Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uudesta C5 III mallista  (Luettu 253628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ztitruunari

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 132
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1075 : Tammikuu 28, 2018, 15:50:04 »
Tuo voisikin olla yksi mahdollisuus. Pitäisi vain tietää oikea korkeus, että voi mitata ja tasainen alusta.

Olisiko jollain kuvaa tuosta konehuoneen sulakerasiasta mikä sulake on missäkin ? Käyttöohje kirjassa ei ole.
Tuo F4 poistaminen ei viitti ruveta arvailemaan ja kokeilemaan.
Palstalla oli kyllä keskustelua ja ohjetta miten tuo tarkistus tehtiin, löytääkö joku ystävällinen sen keskustelun?
Joo muistan myös nähneeni tämän ei kun hakua päälle.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 116
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 343
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1077 : Helmikuu 16, 2018, 10:50:49 »
Manuaalin sulakesivua katsellessani huomasin eriskummallisen V6 HDi-mallin apukäynnistystä koskevan tekstin pari sivua myöhempänä. Tuon täytyy olla painovirhe... eikö? Tai sitten minulla on ollut tähän asti aina laturi oikosulussa, kun olen ylläpitolaturilla akkua ladannut  ???

Palatakseni lyhyesti vanhaan aiheeseen, niin tosiaan, siitä punaisen plus-navan suojakannen alapuolelta (ei kannen alta) löytyy toinen pienempi musta kansi, jonka avaamalla löytyy paikka miinus-kaapelille. Hieman on epäselvä tuo manuaali tältä osin.

EDIT: kuva löytyy viestiketjun viestistä #1060

Poissa AnteroS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1078 : Helmikuu 18, 2018, 14:22:31 »
Minulta pyysivät päivityksistä 60€. Ihmettelen, kun eivät tienneet mitä ne sisältää. Summasa pitäs ostaa.

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1079 : Helmikuu 27, 2018, 20:44:52 »
Onkohan kuinka tavallista, että 2.0 bluehdi vie littran öljyä per 10 tkm. Eihän tuo nyt sinänsä ihan mahdoton määrä, mutta onko muilla vastaavia kulutuksia? Öljyn lisäyskään ei ihan helpoin temppu kun ei meinaa löytyä sopivaa öljyä ihan joka huoltiskalta. Nyt koneessa Mobil super 3000 p 0w-30 joka ei ihan joka markettin kamaa ole. En taaskaan tajunnut ennakoida niin etsimiseksi meni. Sama oli edellisen Shell öljyn kanssa.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 27, 2018, 22:21:51 kirjoittanut Ves_ku »

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1080 : Helmikuu 27, 2018, 21:14:21 »
Mulla sama moottori C5:ssä. En ole erityisesti öljyn kulutusta tarkkaillut muuten kuin mittariston ok-ilmoituksesta startin yhteydessä. Mutta ei ole ollut tarvetta lisätä öljyä 30 000 km huoltovälin aikana. Ajoni etupäässä matka-ajoa (en tiedä, onko sillä mitään merkitystä öljyn kulutukseen) ja autolla ikää nyt reilut 1,5 vuotta ja 70 000 km mittarissa.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1081 : Helmikuu 27, 2018, 22:34:31 »
Tossa on mittarissa nyt joku  38 000 km ja huolto tehtiin 28 000 km kohdalla. Tänään mittari alkoi taas pyytelemään öljyn tarkistusta. Toki en tiedä kuinka tarkasti sinne on huollossa oikea määrä laitettu, mutta luulis että aika likelle. Hiukan vajaan litran lorottelin ja ei vielä ylärajalle tullut tosin ei se normaali täyttö yleensä ylärajalla olekkaan. Ensimmäisen 28 tkm aikana kahdesti mittari pyysi tarkistamaan öljyn määrän ja sen vajaan litran aina laitoin.

Maantiellä tuohonkin on kilometrit pääsääntöisesti kerätty tosin kuormattua kärryä vedetty kaikista ajoista ehkä 15 prosenttia.

Onko Topi tiedossa mitkä öljyt sun autossa on? Hiukan ihmetyttää, että noinkin paljon on eroa öljyn menekissä.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1082 : Helmikuu 28, 2018, 08:53:12 »
Autolle tehty kaksi 30 000 määräaikaishuolta ja molemmissa öljy on ollut Total Quarz Ineo First 0W-30 (C1/C2 LT183106) ja sitä on laitettu 5,1 litraa.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1083 : Helmikuu 28, 2018, 08:58:35 »
Minulla samat Totalit ja laitoin 5.5 l niinkuin vaihtomääräksi ilmoitetaan suotimen kanssa. Ajoin 20 tuh. ed. kerran ja oli kuluttanut n 0.5 l . Nyt autolla ajettu 57 tuh. km. Öljy tilattu Oil-Center.de

Eli ei pitäisi missään nimessä syödä litraa/10 tuh km noilla kilometreillä.

Ves_ku, eikös sun autossa ole takee vielä voimassa? Yhteys huoltoon vaan.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1084 : Helmikuu 28, 2018, 11:35:52 »
Juu takuuta on vielä vuosi. Autohan siis seisoi ensimmäisen vuoden koeajopelinä. Mittarissa oli 1000 kilsaa kun kaupat tein eli se söi vuoden takuusta, mutta ei vielä paniikkia.

Mistä Citroen huollosta saa Totalia koneeseen? Mielellään sitä suosisin. Xsarassa Total öljy pysyi kaikista parhaiten sisällä. Saatavuus vaan suomessa huono ja tietty tässä tapauksessa se öljy pitäisi merkkihuollossa kaataa koneeseen.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1085 : Helmikuu 28, 2018, 13:16:28 »
Riihimäen Autohuolto Leinossa käyttävät Totalia. Liike on Autoasi-ketjun monimerkkikorjaamo, mutta heillä on ollut valtuutettu Citroen-huolto jo vuosikymmeniä (aikoinaan samassa kiinteistössä oli myös Citroen-myynti) ja nyttemmin joitain vuosia myöskin Peugeotin valtuutettu huolto.

Itse asun pääkaupunkiseudulla, mutta töiden puolesta auton huollattaminen Riihimäellä on ollut helpompaa. Kaikki hommat ovat aina sujuneet vimpan päälle. Ei ole kaivannut Vehoa eikä muutakaan iso liikettä.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 280
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1086 : Helmikuu 28, 2018, 13:28:12 »

Mistä Citroen huollosta saa Totalia koneeseen? Mielellään sitä suosisin. Xsarassa Total öljy pysyi kaikista parhaiten sisällä. Saatavuus vaan suomessa huono ja tietty tässä tapauksessa se öljy pitäisi merkkihuollossa kaataa koneeseen.

Voikohan noita Total huoltokorjaamoja ja jälleenmyyjiä tiedustella suoraan Örumilta? Tuntuu toi saatavuus poikivan kysymysmerkkejä  jatkuvasti.
Itse saan Totalit kaverin kautta ( tilaa suoraan Örumilta) ja vaihtelen itse.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1087 : Helmikuu 28, 2018, 17:43:24 »
France Motor Tampereella Citikka huolto käyttää Totalia. Tosin tupla hintaan mitä saa Saksasta.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Ves_ku

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 2
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1088 : Helmikuu 28, 2018, 21:03:04 »
France moteur ei taida olla virallinen merkkihuolto vaikkakin varmasti pätevämpi kuin moni merkkikorjaamo.

Alkaa muuten olemaan Citroen merkkihuollot muutoinkin vähissä Pirkanmaalla. PR-auto joka oli itselle lähin on konkurssissa ja Länsiauto Hämeenlinna lopetti Citroen myynnin ja samalla ilmeisesti huollon. Ehkä se on seuraavaksi kokeiltava tuota Riksun huoltoa.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1089 : Maaliskuu 05, 2018, 08:59:37 »
Havaintoja kylmästarteista ilman esilämmitystä. Autona C5 Blue-Hdi 180 vm. 2016 ja mittarissa 70 000km.

Kun pakkasta on kunnolla (-20-25C) ja auto seisonut ulkona yön yli: Starttaa laakista ja lähtee heti siististi käymään.

Kun pakkasta on ollut yöllä kunnolla (-20-25), mutta aurinko alkanut aamun kuluessa lämmittämään (auton mittari näyttää tyyliin -5C), sahauttaa todella pitkään ja käynti heti alkuun vähän rytkyttävää. Maallikon johtopäätös, joka voi olla ihan väärä: Moottori on yön jäljiltä edelleen kylmä, mutta auto tulkitsee lämpöanturinsa avulla pakkasen vähäiseksi. Näinollen moottorin ohjaus ohjaa hehkua ja muitakin  parametrejä "pikkupakkasen" perusteella, vaikka oikeasti moottori on yön jäljiltä vielä jääkylmä.

Auttaisikohan jälkimmäisessä tapauksessa, jos autoa hehkuttaisi kaksi kertaa peräkkäin? Vai meneeköhän "auton ajatusmaailma" enstistäkin pahemmin sekaisin? Kuinkahan paljon hehkutuskerta kuluttaa akkua? Onko vaarana kylmän akun purkautuminen?

Joka tapauksessa joka kerta on lähtenyt käyntiin ja muutenkin talviajossa pelittänyt ongelmitta.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 971
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1090 : Maaliskuu 05, 2018, 09:29:04 »
Aiemmin tässä ketjussa Huikko sanoi Enconomy Moden olevan aikas herkkä.

Itsellä vuoden vanha akku, ylläpitolaturilla täyteen ladattu. Seuraavana aamuna 20 asteen pakkasessa 20 minuuttia Webasto päällä ja Economy Mode myös. Onkos akkuni jo sökö vai kuinka herkästi tuo EM menee päälle?

Vanhalla akulla, ehkä 5-vuotias, muistan, että puoli tuntia radion kuuntelua riitti tuohon kun auto ei ollut käynnissä.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1091 : Maaliskuu 05, 2018, 09:38:46 »
Economy Mode on varmaankin aika herkkä. Itselläni uudesta asti on mennyt aika hanakasti päälle. Esim. auton sisäsiivouksen aikana, jossa menee vajaat puoli tuntia ja sisävalot palavat, on Economy mennyt päälle. Tai pari kolme sähköpenkkien liikuttelua saa Economyn menemään päälle.

Myöskin aiemmin omistamani C4:t ja Cactucset menivät aika herkästi Economy Modelle, joten olen pitänyt sitä asiaan kuuluvana. Sen sijaan pakkasella auto ei mene Economy Modeen useamman päivän seisotuksessakaan, mistä päättelen akun olevan kunnossa.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 971
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1092 : Maaliskuu 05, 2018, 14:13:58 »
Kiitos Topi. Enpä murehdi minäkään enää.
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 657
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1093 : Maaliskuu 05, 2018, 14:25:55 »
Enpä murehdi minäkään enää.

Vaan Exclusive-varustellussa huoli jatkuu, kun ei toimi sähköinen peräkontin luukku, ei sähköjakkarat, ei... Eli aika epämukavaksi menee auton käyttö kun auton "aivot" päättää käyttäjän puolesta mitä sähkölaitteita hänen ei just nyt mukamas tarttekaan käyttää :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 353
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1094 : Maaliskuu 05, 2018, 14:47:37 »
Onneksi minulla Exclusive on toiminut suht´oman järjenjuoksuni mukaisesti. Olen huomannut Economy Moden herkän päälle menon vasta eräänlaisissa "poikkeustilanteissa" kuten penkkejä  edes talkaisin liikutellessa, kun on imuroinut lattioita. Koska auto ei ole sinne tullessa ikinä Economy Modessa (=akku kunnossa), niin ei ole ongelmia penkkien tai luukkujen kanssa. Ja poislähtiessäkään ei ole ollut ongelmia.

Economy Modehan menee päälle, kun jokin virtaa kuluttava laite on jäänyt vahingossa päälle. Ja tämähän on vain positiivinen juttu mahdollisten unohdusten kanssa. Tuttavani japsiauto jätti juuri käynnistymättä, kun jälkikasvu oli näplännyt takana lukuvalon päälle ja valo paloi yön yli... Tuossa tilanteessa olisi haitannut varmasti vähemmän, jos valo olisi sammunut puolen tunnin kuluttua kuin auto jätti kotipihaan yön jäljiltä.
C5 X7 BlueHdi180 2.0 Euro6 EAT6 Exclusive Berline 7/2016

Poissa Bugsneeze

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1095 : Maaliskuu 05, 2018, 15:05:10 »
Morjesta pöytään, ihka uusi Citroen-harrastaja ilmoittautuu foorumille.

Ranskalaisella Peugeot-merkillä on tullut huristeltua yli 12 vuotta. Vanhalla 407:lla oli mittarissa 350 tkm ja sivusilmällä olin katsellut sopivaa vaihdokkia jo usean viikon ajan. 508 oli mielessä ja paria yksilöä tuli käytyä koeajamassakin.

Sitten myyntiin ilmaantui Citroen C5 Tourer Executive 2.0 HDi FAP 163 hv 2012 ja kävin mielenkiinnosta koeajamassa auton. Olin myyty hetkessä - iso koko ja majesteettisen pehmeä kyyti saivat tekemään päätöksen tunnepohjalta ja autosta tehtiin kaupat samantien.

Nyt autoa on tullut reilu viikko käytettyä ja mieleeni on herännyt joitakin kysymyksiä alustan toimintaan liittyen, osaisittekohan Citroen-veteraaneina vastailla niihin?

1) Pitääkö hydraulipumppu selkeästi kuuluvaa ääntä toimiessaan?
2) Kuinka hydraulinesteen määrä tarkistetaan? Säiliön korkin ollessa nesteen pintaa ei näy, pitäisikö?
3) Auton nousu alimmasta asennosta ylös on todella hidasta - normaalia?
4) Kun auton sammuttaa ajon jälkeen niin auto laskeutuu n. 2-3 cm - normaalia?

Sitten joitakin kokemuksia tästä reilusta viikosta. Ajolleen auto on erinomainen, kyyti on tasaista ja autossa on ison auton tuntu - koeajamani 508:t olivat heppoisemman oloisia.

Vauhdin noustessa 50 km/h yli niin jostakin alkaa kuulua sellainen ulina. Nopeuden kasvaessa ulina aavistuksen voimistuu, mutta ulinan taajuus pysyy samana. Aivan kuin ajoviima ulisisi jossakin kolossa. Autolla on ajettu vähän yli 100 tkm, voihan se olla näissä joku laakerikin noilla kilometreillä. Tähän ulinaan ehti tosin jo tottua vanhan 407:n kanssa ja toinen koeajetuista 508:sta ulisi samalla tavalla. Liekö tämä ominaisuus näissä PSA-konsernin tuotoksissa?

Polttoainetta vie varmasti enemmän kuin edellinen 407 SW 2.0 HDi FAP 136 hv.

Varusteita tässä on vähintäänkin riittävästi. Lisää on tosin tulossa. Kävin ostamassa Defan ylläpitolaturin ja pistokkeen. Ei riitä luotto tuohon pelkkään Webastoon lämmittimenä varsinkin kun täällä pohjoisemmassa asustelen. Keväämmällä ilmojen lämmetessä asentelen vielä vettä kierrättävän ja lämmittävän letkulämmittimen sekä sisätilan pistokkeen.

Edellisellä ranskalaisella huristelin 6 vuotta ja 150 tkm -  eiköhän tällä mennä vähintäänkin saman verran.   :)

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 971
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1096 : Maaliskuu 05, 2018, 15:26:52 »


Vaan Exclusive-varustellussa huoli jatkuu, kun ei toimi sähköinen peräkontin luukku, ei sähköjakkarat, ei... Eli aika epämukavaksi menee auton käyttö kun auton "aivot" päättää käyttäjän puolesta mitä sähkölaitteita hänen ei just nyt mukamas tarttekaan käyttää :-\

Totta kyllä. Mutta kun laittaa auton käyntiin kaikki toimii heti joten haitta on vähäinen. 
TeeKoo Turuust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 647
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1097 : Maaliskuu 05, 2018, 15:31:43 »
Eipä tosta eco-moodista normaalisti suurta haittaa ole. Pari kertaa reilun 20c pakkasella webaston käytön jälkeen ei ole mennyt takaluukku kiinni ennen auton käynnistämistä. Muuta haittaa ei oikeastaan tule mieleen.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 702
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1098 : Maaliskuu 05, 2018, 19:03:10 »
1) Pitääkö hydraulipumppu selkeästi kuuluvaa ääntä toimiessaan?
2) Kuinka hydraulinesteen määrä tarkistetaan? Säiliön korkin ollessa nesteen pintaa ei näy, pitäisikö?
3) Auton nousu alimmasta asennosta ylös on todella hidasta - normaalia?
4) Kun auton sammuttaa ajon jälkeen niin auto laskeutuu n. 2-3 cm - normaalia?

1) Kyllä se ihan selkeää surinaa pitää. Etenkin jos käännät avaimesta sytytysvirran päälle eikä moottori vielä pyöri.
2) Sitä ei tarvitse tarkistaa (jos ei vuoda). :-) Jos haluaa tarkistaa niin auto ala-asentoon, säiliön korkki auki ja pinta saattaa juuri ja juuri näkyä suodattimen yläpinnassa.
3) Jos auton laittaa ihan alas ja uudelleen ylös niin se kestää aika pitkään. Vastaavasti normaaliasennosta mökkitieasentoon ei kovin kauaa mene (koska järjestelmässä on jo ennestään painetta)
4) Kyllä on.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 702
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Vastaus #1099 : Maaliskuu 05, 2018, 19:03:56 »


Vaan Exclusive-varustellussa huoli jatkuu, kun ei toimi sähköinen peräkontin luukku, ei sähköjakkarat, ei... Eli aika epämukavaksi menee auton käyttö kun auton "aivot" päättää käyttäjän puolesta mitä sähkölaitteita hänen ei just nyt mukamas tarttekaan käyttää :-\

Totta kyllä. Mutta kun laittaa auton käyntiin kaikki toimii heti joten haitta on vähäinen.

Takakontti toimii myös mekaanisesti käyttäen ja sähköpenkkiä ei varmaan tarvitse säätää, jos ei ole tarkoitus ajaa....
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85