Kirjoittaja Aihe: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.  (Luettu 10344 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #25 : Elokuu 15, 2014, 05:01:11 »
Uudemmissa voisi toimia seuraava ohje: putkesta pätkä pois, suodatin tilalle, pakopuolen tulppaus.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/138581-43-rav4-22d4d-egr-mod/
 Tätä ajattelin kokeilla jos alkaa vikoja ilmoitella tulppauksen takia.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 736
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #26 : Elokuu 15, 2014, 07:16:49 »
Tilasinpa ebaysta ton tulpan, katotaan kuinka käy...

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #27 : Elokuu 16, 2014, 08:02:48 »
Eilen ajoin sellaisen 500 km lenkin  egr;n tulppaamisen jälkeen, auton käytös muuttui melko radikaalisi (vaimokin huomasi kun ajoi osan matkaa) vastaa kaasuun välittömäsi, liikkeelle lähtö tahtoo olla vähän liiankin joutuisaa, (luulevat  liikennevaloissa vanhan ukon leikkivän kuin pikkupoika), polttoaineen kulusta pitää kyllä seurata muutama tankillinen ennen kun voi sanoa suuntaan tai toiseen mitään, mutta sellainen kutina tuli tasaista tietä 100; sta ajellessa että kulki ehkä hieman kevyemmällä kaasulla ja hetkellinen kulutus oli aavistuksen pienempi, tämä kuitenkin on pelkkää tuntumaa ja tarkentuu ajan myötä. Siitä sitten myöhemmin kun kokemusta karttuu ja ikää.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 616
  • Peukkuja: 4
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #28 : Elokuu 22, 2014, 17:14:05 »
Egr täälläkin tulpattu ja nykimiset katosivat sen siliän tien. Parisataa kilometriä ajettu ja keskikulutus heti alentui noin 0,6:lla litrasella. ;D


Poissa Juska

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #29 : Elokuu 22, 2014, 17:18:58 »
136hv HDi ei sytytä vikavaloa EGR:n tulppauksesta? Pitääpä sitten tehdä moinen. 2004 90hv HDi sytytti vikavalon ja meni vikatilaan EGR:n tulppauksesta kun se havaitsi että venttiilin auetessa ei ilmamäärä muutu.
Citroën C4 Grand Picasso 2.0HDi 2008

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 616
  • Peukkuja: 4
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #30 : Elokuu 22, 2014, 17:42:51 »
Tossa Tahmalla on alkupuolella monimutkasempi ohje. Ei muuta ku iibäystä Hdi 136 valve blocking plate hakuun (esim bertye1958 myyjänä/Robert Welstead). Tuli mulle Britanniasta kolmessa päivässä! Olin kyseiseen myös yhteydessä sähköpostitse ja oli nopea vastaaja.
Kabiinin puoleisesta päästä sen kiiltävän putken muttereita kun vähän löysää, saa levyn työnnettyä syntyneeseen rakoon. Vähän ahdasta, mutta maltti on valttia. Minulta peukalokämmekkäältä meni hitaasti ähräten alle puoli tuntia mokomassa! Bertyen myynti-ilmossa myös kuva!

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #31 : Elokuu 22, 2014, 19:34:35 »
136hv HDi ei sytytä vikavaloa EGR:n tulppauksesta? Pitääpä sitten tehdä moinen. 2004 90hv HDi sytytti vikavalon ja meni vikatilaan EGR:n tulppauksesta kun se havaitsi että venttiilin auetessa ei ilmamäärä muutu.
Ei ainakaan minulla ole sytyttänyt.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa Teme

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 372
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDi x 3
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #32 : Elokuu 24, 2014, 20:40:04 »
EGR -tulppaamisen tuloksena ajotietokoneen näytön mukaan keskikulutus (ennen 5000km) tippui 6,5 -> 5,5.
Toki vasta 400 km ajettu.
Tämä kolmoskorisen 136 HDi
Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 7
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #33 : Syyskuu 29, 2014, 08:59:03 »
Tulppasin EGR:n ja siitä oli apua pienillä kierroksilla vetoihin, mutta ei nykimiseen.

Vikavalo kuitenkin paloi, joten otin tulpan pois ja keskikulutus samantien hyppäsi litran ylöspäin viime tankilla  :-\

Huollossa kyselin asiasta, niin väittivät, että viallinen EGR voi aiheuttaa nykimistä vaikka on tulpattu, jos venttiili ei pysy kiinni. Voiko todella olla näin?

Käsittäisin, että moinen on mahdollista, jos EGR on ohjelmoitu pois tulppaamatta, ja sinne pääsee kiertoon kaasuja, mutta että tulpattunakin voisi aiheuttaa nykimistä? Eikö se tulppa estä koko EGR:n toiminnan?

Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 530d GT -12

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 3
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #34 : Syyskuu 29, 2014, 13:04:46 »
Ainakin 2006 nykiminen loppui pintakaasulla tuolla lätkällä.

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #35 : Syyskuu 29, 2014, 14:47:22 »
Käsittääkseni tulppaus estää ainoastaan pakokaasujen pääsyn EGR- venttiilille, eli ei estä ko. venttiilin toimintaa.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 7
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #36 : Syyskuu 29, 2014, 15:37:01 »
Käsittääkseni tulppaus estää ainoastaan pakokaasujen pääsyn EGR- venttiilille, eli ei estä ko. venttiilin toimintaa.

Joo softallahan se pitäisi poistaa käytöstä kokonaan, mutta en vaan pysty käsittämään, miten EGR voisi aiheuttaa nykimistä, jos pakokaasu ei pääse kiertämään mihinkään, vaikka itse venttiili olisi auki vaikka koko ajan..




Saab 9-5 TTID Aero -11, BMW 530d GT -12

Poissa black_van

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 346
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #37 : Syyskuu 29, 2014, 17:05:48 »
Käykö tuo egr.n lätkä 2.0 Hdi RHZ konetyyppiin? Voisi kokeilla itsekin jos passaa

Poissa tarttis

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #38 : Syyskuu 29, 2014, 19:20:21 »
Käykö tuo egr.n lätkä 2.0 Hdi RHZ konetyyppiin? Voisi kokeilla itsekin jos passaa

Käy.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 736
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #39 : Syyskuu 29, 2014, 19:36:44 »
Täällä on nyt ajettu pari sataa kilsaa tulpattuna, ja ei ainakaan mitään negatiivista havaittavissa. Suosittelen.

Poissa tgp

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 64
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #40 : Syyskuu 29, 2014, 21:49:46 »
-06 100kW HDI, Vajaa 2 vuotta tulpattuna ajoa. Keskimäärin kulutus n. 7/100km ja keskinopeus n. 40 km/h. Autolla ajettu tähän mennessä total n. 404 tkm. Tulpattuna ajettu n, 30 tkm.
Kävin konttorin ohi ajaessa näyttämässä insinöörille, unohtaen aiemmin normaalisti tekemäni nokiputsaus ajon korkeilla kierroksilla.
Päästömittaus antoi tuloksen K=0.09!!

En ole koskaan päässyt noin alhaiseen lukuun varsinkaan kun egr oli vielä auki.
Olikohan mittakaite rikki? -tiedä häntä.

Kokemukset ovat kaikin puolin niin hyviä, että tulevissa kulkineissa aion tulpata aina.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 718
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #41 : Syyskuu 29, 2014, 23:36:33 »
Tästä ei siis tule mitään vikakoodeja? Kolmoskorisessa 2008-mallissahan on tää sama kone, kai se toimis sit siinäkin...?

Puhutaan ihan eri laitteista mutta itsellä 2004 2.0 Hdi (siemens), vikakoodi tulee aina jos egr:n tai alipaineletkut tulppaa. En ymmärrä mistä se sen mittaa mutta näin siinä käy.
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 736
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #42 : Syyskuu 30, 2014, 07:54:55 »
Tästä ei siis tule mitään vikakoodeja? Kolmoskorisessa 2008-mallissahan on tää sama kone, kai se toimis sit siinäkin...?

Puhutaan ihan eri laitteista mutta itsellä 2004 2.0 Hdi (siemens), vikakoodi tulee aina jos egr:n tai alipaineletkut tulppaa. En ymmärrä mistä se sen mittaa mutta näin siinä käy.

Jos tuo on se 136hp -moottori, niin samahan se on kun näissä ekoissa kolmoskorisissakin. Siemensin hilut on ymmärtääkseni mullakin. Liekö siitäkin kiinni mitä tulppaa ja mistä? Ja Xantian 110hp -koneesta tulpattiin kanssa aikanaan EGR ilman vikavaloja.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 517
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #43 : Syyskuu 30, 2014, 08:03:55 »
Mun käsityksen mukaan suurin osa on boschilaisia.

Egr toiminta näkyy oikein hyvin ilmamäärämittarin lukemissa, kun egr aukeaa niin koneeseen menevä tuoreen ilman määrä tippuu paljon. Ja se kaasuläppä pitäisi myös kytkeä toiminnasta pois ettei koita suotta kuristaa ilman kulkua.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa black_van

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 346
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #44 : Syyskuu 30, 2014, 16:40:58 »
Tilasin ebaystä sopivan lätkän tuohon RHZ konetyyppiin,eli juurikin 2.0hdi siemens malliin. Käsityksen mukaan joillakin syttyy vikavalo ja joillakin toimii, muistan kokeilleeni tuossa myös tulppausta joskus ja ei se sytyttänyt vikavaloa. Nyt ajattelin laittaa oikean lätkän,niin ainakin on se varmempi tulppausmetodi.
Siltä varalta että vikavalo syttyy niin mitä Jankos tarkoittaa käytännössä tuolla kaasuläpän poiskytkennällä?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 517
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #45 : Syyskuu 30, 2014, 19:36:23 »
Joillakin (tarkkaa toimintaa en ole tutkinut) kierroksilla kun egr avataan niin imusarjan läppä menee kiinni että egr kautta kulkee enemmän pakokaasua imusarjaan. Jos läppää ei poisteta toiminnasta ja egr kun on tulpattu niin eihän se kone saa mistään ilmaa...
Rallia ranskalaisella :D

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 718
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #46 : Lokakuu 01, 2014, 00:43:44 »
Joillakin (tarkkaa toimintaa en ole tutkinut) kierroksilla kun egr avataan niin imusarjan läppä menee kiinni että egr kautta kulkee enemmän pakokaasua imusarjaan. Jos läppää ei poisteta toiminnasta ja egr kun on tulpattu niin eihän se kone saa mistään ilmaa...

Missä on hdi:n imusarjan läppä?
VW Phaeton 4.2 V8 4motion ’04

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 517
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #47 : Lokakuu 01, 2014, 08:15:34 »
Nyt kun kysyt niin oli pakko oli itsekin miettiä. Menee koneversiot aina sekaisin.  Mutta siinä se pitäisi olla missä imusarja alkaa. Alipainepurkilla käännetään ja solenoidi on jossain. Nyt ei ole kenelläkään tutuilla edes tuollasella koneella olevaa niin ei pääse tarkastelemaankaan.
Rallia ranskalaisella :D

Poissa TuhoMeriMursu

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #48 : Lokakuu 01, 2014, 12:25:50 »
Nyt kun kysyt niin oli pakko oli itsekin miettiä. Menee koneversiot aina sekaisin.  Mutta siinä se pitäisi olla missä imusarja alkaa. Alipainepurkilla käännetään ja solenoidi on jossain. Nyt ei ole kenelläkään tutuilla edes tuollasella koneella olevaa niin ei pääse tarkastelemaankaan.

ei ole sellaista imusarjan läppiä eikä alipainekelloja  hdi koneissa. ilmeisesti tarkoitat avac järjestelmää joka oli xantia vsx 2.0 155hv mallissa? kyseistä läppiä bemari käyttää, mutta on poistettu kuluttajan toimesta monesta bemarista. läpät tahtovat irtomaan ja menevät palotilaan ja kone morjes.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 517
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + AR156STW+ Ducatoja
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #49 : Lokakuu 01, 2014, 13:08:14 »
Kyllä dw10ated koneessa ainakin on...
Rallia ranskalaisella :D