Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 336098 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa iloinen

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 200
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista Miten GPS palvelee
« Vastaus #1475 : Lokakuu 21, 2019, 11:30:19 »
Heippa

Onko kokemuksia ja millaisia GPS käytöstä, kartoista tarkkuudesta. Mikä arvosanaksi ja tuntuuko tarpeelliselta?

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 165
  • Peukkuja: 1
  • C5 Aircross 130 HDI Shine A, C4 Cactus II 110
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1476 : Lokakuu 21, 2019, 12:32:07 »
eMyWaysta on. Osoitteen syöttäminen näppäimillä aika haastavaa. Kartat HEREn valmistamia, tarkkoja ovat. Nopeuskameratolpatkin saa hälyttäämään jos haluaa. Mielestäni esim TomTomillakin pärjää. Minulla tosin nakivaattorin käyttö vähäistä. Arvosana 6/10

C5 III:ssa on OEM-navigaattoreissa eri vaihtoehtoja, riippuen vuosimallista. Esim täältä löytyy eri versiot:

https://citroen.navigation.com/en_GB/CitroenEMEA/GBP
ex-sitikat: C5 204 HDI-13, C5 163 HDI-11, C5 136 HDI-08, C5 110 HDI-05, Xsara 90 HDI-03

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1477 : Lokakuu 25, 2019, 13:34:04 »
Talvirenkaista piti kysymäni myös.

Parhaillaan talvivanteet ovat 16-tuumaiset, Sitikan alut ihan.  Päällä on 225/60 renkaat, jotka alkavat olla loppusuoralla.
Mitä olen valikoimaa selaillut, tuo on sitten viimeisen päälle tyyris rengas.   Katse väkisn kääntyy suuntaan 215/65, joka on aika peijakkaasti edullisempi.

Kysymys:  miten kymmenen milliä kapeampi rengas vanteelle mahtaa istua ja onko tuolla muutaman millin heitolla koossa auton kannalta oikeastaan mitään merkitystä, vai onko tämä jo niin älykäs kiesi, että päästää porun?

C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1478 : Lokakuu 26, 2019, 12:48:28 »
Tein itse ihan saman havainnon rengaskoon vaikutuksesta hintaan. Tuo mainitsemasi kapeampi rengas on hiukan isompi (1 cm) halkaisijaltaan ja ainakin rautajousitetussa on sisälokarin ja renkaan välissä takana melko pieni väli jo tuolla vakiokoollakin. Arveluni on silti, että toimii ja mahtuu juuri ja juuri. Kannattaa silti mitata väli ja arvioida sen perusteella.

16-tuumainen toimii mielestäni muutenkin tässä autossa paremmin kuin 17-tuumainen. Toki isompi on kauniimpi katsella silmillä. Omassani ajettavuus ja mukavuus parani, kun laitoin alle nuo 16-tuumaiset talvipyörät. Erityisesti uraherkkyys poistui.

Löysin käytetyt, mutta silti ajamattomat Citroenin alkuperäisalut ja laitoin ne nyt tarvikevanteiden tilalle. Mielenkiintoista oli, että ajettavuus samoilla renkailla muuttui selvästi paremmaksi ja rengasmelu pieneni tarvikevanteisiin verrattuna. Ja molemmissa renkaina samat Bridgestone Blizzakit, nastattomat siis. Voiko vanne todella vaikuttaa niin paljon? Ehkä oikea off set eli raideleveys osaltaan selittää asiaa. Alkuperäisvanne on havaittavasti painavampi kuin tarvikevanne.
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1479 : Lokakuu 26, 2019, 13:28:57 »
Tein itse ihan saman havainnon rengaskoon vaikutuksesta hintaan. Tuo mainitsemasi kapeampi rengas on hiukan isompi (1 cm) halkaisijaltaan ja ainakin rautajousitetussa on sisälokarin ja renkaan välissä takana melko pieni väli jo tuolla vakiokoollakin. Arveluni on silti, että toimii ja mahtuu juuri ja juuri. Kannattaa silti mitata väli ja arvioida sen perusteella.

16-tuumainen toimii mielestäni muutenkin tässä autossa paremmin kuin 17-tuumainen. Toki isompi on kauniimpi katsella silmillä. Omassani ajettavuus ja mukavuus parani, kun laitoin alle nuo 16-tuumaiset talvipyörät. Erityisesti uraherkkyys poistui.

Löysin käytetyt, mutta silti ajamattomat Citroenin alkuperäisalut ja laitoin ne nyt tarvikevanteiden tilalle. Mielenkiintoista oli, että ajettavuus samoilla renkailla muuttui selvästi paremmaksi ja rengasmelu pieneni tarvikevanteisiin verrattuna. Ja molemmissa renkaina samat Bridgestone Blizzakit, nastattomat siis. Voiko vanne todella vaikuttaa niin paljon? Ehkä oikea off set eli raideleveys osaltaan selittää asiaa. Alkuperäisvanne on havaittavasti painavampi kuin tarvikevanne.

Yleensä kai on ajateltu mieluummin niinpäin, että sen parempi, mitä pienempi jousittamaton massa eli kevyempi vanne olisi hyvästä.

Löysin tuossa toisen ketjun, jossa joku oli valinnut kooksi 205/65-koon, jolloin ero läpimitassa on aika vähäinen.  Minulla on 225/55 -17 kokoiset kesärenkaat ja on myönnettävä, että ne haistelevat etenkin pitkittäiset paikat tiessä joskus aika tuntuvasti.   Oma autoni on siis hydellä toki, mutta ei se väli pyöränkoteloon ajossa sen isompi ole - toki lastaamalla se ei kyllä pienenekään, kun jousitus tasaa maavaran.

Pitäähän miettiä. En muista talvivanteiden leveyttäkään, jotta voisin siltä pohjalta miettiä, käykö 205-levyinen rengas edes vanteelle.
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 960
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1480 : Lokakuu 26, 2019, 15:18:28 »
Minulla ei GY 225/55 -17 haistele uria. Talvella 16" GY-kitkat ja ne ovat kyllä nannaa jos mikään!

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 92
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1481 : Lokakuu 26, 2019, 15:28:59 »
Mulla on 215/60x16 talvirenkaat. Mittarivirhe on noilla 5 - 6 km/h. Ne on vähän kottikärryn pyörien näköiset verrattuna suvikumeihin, jotka on 245/40x19. Kesäkumeilla mittarivirhe on jotain 2-3 pykälää. Yllävän vähän nuo suvikumit urissa vetelee. Ehkä siihen vaikuttaa myös rengas ja paineet.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 27, 2019, 12:54:48 kirjoittanut K1mm0 »

Poissa Reverend

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 657
  • Peukkuja: 6
  • C5 X7 HDI
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1482 : Lokakuu 26, 2019, 19:42:06 »
Tein itse ihan saman havainnon rengaskoon vaikutuksesta hintaan. Tuo mainitsemasi kapeampi rengas on hiukan isompi (1 cm) halkaisijaltaan ja ainakin rautajousitetussa on sisälokarin ja renkaan välissä takana melko pieni väli jo tuolla vakiokoollakin. Arveluni on silti, että toimii ja mahtuu juuri ja juuri. Kannattaa silti mitata väli ja arvioida sen perusteella.

16-tuumainen toimii mielestäni muutenkin tässä autossa paremmin kuin 17-tuumainen. Toki isompi on kauniimpi katsella silmillä. Omassani ajettavuus ja mukavuus parani, kun laitoin alle nuo 16-tuumaiset talvipyörät. Erityisesti uraherkkyys poistui.

Löysin käytetyt, mutta silti ajamattomat Citroenin alkuperäisalut ja laitoin ne nyt tarvikevanteiden tilalle. Mielenkiintoista oli, että ajettavuus samoilla renkailla muuttui selvästi paremmaksi ja rengasmelu pieneni tarvikevanteisiin verrattuna. Ja molemmissa renkaina samat Bridgestone Blizzakit, nastattomat siis. Voiko vanne todella vaikuttaa niin paljon? Ehkä oikea off set eli raideleveys osaltaan selittää asiaa. Alkuperäisvanne on havaittavasti painavampi kuin tarvikevanne.

Yleensä kai on ajateltu mieluummin niinpäin, että sen parempi, mitä pienempi jousittamaton massa eli kevyempi vanne olisi hyvästä.

Löysin tuossa toisen ketjun, jossa joku oli valinnut kooksi 205/65-koon, jolloin ero läpimitassa on aika vähäinen.  Minulla on 225/55 -17 kokoiset kesärenkaat ja on myönnettävä, että ne haistelevat etenkin pitkittäiset paikat tiessä joskus aika tuntuvasti.   Oma autoni on siis hydellä toki, mutta ei se väli pyöränkoteloon ajossa sen isompi ole - toki lastaamalla se ei kyllä pienenekään, kun jousitus tasaa maavaran.

Pitäähän miettiä. En muista talvivanteiden leveyttäkään, jotta voisin siltä pohjalta miettiä, käykö 205-levyinen rengas edes vanteelle.

Jos vetelee, tn jotain pielessä kulmissa tai väljää. Itellä sama koko ja veteli hieman, kun vaihdettiin väljät nivelet ja säädettiin kulmat kohdilleen loppui vetely siihen.

Poissa Kitkatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1483 : Lokakuu 26, 2019, 22:05:32 »
Viime syksynä ostin uudet kitkat Sava Eskimo 215/60/16 edullisen hinnan (koko) hyvän testituloksen vuoksi. Aikaisemmin oli vetelyä etenkin leveillä kesäkumeilla, joten kävin nelipyöräsuuntauksessa; se kannatti; loppui vetely ja lievä toispuoleinen kuluminen. Oliskohan ollut 70€.

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1484 : Lokakuu 28, 2019, 09:27:07 »
Tein itse ihan saman havainnon rengaskoon vaikutuksesta hintaan. Tuo mainitsemasi kapeampi rengas on hiukan isompi (1 cm) halkaisijaltaan ja ainakin rautajousitetussa on sisälokarin ja renkaan välissä takana melko pieni väli jo tuolla vakiokoollakin. Arveluni on silti, että toimii ja mahtuu juuri ja juuri. Kannattaa silti mitata väli ja arvioida sen perusteella.

16-tuumainen toimii mielestäni muutenkin tässä autossa paremmin kuin 17-tuumainen. Toki isompi on kauniimpi katsella silmillä. Omassani ajettavuus ja mukavuus parani, kun laitoin alle nuo 16-tuumaiset talvipyörät. Erityisesti uraherkkyys poistui.

Löysin käytetyt, mutta silti ajamattomat Citroenin alkuperäisalut ja laitoin ne nyt tarvikevanteiden tilalle. Mielenkiintoista oli, että ajettavuus samoilla renkailla muuttui selvästi paremmaksi ja rengasmelu pieneni tarvikevanteisiin verrattuna. Ja molemmissa renkaina samat Bridgestone Blizzakit, nastattomat siis. Voiko vanne todella vaikuttaa niin paljon? Ehkä oikea off set eli raideleveys osaltaan selittää asiaa. Alkuperäisvanne on havaittavasti painavampi kuin tarvikevanne.

Yleensä kai on ajateltu mieluummin niinpäin, että sen parempi, mitä pienempi jousittamaton massa eli kevyempi vanne olisi hyvästä.

Löysin tuossa toisen ketjun, jossa joku oli valinnut kooksi 205/65-koon, jolloin ero läpimitassa on aika vähäinen.  Minulla on 225/55 -17 kokoiset kesärenkaat ja on myönnettävä, että ne haistelevat etenkin pitkittäiset paikat tiessä joskus aika tuntuvasti.   Oma autoni on siis hydellä toki, mutta ei se väli pyöränkoteloon ajossa sen isompi ole - toki lastaamalla se ei kyllä pienenekään, kun jousitus tasaa maavaran.

Pitäähän miettiä. En muista talvivanteiden leveyttäkään, jotta voisin siltä pohjalta miettiä, käykö 205-levyinen rengas edes vanteelle.

Jos vetelee, tn jotain pielessä kulmissa tai väljää. Itellä sama koko ja veteli hieman, kun vaihdettiin väljät nivelet ja säädettiin kulmat kohdilleen loppui vetely siihen.

No ehkä oli väärin sanoa, että vetelee;  lähinnä tarkoitin, että auto haistaa jonkin verran etenkin noita "bitumimakkaroita" hiljaisissa nopeuksissa, samoin paksuja sulkuviivoja ym.  Talvirenkailla saati kovemmissa vauhdeissa tätä ei huomaa. Kesäkumit ovat Michelin Primacyt, joissa toki on aika voimakas pituussuuntainen uritus.  Mitään outoa ajossa ei tunnu, kolinoita ei kuulu, renkaat eivät kulu epätasaisesti eikä väljiä löytänyt katsurikaan kyllä.

C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 960
  • Peukkuja: 27
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1485 : Lokakuu 28, 2019, 19:00:17 »
Michelin Primacyt oli kyllä huonot renkaat tuossa autossa. Luulin että laakerit mennyt mutta renkaista johtui, GY forever!?

Poissa Kitkatti

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1486 : Lokakuu 28, 2019, 19:28:54 »
Kesärenkaat on BS Turanza 001 225/55/17 jotka toimivat hyvin. Urat eivät paljon heiluta suuntauksen jälkeen eikä ihmeempää ääntelyä kuulu. Olkapäistä jäykät ja/tai matalat kumit oman kokemukseni mukaan ei kaasuautoon (C5) sovi, etenkin takapää heilahtaa esim. kaivonkannesta sivuttain voimakkaasti ja poikittaisaumat paukkuu. Kitkoilla kyyti on mukavinta.

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1487 : Lokakuu 29, 2019, 17:31:24 »
Michelin Primacyt oli kyllä huonot renkaat tuossa autossa. Luulin että laakerit mennyt mutta renkaista johtui, GY forever!?

Noo, onhan noita hyviä renkaita maailma täysi ja Michelinitkin muuten varmasti hyvät - ja johonkin autoon oikein passelit.

Vaan talvirengasta alle, Hankookia tällä kertaa.  Saa nähdä.
C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa HESSU57

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1488 : Lokakuu 29, 2019, 20:08:30 »
Minulla kolmas talvi lähtee Hankookin nastoilla, todella hyvät renkaat, hiljaset ja tosi hyvät ajettavat eivät karhun urissa luirua eivätkä muutenkaan vetele.Suosittelen... :)

Poissa jarik

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1489 : Lokakuu 29, 2019, 22:27:43 »
Omasta kokemuksestani Hankookin kesärenkaista, en suosittele Hankookia kellekään. Liekö talvirengas yhtään parempi, en tiedä mutta tuota merkkiä ei mulle enää tule.
Onneksi autossa on kompressori ja kaukaa viisaana ostin tubelesspaikkoja. Joita sitten joutui ostamaankin toisenkin pakkauksen kun joudun ajelemaan sorateitäkin ja siis paikkaamaan hankookia harva se kerta.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 771
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1490 : Lokakuu 29, 2019, 22:33:58 »
Hankookin kesäkumit kului nopeasti ja tulihan niihin lopulta reikäkin kun ruuviin ajoin. Toisaalta eipä perä vedellyt kuten Misukoilla. Landsailit toimii kesäkumeina ihan mukavasti, pehmeäthän ne on mutta eipä tuo haittaa. Hankookin nastoissa on ainakin näin uutena hyvä pito talvikelillä.

Poissa herr doktor

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1491 : Lokakuu 30, 2019, 05:06:11 »
Minulta löytyy ylimääräinen vararengas/tunkki paketti. Rengas on mallia "mopo" eli max 80 km/h.
Mikäli kiinnostaa laita yv.
Citroen C5 CrossTourer Exclusive 204HDI 2015

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 837
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1492 : Lokakuu 30, 2019, 08:49:38 »
Landsailit toimii kesäkumeina ihan mukavasti, pehmeäthän ne on mutta eipä tuo haittaa.

LS ehdottomasti toimii pyöreäolkaisena näillä kotimaan uraisilla teillä. Ei meinaan vetele urissa lainkaan ja pehmeys taasen tuo äänettömyyttä sekä pitoa noille nastojen hakkaamille, karkeille tienpinnoille. Toki pehmosena voisi olettaa että myöskin "sulavat" kaudessa tahi parissa alle, mutta ainakaan omalla kokemuksella noiden kuluminen ei kuitenkaan ollut mitenkään ylenpalttista, allekirjoittaneen rauhallisella ajotyylillä ainakaan => kyllä sitä tulee LS:ää alle jatkossakin kun ensin vain saadaan tuo nykyinen rengassetti nykyisen käyttiksen alta siloteltua pois :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa K1mm0

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 92
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1493 : Lokakuu 30, 2019, 19:33:05 »
Tänä kesänä tuli ajettua liki 28tkm 19" Semperit Speed Life 2 renkailla. Pintaa niissä vielä 5-6 mm. Ihan asiallinen ja kestävä rengas. Ei minkäänlaista vetelyä urissa, toimii hyvin märällä ja ei lähde helposti vesiliirtoon. Suht. hiljainen kumi. Voitti Moottori lehden testin. Ensi kesälläkin noilla ajaa vielä pitkälle. Sen jälkeen tulee todennäköisesti uudet samanlaiset tilalle.

Samperithan on Itävaltalainen merkki ja nuo kumit on tehty Portugalissa. Minkälaisia kilometrejä noilla kiinankumeilla on yleensä päässyt?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 30, 2019, 20:57:16 kirjoittanut K1mm0 »

Poissa ztitruunari

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1494 : Lokakuu 30, 2019, 20:36:32 »
Sitroselta tilattu 2kpl konepellille lasinpesu suuttimet. 16.50/kpl. Toinen kastelee enää konepeltiä toinen ruiskii tuulilasin alareunaan.
Ilmeisesti kohtuu vittumoiset vaihtaa mitä ennusmerkkeihin edellisistä remonteista voi luottaa?
En ole muuten ikinä joutunut muihin automerkkeihin noita vaihtamaan? Ranskalaiset reiät on liian tiukkoja ja väärin suunniteltu.

Poissa HESSU57

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1495 : Lokakuu 30, 2019, 21:10:32 »
Minkä takia ne suuttimet pitää vaihtaa, mun ei tarvinnut muuta ku takaiskuventtiilit vaihtaa, jopa rupes vesi lentään...tarvikeosat muistaakseni makso n.3€ eikä ollut mahdoton tehtävä.

Poissa Jr-

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 172
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1496 : Lokakuu 31, 2019, 09:27:03 »
Sitroselta tilattu 2kpl konepellille lasinpesu suuttimet. 16.50/kpl. Toinen kastelee enää konepeltiä toinen ruiskii tuulilasin alareunaan.
Ilmeisesti kohtuu vittumoiset vaihtaa mitä ennusmerkkeihin edellisistä remonteista voi luottaa?
En ole muuten ikinä joutunut muihin automerkkeihin noita vaihtamaan? Ranskalaiset reiät on liian tiukkoja ja väärin suunniteltu.

On helppo vaihtaa, itse tilasin moiset viime talvena E-bayn kautta.
C4 Cactus e-VTI82 ETG5 2015
C5 HDi 136 Exclusive tourer autom. 2008
C5 2.2 HDi 133 SX Berline autom. 2005
*haaveillaan*
C6 3.0 V6

Poissa Aku P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 81
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1497 : Lokakuu 31, 2019, 10:48:24 »
Tänä kesänä tuli ajettua liki 28tkm 19" Semperit Speed Life 2 renkailla. Pintaa niissä vielä 5-6 mm. Ihan asiallinen ja kestävä rengas. Ei minkäänlaista vetelyä urissa, toimii hyvin märällä ja ei lähde helposti vesiliirtoon. Suht. hiljainen kumi. Voitti Moottori lehden testin. Ensi kesälläkin noilla ajaa vielä pitkälle. Sen jälkeen tulee todennäköisesti uudet samanlaiset tilalle.

Samperithan on Itävaltalainen merkki ja nuo kumit on tehty Portugalissa. Minkälaisia kilometrejä noilla kiinankumeilla on yleensä päässyt?


Liekö tuotakaan yleistettävissä valmistusmaan mukaan.  Rengaskuviothan ovat kovin monipolviset nykyään; jos 80-luvulla vielä saattoi päätellä valmistumaan suoraan merkistä, nykyään ei toki voi.

C5 Tourer 163HDI Premium -14.

Poissa ztitruunari

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 231
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1498 : Lokakuu 31, 2019, 21:25:22 »
Minkä takia ne suuttimet pitää vaihtaa, mun ei tarvinnut muuta ku takaiskuventtiilit vaihtaa, jopa rupes vesi lentään...tarvikeosat muistaakseni makso n.3€ eikä ollut mahdoton tehtävä.
No sen takia, kun ne ei toimi?

Poissa HESSU57

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 40
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1499 : Lokakuu 31, 2019, 22:12:42 »
No se toimimattomuus johtuu siitä, kun ne takaiskuventtiilit on joko tukossa tai ne ovat kuluneet. Ne suuttimet kannatas paineilmalla puhaltaa "roskista" puhtaiksi ja kokeilla uusia ne takaiskut...minulla ailkoi pesut toimia noilla toimenpiteillä eikä ollut kallis remotti (3€) ja sen pystyy kyllä jokaine autoileva "kuski"tekemään.