Kirjoittaja Aihe: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.  (Luettu 9008 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa TuhoMeriMursu

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 126
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #50 : Lokakuu 01, 2014, 13:10:10 »
Kyllä dw10ated koneessa ainakin on...

ok.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 479
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #51 : Lokakuu 01, 2014, 13:13:46 »
Nyt tuli mieleen näiltä nurkilta autokin missä tuo kone on. Ensiviikolla varmistan senkin. Ja pikaisen kuvagooglettelun mukaan dw10bted koneessa ainakin on alipainekello imusarjassa mapin/lämpöanturin tmv vieressä.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa black_van

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 346
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #52 : Lokakuu 03, 2014, 00:17:02 »
Maanantai-iltana tilattu lätkä  bertye1958 nimimerkiltä e-baystä ja perjantaina kolahti luukusta. Tarkoitus olisi kokeilla että sytyttääkö valon. Huomio kiinnittyi myös reijällisiin malleihin jolla estetään vikavalon syttymistä. Eikö tuossa mene sitten se idea hukkaan jos pakokaasuja pääsee lätkän ohitse.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 217
  • Peukkuja: 23
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #53 : Lokakuu 03, 2014, 08:59:17 »
Joissakin egr-diagnosointisysteemeissä tulppausvika tulkittaneen painetta mittaamalla, ja pienellä virtauksella pieni reikä sallii normaalin näköisen painekäytöksen. Isommalla virtauksella reikä kuristaa niin paljon että se vastaa umpiseinää. Noin minä sen kuvittelin :)

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 701
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #54 : Lokakuu 03, 2014, 14:04:31 »
Joissakin egr-diagnosointisysteemeissä tulppausvika tulkittaneen painetta mittaamalla, ja pienellä virtauksella pieni reikä sallii normaalin näköisen painekäytöksen. Isommalla virtauksella reikä kuristaa niin paljon että se vastaa umpiseinää. Noin minä sen kuvittelin :)

Pientä reikää laipassa myös kokeiltu. Anti-pöllöt tulee siitäkin. Ja kone tosiaan vanhempi, eli RHZ (8v). Auton RP 10041.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 588
  • Peukkuja: 4
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #55 : Lokakuu 03, 2014, 21:10:58 »
Maanantai-iltana tilattu lätkä  bertye1958 nimimerkiltä e-baystä ja perjantaina kolahti luukusta. Tarkoitus olisi kokeilla että sytyttääkö valon. Huomio kiinnittyi myös reijällisiin malleihin jolla estetään vikavalon syttymistä. Eikö tuossa mene sitten se idea hukkaan jos pakokaasuja pääsee lätkän ohitse.

bertye on nopija kaveri ;D

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #56 : Maaliskuu 28, 2016, 09:56:55 »
Uudemmissa voisi toimia seuraava ohje: putkesta pätkä pois, suodatin tilalle, pakopuolen tulppaus.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/138581-43-rav4-22d4d-egr-mod/
 Tätä ajattelin kokeilla jos alkaa vikoja ilmoitella tulppauksen takia.
Tätä tulppausta harkinnut. Siemensin vehkeet ja ennalta jo mietin tuota valon syttymistä. Suodatin hyvä että ei vedä likaa koneeseen mutta miten kun tulee ahtopaine? Eikö silloin karkaa putken kautta ulos?

Poissa kampiveivi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 139
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #57 : Maaliskuu 28, 2016, 10:57:26 »
Uudemmissa voisi toimia seuraava ohje: putkesta pätkä pois, suodatin tilalle, pakopuolen tulppaus.
http://www.toyotaownersclub.com/forums/topic/138581-43-rav4-22d4d-egr-mod/
 Tätä ajattelin kokeilla jos alkaa vikoja ilmoitella tulppauksen takia.
Tätä tulppausta harkinnut. Siemensin vehkeet ja ennalta jo mietin tuota valon syttymistä. Suodatin hyvä että ei vedä likaa koneeseen mutta miten kun tulee ahtopaine? Eikö silloin karkaa putken kautta ulos?

Kyllä juuri niin tulee käymään kuten epäilit. Ei ne kaikki karkaa mutta vaikutusta on varmasti ahtopaineiden nousun nopeuteen. Ja ehkä matalammila moottorin kierroksilla kierroksilla voi käydä niin että tavoite ahtoja ei saavuteta. Kaikki riippuu siitä kuinka paljon tuo suodatin "ahdistaa".
Omassa 2007 vuosimallin 136hp koneellisessa ei ole mitään ongelmia ollut egr:n tulppauksesta. Omassa näyttäs olevan niitä alipaineohjattuja läppiäkin siinä juuri ennen imusarjaa, mutta niillä ilmeisesti ohjataan ahtoilmaa ohi jäähdyttäjän hiukkasloukun puhdistuspolton aikana.
Omassa en mitään dramaattista muutosta polttoaineen kulutuksessa havainnut tulppauksen jälkeen. Alkuun näytti tosin kyllä siltä kun seurasi hetkellisen kulutuksen mittaria mutta tankkauksista mitattu kulutus kertoi muuta, muutos mahtui normaaliin "vaihteluväliin". Nuo auton omat kulutusmittarit valehtelee kyllä aivan sairaasti. Todellien kulutus näyttäs olevan yli 2 l/100km enemmän mitä mittarit kertoo.  Suuremmin kulutus on laskenut nyt kun pa- ölynsuodattimet ja öljyt on vaihdettu. Lisäksi ilmat ovat nyt hieman lämmenneet , ehkä silläkin jotain vaikutusta?  Tosin omat työmatkat on sellaisia että reitit ja tiet vaihtelee mitä ajelen, nekin näyttäisi tällä autolla vaikuttavan melkoisesti kulutukseen. ilmeisesti jokainen risteyksestä tai muusta johtuva kiihdytys lisää kulutusta huomattavasti enemmän automaatilla kuin vaikkapa manuaalilootalla.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 28, 2016, 11:12:11 kirjoittanut kampiveivi »

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #58 : Marraskuu 20, 2018, 13:25:10 »
Tuohon ajoittaiseen nykimiseen tympääntyneenä pyyhin tulppauspaketin päältä pölyt, tulkoot varoitusvaloja. Mutta ei, lätkän sai hetkessä paikoilleen ja parin viikon koeajossa ei ole varoitusvaloa tullut. Ainoastaan harmittaa kun en aikanaan uskaltanut tulpata.
Eli tulppa on täysin tiivis.

Poissa Starglazer

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 1
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #59 : Joulukuu 03, 2018, 17:47:03 »
Tuohon ajoittaiseen nykimiseen tympääntyneenä pyyhin tulppauspaketin päältä pölyt, tulkoot varoitusvaloja. Mutta ei, lätkän sai hetkessä paikoilleen ja parin viikon koeajossa ei ole varoitusvaloa tullut. Ainoastaan harmittaa kun en aikanaan uskaltanut tulpata.
Eli tulppa on täysin tiivis.
Ja ilmeisesti nykimisetkin katosivat? Minunkin C5 nykii välillä aika paljonkin, ja vieläpä talven kannalta ikävästi noin 80 kilometrin tuntivauhdissa. Tuota tulppaamista voisi kokeilla ainakin väliaikaisena ratkaisuna. Toisaalta eipä uusi EGR venttiilikään ole kuin noin satasen luokkaa.

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #60 : Joulukuu 05, 2018, 00:25:26 »
Ei oo kuulunut enkä ole itse huomannut nykimistä enää. Plussana putsasin imusarjan kaksi anturia. Siinä heti päällimmäisenä, lähellä egr putken liitosta. Olivat erittäin likaiset. Vielä tarkoitus ottaa imusarja pois kun vaikutti niin likaiselta. Sekä haave että innostuis turbon mr muscle käsittelemään.

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #61 : Joulukuu 05, 2018, 13:24:12 »
Sellainen erikoisuus on pysynyt. Alkujaan etsin tuota nykimistä niin huomasin että kun tyhjäkäynnin nostaa varovasti juuri 1000rpm niin siinä pätkäisee kerran kaks / 10 sek. Ihan kuin menisi syöttö kokonaan. (jos ois bensa niin epäilisin että jättää välillä sytyttämättä). Tuo on pysynyt. Ei varmaa kuulu asiaan mutta en tiedä mistä lähtisi etsimään. Ehkä se Leksa osaisi kertoa. Kaasupotikka tms.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 490
  • Peukkuja: 6
Vs: c5 2.0 hdi 136hv vm 2008 nykii pintakaasulla.
« Vastaus #62 : Joulukuu 05, 2018, 14:12:25 »
Kaasupotikka tms.

Itsellä 90hv 2002 hdi:ssä kaasupotikka oli syyllinen, kun vaihdoin toisen käytetyn tilalle, hävisi nykiminen 80km vauhdissa. Veikkaan että hiilien tuottama pöly tekee oikosulkuja potikassa mikä teettää häiriöitä. Vanha potikka oli jotain 400 000 ajettu joten hiilet varmaan täysin palvelleet...