Autonpesu ja vahat

Aloittaja jsi, kesäkuu 29, 2006, 19:35:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

laakeri

Lainaus käyttäjältä: Megaman - elokuu 19, 2008, 16:48:52
Minä en ole enää muutamaan vuoteen noita glymejä ostellut,koska ovat suht hintavia kestoonsa nähden.Juurikin punaleima+kultaleima on tuttu yhdistelmä,jota on tullut käytettyä. Ammattifixareilla taitaa olla vahvemmat glymit niissä isommissa pulloissa?
Pakkauskoko ei vaikuta laatuun glymissä. Esim. punaista saa isossa ja pienessä pullossa ja ihan samaa tavaraa on.

Lainaus käyttäjältä: Goya - elokuu 19, 2008, 18:34:39
Tuosta Simonizista muistui mieleeni, kun joskus vuosina 1963-65 varhaisteininä vahailin isäni tummansinistä Peugeot 404:ää juuri Simonizillä hiki otsassa pari kertaa kuukaudessa aina kesäisin. Ei siis ole aine yhtään "kevennyt" 45 vuodessa...?
Hankala sanoa, ei ole ihan tuoretta tullut käytettyä... ehkä 20-30 vuotta vanha hyllystä löytynyt Simoniz ollut silloin tällöin käytössä  ;D
Olisi kyllä jostain 90-luvulta oleva purkkikin, mutta käytetään nyt ensin tuo vanha pois...

PicassoHDI

http://autonhoito.com
www.harmaatuonti.com
www.mothers.fi
www.kemtec.fi/esite

Goya

Lainaus käyttäjältä: laakeri - elokuu 19, 2008, 15:57:20
Lainaus käyttäjältä: Goya - elokuu 19, 2008, 15:29:05

Ei ole työlästä, eikä edes kovin kallista. Helppo ja nopea homma ainakin jos yhden kerroksen punaista ja yhden kultaista laittaa. Uusiin kulkineisiin on toisen vai jopa kummankin tilalle korvaava tuote myös, ellen nyt ihan väärin muista. Ei ole itsellä kuitenkaan moiseen vielä tarvista ollut...

Tänään sitten vihdoin vahasin, ensin punaisella, ja sitten kultaisella Autoglymillä. Taisin tottumattomuuttani ensin hölvätä turhan paksusti sitä punaista, mutta kylläpä lopputulos oli sitten upea tuon kultaisen jälkeen!

Kiitos hyvistä neuvoista!

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: Megaman - elokuu 19, 2008, 11:47:29
Lainaus käyttäjältä: likrihy - elokuu 19, 2008, 09:46:31
LainaaTälläinen vaha (en suosittele):

Turtle Wax ICE autovaha, UUTUUS! |

Minäkin haluaisin tietää miksi et suosittele? Olin juuri laittamassa foorumille kysymystä tästä vahasta, mutta ehdit ensin. Melkein jo ostin tuota Tarjoustalosta, oli niin tehokas mainos ja tuntui ihan ihmeaineelta, mutta kun mulla oli kuitenkin vahaa jäljellä kotona, niin jätin sen sinne. Ja Turtle Wax Black Chrome Mustavahalla minäkin mustaan käteni ja ZX:n listat, arvaa kummat näyttää paremmalta käsittelyn jälkeen... ???

Toi ICE on ihan hyvä kama,jos autossa on terve ja puhdas maalipinta ja tykkää lääppiä autoaan usein,kuten minä... :) Mutta jos hakee pitkäaikaisempaa kiiltoa ja suojaa,niin kannattaa varmaan katella muita työläämpiä vaihtoehtoja.Tolla ICE:lla voi käsitellä pelti-,muovi- ja lasipinnat yhtäkyytiä ja kiiltävää tulee,jopa paisteessa.Hinnaltaan toki kallista,mutta toisaalta se on todella riittoisaa.Perinteisestä vahasta aika pieni määrä jää kohteen pinnalle,kun suurin osa kertyy niihin levitys ja kiillotusvälineisiin.

Olen käyttänyt vuosikausia perinteisiä Auto Glymejä yms. Dinitrolin vahoja,nyt vahaillaan ainakin toistaiseksi ICE:lla.Asuntovaunun kuulavasarapintaankin toi sopii todella hyvin perinteisiin vahoihin verrattuna.

Löytyi tuolle ICE:lle käyttöä. Tuota vahaa kun kaataa pesuveden sekaan, niin käyttäytyy ihan eri lailla mitä kuivalle maalipinnalle levitettäessä. Eli. Ensin auton huuhtelu hyvin, pesu sienellä jossa mukana tuota ICE vahaa, huuhtelu ja kuivaus. Tuli todella hyvä kiilto.

MarieCurie

LainaaEnsin auton huuhtelu hyvin, pesu sienellä jossa mukana tuota ICE vahaa, huuhtelu ja kuivaus.
Onko tuo kuivaus mitenkin tärkeä? Itse en ole koskaan kuivannut autoa pesun jälkeen. Muuten jaksan kyllä pestä ja puunata.

PicassoHDI

Lainaus käyttäjältä: likrihy - syyskuu 09, 2008, 23:22:33
LainaaEnsin auton huuhtelu hyvin, pesu sienellä jossa mukana tuota ICE vahaa, huuhtelu ja kuivaus.
Onko tuo kuivaus mitenkin tärkeä? Itse en ole koskaan kuivannut autoa pesun jälkeen. Muuten jaksan kyllä pestä ja puunata.
Kuivaus on tärkeä. Itse kuivaan auton oliko nyt joku auto glymin kuivaus säämiskällä. Sitten kun on kuivattu Niin lopullinen silaus vielä mikrokuitukiinalla.

laserpoint

Onko Kellään muulla kovavahattua autoa. Miten tuota tulisi hoitaa onko erillisiä hoitoaineita vai miten homma toimii tiedän vain ettei sitä saa pestä liuotin pesulla muuten oon ihan kysymys merkkinä ????? :-\

Goya

Lainaus käyttäjältä: laakeri - elokuu 19, 2008, 15:57:20
Lainaus käyttäjältä: Goya - elokuu 19, 2008, 15:29:05
Mielenkiintoiselta joskin työläältä ja kalliilta menetelmältä kuulostaa.

Ei ole työlästä, eikä edes kovin kallista. Helppo ja nopea homma ainakin jos yhden kerroksen punaista ja yhden kultaista laittaa. Uusiin kulkineisiin on toisen vai jopa kummankin tilalle korvaava tuote myös, ellen nyt ihan väärin muista. Ei ole itsellä kuitenkaan moiseen vielä tarvista ollut...

Työlästä on esim. vanha kunnon Simoniz. Sillä pelkän konepellin vahaa minimissään samassa ajassa, kuin koko auton punaisella glymillä...

Kun annoit viimeksi hyvät neuvot, ja toteutinkin ne sitten vähän myöhemmin, niin kysyisin nyt "jatkohoitineuvoja".

Eli kun jokin aika sitten olen vahannut ensin punaisella ja sitten kullanvärisellä Autoglymillä, niin riittääkö sitten pelkkä pesu ja kuivaus joksikin aikaa? Entä kun seuraavaksi haluaa laittaa jotakin "tököttiä", pitääkö ensi poistaa kaikki vanha vaha jollakin liuotinpesulla, vai voiko välillä laittaa päälle myös jotakin kevyempää kiiltokamaa ilman liuotinpesua?

Kiitos vihjeistä etukäteen!

Xari

Kyllähän se pelkkä pesu riittää niin pitkään kun vahaa on pinnassa jäljellä.

Äläkä vahaa sitä uutta autoasi turhaan sillä hiovalla punaisella vahalla,se on tarkoitettu jo vähän kuluneelle maalipinnalle.

MarkoCee

Tarkoitat varmaan kestovahausta? Js kyllä, niin tuo riippuu vahan merkistä (Finikor, Ditec, Perma-Shine yms...)
Laitakko mistä merkistä on kyse, minulla on jossain valmistajien ohjeet kun kerran harkitsin itsekin tuollaista niin tuli keräiltyä nuita ohjeita. Eilen ja tänään tuli turattua oma kärry sitten ihan vaan perinteiseen tyyliin Autoglymillä, oikeastaan vaan ajanvietteen piikkiin.

Pinpal

Mikäs muuton on tuon kovavahan etu (kovempaa rahanmenoa lukuunottamatta) jos vertaa esim. säännöllisesti laitettuun tavalliseen Korrek 5-tähden vahaan?

MarkoCee

Jaa-ah, silloin kun harkitsin itse tuota niin ajattelin että olisi se vahan pusaamisen vaiva ollut poissa. Sitten tulin siihen johtopäätökseen että itse asiassa auton vahaaminen on - jos on nättinä päivänä aikaa ja paikka - ihan hauskaakin ajanvietettä, kun itse konttorirotan töissä ei oikein näe omien kätösten jälkiä sillä tavalla konkreettisesti ja heti.

Tosin harkinnassa olisi edelleen tuulilasin kestopinnoite, sikäli jos kokemuksia löytyisi onko 100 e väärtti vrt. 5-sateesta-käsittely 2 vko välein. Minusta tuo 5-sateesta -viritys on aika mainio sinänsä.

laserpoint

Auto Smartin Silver Care 2 kolmen vuoden takuulla. Ainakin yksi hyöty tuosta vahasta jo oli auto kolme päivää vanha ja joku pirun "kummitus = poistuu paikalta ilmoittamatta toisin sanoen haihtuu paikalta" pisti kämmenen kokoisen klommon kylkeen  >:( ( korjaus kustannus 255,50 ) mut vaha suojas maalin ois ollut varmasti ilman tota kallimpi huomattavasti kalliimpi korjaus.

MarkoCee

Hmm Silver Carelle (voisko olla erhe nimessä?) ei ole ohjetta mutta Silver Sealille olisi...

"Hoitoaine: ei vaadi hoitoainetta. AUTOSMART Silver Seal Nano 2K -käsittelylle annetaan kolmen vuoden takuu, joka käsittää maalipinnan kiillon säilymisen. Käsittelylle suositellaan vuosittaista tarkastusta, jossa voidaan korjata kuluneet kohdat. Tarkastus ei kuitenkaan ole takuun edellytys."

Maahantuojan kotisivut: www.routec.fi

Bordeaux

Lainaus käyttäjältä: Goya - syyskuu 12, 2008, 13:08:39Eli kun jokin aika sitten olen vahannut ensin punaisella ja sitten kullanvärisellä Autoglymillä, niin riittääkö sitten pelkkä pesu ja kuivaus joksikin aikaa?

Aika myöhäinen vastaus, mutta kannattaa pestä sillä Autoglymin vahashampoolla (body conditioner, muistinkohan oikein?). Kiilto vielä paranee 1-2 pesun jälkeen. Kultainen glymi kyllä pysyy pitkään, ei tarvi heti vahata uudestaan.

jtbo

Turtlen platina ja Original on itselleni ollut täysin riittävän kiiltävää tavaraa, jotkut sanovat ettei pysy pitkään pinnassa, mutta ei ole ollut itselläni siitä murhetta, pari kertaa vuodessa kun vahaa niin ihan ok, jos haluaa auton jatkuvasti kiiltelevän, niin sitä on puunattava jatkuvasti tai pidettävä tallissa kankaan alla.

Kummasti tuo oma aina on ikkunoita myöden ravassa, eikä tarvitse kuin käynnistää ja sammuttaa, asiaan saattaa vaikuttaa se, että jokaisen käynnistyksen jälkeen se liikahtaa satoja kilometrejä, joten olen tyytynyt pesemään lähinnä lasit, hyvin satunnaisesti tulee käytettyä harjattomassa pikapesussa sitten muutoin, kuivia kelejä kun ei näytä olevan juuri koskaan, kun tuolla pitää ajella.

meri

Kaivelinpa sitte tän vanhan viestiketjun jostakin foorumin syövereistä, kun en viittiny uuttakaa tehä samaisesta aiheesta..

Mutta juu. Kuinkas autossa sais pidettyä edes jonkinmoisen kiillon pinnassa, kun SanttuXantian maalipinta himmenee tai muuten vaan jää kirjavaks heti ensimmäisessä pesussa vahauksen jälkeen vaikka ihan itse pesis auton eikä missään huoltoaseman tehopesussa..  ???
Männä vuodet oon AutoGlymin punakulta-yhdistelmällä saanu vaikka ja mistä vanhasta maalipinnasta pesunkestävän tasaisen pitkään kestävän kiillon mutta toi pirssi on varmaan ollu happosateessa kun ei sitte mitenkään päin onnistu  :-\

Kertokaatten viisaammat jotta mittee mie teen tuon autoin kanssa :)

C5 Shadow

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: C5 Shadow - maaliskuu 03, 2009, 08:25:13
Jospa myllytyttäisit ?
Taas tunnen itseni tosi tyhmäksi, siihen tosin alkaa jo tottua, mutta mitä... ???

quai_de_javel

Megaman

Tuli lauantaina pesetettyä auto ekan kerran "vieraalla" tänä talvena ja kotona pihassa kuivaillessa tajusin vahojen liuenneen viemäriin... >:(
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Jallu

Lainaus käyttäjältä: Megaman - maaliskuu 03, 2009, 11:48:43
Tuli lauantaina pesetettyä auto ekan kerran "vieraalla" tänä talvena ja kotona pihassa kuivaillessa tajusin vahojen liuenneen viemäriin... >:(

Yks pomminvarma keino päästä vahasta eroon, on pestää tiskiaineella.  >:(

meri

Muuan tuttu pesee autonsa tiskiaineella, kun sillä kuulema lähtee lika hyvin. Juu-u. Lähtee kyl hyvin viimeset mahdolliset vahatkin pinnasta..  :-\

Joskus aikasemmin vahasin auton 3krt vuodessa, niin jopas pysyi vanhakin maalipinta hyvänä :)
Toi nykynen tosin pitäis varmaan vahata kerran kuussa jotta pysyis hyvänä, kun ei oo tainnu edellinen omistaja muutenkaan sillä muuta tehä kuin ajaa.. Mutta taidanpa jättää myllytykset itse tekemättä ja viedä sen jollekulle ammattilaiselle myllyhoitoon ;)

Megaman

Tuli nuorena poikana pestyä punaista autoa fairyllä säännöllisesti ja lopputulos oli harmaan punainen ???
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

quai_de_javel

Punainen väri nyt on muutenkin kova haalistumaan.