C5 - viimasuojan (maskin) asennus

Aloittaja Teme, marraskuu 04, 2006, 11:46:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Public_enemy

Kiitos ohjeista.Asentelin ohjetta soveltaen muutamalla nippusiteellä kumimaton ala-aukon suojaksi. Muutaman kilometrin testilenkki näytti ainakin lupaavalta, nyt myös moottoriöljyt lämpiävät kun aamusella ei öljynlämpömittari meinannut nousta ollenkaan 15 km ajon aikana.

PicassoHDI

Ei ole kukaan vielä kaihdinta asentanu maskin taakse. Saisi sään mukaan säädellä  :)

Petteri L

On ne ihme vekottimia nuo tehdastekoiset maskisuojat - I-koppasessa "oli pakko" porata pari lisäreikää ja varmistaa niiden läpi nippusiteillä, kun ei klipsit tuntuneet oikein mihinkään tarttuvan, ja nyt tämän II-koppasen kanssa on silleen sama homma, että ei ylempi suoja oikein mihinkään kiinnittynyt, joten ei kun taas nippusiteet kehiin (sopivat reiät oli kyllä tehtaan puolesta)...ihan vakuuttavan näköiset klipsit siinä suojassa on, mutta ei ne mihinkään ota kiinni...  ???
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13

c52007

Onkohan kakkoskoppaiseen erilaisia maskeja,kun omassani  pysyy  nämä mallit kiinni varsin hyvin. :)

KariM

Mulla I-naamaisen talvinaamarissa on nippusidevarmistukselle reikiä ihan riittävästi valmistajankin puolesta. Yläreunasta kiinnitin.

Suentassu

Mulla on kyllä 1- koppasessa pysynyt oikein hyvin ihan ilman nippusiteitäkin. Vähän joutuu katsomaan mihin ne kiinnityshakaset sojottaa ja minne niiden olisi tarkoitus osua. Mutta kyllä se siinä pysyy kun kerran saa paikalleen. Keväällä onkin enemmän ongelmana saada irti, tuntuu että lähtee koko puskuri matkassa. Sama homma oli Xsarassakin.
Joitakin itämaisia ja saksalaisia auton kaltaisia tekeleitä -> Xsara VTR 2003 -> C5 2.0 Break A 2004.

http://www.tankkaus.com/cardata.php?nr=23374
http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=23374

SEE5

Pois ottaessa taivutin hieman niitä kiinnityshakasia ison puoleisella lattapäisellä meisselillä. Viimasuojassa on muistaakseni 6 reikää kolmessa ryhmässä. Reiän yläosasta meisseli sisään ja taivutetaan hakasta ylöspäin. Siis meisselin päätä maskin sisällä nostetaan ylös vajaa sentti että hakanen vapautuu ja viimasuojaa vedetään ja pidetään ulospäin. Viimasuoja irtosi siististi ja hakaset toimivat vielä hyvin. Ei ole tarvinnut nippusiteitä.
Rekisterikilpi hieman on tiellä ainakin minulla II-koppaisessa mutta pienellä voimalla on siitä kohtaa mennyt ohi. Pitäisi joskus vähän leikata tuosta kohtaa muovia pois suojasta.

Kane80

Jepjep, ei ollut mitään ongelmia ykköskoppasen viimasuojan kanssa, hyvin pysyi kiinni ilman nippareita ym. ja oli tiukka irroittaa.

Petteri L

Hyvä niin, ettei kaikkien tarvitse askarrella.  :)
Citroen DS5 HDi 163 So Chic -13

eepponen

Itse kuulun askartelijoihin. Ja niin oli kuulunut joku auton entinenkin omistaja, kun oli ruuvit puskurin alalaidassa jo valmiina.

Megaman

Lainaus käyttäjältä: Kane80 - joulukuu 16, 2009, 09:15:36
Jepjep, ei ollut mitään ongelmia ykköskoppasen viimasuojan kanssa, hyvin pysyi kiinni ilman nippareita ym. ja oli tiukka irroittaa.

Sama täällä, pysyy paikoillaan ihan pitämättä... :)

Xantiassa sensijaan ei ole mitään, pitäiskö siihen jotain askarella?
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

alepos

Auttakaas nyt, kun rupeaa pakkasessa sormet jäätymään viimasuojan asennushommissa..

Ostin syksyllä 2002 Berninen 2.0 bensakoneella ja mukaan tuli keulalle tehdaslainen(?) viimasuoja, mutta en saa sitä mitenkään järkevästi tonne keulalle.

Kuuluuko se siihen ylempään vai alempaan aukkoon? Oliskos jossain kuvaa C5:sta ko. suoja paikallaan? Vai alanko askartelemaan pahvista :)

Yvette

Lainaus käyttäjältä: alepos - joulukuu 13, 2010, 10:04:35Kuuluuko se siihen ylempään vai alempaan aukkoon? Oliskos jossain kuvaa C5:sta ko. suoja paikallaan? Vai alanko askartelemaan pahvista :)
Alempaan. Painat sen kohtisuoraan vaan kiinni, samantyyppisesti kuin pölykapselit painetaan auton renkaisiin. Vähän voimalla linttaat. Jos nyt yrität laittaa viimasuojan autosi renkaisiin, et luultavasti ole ansainnut elää.

KariM

1-xantia

Tuon asentaminen on tekniikkalaji  :x, siinä ei voima toimi  ;D jos haluaa sen myös pysyvän paikoillaan  :)
Ranskalaisen "piip" kosto pohjoisen autoilijoille  >:D
C4 1,2 -21
Exiä..
C4 BlueHDI 120 Exclusive Limited -17, C5 2.2 HDI-06
C5 III 2.0 16V tourer -08, Xsara VTS -03, Xantia  Exclusive Break 1.8 -99, Jumper 2.2HDI-03, C5 2.0 16V Break-02, ZX1,4 reflex-93,BX1,6 aut.-88, Xantia2.0 8V aut-97, BX1.6Van-88, Xant

Sitikka-Pate

Tuo on loppujen lopuksi aika helppo asentaa.Pitää vain ensin katsoa rakennetta ja olla tarkkana siitä mihin väliin kuuluuvat nuo lukitus-lipareet.
Hiukan vaatii tarkkuutta.Väkisin se ei tosiaan asennu.
Jumpy

alepos

Kiitoksia vinkeistä.

Tässä meikäläisen autossa oli näköjään ongelmana liian alas asennettu rekisterikilpi, joka esti tuon suojan järkevän sopivuuden mihinkään ja mitenkäänperin. Eipä varmaan edellinen omistaja ole ainakaan tuota tehdasmallia käyttänyt tuossa koskaan kun oli niin uuden näköinenkin.

KariM

Viimeksi otin kokeeksi rekisterikilven irti, ja viimasuojan asennus kyllä helpottui. Vastaavasti sitten kilven survominen paikalleen hankaloitui.

.:WildFinn:.

C5 II:ssa viimasuojan yläosa menee paremmin paikalleen rekisterikilpi irroitettuna. Itse laitoin nippusiteillä varoiksi kiinni.
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

Jartsa

Eilen ostin ja asensin viimasuojan, tarkkuutta vaatii vaan. Kilpi vähän haittaa, mutta hyvin tarttui kiinni. Toinen pääty ensiks kiinni ja katsoo mihin väliin klipsit menee.

Megaman

Jouset ylös ennen asennusta, ei se muuta vaadi... ;D  Aina se on mennyt paikoilleen n. minuutin sähläämisellä. ;)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

takku

Mikä ihmeen viimasuoja? Mulla se on ollut varastossa jo reilut 2 vuotta. :)
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

jantzu

Tiistaina asensin...vähän joutu kattelemaan mihin rakoon muoviklipsuja sovittaa. Hyvin on pysyny ilman nippareita  :)

AriSarpola

Olen uusi Citroenin omistaja. Vaihdoin Chrysler PT Cruiserin kahteen Citikkaan (Xantia 2.0i break '98 ja C5 break 2.0i '02) mukana tuli kaksi samanlaista maskin viimasuojaa. Mutta C5 en sitä saa paikalleen. Minusta klipsit ovat liian lyhyet, jotta ne tarttuisivat kiinni. Onko C5:ssä erilainen maskin suoja? Minun maskin suoja näyttää ulkoapäin samanlaiselta kuin aikaisemmin ollut kuva tässä viestiketjussa.

KariM