Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)

Aloittaja berlingo citikka, syyskuu 27, 2007, 17:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Xari

Lainaus käyttäjältä: jtbo - lokakuu 04, 2010, 07:34:29
Joroisissa se bussi ja henkilöauto kolaroivat.

Komisario lehden mukaan oli arvellut huonoja valaistusolosuhteita syyksi.

Meinaa varmaan katuvalojen puutetta, mutta ei se nyt mun mielestä mikään syy ole, enemmänkin kiinnittäisin huomiota siihen millaiset valot siinä mopossa ylipäätään oli, sillä todella usein näen mopoja joissa on tuunatut valot, sellaiset täysin mitättömät ledit joista pitää lampulla katsoa onko ne päällä vai ei, kuskin heijastimienkin kanssa usein on niin ja näin  ::)

Kokeneet motoristit ymmärtävät, että vaikka heijastimet yms. voi näyttää typerältä, niin ei siinä arkussa näytä juuri fiksummalta, autoilija joka ei ole edes mopoillut saati ajanut pyörällä, ei varmasti osaa huomioida pyörää.

Niinpä, koittaa vaan 15v mopoilijalle moisia kertoa >:(

Noiden mopojen sähköt on yleensä naurettavan ja itkettävän väliltä, crossimopoissa ei yleensä ole edes akkua niin valot sammuu koneen kanssa yhtä aikaa, polttimoita menee vähän väliä, ledit on ainoita jotka kestää.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Xari - lokakuu 04, 2010, 17:36:49
Niinpä, koittaa vaan 15v mopoilijalle moisia kertoa >:(

Noiden mopojen sähköt on yleensä naurettavan ja itkettävän väliltä, crossimopoissa ei yleensä ole edes akkua niin valot sammuu koneen kanssa yhtä aikaa, polttimoita menee vähän väliä, ledit on ainoita jotka kestää.

Mulla oli joskus Solfier SM-75, ei siinäkään tainnut kovin kummoiset sähköt olla, mutta kyllä mulla oli halua enemmänkin parantaa valoja  ???

Tosin ei siitä noita polttimoita juuri tainnut mennä, ledeillä siihen värkkäilin taustavalaistun mittariston, silloin tosin oli olemassa vain keltaisia, vihreitä ja punaisia ledejä, tai ainakaan muuta ei missään oikeastaan myyty, maksoivat hunajaa.

Putkimies22

Hesan keskustasta jonotin länkkärille pääsyä, vieressä siisti Mercedes jossa tyylikäs naisihminen :) Vikat liikennevalot ennen motarille pääsyä tämä mersu ajoi surutta punaisia päin :( Eikä ollut kyse mistään vanhoista vihreistä vaan punainen paloi selkeästi ennenkuin mersu singahti niistä ohi. Minä jäin takaa tulleena valoihin. Hetki myöhemmin ohitin mesen kun tämä körötteli tasaista kahdeksaakymppiä. Kiire ei siis ollut mihinkään.

Erään henkilön nimi poistettu!
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

Citronella82

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - lokakuu 05, 2010, 18:19:42
Hesan keskustasta jonotin länkkärille pääsyä, vieressä siisti Mercedes jossa tyylikäs naisihminen :) Vikat liikennevalot ennen motarille pääsyä tämä mersu ajoi surutta punaisia päin :( Eikä ollut kyse mistään vanhoista vihreistä vaan punainen paloi selkeästi ennenkuin mersu singahti niistä ohi. Minä jäin takaa tulleena valoihin. Hetki myöhemmin ohitin mesen kun tämä körötteli tasaista kahdeksaakymppiä. Kiire ei siis ollut mihinkään.

Länärillä on muutes Suomenojalle asti 80km/h rajoitus stadista päin tultaessa...Sellaset pyöreesti 13km... ;)

Edit: Erään käyttäjän nimi poistettu

Xari

Yllättävän yleistä, punaisia päin ajavat ovat monesti niitä joilla ei muuten ole kiire mihinkään ??? :-X

Citronella82

Ne on kai niitä jotka koheltaa autonsa kanssa niin että näkee vaan joka toisen opastimen...Toisilta jää punanen liikennevalo huomaamatta, toisilta melko sen jälkeen nopeusrajoituksesta kertova pyöreä lätkä :P

Taannoin käytiin kaverin kanssa kahvilla ja autolle hiipparoidessa juttu jatkui sitten sen verran hyvin että istahdettiin samaan autoon juoruilemaan vielä toviksi ennen kun hajaannuttiin omilla kulkineilla. Sen parkkipaikan vieressä jolla oltiin oli ilta-aikaan suhteellisen hiljainen valoristeys. Katseltiin kun kolme taxia ajeli ihan vasiten päin punaisia kurkattuaan ensin että mistään muualta ei tule muita...Kaipa jotkut sitten ajelee päin punaisia uskoen että niin saa tehdä jos se ei muuta liikennettä häiritse ???

Xari

Kansanedustaja Tuija Nurmi kolarissa, autona S-Mersu.

http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Kansanedustaja+Tuija+Nurmi+loukkaantui+kolarissa/1135260781336

Hämmästyttävää on että asia ei ole herättänyt vapaan tiedonvälityksen edustajassa Hesarissa :P yhtään keskustelua vaikka minäkin laitoin sinne seuraavaa.

Onneksi
Hyvä että kansanedustajan palkalla on tälläkin autoverolla varaa turvalliseen autoon, keskivertoäänestäjälle olisi voinut käydä huonosti.

Ei julkaistu, eikä näköjään mitään muutakaan, HS ei näköjään hyväksy edustajista keskustelua ;D

jtbo

Nonih, siinä on testattu Volkkarin brändäämän Hiluxin kesto honkaa vasten, tai mikä lie kapinen kataja onkaan. Ton ikäiset japsit ei nyt ehkä ole parhaimpia tuohon testailuun, kuten näkyy kuvassakin, kuinka on matkustamon lattiakin muuttanut suuntaansa, eikä hytti ole juuri muotoaan pitänyt, niin vaikka siinä Volkkarin logot onkin, niin VW Taro on mun mielessä kumminkin Japsikampe, liki 1:1 Hilux mun muistikuvien mukaan.

jansku

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - lokakuu 05, 2010, 18:19:42
Hesan keskustasta jonotin länkkärille pääsyä, vieressä siisti Mercedes jossa tyylikäs naisihminen :) Vikat liikennevalot ennen motarille pääsyä tämä mersu ajoi surutta punaisia päin :( Eikä ollut kyse mistään vanhoista vihreistä vaan punainen paloi selkeästi ennenkuin mersu singahti niistä ohi. Minä jäin takaa tulleena valoihin. Hetki myöhemmin ohitin mesen kun tämä körötteli tasaista kahdeksaakymppiä. Kiire ei siis ollut mihinkään. Idiootin nimi on Trafin mukaan xx xx xx (Ei nimiä julkisesti, kiitos // modet)

Parempi puoliskoni otti aikoinaan erään slk-mersun nimen/numeron/auton tiedot ylös ja soittaa pirautti sille ihan piruttaan...oli tämä idioottimaisuuttaan jättänyt kolmion huomioimatta ja tulla tupsautti sen verran kovaa vauhtia eteen joten puolisoni joutui sitten itse lyömään liinat kii jottei olisi tullut kolari, mersu kuski päätti tästä antaa hieman ojennusta tööttäämällä puolisolleni...sillon soi luuri hetken päästä slk mersussa...tais keskustelu alkaa jotenki näin "hei sun on ihan turha kaahailla sillä 2.0 litrasella, 130 heppasel paskal mun eteen, ei se kuitenkaan mihinkään kulje..."...vastaus tais mennä kutakuinkin "ööh on se tehokkaampi"...johon päädyttiin sanomaan tyyliin "ja paskat on, katsoin just akelta sun rekkarin perusteella tietoja"...huikkas kuitenkin "ööh okej, noh, heheh, sori sori"...

Ralle

On noita moneen lähtöön nykyään, ja oikein se on kuitata jos joku ei tajua säännöistä mitään.

jansku

Lainaus käyttäjältä: HOTHeaDFIN1 - lokakuu 12, 2010, 19:37:01

On noita moneen lähtöön nykyään, ja oikein se on kuitata jos joku ei tajua säännöistä mitään.

Niin varsinkin kun mersu tässä töpeksi eikä puolisoni :D jospa se tööttäsi itselleen  ;D

Teuski

Äsken tapahtui työmatkalla:

Tänne tulee sellanen 14km asvalttitie, pääosin 80 rajoitus ja liikenne koostuu tähän aikaan pelkästään tänne tulevasta liikenteestä ja sitä on PALJON. Vastaantulevaa liikennettäkin on sen verran, että ohittelu jää lähinnä keskieurooppalaisten koheltajien hommaksi.

No, eikös sieltä takaa tullut ambulanssi, hälytysvalot vilkkuen (ja ne prkl pitkät). Kiire tuntui olevan melkoinen, mutta kanssa-autoilijoita se ei hetkauttanut paskan vertaa. Muutaman km matkan pääsin seuraamaan tuota touhua ja itseni lisäksi en kenenkään muun nähnyt antavan tietä. Hieno katsoa kun ambulanssi painaa sokkona ylämäkeen toista sataa kun 20 auton jonossa yksikään auto ei reagoi siihen millään tapaa. Yhtään jarruvaloa en edes nähnyt syttyvän.

Eikä ole eka kerta kun tollaista näkee, mikä ihme siinä on että ei vaan voitaisi ajaa reilusti tien sivuun koko kööri ja päästää se ambulanssi ohi?

Teemaan sopien sain just äsken auton ensiapulaukun ;)
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

kappoa

Lainaus käyttäjältä: Teuski - lokakuu 15, 2010, 07:12:58
Äsken tapahtui työmatkalla:

Tänne tulee sellanen 14km asvalttitie, pääosin 80 rajoitus ja liikenne koostuu tähän aikaan pelkästään tänne tulevasta liikenteestä ja sitä on PALJON. Vastaantulevaa liikennettäkin on sen verran, että ohittelu jää lähinnä keskieurooppalaisten koheltajien hommaksi.

No, eikös sieltä takaa tullut ambulanssi, hälytysvalot vilkkuen (ja ne prkl pitkät). Kiire tuntui olevan melkoinen, mutta kanssa-autoilijoita se ei hetkauttanut paskan vertaa. Muutaman km matkan pääsin seuraamaan tuota touhua ja itseni lisäksi en kenenkään muun nähnyt antavan tietä. Hieno katsoa kun ambulanssi painaa sokkona ylämäkeen toista sataa kun 20 auton jonossa yksikään auto ei reagoi siihen millään tapaa. Yhtään jarruvaloa en edes nähnyt syttyvän.

Eikä ole eka kerta kun tollaista näkee, mikä ihme siinä on että ei vaan voitaisi ajaa reilusti tien sivuun koko kööri ja päästää se ambulanssi ohi?

Teemaan sopien sain just äsken auton ensiapulaukun ;)

tämä on niin totta, kuin olla ja voi. Harmittaa katsoa hälytysajoneuvon kovaa kiirettä, kun ei pääse tietä antamattoman letkan ohi. Joukossa Tyhmyys Tiivistyy  ;)? Jotkut tekevät mielenkiintoisia äkkiliikeitäkin, kun ambulanssin huomaavat takanurkassaan..

Teuski

Hälytysajoista tuli mieleen keskikaiteet.

Kerrna näin sellasenkin, että ambulanssi tuli tuhatta ja sataa loskakelissä kaiteen kapealla puolella niin, että nippa nappa siitä mahtui ohi kun ajoi pientareelle. Reilut 10km myöhemmin oli taas kaidetta ja kaiteen toisella puolella ohituskaistalla kahden auton kolari. Siitä vielä pari kilsaa niin se sama ambulanssi tuli vasta vastaan toisella puolella kaidetta. Vähän hidastaa noi keskikaiteet sitä hommaa...

jtbo

Keskikaiteet parantaa turvallisuutta, heräsi tosin kysymys, minkä turvallisuutta, jos kerta siltikin onnistuvat kolaroimaan keskikaide-alueella ja lisäksi lanssi ei pääse kohteeseensa niin nopeasti kuin ennen?

Lainaisivat palomiehiltä sahaa ja katkaisisivat palan kaidetta pois, niin säästyisi vähän aikaa  ;D

Jotenkin BMW ja Audi merkkiset laitteet ovat pistäneet silmään, ohittelevat ohituskielloista piittamatta risteysalueella ja vastaantulijasta välittämättä, kolme rinnan siis parikin kertaa noiden ansiosta viikon sisään.

Seinäjoella oli tummansininen C5, joka veti aika reippaasti punaisia päin, toisesta suunnasta oli autot jo liikkeellä, kun tämä sankari ajoi hidastamatta risteyksen yli, seurasi kai edellämenevän puskuria eikä sitä mitä olisi pitänyt. Onneksi en ollut ensimmäisenä jonossa, kas kun lähden heti valojen vaihtuessa, enkä arvo pykälää päälle paria sekuntia, joten olisi tietenkin tullut osuma...

En oikein nyt ymmärrä mikä siinä valoihin pysähtymisessä ja odottamisessa on niin vaikeaa, että pitää ajaa punaisia päin, se on kuitenkin aika helppoa havaita noi valot ja vielä helpompaa se on istuskella autossa, jossa yleensä ei tarvitse edes palella, mutta kai siinä on joku kumma tunnejutska taas  ???

vibes

Tänään ajelin Turussa keskustasta Länsikeskukselle päin ja siinä Paalupaikan kohdalla tapasin ehkä maailman urpoimman ruotsalaisen Audikuskin.

Tyyppi arpoi vasemmalle kääntymistä eikä tajunnut ryhmittymiskaistaa ennen kuin liian myöhään eikä enää päässyt siihen kun siinä oli pari autoa jo odottamassa. Noh, ei mitään, kaveri lyö vilkun vasemmalle ja äkkijarruttaa pelit seis suoraan menevien kaistalle.

Lähti hätäiseen kyllä liikkeelle kun kuuli takaansa torven törähdyksen, ja varmaan myös mun MITÄ V*TTUA SÄ TEET! -huudon.

"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

jtbo

Yksisuuntainen katu, ajan vasenta kaistaa, oikealla kaistalla joku nissan note, sivuvilkku sillä välähtää kerran, takana ei vilkkupoltin toimi ja tsup pukkaa vasemman kaistan yli parkkiruutuun suht reipasta vauhtia, onneksi olin siitä parkkiruudun jälkeen aikeissa kääntyä vasemmalle, joten vaikka etupuskurini oli sen takapuskurin kohdalla kerkesin juuri ja juuri stopata, jos olisin ajanut suoraan olisi vauhti ollut jotain muuta ja osumalta en olisi voinut välttyä mitenkään, niin hätäinen oli ton liike, jarruvalot sillä ei syttyneet ennen kuin oli jo vasemmalla kaistalla keula.

Oli ihan pakko vähän töräyttää torvella palkkioksi loistavasta suorituksesta, käsittämätöntä.

Pasi A S

Ajelin vaimon pökötillä 86..88 km/h GPS lukemia.Rekka siirtyy takana ohituskaistalle. Rekan ohitte oikealta tulee kuin ammuttuna henkilöauto, jarruttaa aivan peräkärryyni kiinni.Minä keskityn pökötin puikoissa omaan ajamiseeni. Taakseni pamahtanut henkilö auto vilkuttelee minulle valoja, noh, mihin minä ny siirrtyisin, kovempaa en ainakaan aja. Rekka ei pääse minusta ohi ja henkilöauto takanani ajaa rekan kanssa vieretysten. Mietin että pitäisikös jarrruttaa vai  kiihdyttää, 87 km/h lukee GPS:ssä.Nostana jalkaa hiukan kaasulta 85 km/h tuntuu passelilta. Ohituskaista päättyy rekka aloittaa voimakkaan jarrutuksen, vastomaisesti kyyristän hartoitani. Kaikenlaisia hulluja. Rekka aloittaa äänitorven soiuttelun, melkoinen mylläkkä ja palaa ohituskaistalta viime tingassa. Ihan päätöntä menoa.Minua alkaa naurattaa,kun en ymmärrä missä olen osallisena,mihin minä olen provosoinut ja ketä.Rekkakuskilla ilmeisestikin keittää. Tie levenee, siirryn hieman oikeaan reunaan ja harmaa toyota avensis ampuu ohitseni reippaalla ylinopeudella.Rekkakuski jättäytyy, mäki alkaa.Kaikki tämä sattui 80 km/h alueella.

ealab

Oman oikeusturvan takia autossani/-si pitäisi olla jatkuva videotallennus* ainakin kolmesta sektorista: edestä, takaa ja nopeustieto.
* Riittäisi 10-15min rengaspuskurimuisti. Siis näyttäisi tuon viimeksi kuluneen ajan. Kun jokin sitten stoppaisi tallennuksen mahdollisen mällin jälkeen, ettei pyyhkiydy...

.:WildFinn:.

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - lokakuu 19, 2010, 22:49:54
Ajelin vaimon pökötillä 86..88 km/h GPS lukemia.Rekka siirtyy takana ohituskaistalle. Rekan ohitte oikealta tulee kuin ammuttuna henkilöauto, jarruttaa aivan peräkärryyni kiinni.Minä keskityn pökötin puikoissa omaan ajamiseeni. Taakseni pamahtanut henkilö auto vilkuttelee minulle valoja, noh, mihin minä ny siirrtyisin, kovempaa en ainakaan aja. Rekka ei pääse minusta ohi ja henkilöauto takanani ajaa rekan kanssa vieretysten. Mietin että pitäisikös jarrruttaa vai  kiihdyttää, 87 km/h lukee GPS:ssä.Nostana jalkaa hiukan kaasulta 85 km/h tuntuu passelilta. Ohituskaista päättyy rekka aloittaa voimakkaan jarrutuksen, vastomaisesti kyyristän hartoitani. Kaikenlaisia hulluja. Rekka aloittaa äänitorven soiuttelun, melkoinen mylläkkä ja palaa ohituskaistalta viime tingassa. Ihan päätöntä menoa.Minua alkaa naurattaa,kun en ymmärrä missä olen osallisena,mihin minä olen provosoinut ja ketä.Rekkakuskilla ilmeisestikin keittää. Tie levenee, siirryn hieman oikeaan reunaan ja harmaa toyota avensis ampuu ohitseni reippaalla ylinopeudella.Rekkakuski jättäytyy, mäki alkaa.Kaikki tämä sattui 80 km/h alueella.
Jospa ne ajatteli tyyliin "tuosta pääsee heittämällä ohi, eihän se saa ajaa kuin 80km/h tuon peräkärryn kans".
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

Teuski

Lainaus käyttäjältä: ealab - lokakuu 19, 2010, 23:35:37
Oman oikeusturvan takia autossani/-si pitäisi olla jatkuva videotallennus* ainakin kolmesta sektorista: edestä, takaa ja nopeustieto.

Mulle opetettiin autokoulussa, että oman oikeusturvan takia hanskalokerossa pitää olla aina minigrip-pussillinen hirven, oravan, tms. karvoja ;)
Minkäs teet kun ajat hirven vuoksi mettään mutta et perhana osukaan siihen?

Teuski

Lainaus käyttäjältä: WildFinn73 - lokakuu 20, 2010, 05:18:26
Jospa ne ajatteli tyyliin "tuosta pääsee heittämällä ohi, eihän se saa ajaa kuin 80km/h tuon peräkärryn kans".
Oliskohan se rekkakuskikin ajatellut noin? ;)

.:WildFinn:.

Lainaus käyttäjältä: Teuski - lokakuu 20, 2010, 07:24:22
Lainaus käyttäjältä: WildFinn73 - lokakuu 20, 2010, 05:18:26
Oliskohan se rekkakuskikin ajatellut noin? ;)
No se saatto ajatella: "Pienempi väistää  :x "
>>C4GP HDi 136 Exclusive Vision BMP6 2008 210tkm<<

ensokorlomi

On se jännä miten järkevätkin ihmiset voivat olla täysiä taulapäitä liikenteessä. Kuljimme työkaverin kanssa työmaalle vuoropäivinä toisen kyydillä. Työmatka oli aina sama, mutta se ei sille kaverille tullut koskaan tutuksi. Matkalla oli n. 20km pätkä Lahti-Tampere tietä, jossa on 50/50 osuudet 80km/h ja 100km/h. Aina sen oli päästävä ohi, jos joku ajoi satasen alueella hieman alinopeutta tai edessa oli esim. rekka. Kerrankin se ohitti 5-6 auton letkan, jonka veturina oli rekka. Ei siinä mitään, jos matkaa olisi ollut enemmänkin, mutta käännyimme 2km päästä sivutielle. Koko letka ehti mennä risteyksen ohi ennen kuin olimme kunnolla sillä sivutiellä.

Samanlaisia tilanteita oli joka kerta kun oli hänen vuoro tarjota kyyti. Ylinopeutta se ei varsinaisesti ajanut, mutta vähän hulluja ja tyhmiä ohituksia senkin edestä. Puhelin siinä aina kautta rantain, että kuinka vähän vaikuttaa tuo 100 alue koko tällä pätkällä, mutta joko ei edes ymmärtänyt piikkiä, tai sitten ei vain välittänyt. Itse en ohittanut koko aikana montaakaan autoa, ellei se onnistunut erityisen helposti. Jos ohittaa heti tuon 20 pätkän alussa ja saa ajaa vapaasti satasen osuudet sataa, niin säästää korkeintaan hurjat 1min 30s...