Kokemuksia uudesta C5 III mallista

Aloittaja Quincy, huhtikuu 21, 2008, 13:53:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarmoma

Mie tein kaupat 15.7.09  siitä uudesta c5:sesta 4 dr sedan 2 litrainen automaatti, vm 09. Nyt vain sitten oottelen, että auto tulisi minulle. Itse tykkäsin c4:sesta paljon, joka sekään ei ollut vanha 30 tkm ajettu 07. Mutta tykästyin siihen c5:seen ja se piti saada. Kait auto on minulla elokuun alussa ehkä. Mutta kuitenkin jännityksellä ootan.

tonttu

Onnittelut hyvästä valinnasta. Minä tilasin auton heinäkuussa -08 ja sain sen lokakuussa -08, eli 3 kk toimitusajalla.
Etko saanut arvioitua toimitusaikaa?

Itse olen ajellut uudella C 5:lla nyt liki 20 tkm ja huolto odottaa viikon päästä. Olen ollut todella tyytyväinen, ei mitään vikoja tai natinoita, auto on pelannut kuin unelma.

Terveisin naisautoilija :)

Lainaus käyttäjältä: New C5 - heinäkuu 19, 2009, 02:18:08
Mie tein kaupat 15.7.09  siitä uudesta c5:sesta 4 dr sedan 2 litrainen automaatti, vm 09. Nyt vain sitten oottelen, että auto tulisi minulle. Itse tykkäsin c4:sesta paljon, joka sekään ei ollut vanha 30 tkm ajettu 07. Mutta tykästyin siihen c5:seen ja se piti saada. Kait auto on minulla elokuun alussa ehkä. Mutta kuitenkin jännityksellä ootan.

jarmoma

Kiitoksia, kyllä sain viikolle 31 - 32 kun autuoja oli suomessa yksi vapaana. c4:seen olin jo tosityytyväinen, mutta varmasti eroa on tässä uudessa.

ealab

Juttelin erään C5- taxikuskin kanssa. Kehui kovasti. Uudesta lähtien ja jo 2v. ilman murheita.

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 21, 2009, 21:35:45
Juttelin erään C5- taxikuskin kanssa. Kehui kovasti. Uudesta lähtien ja jo 2v. ilman murheita.
Vuosi tuntunut kahdelta?

mika karvajalka

Minä en saa tehtyä ostopäätöstä. Tarjous "rajoitetusta erästä erikoisehdoin" jää käyttämättä koska ei saa muuna kuin mustana sisäverhoilultaan. Sedan-mallissa takapenkin selkänojan kaato aiheutti ihmetystä mekanismin alkeellisuudellaan. Selkänoja kääntyili minne sattuu. Upean ulkonäön lisäksi olisivat hieman enemmän saaneet satsata sisätiloihin, esim. verhoilumateriaaliin eri värisävyineen niin ostopäätöskin olisi helpompi.

CitikasC4

Lainaus käyttäjältä: mika karvajalka - heinäkuu 21, 2009, 22:35:49
Minä en saa tehtyä ostopäätöstä. Tarjous "rajoitetusta erästä erikoisehdoin" jää käyttämättä koska ei saa muuna kuin mustana sisäverhoilultaan. Sedan-mallissa takapenkin selkänojan kaato aiheutti ihmetystä mekanismin alkeellisuudellaan. Selkänoja kääntyili minne sattuu. Upean ulkonäön lisäksi olisivat hieman enemmän saaneet satsata sisätiloihin, esim. verhoilumateriaaliin eri värisävyineen niin ostopäätöskin olisi helpompi.

Juu tuo kyllä suorastaan v*tuttaa, kun yrittää tietynlaista saada, niin ei. Jos on joku erikoistarjous, niin se on vain pieni erä jotain karvalakkiraatoja, joihin ei saa kuin kuraläpät lisää(näin kärjistettynä). Sitten pitää tehdä erikoistilauksena sanottiin tre:n vehossa. Jäi femma keväällä kauppaan...

jarmoma

Sit se taitaa luvata hyvää, jos ammattiautoilijalla ei ole ongelmia ollut. Kun he eivät voi pitää autoa korjaamolla. Oottelen autoani tosi innolla. Informoin kyllä sitten, kunhan saan sen.

ealab

Lainaus käyttäjältä: Kaizu - heinäkuu 21, 2009, 21:47:16
Vuosi tuntunut kahdelta?
Varmaankin niin päin, että 4v tuntunut kahdelta v.

Kaizu

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 22, 2009, 15:08:50
Lainaus käyttäjältä: Kaizu - heinäkuu 21, 2009, 21:47:16
Vuosi tuntunut kahdelta?
Varmaankin niin päin, että 4v tuntunut kahdelta v.
OK, eli kyseessä varmaankin siis tuo C5 II eikä tämä uusi C5 III mistä tässä ketjussa käsittääkseni on ollut puhetta?

jarmoma

jep tää on se aivan uus c5:nen III:nen

tonttu

UUSI C5 (Tourer ja Sedan) on tullut Suomeen vuonna 2008, eli taksiautoilijalla on edellinen malli. Hyvä tietenkin ettei siinäkään ole ollut vikoja :)

Lainaus käyttäjältä: New C5 - heinäkuu 22, 2009, 17:08:03
jep tää on se aivan uus c5:nen III:nen

jarmoma

joo ilman muuta, se on hyvä että ei ole probleemia ollut, mutta sehän on tyypillistä citikkaa ei minullakaan ole huonoa sanottavaa tuosta c4:sesta kaan. V Ja varmasti tää uusikin jatkaa samaa rataa. MYös huolto on täällä tosi ammattimaista (Varkaudessa)

tonttu

Näin on. Itse ajelin ennen C5:sta C3:lla joka sekin oli hyvä. Näppärä ja "vähä ruokainen".

Lainaus käyttäjältä: New C5 - heinäkuu 23, 2009, 15:10:53
joo ilman muuta, se on hyvä että ei ole probleemia ollut, mutta sehän on tyypillistä citikkaa ei minullakaan ole huonoa sanottavaa tuosta c4:sesta kaan. V Ja varmasti tää uusikin jatkaa samaa rataa. MYös huolto on täällä tosi ammattimaista (Varkaudessa)

jarmoma

joo se kolmonen varmasti näppärä peli. Mutta onnittelut uuden vitosen hankinnasta.

tonttu

Kiitos kiitos. Kaasunestejousitus on niin hyvä ettei edes huomaa tiellä olevia kuoppia, meno on todella pehmeää.
Nautinnollisia ajokilometrejä uudella C5:llasi kunhan sen saat :)

Lainaus käyttäjältä: New C5 - heinäkuu 25, 2009, 00:40:23
joo se kolmonen varmasti näppärä peli. Mutta onnittelut uuden vitosen hankinnasta.

jakasa

Lainaus käyttäjältä: seefive - heinäkuu 05, 2009, 07:54:58
Lainaa20tkm huolton on nyt varattu, hinta-arvio €350. Saas nähdä saavatko Herttoniemen Vehon asentajat kojelaudan rapinat jäljitettyä ja jopa korjattua.

Onkos noilla Vehon putiikeilla eri hintoja 20t huollolle? Mulle tarjosivat 420€ huollon hinnaksi Pitäjänmäen Veholla.

Minulla maksoi 20.000 km:n huolto laskun mukaan 528 euroa. Jarrupalasarja sisältyy tähän hintaan, automaatti kun syö perinteisesti niitä kaupunkiajossa...

PicassoHDI

Järkyttävän hintaista huoltoa.

Yleensä 20tkm huolto maksaa n.200euroa ja sis. seuraavaa (moottorina 1.6HDI)

- öljyt + suodattimen
- moottorin ilmansuodatin
- raitisilmasuodatin
- jarrujen puhdistus/herkistely
- lukkojen ja saranoiden voitelu
- ym. tarkistukset mitkä kuuluvat huoltoon.

Kane80

Jaahas, taas olisi asiaa huoltoon, auto ei mene lukkoon avaimella kuskin ovesta, aukeaa kyllä.
On se vaan vaikeaa näiden sitikoiden laadun kanssa, ekaan huoltoon vielä aikaa ja useempaan otteeseen saa kumminkin sielä juosta. Tässä on vielä sokerina pohjalla kuskin puolen takajarrun selvä laahaaminen satunnaisesti, huomaa kun autosta nousee karmee jarrun haju ja levy kuumana.

jarmoma

Sain sen uuden c5:sen 31.7 ja on aivan loistava ajettava en tosin ole ajanut kuin vasta n 150 km mutta kyllä se siitä lisii. Ensikokemus täysin positiivinen, ei mitään moitittavaa ja automaatti laatikko toimii kuin unelma. Se  joustituksen säätömahdollisuus on minulle aivan uutta, mutta tuntuu sekin ajossa toimivan. Citikka teki sen jälleen hiljaiisen ja luotettavan auton

tonttu

Onnittelu!!! C5 on todella hiljainen, itse olen kurvaillut jo 20.000 tkm. Ei mitään vikoja :)

Lainaus käyttäjältä: New C5 - elokuu 01, 2009, 16:44:54
Sain sen uuden c5:sen 31.7 ja on aivan loistava ajettava en tosin ole ajanut kuin vasta n 150 km mutta kyllä se siitä lisii. Ensikokemus täysin positiivinen, ei mitään moitittavaa ja automaatti laatikko toimii kuin unelma. Se  joustituksen säätömahdollisuus on minulle aivan uutta, mutta tuntuu sekin ajossa toimivan. Citikka teki sen jälleen hiljaiisen ja luotettavan auton

ksi

Milläs rengastuksella ajelette te, jotka pidätte autoa erityisen hiljaisena ? Olin koeajoautosta samaa mieltä (17", kumeista en tiedä), mutta tämä hankittu 16" Michelin Primacy HP 225x60 rengastettu on minusta paljon ikävämpi. Kaupungissa ja muilla erityisen karheilla pinnoilla jurinaa on ihan keskiverrosti, ellei enemmänkin. Lisäksi jarrutuksesta aiheutuu ääntä ja lisävärinää, joka kyllä välittyy hyvin perille (epätasaiset levyt?). Muuten hiljanen toki (ei natise eikä pauku).

Juttelin tuosta ilmiöstä Vehollakin, kun auto on ollut kaksi kertaa jousisylinterin vaihdossa (LDS:ää kun tiputteli), eikä heidän mielestään tuossa etupäässä ainakaan mitään (muuta) vikaa ole (no yllätys).

Yksi juttu oli se, että auto toimitettiin ihan päin pehvaa olevilla rengaspaineilla (tämä on muuten aina huollosta tullessa sama juttu). Ohjeen mukaiset alempi paine edessä (nyt 2,4) ja isompi takana (2,7) tekivät terää. Etupään jurina/kohina vähän vaimeni ja takapää heijaa nyt vähän loogisemmin.

Mutta erinomaisen mukava jousitus ja paras maantiellä ajamani "normaalihintainen" auto. Tietysti sitä V6:tta haikailee, mutta kyllä tuolla 2.0i bensakoneellakin hyvin ehtii. Upea matka-auto ja kuormattuna (sekä kärryä vedettäessä) erityisesti tuo "Sport" -asento jousituksessa jämäköittää hienosti ajoa.

Vähän on sellainen fiilis, että onkohan tehty kompromissejä liiaksikin tuon vieterijousitetun puolesta tuossa konstruktiossa, sillä jo edellisessä mallissa ollut ulosjoustovaran lyhyys (ja se plompsis) on tässä mielestäni mennyt vielä huonompaan suuntaan. Mukavaa jousitusta vähän heikentää se, että jo n. 35 km/h tunnissa hidastepompun ylittäessä kolahtaa niin että amalgaamit kaikuvat.
Citroën - Voiture Electromystique

tonttu

Hiljaista on ainakin näillä: kesärenkaat Nokia (Hakkapeliitta) ja talvirenkaat Michelin (nasta). T. Naisautoilija

Lainaus käyttäjältä: ksi - elokuu 03, 2009, 21:41:54
Milläs rengastuksella ajelette te, jotka pidätte autoa erityisen hiljaisena ? Olin koeajoautosta samaa mieltä (17", kumeista en tiedä), mutta tämä hankittu 16" Michelin Primacy HP 225x60 rengastettu on minusta paljon ikävämpi. Kaupungissa ja muilla erityisen karheilla pinnoilla jurinaa on ihan keskiverrosti, ellei enemmänkin. Lisäksi jarrutuksesta aiheutuu ääntä ja lisävärinää, joka kyllä välittyy hyvin perille (epätasaiset levyt?). Muuten hiljanen toki (ei natise eikä pauku).

Juttelin tuosta ilmiöstä Vehollakin, kun auto on ollut kaksi kertaa jousisylinterin vaihdossa (LDS:ää kun tiputteli), eikä heidän mielestään tuossa etupäässä ainakaan mitään (muuta) vikaa ole (no yllätys).

Yksi juttu oli se, että auto toimitettiin ihan päin pehvaa olevilla rengaspaineilla (tämä on muuten aina huollosta tullessa sama juttu). Ohjeen mukaiset alempi paine edessä (nyt 2,4) ja isompi takana (2,7) tekivät terää. Etupään jurina/kohina vähän vaimeni ja takapää heijaa nyt vähän loogisemmin.

Mutta erinomaisen mukava jousitus ja paras maantiellä ajamani "normaalihintainen" auto. Tietysti sitä V6:tta haikailee, mutta kyllä tuolla 2.0i bensakoneellakin hyvin ehtii. Upea matka-auto ja kuormattuna (sekä kärryä vedettäessä) erityisesti tuo "Sport" -asento jousituksessa jämäköittää hienosti ajoa.

Vähän on sellainen fiilis, että onkohan tehty kompromissejä liiaksikin tuon vieterijousitetun puolesta tuossa konstruktiossa, sillä jo edellisessä mallissa ollut ulosjoustovaran lyhyys (ja se plompsis) on tässä mielestäni mennyt vielä huonompaan suuntaan. Mukavaa jousitusta vähän heikentää se, että jo n. 35 km/h tunnissa hidastepompun ylittäessä kolahtaa niin että amalgaamit kaikuvat.

jarmoma

Mie en talvelsta osaa sanoa vielä, mutta molemmat ovat micelin renkaita, ja ainakin kesätossuilla meno on todella hiljaista. Aivan nautittavaa kieltämättä.

jarmoma

:)Kiitos, tyytyväsyys vain kasvaa autoon. Ja sitten otin siihen sen huolenpitosopimuksen, niin jopa on huoletonta se huoltojen kustannukset.