Kirjoittaja Aihe: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi  (Luettu 11115 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #50 : Maaliskuu 23, 2017, 09:47:54 »
:police: Ihan kohtuulliset sakot...  ??? >:( Jos ois nuin paljon pätäkkää ja saisin tollaset sakot ni menisin ihan protestina johonkin muualle asumaan ja maksamaan.
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201703232200090036_uu.shtml

Menetti siinä tekijä muutaman tunnin bruttopalkan. Ihan kohtuutonta!

Joo kyllähän sitä rikkailta saa ja pitää aina ottaa kaikki pois eivät varmaan oo tehny mitään ansaitakseen omaisuuttaan.
If in doubt, go flat out.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 061
  • Peukkuja: 8
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #51 : Maaliskuu 23, 2017, 10:06:21 »
Joo kyllähän sitä rikkailta saa ja pitää aina ottaa kaikki pois eivät varmaan oo tehny mitään ansaitakseen omaisuuttaan.

Mutta noilla tuloilla 80k€ on sama kuin normaali-ihmisen tuloilla 800€. Kyllä siinä perusjamppa vittuuntuu sakkoa maksaessaan, kun pitää ehkä syödä hernekeittoa puolet kuukaudesta tai vinguttaa visaa, ja varmasti muistaa tarkistaa suojatiet seuraavina vuosina. Wihurilla tappio on lähinnä sitä luokkaa, että tänä vuonna jää 80k€ vähemmän bisneksiin/sijoituksiin. Ja saa nurista lehdessä viisitoistaminuuttisen.

Miten tuollaista miljoonien tuloilla elävää ihmistä pitäisi tehokkaasti rankaista punaisia päin ajosta, suojatielle pysähtymättä jättämisestä ja muista virheistä, joissa on hyvinkin mahdollista, että joku toinen ihminen olisi päässyt hengestään? Muutaman satasen sakoilla pyyhkii perseensä noilla tuloilla. Kortti pois? Vankilaan? Vai ehkä sittenkin näitä päiväsakkoja?

Suomessa valitetaan sitä, että kun suojateille pysähtymistä ei valvota, niin kukaan ei pysähdy. Sitten kun poliisi kerrankin on oikeaan aikaan paikalla, valitetaan sitä, kun päiväsakot on ihan kohtuuttomat pienestä ohi jyräämisestä, vaikka kukaan ei edes kuollut. Jesari sentään...

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #52 : Maaliskuu 23, 2017, 10:24:52 »
Joo kyllähän sitä rikkailta saa ja pitää aina ottaa kaikki pois eivät varmaan oo tehny mitään ansaitakseen omaisuuttaan.

Mutta noilla tuloilla 80k€ on sama kuin normaali-ihmisen tuloilla 800€. Kyllä siinä perusjamppa vittuuntuu sakkoa maksaessaan, kun pitää ehkä syödä hernekeittoa puolet kuukaudesta tai vinguttaa visaa, ja varmasti muistaa tarkistaa suojatiet seuraavina vuosina. Wihurilla tappio on lähinnä sitä luokkaa, että tänä vuonna jää 80k€ vähemmän bisneksiin/sijoituksiin. Ja saa nurista lehdessä viisitoistaminuuttisen.

Miten tuollaista miljoonien tuloilla elävää ihmistä pitäisi tehokkaasti rankaista punaisia päin ajosta, suojatielle pysähtymättä jättämisestä ja muista virheistä, joissa on hyvinkin mahdollista, että joku toinen ihminen olisi päässyt hengestään? Muutaman satasen sakoilla pyyhkii perseensä noilla tuloilla. Kortti pois? Vankilaan? Vai ehkä sittenkin näitä päiväsakkoja?

Suomessa valitetaan sitä, että kun suojateille pysähtymistä ei valvota, niin kukaan ei pysähdy. Sitten kun poliisi kerrankin on oikeaan aikaan paikalla, valitetaan sitä, kun päiväsakot on ihan kohtuuttomat pienestä ohi jyräämisestä, vaikka kukaan ei edes kuollut. Jesari sentään...

Joo kyllä se ois pitäny ottaa auto ja kortti pois, sekä samantien jakaa koko omaisuus vähävaraisille että oppis olemaan.  ;)
Btw. hernari on ihan hyvää ja terveellistä mut ite tulee vedettyä enempi nuudelia. Siitä tulee opiskeluajat mieleen.
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #53 : Maaliskuu 23, 2017, 10:26:30 »
Nyt ei voi mitenkään olla eri miletä "Yasonin" kanssa, täyttä asiaa koko juttu! :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #54 : Maaliskuu 23, 2017, 11:58:05 »
On! Rangaistus pitää olla sellainen että se edes jollain tavalla "tuntuu". Raha on vain ihmismielessä keksitty asia joten harva siihen kuolee jos osa siitä otetaan pois ja isompi osa jos sattuu olemaan rahallisesti "rikas". Paljon rahaa tarkoittaa valitettavan yleisesti = huonoa elämänlaatua.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #55 : Maaliskuu 23, 2017, 12:36:52 »
On! Rangaistus pitää olla sellainen että se edes jollain tavalla "tuntuu". Raha on vain ihmismielessä keksitty asia joten harva siihen kuolee jos osa siitä otetaan pois ja isompi osa jos sattuu olemaan rahallisesti "rikas". Paljon rahaa tarkoittaa valitettavan yleisesti = huonoa elämänlaatua.

Eiköhän tuossakin olisi joku tolkku hyvä olla. Ihan samalla lailla se kortti lähtee rikkailtakin jos ne rötöstelee enemmän. Tuskin tuokaan mies rikkoisi yhtään enempää lakia vaikka sakkojen suuruudessa olisi jotain järkeä. Toisaalta tiedän useampia täysin persaukisia tyyppejä jotka eivät välitä liikenne säännöistä paskan vertaa ja ajavat vaikka kännissä ilman korttia. Niiden kitkeminen liikenteestä ei tunnu kiinnostavan ketään. Myöskään kameratolppa ei sellaista henkilöä ota pois liikenteestä.
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #56 : Maaliskuu 23, 2017, 14:16:06 »
Eiköhän tuossakin olisi joku tolkku hyvä olla. Ihan samalla lailla se kortti lähtee rikkailtakin jos ne rötöstelee enemmän.

Vaan tuulipuku kulkee sen jälkeen julkisilla tai polkupyörällä, minkkiturkki puolestaan palkkaa kuljettajan. Ja molemmille tuo kortin pois ottaminen on yhtä suuri rangaistus, haitaten kummankin liikkumista ja esim. jälkikasvun harrastuksiin kuskaamista ihan samalla tavalla -ko? Juu ei minustakaan. Siksi myös nuo "kohtuuttomat" (huomaa lainausmerkit sillä rikkalle nuo eivät todellakaan ole mitään kohtuuttomia!) sakot ovat aivan paikallaan, samasta pv-sakkomäärästä kuitenkin puhutaan kuin pienempituloisellakin = rike on ihan yhtä rangaistava, tuloista viis 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #57 : Maaliskuu 23, 2017, 14:19:36 »
minkkiturkki puolestaan palkkaa kuljettajan.

En näe missään määrin huonona asiana jos yksi suomalainen työllistyy. Palkan mukana työnantaja maksaa myös valtiolle suuria summia.
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #58 : Maaliskuu 23, 2017, 14:45:31 »
En näe missään määrin huonona asiana jos yksi suomalainen työllistyy. Palkan mukana työnantaja maksaa myös valtiolle suuria summia.

No nyt taas vaihdettiin sitä katsantavinkkeliä kun edellinen törmäsi umpikujaan ;D Ja ihan samalla tavalla se tuulipuku julkista käyttäessään takaa omalta osaltaan sen bussikuskin ynnä monen muunkin työpaikan tai polkupyörällä painaessaan sitä ruisleipää kuluu enempi ja sitä kautta työllistää toisaalla mm. kauppaa, jakeluauton kuljettajaa, tukkuporrasta, leipomoa, maanviljelijää... eikös 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #59 : Maaliskuu 23, 2017, 14:57:38 »
No nyt taas vaihdettiin sitä katsantavinkkeliä kun edellinen törmäsi umpikujaan ;D Ja ihan samalla tavalla se tuulipuku julkista käyttäessään takaa omalta osaltaan sen bussikuskin ynnä monen muunkin työpaikan tai polkupyörällä painaessaan sitä ruisleipää kuluu enempi ja sitä kautta työllistää toisaalla mm. kauppaa, jakeluauton kuljettajaa, tukkuporrasta, leipomoa, maanviljelijää... eikös 8)

Kortit pois kaikilta paitsi julkisten kuskeilta niin saadaan Suomi nousuun?
If in doubt, go flat out.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #60 : Maaliskuu 23, 2017, 16:42:34 »
Antti A-W asuu yleensä talvet Espanjassa, saattaa tuolla sakotuslinjalla muuttaa sinne pysyvästi.

Käsi ylös kuka ei ole IKINÄ ohittanut suojatien eteen pysähtynyttä autoa pysähtymättä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #61 : Maaliskuu 23, 2017, 18:41:35 »
Käsi ylhäällä.

Poissa Samo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 288
  • Peukkuja: 5
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #62 : Maaliskuu 23, 2017, 18:59:43 »
https://www.youtube.com/watch?v=rFl00VitrIU Valtaosa hätäisimmistäkin osaa siis ennakoida senverran, että hidastavat jo tuon saman sillan alla jolla nuo seisovat kuvaamassa. Varsinkin kun keltaiset liivit näkyy kilometrin päähän.. Onkohan poliisi tietoinen, että nopeutta voi hallita muutenkin kuin jarrupolkimella..? :P

Faktahan se on, että ylinopeus on kuljettajan syytä vaikka nopeusrajoitus vaihtuisi miten sattuu 100 metrin välein. Ainakin meikäläisellä on vain normaalit refleksit ja koska mielelläni katsoisin eteenpäinkin jää vaihtoehdoiksi: ajaa jatkossa tahallaan alinopeutta, maksaa "sakkovero" säännöllisesti tai olla ajamatta. Mun puolestani nopeusrajoituksia saa laskea eikä haittaa yhtään. Saa niitä nostaakkin eikä sekään haittaa yhtään. Toleranssiviilalla saadaan kyllä vaikka jokaisesta syyllinen, mutta turvallisuutta se ei paranna.

Miljardöörin kitinä lähinnä naurattaa. "Ei pystynyt pysähtymään".. Ajoiko hän liian lujaa ja yritti pysähtyä vai onko reaktionopeus niin huono ettei rattiin muutenkaan olisi asiaa? Se toinen auto kuitenkin pystyi pysähtymään, mutta hän ei.. Ei tuossa rankaista siitä, että tienaa vaan siitä, että rikkoi liikennelakia. Samalla vaakakupilla vielä kuin muitakin tienkäyttäjiä. Aika hysteerinen ajatus sekin, että nuo muuttaa muualle. Jos noita maksimisakkoja kevennetään niin sitten kevennetään myös minimisakkoja. Siitäkin hauska sirkus tulisi jos törkeästä ylinopeudesta saisi vaikka 10€ sakkolapun.


On vaarallista olettaa, että tienpitäjä sovittaisi ajonopeuden aina sopivaksi kelistä ja olosuhteista riippumatta ilman että itse tarvitsisi kiinnittää siihen huomiota.
Tästä on täydellinen esimerkki joka talvi kun näkyvyys pyryssä on luokkaa 10 metriä ja silti moottoritiellä mennään vähintään rajoituksen sallimaa nopeutta.

https://www.youtube.com/watch?v=ttSkpw86ODg 7 sekunttia näyttää olevan reaktioaika tässä vaikka näkyvyyskin on aika hyvä..
Nyt: -06 C4 ja -88 jellona. Ennen: 7 Pugattia ja 4 Sitruunaa

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #63 : Maaliskuu 23, 2017, 19:09:25 »
Lainaus
Tästä on täydellinen esimerkki joka talvi kun näkyvyys pyryssä on luokkaa 10 metriä ja silti moottoritiellä mennään vähintään rajoituksen sallimaa nopeutta.

Siellähän on talvella 20km/h pienempi rajoitus kuin kesällä.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 033
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #64 : Maaliskuu 23, 2017, 19:10:33 »
Käsi ylhäällä.

Optikolle niin näet ne suojatietkin  :P

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 260
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #65 : Maaliskuu 23, 2017, 19:33:39 »
https://www.youtube.com/watch?v=rFl00VitrIU Valtaosa hätäisimmistäkin osaa siis ennakoida senverran, että hidastavat jo tuon saman sillan alla jolla nuo seisovat kuvaamassa. Varsinkin kun keltaiset liivit näkyy kilometrin päähän.. Onkohan poliisi tietoinen, että nopeutta voi hallita muutenkin kuin jarrupolkimella..? :P

Niin kyllä tuota tolppien kohdalla hidastelua saa joka päivä työmatkalla todistaa, tulee siihen joskus itsekin syyllistyttyä jos satun ajamaan muita nopeammin, eikä kukaan edellä aja selvää ylinopeutta tolpan kohdalla että näkisi onko siellä kamera vai ei. Jarrua harva painaa mutta jalkaa kun reippaasti nostaa kaasulta niin efekti on sama.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 260
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #66 : Maaliskuu 23, 2017, 19:46:20 »
Just joo, mulla on ollut -75 Corolla, kaverilla oli -66 kupla, toinen ajaa ja toinen raappaa lasia jäästä,
Siis väität että kupla on huono auto?

Lainaus
Morris Marina oli laite jolla pelotti ajaa soratielläkin, talvella moista ei onneksi tarvinut ajaa,
On myönnettävä että en ole ajanut Marinalla mutta ihmiset joilla sellainen joskus aikanaan oli pitivät ajo-ominaisuuksia ihan asiallisina, teknisiä vikoja sitten oli kuten sen ajan brittiautoissa on tapana. Ja kaunis autohan se on. Sunbeam Impillä olen kerran ajanut, kiva vehje, ei kyllä taida Marinaa paljoa muistuttaa mutta britanniasta ja samalta aikakaudeltahan se on, eikä hirveästi arvostusta ole nauttinut kuten tien päällä voi todeta. Viimeksi olen tainnut nähdä sellaisen mobilisti-lehdessä...

Lainaus
Elitellä olen ajanut 140, piti koittaa kulkeeko se 150, olis kulkenut mut ei uskaltanut ajaa, Minejä on ollut, siinä on kanssa laite joka ei anna mitään ajovirheitä anteeksi.

Vetää sanattomaksi.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #67 : Maaliskuu 23, 2017, 21:17:07 »
Miljardöörin kitinä lähinnä naurattaa. "Ei pystynyt pysähtymään".. Ajoiko hän liian lujaa ja yritti pysähtyä vai onko reaktionopeus niin huono ettei rattiin muutenkaan olisi asiaa? Se toinen auto kuitenkin pystyi pysähtymään, mutta hän ei.. Ei tuossa rankaista siitä, että tienaa vaan siitä, että rikkoi liikennelakia. Samalla vaakakupilla vielä kuin muitakin tienkäyttäjiä.

Vähän samaahan duunikaverikin tuossa kitisi kun joutui korttinsa viemään kuivattavaksi 3x rikesakon vuoksi ja kaikki ylinopeudesta. Siinä sitten narisi jotta hän ajaa niin maltillisesti muutenkin niin tuollasista vahingoistra nyt korttia pois, ihan on per...stä tämä systeemi! Vaan kun sitten ruvettiin purkamaan sitä auki niin rikesakkoon pitää olla se 8 yli + tekninen vähennys 3 + mittarivirhe 10, niin oikeastihan hällä on ollut +20 mittarissa siihen mitä tikkarissa lukee - ja se on sitten mukamas vahinko ::) No aika pian hänkin kuitenkin huomasi että noinhan se on ja tyytyi sen jälkeen vain hiljaisena kohtaloonsa 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 673
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #68 : Maaliskuu 23, 2017, 21:44:35 »
Käsi ylhäällä.

Optikolle niin näet ne suojatietkin  :P
Siellähän on ne merkitkin tien laidassa joten ei tarvitse edes nähdä maalattuja viivoja. Asenteesta tuo on kiinni ja kulttuurista, lähteekö muiden vietäväksi vikasuuntaan (sopulilaumailmiö tai lampaat) vai ajatteleeko itse ja noudattaa lakeja.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #69 : Maaliskuu 24, 2017, 09:02:50 »
Käsi ylös kuka ei ole IKINÄ ohittanut suojatien eteen pysähtynyttä autoa pysähtymättä.
En ole mutta lähellä on ollut. Miksi nämä meidän valkoritarit eivät ole kommentoineet tähän mitään? Tarkoittaako että he ovat olleet täydellisiä lain noudattajia myös tässä asiassa?

https://www.youtube.com/watch?v=rFl00VitrIU Valtaosa hätäisimmistäkin osaa siis ennakoida senverran, että hidastavat jo tuon saman sillan alla jolla nuo seisovat kuvaamassa. Varsinkin kun keltaiset liivit näkyy kilometrin päähän.. Onkohan poliisi tietoinen, että nopeutta voi hallita muutenkin kuin jarrupolkimella..? :P
Oot kyllä ihan oikeassa. Ois saattanu olla vähän eri tilanne jos olisivat tehneet saman jutun eri kelillä ruuhka-aikaan ja mieluiten perjantaina mut kyllähän heillä on tilastot käytössään joten tietävät millon kannattaa mennä kuvaamaan. Niin vähissä on luotto tuohon Denniksen sanaan että aloin välittömästi epäillä että onko tuossa leikattu tuota filmiä.

Faktahan se on, että ylinopeus on kuljettajan syytä vaikka nopeusrajoitus vaihtuisi miten sattuu 100 metrin välein. Ainakin meikäläisellä on vain normaalit refleksit ja koska mielelläni katsoisin eteenpäinkin jää vaihtoehdoiksi: ajaa jatkossa tahallaan alinopeutta, maksaa "sakkovero" säännöllisesti tai olla ajamatta. Mun puolestani nopeusrajoituksia saa laskea eikä haittaa yhtään. Saa niitä nostaakkin eikä sekään haittaa yhtään. Toleranssiviilalla saadaan kyllä vaikka jokaisesta syyllinen, mutta turvallisuutta se ei paranna.
Siitähän tässä on kyse että ihmisistä tehdään väkisin syyllisiä kun halutaan ottaa rahat pois.

Miljardöörin kitinä lähinnä naurattaa. "Ei pystynyt pysähtymään".. Ajoiko hän liian lujaa ja yritti pysähtyä vai onko reaktionopeus niin huono ettei rattiin muutenkaan olisi asiaa? Se toinen auto kuitenkin pystyi pysähtymään, mutta hän ei.. Ei tuossa rankaista siitä, että tienaa vaan siitä, että rikkoi liikennelakia. Samalla vaakakupilla vielä kuin muitakin tienkäyttäjiä. Aika hysteerinen ajatus sekin, että nuo muuttaa muualle. Jos noita maksimisakkoja kevennetään niin sitten kevennetään myös minimisakkoja. Siitäkin hauska sirkus tulisi jos törkeästä ylinopeudesta saisi vaikka 10€ sakkolapun.
Pitäisi olla kohtuus pitäisi olla molempiin suuntiin.

Vähän samaahan duunikaverikin tuossa kitisi kun joutui korttinsa viemään kuivattavaksi 3x rikesakon vuoksi ja kaikki ylinopeudesta. Siinä sitten narisi jotta hän ajaa niin maltillisesti muutenkin niin tuollasista vahingoistra nyt korttia pois, ihan on per...stä tämä systeemi! Vaan kun sitten ruvettiin purkamaan sitä auki niin rikesakkoon pitää olla se 8 yli + tekninen vähennys 3 + mittarivirhe 10, niin oikeastihan hällä on ollut +20 mittarissa siihen mitä tikkarissa lukee - ja se on sitten mukamas vahinko ::) No aika pian hänkin kuitenkin huomasi että noinhan se on ja tyytyi sen jälkeen vain hiljaisena kohtaloonsa 8)
Mun mielestä tämäkin kertoo siitä että meidän rajoitukset ei mene yksiin sen kans mikä tuntuisi oikealle vauhdille kyseiselle tieosuudelle. Mut työkaverisi on selkeästi täysi lainsuojaton huligaani. ::)
Meilläpäin on sanottu että kortti menee kuivamaan jos syynä on ollut rattijuopumus ja muista rikkomuksista se on mennyt hyllylle.
If in doubt, go flat out.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 205
  • Peukkuja: 9
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #70 : Maaliskuu 24, 2017, 09:20:36 »
Sen verran eroa jos pienillä tuloilla saa muutaman sadaneuron "sakon"  voi tulla eväistä ja lääkkeistäkin puutos, herra wihurilla ei.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 019
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #71 : Maaliskuu 24, 2017, 09:25:14 »
Sen verran eroa jos pienillä tuloilla saa muutaman sadaneuron "sakon"  voi tulla eväistä ja lääkkeistäkin puutos, herra wihurilla ei.
Herra Wihuri on ehkä tehnyt jotain vuosien mittaan jotta näin on vai meinaatko että se omaisuus vaan maagisesti ilmestyy joillekkin?

Jokaisen joka ajaa tuolla julkisessa tieliikenteessä kannattaisi budjetoida nuita sakkoja varten tietty summa kuukaudessa sillä toleransseja kiristämällä niitä sakkoja tulee ennemmin tai myöhemmin.
If in doubt, go flat out.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 807
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #72 : Maaliskuu 24, 2017, 09:31:50 »
Jokaisen joka ajaa tuolla julkisessa tieliikenteessä kannattaisi budjetoida nuita sakkoja varten tietty summa kuukaudessa sillä toleransseja kiristämällä niitä sakkoja tulee ennemmin tai myöhemmin.
Voe, että....

Kyllä olisikin paljon säästössä, jos joka kuukausi olis budjetoinut sakkoihin edes pikkusen summan.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 653
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #73 : Maaliskuu 24, 2017, 09:38:48 »
Herra Wihuri on ehkä tehnyt jotain vuosien mittaan jotta näin on vai meinaatko että se omaisuus vaan maagisesti ilmestyy joillekkin?

Olisikohan kyseinen herra nyt vaan sattunut syntymään sopivaan sukuun, kun hänen isänsä, merenkulkuneuvos Antti Wihuri nai hänen äitinsä, Hjalmar Aarnion lesken, kauppaneuvos Rakel Wihurin ja näin syntyi nykyinen Wihuri konserni Wihurin ja Aarnio Oy:n fuusiossa ::)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 061
  • Peukkuja: 8
Vs: Liikennevirhemaksulla nolla-toleranssi
« Vastaus #74 : Maaliskuu 24, 2017, 09:39:38 »
Käsi ylös kuka ei ole IKINÄ ohittanut suojatien eteen pysähtynyttä autoa pysähtymättä.
En ole mutta lähellä on ollut. Miksi nämä meidän valkoritarit eivät ole kommentoineet tähän mitään? Tarkoittaako että he ovat olleet täydellisiä lain noudattajia myös tässä asiassa?

Mä olen. Useamman kerran. Ihan Wihurin tapaan täysin vahingossa, kun ne siniset suojatiemerkit eivät tien varresta erotu kovin hyvin (miksi ne eivät ole keltapunaisia, kuten muutkin varoitusmerkit?), kun pitää seurata muutenkin vilkasta liikennettä ja tiemaalauksetkin ovat usein, mitä ovat. Yleensä on ollut niin, että jono on liikkunut hiljaa ja pysähtynyt sitten juuri ennen suojatietä, mutta en ole huomannut, että siinä on suojatie ja rullannut ohi. Kauempaa kun näkee jonkun pysähtyneen tai pysähtyvän, niin sitten alkaa kyllä olla vaikea olla huomaamatta. Vaikka ei huomaisikaan suojatietä vaan sen auton, niin sen pysähtyneen auton takia hoksaa kyllä tarkistaa, että onko siinä sittenkin suojatie.

Jos olisin saanut sakot, niin ihan täysin aiheesta olisin ne saanut. Olisi toki vituttanut, mutta ihan omasta tötöilystä ja silmät ummessa ajelusta johtuen, ei sen takia että poliisi tekee työtään.

Se on sitten eri juttu, miksi ne suojatiet ovat usein huomaamattomia. Pitäisi korostaa enemmän maalauksin ja näkyvämpien liikennemerkkien avulla. Briteissä on keltaisia tötsiä ja joskus valojakin, Jenkeissä on näkyvät kirkkaankeltaiset PED XING -merkit ennakkoon ja suojatien kohdalla. Suomessa on jotain siniharmaata sotkua suojatien merkissä, hyvä jos sen erottaa P- ja opastemerkeistä.

Mutta jos silti suhauttaa ohi, niin kuljettajana olen 100% syypää ja pulinat pois.

Siitähän tässä on kyse että ihmisistä tehdään väkisin syyllisiä kun halutaan ottaa rahat pois.

Tämmöinenkin elementti sakotuksessa usein on, mutta nurisen mieluummin valtateillä tapahtuvien ylinopeuksien rahastamisesta kuin siitä, mitä tapahtuu taajaman sisällä. Punaisia päin ajaminen ja suojatiet ovat ne kaksi suurinta riskiä, jossa jalankulkijat ja kevyenliikenteen polkijat ovat suurimmassa vaarassa loukkaantua.