C5 - viimasuojan (maskin) asennus

Aloittaja Teme, marraskuu 04, 2006, 11:46:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

AriSarpola

Lainaus käyttäjältä: KariM - helmikuu 07, 2011, 21:49:58
Tuossa aiemmassa kuvassani on alkuperäinen viimasuoja: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,6887.msg92672.html#msg92672
Aivan, mutta onkohan alkuperäisiä useita malleja. Minulla olevat kaksi ovat molemmat aitoja Citroenin ja ovat samanlaisia? Eli käykö sama suoja Xantiaan ja C5:seen?

KariM

Ei varmaankaan c5:n suoja käy Xantiaan, ja tuskin myöskään toisinpäin, niin työistuvasti ne on muotoiltu. Sinulla on kaksi xantian suojaa?

AriSarpola

niin minäkin näin keltanokkana ajattelin. Siis pitänee tehdä käsitöitä että sen saa C5:seen. Mietinkin asiaa kun luin keskustelupalstaa että minun logiikalla ja kokeilemisella asentaminen ei ole niin yksinkertaista kuin keskusteluissa tuli esille.

takku

Tänään oli pakko asentaa viimasuoja, kun motarilla ei enää tarjennut ilman pipoa ja hanskoja ajella. Pakkasta oli 25 raatia.
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

Rojekti

Ajelin jo tuossa 20-30 asteen pakkasilla satoja kilsoja, en ole huomannut mitään, mutta kun huollossa olivat niin järkyttyneen oloisia niin ihan vain heidän (ha,ha) mieliksensä pahvista vääntelin viimasuojan. Pysyy ilman kiinnikkeitä kun vähän sulloi ja sitä rataa, oikein näyttäväkin se on.
XM 1990 2.0i, C4 2015 130 1.3 puretech

takku

Huomasin tän talven aikana että tuosta viimasuojasta ei ollut mitään hyötyä.
Pakkasta kun oli tarpeeksi niin kylmä oli kabiinissa. Raja kulki tuossa -21 tietämillä.
Viimasuoja on nyt nököttänyt varastossa lopputalven.
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

Ralle

No on sillä muutakin tekemistä kuin lämmittää autoa nopeammin. Esim. suojata flektejä ja huohotinputkia viimalta ja muulta kivalta mitä talvella voi konehuoneeseen tulla....

kariseija1

Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - maaliskuu 30, 2011, 09:52:57

No on sillä muutakin tekemistä kuin lämmittää autoa nopeammin. Esim. suojata flektejä ja huohotinputkia viimalta ja muulta kivalta mitä talvella voi konehuoneeseen tulla....
Nimenomaan noista syistä käytän viimasuojaa, ensi pakkasista viimeisiin. :)

.:WildFinn:.

Lainaus käyttäjältä: kariseija1 - maaliskuu 30, 2011, 10:09:54
Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - maaliskuu 30, 2011, 09:52:57
Nimenomaan noista syistä käytän viimasuojaa, ensi pakkasista viimeisiin. :)
Sama täällä. Jäähdyttäjän tuulettimen tms. vaihdossa on enemmän työtä kuin viimasuojan asentamisessa.
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Megaman - joulukuu 16, 2009, 11:06:06
Lainaus käyttäjältä: Kane80 - joulukuu 16, 2009, 09:15:36
Jepjep, ei ollut mitään ongelmia ykköskoppasen viimasuojan kanssa, hyvin pysyi kiinni ilman nippareita ym. ja oli tiukka irroittaa.

Sama täällä, pysyy paikoillaan ihan pitämättä... :)

No eipä pysy enää... ???

Autossa on uusi puskuri ja viimasuoja, kun viimetalvena sattui pieni törmäily.
Vanha viimasuoja meni 1-2 minuutissa paikoilleen, ei tarvinnut mitään nippareita.

Nyt asennus ei onnistu ilman nippareita mitenkään päin. Toinen pää asettuu aina mukavasti paikoilleen (sen minkä ekana laittaa vas. tai oik. pää), ja vastakkainen pääty ei kiinnity vastaavasti mitenkään. Auto pitäisi viedä varmaan halliin kaverin nosturille, viimasuojan asennukseen. Vähän liikaa vaivaa mielestäni jonkun lirpakkeen takia...joten hirtin sen nyt nippareilla kiinni - Ja kyllä on niin SIISTIÄ!
Hassua kun tossa uudessa suojassa on miljoona kappaletta kynsiä ja lirpakkeita, eikä vaan tartu. Korjaamo oli viime talvena myös varmistanut sen nippareilla, mutta se oli ilmeisesti asennettu nosturilla, koska se istui niin saumattomasti paikoillaan... :P

Varmaan se musta ritilä, mihin suojan kynnet lukittuu, pääsee pakenemaan taaksepäin. Näin mä sen pähkäilin.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Hopo

Tee-se-itse viimasuoja paikallaan. Aiemmin laitoin Sheriff-merkkisen pohjapanssarin moottorin alle. Jo pelkkä pohjapanssari auttoi lämpöjen nousuun, ja nyt kun on vielä viimasuoja paikallaan, niin ei tarvi ajaa 2 km pitemmälle niin lämmöt on nousseet.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Hopo - marraskuu 13, 2011, 09:49:22
Tee-se-itse viimasuoja paikallaan. Aiemmin laitoin Sheriff-merkkisen pohjapanssarin moottorin alle. Jo pelkkä pohjapanssari auttoi lämpöjen nousuun, ja nyt kun on vielä viimasuoja paikallaan, niin ei tarvi ajaa 2 km pitemmälle niin lämmöt on nousseet.

Enää ei tarvitse tehdä itse, jos haluaa itsetehdyn näköisen viimasuojan: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,16393.0.html

Hopo

C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

KariM

^ ;D

Taistelin eilen taas C5:n ALKUPERÄISEN viimasuojan paikalleensa. Aiemmin se on tuntunut sentään jotenkuten istuvalta ilman nippareitakin, mutta jostain syystä ei enää. Hyvin säilyneitä puolestaan ovat jäätävän ruma ulkonäkö sekä viimetalviset kurat.

Jartsa

Kyllä viimme talvena meni paikalleen pakkasessa suht helposti. Nyt renkaita vaihtaessa meinasin tehdä saman, ei oo helppoo. Kaikki ne muovilärpäkkeet pitää saada oikeisiin paikkoihin, toinen pää tarttuu mut toinen ei. Rekkari pois mutta ei sekään auttanut. Auto ylös, kossupullo ja alle miettimään jos naksahtais kohilleen. Elämä on taistelua!

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: Jartsa - marraskuu 18, 2011, 22:07:12
Kyllä viimme talvena meni paikalleen pakkasessa suht helposti. Nyt renkaita vaihtaessa meinasin tehdä saman, ei oo helppoo. Kaikki ne muovilärpäkkeet pitää saada oikeisiin paikkoihin, toinen pää tarttuu mut toinen ei. Rekkari pois mutta ei sekään auttanut. Auto ylös, kossupullo ja alle miettimään jos naksahtais kohilleen. Elämä on taistelua!

Viime viikolla laitoin kaksi osaisen viimasuojan paikoilleen ja taisi sen asentamisessa  2 minuutia kulua. Miksi muuten pitää rekkari poistaa?

pimpelipompeli

Jokohan ennakoisi ja aloittaisi viimasuojan asennuksen, alkuperäistä kun ei ole käytössä niin sovellan pirkka olut salkusta  :). Ainut mitä tuosta omasta 2.2HDI:stä on pitänyt suojata on välijäähdytin, ja sekin vasta kun lämpötila alkoi lähellä -37 astetta. Käy mukavasti viheltämään kun vetää sen jäähän ja menohalut käy hyytymään.

apaija

C5:n maski on varsin joustava ja iän (osumien) jälkeen jopa ylijoustava. Viimasuojan kynnet työntävät maskia eteenpäin rivätkä tartu. Koukulla viimasuojan kynsien yläpuolella olevien aukkojen kautta taivuttamalla ja painaa maskia kynsi kerrallaan kiinni niin onnistuu.
Vain muistot. Autotekniikan idiootti

SEE5

LainaaMiksi muuten pitää rekkari poistaa?

Se viimasuoja jää osin rekkarin päälle mikä estää suojaa menemästä kunnolla paikalleen. Pari kertaa voimalla tungin suojan rekkarin alle. Sitten leikkasin peltisaksilla suojasta siivun ettei enää osu rekkariin. Nyt se menee helposti paikalleen ja pysyykin hyvin.

Sitrö_ön

Minulla on viimasuojaan tehty valmis kolo rekisterikilvelle. 2005 malli....
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

Megaman

Lainaus käyttäjältä: apaija - marraskuu 20, 2011, 10:42:15
C5:n maski on varsin joustava ja iän (osumien) jälkeen jopa ylijoustava.

Mulla on noi keulan komponentit kaikki vuodelta 2011, eli ei mitään merkitystä... :P
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

KariM

Lainaus käyttäjältä: Sitrö_ön - marraskuu 20, 2011, 19:56:39
Minulla on viimasuojaan tehty valmis kolo rekisterikilvelle. 2005 malli....

Niin on minullakin vanhakeulaisen suojassa. Se kolo ei vaan ole kilvelle tarpeeksi iso, tai kilpi on tällätty liian alas, ja kiinni ottaa.

Alpo Kieppi

Omani sai elämänsä ensimmäistä kertaa suojan viime syksynä klyyvariinsa minun toimesta. On nimittäin tyttö Etelä-Euroopan tuliaisia. Mahtoi tyttö ihmetellä. Entinen omistajansa ei tuota ollut tiennyt ja oli kyllä täällä ajellut ilman maskia jo useana talvena. Ilman ongelmia vieläpä. Tieto tuskaa lisää.

Taas seuraa OT:ia. Katsottiin Auto-Bonin tietokoneelta, että eipä noissa näytä olevan tekniikassa eroja tänne tai muualle Eurooppaan vietyjen versioiden välillä. Yllättävää, että laturi ja akkukin ovat olleet samoja. Samaten lämppärin kenno. Taka-aakkunasta omassani puuttuu pyyhin, berline ei sitä kyllä edes välttämättä vaadi. Ehkä Ranskassa sataa vähemmän kuin Fennoskandiassa ei. Tuotantotalous määrittää, että suuret sarjat ovat järkeviä eikä siksi kannata tehdä kovin erilaisia autoja etelän ihmisille kuin pohjoisen karpaaseille. Mutta onhan se pyyhinkin pieni säästö silti, missä se raja sitten oikeastaan onkaan?

Mikä lie totuus huohottimen suhteen, sillä sitä ei oikein maahantuojakaan tiennyt. Että pitääkö siis olla lämmitysvastus vaiko ei EW10-koneessa, 103 kilowattisessa. Ei kai kuulemma tarvitse enää tämä kehitysversio sellaista. No tiedä sitten. Viime talvena kylläkin pelasi hyvin, itse asiassa lämpimin auto, mitä olen koskaan omistanut. Edes viime talven hirmupakkasilla ei tullut kylmä. Ja öljyt pysyi sisällä.

Tuosta viimasuojuksesta yleisellä tasolla vielä. Monet pilkkaavat meitä Sitikka-miehiä nokkapahvista (ja Pösö- myös), joka oli kyllä ihan tavan varuste talvella vielä 70 ja 80-luvuilla oikeastaan joka autossa. Tuttavan ysäri-Bemarissa katsottiin juuri olevan sellainen kaihdin-tyyppinen säleikkö nokassa. Ja Hoppaan sellainen on kai tullut oikein tekniikan viimeisenä riemuvoittona. Katsotaanpa vaan, niin alkavat tehtailla nuita muihinkin merkkeihin varmalla!

Viime talven pakkasessa isä-ukkelin tuliterä Astra oli kovin hitaasti lämpiävä kaupunkiajeluissa. Ukko kävi siitä valittamassa marmoritiskillä. Että jos vaikka termari ei pelaa. Mitä vielä! Käskivät laittaa pahvin nokkaan, ja katso, lämpö nousi!
ë-C4 Shine -22
3008 Active Puretech 130 Mt6 -18
C4 Puretech 130 At Intensive -16

Syyntakeeton ajaa ranskalaisella

.:WildFinn:.

Tänä vuonna maskisuoja oikein napsahti paikalleen ja jätin nipparit laitamatta, toivottavasti ei tarvi päätöstä katua =)
Kyllä mulla on ollu pahvia enemmän ja vähemmän joka auton keulassa talvisin. Diesel Seat Cordobassa sai eristää koko konehuoneen, eikä silti lämmennyt...
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

SEE5

LainaaMinulla on viimasuojaan tehty valmis kolo rekisterikilvelle. 2005 malli....
Minulla 2007 malli. Kolo oli jo viimasuojasta unohtunut :o