Kokemuksia uudesta C5 III mallista

Aloittaja Quincy, huhtikuu 21, 2008, 13:53:36

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Bordeaux

Nyt se sitten pukkasi gearbox faultyn, loota on varaohjelmalla ja antaa vain kolmosvaihteen. No ajeleehan silläkin.

Huomenna sitten heti aamusta marmoritiskille lakki kourassa. V***u.

Bordeaux

^Löytyi autosta melkoinen määrävikakoodeja (moottori, vaihteisto, can-väylä jne). Menee sulakerasia vaihtoon, toivottavasti auttaa.

kurtsi

Joko Teekoo sitruunan hommasit?  Veikkaan noista dieseleistä,että 136 manuaalina ihan yhtä väkevä kuin 163 automaattina. Vääntöä lukemien perusteella saman veeran ja samoilla kierroksilla. Mulla automaatti 163 toista viikkoa alla, ihan on kiva lulla, mukavasti pehmeyttä,kuin jenkkiraudalla lipuisi, positiivisessa merkityksessä.

Hyrylän autoliikkeet kiertäisin suht kaukaa tai sitten tosi tikkana ja pää jääkylmänä tutkailemaan tarjontaa.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

PT 70

Onko kukaan lastuttanut 136 HDI:tä? Mulla tuli sama "gearbox-fault" ja sulakerasian pohjanvaihdolla homman korjasivat. Itse Aisianin laatikko on kestävää tekoa vai onko ollut ongelmia? Parkkisensoreita on mennyt vuoden sisään 3 kpl. Ovh 162 EUR, ebaysta 35 + pk. Nyt kilahti päiväajovalopoltin, joka on paskamainen vaihtaa! Pientä sähköpuolen säätöä siis, muuten pelkkää hymyä  :) :) :) :) :)
DS5 HDi 163 chic 2012
ex-C5 HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009
ex-C5 1,8 16V (BUSINESS PACK) 2004
ex-BX VAN 1,6S 1989

TeURaS

Vai että asianin laatikko? Mistäs tämä tieto mahtaa olla peräisin? Jos nyt samsta putiikista puhutaan niin ei täällä kyllä Citroenia näy: http://www.asiahelicalgearbox.com/clients.php

kurtsi

Olisiko tarkoitettu Aisin-Warnerin automaattivaihteistoa?
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

TeURaS

No nyt näyttää järkevämmältä =)

kurtsi

AM6 (Aisin Warner TF-80SC)
Tuollainen loota pitäisi olla 2012 mallissa, 163 hdi automatic

http://www.automobile-catalog.com/
-ositteesta löytyy lisää tietoa

TeeKoo

Lainaus käyttäjältä: kurtsi - kesäkuu 05, 2013, 21:34:12
Joko Teekoo sitruunan hommasit?

Onpahan jäänyt vastaaamatta kun autokuumekin laski taas siedettävälle tasolle.

JÄrki voitti. Ajelen tuolla 2002-mallisella vielä vuoden-pari. Ei siitä vaihdossa enää paljoa saa ja kun se toimii, niin mikäs on ajellessa. Halpoja kilometrejä kun pääomakulut on nyt oienet. Edelleen C5 III kiinostaa ja päivittäin Nettiautoa katselen. Mutta vähiin ovat käyneet uudehkot C5:t.

THP-moottorin ongelmista olen sen verrran luedkellut, että dieseliin olen kallistumassa. Va onko esim. 2012-malleissa jo päästy ongelmista eroon?
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Kadet89

Järki ei voittanut. :) meille olis nyt tulossa tollanen c5 Tourer HDi 136 Dynamique Business Automaatti 2010 Alle 200tkm ajettu, mitäs olisko viimeisiä tarkistus kohtia ennen luovutusta? Kokeneet kertokaa.

Juu eihän tällaista pitänyt ostaa mutta kun käytiin koeajolla niin kyllä vei mukanaan, muitakin saman hintaluokan autoja käytiin vielä koeajamassa mutta tämä oli se joka jäi meidän mieleen.
Vkonloppu mietittiin ja päätös tehtiin, se on meidän peli. :)

CelaVii5

Etujousisylinterien mahdollinen vuoto kannattaa ainakin katsoa. Tältä palstalta löytyy juttua aiheesta.

IlDuce

Lainaus käyttäjältä: Kadet89 - lokakuu 07, 2013, 21:03:03
mitäs olisko viimeisiä tarkistus kohtia ennen luovutusta? Kokeneet kertokaa.
"Alapallot" edestä. Niistäkin löytyy keskusteluja

kurtsi

Mikäli saat rakkineen nosturille ,että voit kaikessa rauhassa silmäillä autoa alapuolelta, ajon jälkeen, näet mahdolliset öljy-ja nestevuodot aika hyvin. Samoin laatikko neutraalilla ja käsijarru irti voit kokeilla pyöriä, mikä jarru kahnaa tai laakeri ääntelee, ynnä jos on jo ruostetta.

Kadet89

Kiitoksia äijät infosta. Nosturille en pääse mut vilkasen nuo jousisylinterit ja alapallot siinä samassa.
Leimallehan tuota saa jo kohta viedä sen 4 kk säännön mukaan. Käskee katsarin suumata niin tarkkaan kun voi ja katsoo viimeistään nuo ongelma kohdat tarkasti. Sais viel meneen liikkeen piikkiin.

Mutta juu kiitoksia vielä vinkeistä.

Luvassa vielä tyhmiä kysymyksiä.

wiki

C5 THP automaatti exclusive sedan. 1,5kk. ja auton eka 5000 km. takana, ei vikoja eikä oireita. Peilitkin kääntyvät hienosti vaikka onkin -20 C° pakkasta.  :) (Pitäähän sen uuden auton tietysti toimiakkin moitteitta). :-*

wiki

No niin, mittarissa 5900km. ja kaasuläppä jäässä, mutta auto toimi kuitenkin normaalisti. Mittarissa luki engine fault repairin needed, tai ainakin sinnepäin. Moottorin vikavalo mittarissa korjaamolle ja tuloksena imusarjan vaihto uuden malliseen sitten myöhemmin sopimaamme aikaan.  :) Kumma kyllä ei muuten harmita yhtään...palvelukin oli ensiluokkaista tuolla koivuhaan veholla, nopeaa ja ystävällistä. :)

Zego

Hassua jos ei uudessa autossa ole sitä viimisintä versiota imusarjasta (olikohan se 4.?)?

wiki

Niin minunkin mielestäni, olin kyllä siinnä mielessä osto hetkällä, että tuo oli hoidettu citikalla kondikseen. Eipä hätää, olen kuitenkin tyytyväinen ajopeliin kaikin puolin.  :)

Zego

Onko tuo rautajousilla vai kaasu? Hieno auto tuo on, olen sellaisella ajanut ja siitä lähtien hakenut sitä täydellistä käytettyä Exclusive C5:sta. :P

wiki

Kaasu/ nestejousituksen halusin ehdottomasti.

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: Zego - tammikuu 20, 2014, 19:11:18
Onko tuo rautajousilla vai kaasu? Hieno auto tuo on, olen sellaisella ajanut ja siitä lähtien hakenut sitä täydellistä käytettyä Exclusive C5:sta. :P

Exclusivessa on aina mehujouset.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Jarski

Aika nuukasti värejä tarjolla uusiin C5-malleihin. Olen viimeiset 20 vuotta ajanut, valkoisella, harmaalla tai mustalla autolla. Tällä kertaa piti repäistä ja ostaa vaikkapa punainen auto. Ei onnistunut. Lähellekään. Beige oli aika hieno, mutta en siihen sittenkään lähtenyt, kun niitä on täällä päin useampikin. Päädyin siis Guaranja ruskeaan, vaikka luonnossa väriä en olekaan nähnyt. Mutta hyvänen aika. Tarjolla valkoisen, beigen lisäksi mustaa ja erilaisia harmaita. Guaranjakin on melkein musta, mitä olen Googlen kuvahaulla yrittänyt kokonaisen auton kuvaa löytää. Pöh!
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

kenus

Guranjan ruskea C5:n oli ainakin Olarin Veholla esillä pari viikkoa sitten, eli sinne vaan kattelemaan.

Ruskean värin huomasi vasta kun seisoi auton vieressä, aika makean näköinen väri oli kuitenkin  :)

wiki

15000 km mittarissa eikä moitteen sanaa. :laugh:

Jarski

Lainaus käyttäjältä: wiki - maaliskuu 21, 2014, 18:39:30
15000 km mittarissa eikä moitteen sanaa. :laugh:
Hauska kuulla. Mukavia kilometrejä edessä vielä paljon.
Omani käyttöönotosta on kulunut tänään tasan kaksi viikkoa. Ensimmäisen viikon ajelin kesärenkailla ja viimeisimmän talvikumeilla.  8)
Pari-kolme kertaa olen joutunut koskemaan matkustajan ikkunan katkaisijoihin ja nostamaan ikkunat ylös asti. Jostain syystä ovat sen verran itsekseen laskeneet, että tuulen suhina paljasti tapahtuneen.
Takaluukku tarvitsee kovan lyönnin mennäkseen loppuun asti kiinni. Juuri kun luulee sulkeneensa luukun, niin mittaristo kertoo, että boot open. Pitänee näyttää huollossa. Säätökysymys?

Juu ja onhan C5 X7 hieno ajaa myös huonoilla, kuoppaisilla teillä. Uusi auto ei kolise eikä rämise mistään. Mutta edellinen autoni, C5 II, johon oli asennettu comfort-pallot oli selvästi pehmeämpi. Pehmeyttä kaipaisin lisää. Nappi Hydractive III+ jousituksessa muuttaa asetuksia väärään suuntaan. Vakioasetuksen lisäksi valittavana pitäisi olla pehmeämpi, eikä kovempi jousitus. En minä kovempaa alustaa mihinkään tarvitse  :o

eMyWay navigaattori toimii hyvin. Vaikka englantia ymmärränkin, niin kaipaan kuitenkin suomenkielistä puhetta. Visuaaliset opasteet ovat hyvät ja mukavasti eri näkymän vaihtoehtoja. Ja olen isosti ilahtunut, etä Jollakin toimii automaattisesti Bluetoothin kautta. Wau. Tässä sitä huomaa, että kehitys on kulkenut vajaassa kymmenessä vuodessa eteenpäin. 

Poweria THP156-moottorista irtoaa mukavasti. Tänään oikeastaan ensimmäistä kertaa tuli koeteltua suorituskykyä Tampere-matkalla. Automaattivaihteisto toimii kuin ajatus. Kyllä lähtee  ;D

P.S. Guaranja ruskea on hyvä väri. Siitä saa ainakin puheenaiheen. Kaikki, jotka ovat autoni nähneet ovat luulleet sitä mustaksi. Kirkkaassa auringonvalossa ja oikeassa kulmassa ruskea väri tulee hyvinkin esiin. Mutta on se aika veikeä. Vähänkään hämärässä ei mustasta erota millään.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti