C4 - Avain / Kaukosäädin

Aloittaja sevä, lokakuu 05, 2008, 19:19:18

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

sevä

Kaukosäätimen nappulat menee aika nopeasti huonoon kuntoon ja uusia kuoria ei saa kuin tilaamalla KAIKKI avaimet uusiksi (näin ainakin mulle liikkeessä kerrottiin). Kaikki varmaan arvaa että ei ole halpaa hupia...
Tänään sain vihdoin aikaiseksi yrityksen korjata omin neuvoin. Ensin kuoret irti ja puhdistus asetonilla. Sitten ulkopuolelle elmukelmua ja teippi. Sisäpuolelle Dinitrolin polyuretaanipohjaista lasi-/rakenneliimaa (=kuivuttuaan kumia) ja päälle elmukelmu. Muutaman tunnin kuivumisen jälkeen homma oli valmis. Eihän toi kaunis ole, mutta toimii ja kestää taas jonkin aikaa...

PicassoHDI

Millä noita nappeja on oikein paineltu  ???

andre

Miten ihmeessä normaalilla käytöllä voi mennä tuohon kuntoon???

sevä

2.5v normi käyttöä... Sitä en osaa sanoa onko vika nappien kumissa vai meikäläisen näpeissa. Ensin kului sileäksi (n. vuosi) ja siiiten kytkimien kohdalta puhki (toinen vuosi).

Aakku

Mulla meni ekassa C4:ssä kanssa puhki parissa vuodessa yksi näppäin. Syynä lienee se, että painelin kynnellä. Nykyisessä  olen tietoisesti koittanut vain varovasti painaa peukalolla.

Ihmetyttää vain, miksi se keskimmäinenkin nappula kuluu puhki. Sitä en itse sentään päivittäin ole käyttänyt.
Citroën 2CV AZ Berline -56

ealab

Keskimmäinen? näppäin, tutki painalluksen ergonomiaa. :) Selvä juttu.

petteriaa

Oliskohan töissä käytössä jotain kemikaaleja jotka jää sormiin? tai avain-nipussa teräviä esineitä?
Tai sitten valmistusvika, ohessa oma avain, ollut kyllä päivittäistä kulutusta ja paljon vuosi ja 7 kuukautta.

sevä

Avainnipussa on auton avaimen lisäksi 3 abloy ura-avainta ja flexim. Ei nörttihommissa kemikaaleja käytetä :) mutta voi olla että näppäinten kumi ei tykkää meikäläisen ihon kemiasta. Muistaakseni edellisen auton Cobra säädin kärsi samanlaisesta, mutta ei näin pahasta ongelmasta ja faijallakin on ollut samaa omien kaukosäätimiensä kanssa... Ei noi händyt mitenkään erityisen paljon hikoa mutta olisko se vähäkin liikaa? Melkoista happoa :P

TatuS

Näyttäs olevan muutenkin aika kurjassa kunnossa jo tuo avain.

Meillä on molemmat avaimet kestäny kumeiltaan. Omassa on pieni kuluma avauspainikkeen kohdalla, mutta ei paha. Paremman puoliskon avaimessa taida kuluma jälkiä juuri edes olla.

Aakku

Eikö noita kuoria sitten mitenkään saa erikseen tilattua?

sevä

Itseasiassa avain on paremmassa kunnossa kuin kuvat näyttää. Mitä lie heijastumia tulee kun kuvaa liian läheltä makrolla. Taitaa tossa näkyä asetonin jälkiä (himmentää pintaa)...
Pari kertaan olen avaimista kysynyt ja vastaus on ollut sama: kaikki avaimet uusiksi...

petteriaa

Goya

Lainaus käyttäjältä: sevä - lokakuu 12, 2008, 15:28:34
Taitaa tossa näkyä asetonin jälkiä...

Taitaa asetonin käyttö selittää jo melko paljon. Rajua "happoahan" se on kumille/muoville. Mitä ihmettä olet siihen asetonia laittanut?

sevä

Puhdistusaineena tuli käytettyä jotta lasiliima ottaisi kiinni...

-W4-

Minä sain uudet kuoret raision vehosta, tosin taisivat tulla jostakin kolariautosta. (eikä niistä edes veloitettu mitään) AVK:n sivuja seuraamaan nyt kun liukkaat kelit tulee, ja jostain romutukseen menevästä autosta sopuisasti ostaa koko avaimen... (tiedä sitten mimmosta riisto hintaa niille pidetään...)

Onko tietoa mitä tuollainen flippiavain kustantaa? Perheessä ei ole kuin yksi moinen ja emäntä on melko hapan kun sekin on minun käytössä \o/

sevä

Lainaus käyttäjältä: -W4- - lokakuu 20, 2008, 22:27:15
tosin taisivat tulla jostakin kolariautosta.

on jo sama temppu kiikarissa  ;)

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - lokakuu 30, 2008, 16:58:51
Uusia: http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.16658

Meneekö koodauksista läpi? Ei kai orkkis avaimella auton tiedoilla tilattu maksa tuon enempää?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Aakku

Juttelin merkkihuollossa noista avaimenperän kuorista.
Ei todellakaan saa erikseen. Lupasivat tästä lähin kerätä kaikista rikkoutuneista ja vaihdetuista avaimenperistä kuoret talteen.
Tähän asti turvallisuussyistä avainten katkaisun lisäksi koko avaimen perä on murskattu.

C@rlos

Lainaus käyttäjältä: sevä - lokakuu 05, 2008, 19:19:18
Kaukosäätimen nappulat menee aika nopeasti huonoon kuntoon ja uusia kuoria ei saa kuin tilaamalla KAIKKI avaimet uusiksi (näin ainakin mulle liikkeessä kerrottiin). Kaikki varmaan arvaa että ei ole halpaa hupia...
Tänään sain vihdoin aikaiseksi yrityksen korjata omin neuvoin. Ensin kuoret irti ja puhdistus asetonilla. Sitten ulkopuolelle elmukelmua ja teippi. Sisäpuolelle Dinitrolin polyuretaanipohjaista lasi-/rakenneliimaa (=kuivuttuaan kumia) ja päälle elmukelmu. Muutaman tunnin kuivumisen jälkeen homma oli valmis. Eihän toi kaunis ole, mutta toimii ja kestää taas jonkin aikaa...

Miten ihmeessä olet saanut avaimen tuohon kuntoon??? Minulla 2,5 v käytön jälkeen ei juuri uudesta eroa. No - ehkä likaa lukuunottamatta.

stikka

c4 vm. 05 avaimen kaukosäädin on tosiaankin täysin ala-arvoinen kapine. kumi hajoaa näppäimistä todella nopeasti aivan normaali käytöllä. uusi maksaa 300€ , tilattava ranskasta. Useimmissa autoissa on varsinainen näppäin kovaa muovia, jousto vain tehdään joustavalla materiaalilla, kulutuskesto moninkertaisesti parempi.

PicassoHDI

Uudet kuoret ja napit saa n.10 eurolla. Ebay.

Jugibear

Jos Ebaysta tilaa uuden "blankon" avaimen, tai siis sen kotelon, niin pitääkö avain osa käydä teettämässä suutarilla tjsp. vai pitääkö vanhasta avaimesta ottaa avain osa jotenkin irti ja vaihtaa uuteen?

vibes

^Se avaimen terä on putkisokalla kiinni, sen vaan naputtelee irti niin saa vanhan hyödynnettyä. Aika säätämistä mutta onnistuu kyllä:) Näin siis ainakin mulla.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

mato

Onko kokemuksia oven kaukosäätimestä. C4 - 3 vuotta vanha ja siis takuu ummessa. Ovien lukkojen kaukosäätimen kumisuojus pelkkää muhjua. Saa toimimaan nykyään vain kynnellä painaen.
Ilmeisen kallis kapine ja onpa oudon heikkoa tekoa >:(
Huomenna Veholla tuumataan hintoja...