C4 - Avain / Kaukosäädin

Aloittaja sevä, lokakuu 05, 2008, 19:19:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vibes

Tilaa eBaysta uudet kuoret, säästät satasia :)

http://tinyurl.com/6evjftu
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vibes - tammikuu 26, 2011, 08:10:58
Tilaa eBaysta uudet kuoret, säästät satasia :)

http://tinyurl.com/6evjftu

Huomaa sitten, että monessa noista vaihtoehdoista on "väärä" kuva keskinapilla. (Takaluukun avaus). Käytännön merkitystähän sillä ei tietystikään ole, jos vain kumipäällyste kiinnostaa...

Onko tuo takaluukun avaava avainversio sitten C5:lle vai C4 kiinasedanille? Kuka osaa valistaa?

vibes

Mun hommaamassa avainkalikassa on jopa paremmat napit kuin alkuperäisessä, ja tosiaan se keskinappi on eri kuvakkeella varustettu. Taittomekanismi tosin on näköjään yhtä hanurista ku vanhassa.

TLi

Minullakin on se kumi rikki. Jos ostan ebayn kautta uuden avainaihion niin siirretäänkö vanhasta sisuskalut vai miten saadaan kauko-ohjain ja ajonesto toimimaan?

vibes

Juu siis vanhasta piirilevy ja avaimenterä uuteen. Se terä on pienellä putkisokalla kiinni ja vaatii askartelua mut onnistuu kyllä.

mato

No ostin huollon yhteydessä halvalla Vehosta >:(, 102 e ja koodaus (50e) päälle (no sain tosin vähän rabattia)
En ole vielä nähnyt kyseistä kapulaa, koodaus on keskiviikkona, mutta toivon mukaan se on jo uutta mallia. Duunikaveri osti uuden C4:n ja sen avaimenperän näppäimet ovat jo muovia.

mato

Ei ole näköiseni, se on kaverini joskus minulle lähettämä. Tuollaisen sinun - oikein liikkuvan kuvan olen kyllä nähnyt joskus aikaa sitten Haksu.net vai oliko sittenkin FunPic sivuilla - en nyt muista. Mutta googlettamallahan noita samoja kuvia kyllä löytyy muitakin.

Nyt vaihdoin kuvani enemmän näköisekseni  :).

hsoronen

Ostin sisäänajetun C4:n ja avain raksahti käteen melko pian kotiin päästyäni. Alla kuvia originaalista (kuvista ura sutattu). Tilasin Ebayn kautta uudet kuoret (hinta postikuluineen 15e), vaihdoin piirilevyn sisälle ja käytin lukkoliikkeessä jyrsittävänä (38e - Minit-yrittäjän laitteet eivät sopineet eli ohjasivat suoraan "kunnon" lukkoliikkeeseen). Loppuhinta 53e plus litra bensakuluja työmatkalta poikkeamisesta. Vähän täytyi uusiin kuoriin käyttää puukkoa ja laittaa sinitarraa kaveriksi että piirilevy pysyisi tukevasti paikallaan kun tuo kuori ei ollut aivan 1:1 tähän malliin. En lähtenyt siirtelemään vanhaa teräosaa uusiin kuoriin kun pelkäsin että paketti löystyy. Nyt käy ja kukkuu kuin uusi. Voip suositella ja kiitos aiemmille suosituksille.

keijokos

Tilasin itselleni ebayn kautta kiinasta kuoret ja toimitus kuluineen noin 10€. Siinä on väärä kuva keskinapilla mutta muuten sama. Vaihdoin vanhasta sisäosan ja itse avaimen se irtosi helpolla siitä pienestä putkisokasta. Ainoastaan se hahlo oli kapeampi joten hieman joutui viilailemaan avainta ohuemmaksi siitä päästä. Sisällä oli siinä uudessa jokin ihmellinen rautahäkkyrä jolle en ole löytänyt käyttöä en tiedä

Matskasi

Autoni kaukosäädin lakkasi sitten eilen kokonaan toimimasta. Viime kuukausien aikana säätimen toiminta on pikkuhiljaa hyytynyt eikä siihen auttanut viimeviikkoinen avaimen pariston uusiminen. Missä mahtaisi olla vika ja mikä ratkaisuksi? Manuaalisesti avaimella keskuslukitus tuntuu kuitenkin toimivan normaalisti...

PicassoHDI

Uusi patteri voi olla valmiiksi tyhjä. Ei ole muuten eka kerta. Kokeile puhdistaa kosketuspinnat kaukiksesta ym. vaihda vielä uusi patteri. Herjaako c4 kaukosäätimen alhaisesta patterin tehosta.

Matskasi

Eipä ole C4 herjaillu mitään patterin hyytymisestä. Täytyypä tosiaan hakea kaupasta uusi patteri ja testata vielä sillä.

Matskasi

Uudella patterilla alkoi toimimaan, mutta keskuslukituksen toiminta on kuten ennen ensimmäistä patterin vaihtoa; toimii vain noin metrin päässä autosta. :(

sevä

Kuulostaa tutulta... patteria en ole vaihtanut, mutta ennen kaukosäärin toimi hyvinkin kaukaa, mutta nyt pitää olla auton vierellä... Kumpikohan heikkenee, säätimen lähetysteho vai auton vastaanottokyky?

EDIT: Tuli myös tilattua Ebaysta uudet kuoret avaimeen. Ei ehkä vastaa laadultaan alkuperäistä, joten saas nähdä kuinka kauan kestää...

raakis

Vm. 2005 avaimen kuoret on kyllä surkeat. Loppuunkuluneen tilalle hankin itsekin Ebaystä noin 11 eurolla posteineen kuoret ja suutari jyrsi kuvion kohdalleen 22 eurolla. Avainterää en saanut irti, kun sokka teetti hankaluuksia. Itse siru meni melko hyvin paikalleen vaikkei se sisus 1:1 olekaan.

Matskasi

Tuli sitten hommattua uusi avain/kaukosäädin (kustansi ohjelmointineen 162€) ja nyt pelittää hienosti. Avaimen pinta on hyväntuntuinen ja taittomekanismi toimii niin kuin pitääkin. Ja kaukosäädin vaikuttaa jo kaukaa lukitukseen; ei tule ikävä manuaalista lukituksen avausta.  :)

arron

Vuosi sitten hommattiin c-4 vm-05 ajettu 89tkm.Avain möhjönä, sovittiin jobbarin kanssa 50-50-uusi avain.Mäkelän A

Aakku

Citroën 2CV AZ Berline -56

vibes

Itse en näe tuossa järkeä, kun eBaysta saa koko kuoren lähes samaan hintaan. Mulla ainakin on napit pysyneet hyvin iskussaan, mutta taittomekanismi brakaa.

Oon miettinyt että yrittäis saada tuota painonappia pari milliä matalammaksi.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: vibes - toukokuu 22, 2011, 18:57:25
Itse en näe tuossa järkeä, kun eBaysta saa koko kuoren lähes samaan hintaan. Mulla ainakin on napit pysyneet hyvin iskussaan, mutta taittomekanismi brakaa.

Oon miettinyt että yrittäis saada tuota painonappia pari milliä matalammaksi.
En tiedä onko järkeä. Kiinnostaa vain tuo asennuspuoli.
eBayssa tuo kumimatto maksaa 5€ postitettuna. Ainakin joillakin on tuntunut olevan hiukka työstämistä tuon koko kuoren vaihdon kanssa. Myöskin eBayn kallimmat kuoret ovat oman mainoksensa mukaan hieman kookkaampia sisätiloiltaan...tiedä sitten.

Blas

Edit: Tästä ketjusta löytykin jo vastaus

Zepeteus

Jude

Ostin tuollaisen:
http://www.dealextreme.com/p/replacement-folding-3-button-transponder-smart-key-casing-for-citroen-81412
7,47 €.

Siirsin elekroniikkaosan uuteen avaimeen ja vaihdoin itse avaimen (putkisokka kiinnitys) n. 5 min. ja avain oli käyttövalmiina.
Tuntuisi olevan parempaa tavaraa kuin alkuperäinen, painikkeet ovat kovempia joten eivät varmaankaan heti hajoa.

vibes

Harmi vaan että itse avaimen avausmekanismi on ihan yhtä haitarista ku alkuperäisessä :(

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Jude - heinäkuu 13, 2011, 19:40:06
Ostin tuollaisen:
http://www.dealextreme.com/p/replacement-folding-3-button-transponder-smart-key-casing-for-citroen-81412
7,47 €.
Dollarin kurssi hiukka heikentynyt, kun nyt irtosi hintaan 6,89€

Vielä kun sais Jumpyn kuoret, siinä kun on pakun kuva ja tavaratilan avaus keskellä.