikana 2000 kierroksella ja viitosvaihteella ajettaessa oudosti, satunnaisesti ja aivan yllättäen muutaman sekunnin ajan voimakasta nykimistä.

Poissa Oxalainen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 103
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #43 : Tammikuu 29, 2012, 11:48:33 »
Hmmm... Kevät, kesä ja syksy menivät mainiosti, mutta nyt kun pakkaset ensi kertaa painuivat näihin 15-20 miinusasteen tuntumaan, aloitti mun C3 viestin #15 mukaiset oireet jälleen... Eli voimakasta nykimistä n. 1500-1700rpm kohdalla, vain kolmosvaihteella ja n. 40-50km/h vauhdeissa.

Käväisin juuri kyhäämässä maskinsuojan styreenilevystä, maalaisjärjellä ajatellen pakkasen tosin kuvittelisi vaikuttavan laajemminkin kuin vain yhden vaihteen yhteen kierrosalueeseen? Alkukevään softapäivitys auttoi silloin asiaan ja silloin nykiminen alunperin ilmeni jo pikkupakkasillakin, kun tähän asti tämä talvi on mennyt muuten ihan hyvin.
Nyt ajossa -08 BMW X3 3.0d M-Sport Styling, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

carolus

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #44 : Helmikuu 12, 2012, 12:22:03 »
Citroen C3 1,1 Comfort 2012, olisi tuollainen kiikarissa tämän -08 C3:n Hdi:n tilalle.
Mahtuisi juuri ja juuri budjettiin, kokemuksia tuosta autosta.??

zza

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #45 : Helmikuu 18, 2012, 09:09:44 »

Senverran voin päivittää oman C3:ni tilannetta, että tuo kolahdus/tärähdys polkimiin diagnosoitiin huollossa ilmastointilaitteen käynnistymiseksi. Hmm?!?
[/quote]

Oman C3 määräiaikaishuollon yhteydessä hieman valoa tuohon aikaisempaan nykimis ongelmaan.
-Huollossa päivitettiin ajotietokoneeseen jotain sw puolta.
-Auto-Bon/Citroen edusta ilmoitteli puhelimessa että hiukkassuodattimen polton käinnistymisen aiheuttamaa.

Nyt vaan odotellaan jos ja kun huoltoon saadaan apua tuon penkin natinan kuolettamiseksi.

Jatketaan hetekalla ajelua toistaiseksi.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #46 : Helmikuu 18, 2012, 09:24:43 »
Istuimen natinat ja narinat on helppo korjata itse. Teflonspray ja pehmeää kangasta sinne mistä natina kuuluu.

zza

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #47 : Helmikuu 27, 2012, 09:12:25 »
Istuimen natinaan saatiin ratkaisu. Kuulemma vaahtomuovi hankaa penkin runkoon ja aiheuttaa tätä kamalaa ääntä. Huopateippiä istuimen runkoon niin ei natise. :D
Kyllä nyt kelpaa.

Poissa Fawkes

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 Picasso HDi 110 Exclusive -10
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #48 : Tammikuu 10, 2013, 21:57:13 »
Profiilin C3 Picassolla täynnä nyt reilu 2 vuotta ja 60 tkm. Plussat edelleen samat, mutta yksi pitempi miinus lisää: joulun seutuun alkoi kuulua tuolla 90+ km/h vauhdissa ikäänkuin kova nastarenkaiden ulvominen jostain etuoikealta - vasemmalle kun käänsi niin ääni lakkasi mutta palasi kun ratti taas toiseen suuntaan. Ja kun Michelin X-Ice -nastakumien piti nimenomaan olla hiljaiset. Ei muuta kun merkkilikkeen pajalle, jossa diagnoosi: oikean etupyörän laakeri mennyt hajalle :o Tehdastakuu oli sopivasti jo loppunut, mutta kolmen vuoden huolenpitosoppari viimeistä vuottaan menossa - sen piikkiin vaihto sitten meni. Hitusen kummastelin huoltoneuvojalle laakerien mielestäni suht. lyhyttä kestoikää, mutta kaveri kuittasi, että kuluvia osiahan ne ovat. Niin kai sitten.. Nyt enää jännittää, että pääseekö muilla laakereilla vaihtamatta vielä syssyyn asti.   

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 279
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C3:sta
« Vastaus #49 : Maaliskuu 10, 2013, 14:51:07 »
Profiilin C3 Picassolla täynnä nyt reilu 2 vuotta ja 60 tkm. Plussat edelleen samat, mutta yksi pitempi miinus lisää: joulun seutuun alkoi kuulua tuolla 90+ km/h vauhdissa ikäänkuin kova nastarenkaiden ulvominen jostain etuoikealta - vasemmalle kun käänsi niin ääni lakkasi mutta palasi kun ratti taas toiseen suuntaan. Ja kun Michelin X-Ice -nastakumien piti nimenomaan olla hiljaiset. Ei muuta kun merkkilikkeen pajalle, jossa diagnoosi: oikean etupyörän laakeri mennyt hajalle :o Tehdastakuu oli sopivasti jo loppunut, mutta kolmen vuoden huolenpitosoppari viimeistä vuottaan menossa - sen piikkiin vaihto sitten meni. Hitusen kummastelin huoltoneuvojalle laakerien mielestäni suht. lyhyttä kestoikää, mutta kaveri kuittasi, että kuluvia osiahan ne ovat. Niin kai sitten.. Nyt enää jännittää, että pääseekö muilla laakereilla vaihtamatta vielä syssyyn asti.

Terve.. Onko C3 Picasso 110 HDi:ssä minkämoinen diisselivero? Kulutus taitaa olla ihan kohtuullinen. Itsellä tuo C5 III ja ajo on lähes pelkästään kaupunkiajoa, kulutus talvella varsinkin sen mukainen, viimeksi tais olla nuin 9 luokkaa (136 HDi automaagi). Toki messevää kyytiä maantiellä, ei voi moittia, muttamutta..
C5 X7 140 HDi Tourer -09, XM 2.0 Berline -95, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)