Kirjoittaja Aihe: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan  (Luettu 14671 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 340
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Kas siinäpä aamun pohdinta..
Ajossa on nyt toinen C5 joka on ollut omistuksessani syksystä lähtien. Talvirenkailla hän oli huomattavasti mukavampi kun kesärenkailla mutta ei hyvä niilläkään. Perä oli levoton mutta ei vielä niin hurja mitä olen kuullut sen olevan kun kynkän laakerit on lopussa. Eli ei vienyt vielä muuta autoa mukanaan mutta ohitustilanteissa polanteita ylittäessä tai kaistaa vaihtaessa yli 80 vauhdeissa perä heijasi kyllä reilusti.

Nyt kesärenkailla alkaa meno ollakkin sitten jo ihan kamalaa suoraan sanottuna. Renkaat ovat varmasti huonot, sitä en epäilekkään vaikka liki uudet ovatkin. Mutta pakko tuossa on olla jotain muutakin. Edellinen C5 oli myös samalla lailla levoton ajaa kun vauhti nousi isojen teiden tasolle. Kaistalla seilataan reunasta reunaan mutta ei sivutuulesta johtuen. Perä ohjailee ehkä enempi mutta ei se keulakaan mikään hyvä ole.

Lisätään vielä tähän että verrokkina pidän kaikkia muita hydesitikoita millä näytettiin ratilla suunta ja sinne mentiin.. C5:llä pitää ajaa samalla lailla kun vanhalla jenkkilullalla. Ja aika susikuntoisilla sitikoillakin on välillä tullut ajettua :D C5:set ovat olleet entinen 2.2HDi -01 berline sekä nykyinen 2.0HDi break -05 mittarilukemalla 212tkm.

Tiedän että en ole yksin tämän asian kanssa mutta onko kukaan ottanut asiakseen selvittää mistä kaikesta tuo johtuu ja voiko tilanteen jollain toimenpiteillä parantaa vaikka Xantian tasolle ja mitä se vaatii? Mielessä on käynyt nyt ainakin kynkänlaakerien uusiminen ihan varuiksi ja vannekkoon kasvattaminen että saisi matalammat renkaat alle jos tuo lerjuaminen tulee tuollasen orkkis rengaskoon korkeudesta.

Tällaista pohdintaa suoritin kun ajoin töihin pitkästä aikaa Boralla jolla oli niin rentouttavaa ajella tulemaan.. Ja Bora on ollut meidän käyttöautoista aina se tuuliherkkä viipotin ennen C5 aikakautta. Viesä sellainen että sitikka kävi juuri pajalla tutkittavana ja mitään ihmeellistä ei löytynyt ja katsastukseen menen varmaan torstaina tuon kanssa ja silloin saapi selville muuten tuon kunnon pl. nuo laakerit.
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
Peugeot 106 Rallye

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 744
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #1 : Huhtikuu 15, 2014, 08:03:19 »
Tarkistapppa aurauskulmat,  molemmista päistä, näin aluksi.

Poissa jarmot

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 748
  • Peukkuja: 12
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #2 : Huhtikuu 15, 2014, 08:07:57 »
Oma femma menee ainaskin kuin juna sinne minne ratilla suunnan osoittaa. Kaikkien pyörien suuntaus voisi olla paikallaan. Rengaspaineet varmasti kohdallaan ovatkin.
Lexia
Peugeot Planet
MultiEcuScan (Fiat, Alfa, Lancia)
Vantaa

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 340
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #3 : Huhtikuu 15, 2014, 08:25:33 »
Hienoa että heti löytyi kaksi kellä on positiivisiakin kokemuksia femman suuntavakaudesta :)
Eli rengaspaineet on olleet kyllä kohdillaan ja kokeiltu erilaisilla paineilla. Talvirenkailla sai tukevammaksi kun nosti takarenkaiden painetta reilusti suositellusta.

Alla femmoissa ovat olleet Uudet Michelin X-Ice North renkaat, alle 5000km ajetut Michelin Energy saverit, pari talvea ajetut Nokia hakka 7:t sekä nyt kesärenkaat joiden merkkiä ei edes viitsi mainita, mutta uudet. JTiedän että femma on helppo pilata huonoilla renkailla mutta kun kaikilla edellämainituilla on jäänyt parantamisen varaa :)

Pitää käydä tarkistuttamassa nuo kulmat jos vaikka molemmissa on ollut niissä sanottavaa.

C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
Peugeot 106 Rallye

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 217
  • Peukkuja: 23
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #4 : Huhtikuu 15, 2014, 09:02:34 »
Oma (H3+ breakki 150tkm) on ihan ok suuntavakavuudeltaan. Mielestäni samaa tasoa kuin edellinen Xantia, joka taas ei ollut aivan yhtä levollinen kuin ikivanha Saab 900. Renkaina on ollut mm. nuo X-Ice Northit koossa 205/65-15 jotka eivät mielestäni olleet vastaavankokoisiin kesärenkaisiin verrattuna yhtään horjakammat. Nykyiset kitkat 205/60-16 olivat ensikoeajolla pelottavan nuljut, mutta ne ovat joko jämäköityneet tai sitten olen vain tottunut menoon enkä häiritse flowta turhilla ohjausliikkeillä :) Tukevimmat olivat tietenkin 205/50-17 -kesäpyörät, mutta ei niistäkään oikeastaan ajettavuuteen muuta iloa ollut kuin pienentynyt sivutuuliherkkyys. Tokihan ne piti hyvin agressiivisessa kanttauksessa, mutta sellainen nahkasohvalta tiputtava ajotyyli ei oikein autolle muuten sopinut.

Sinulla oli varmaan ainakin ekassa kappaleessa H3+ -jousitus? Plussaton oli omassa pikakoeajossa huomattavasti vellovampi, jopa enemmän kuin comfort-pallotettu plussa. Perän ohjailua en omassa ole huomannut muuten kuin sillä kerralla, kun takakontti oli ikkunoihin asti täynnä lastulevyjä :)

Niin, en tiedä pystyykö C5:stä saamaan varsinaisesti tukevan tuntuista samaan tapaan kuin saksalaisista autobaanannielijöistä. Sen kun hyväksyy, niin auto kyllä käyttäytyy ihan siivosti kun sen antaa vain mennä. Jos menoa joutuu aktiivisesti paimentamaan (pl. sivutuuliherkkyyttä jota pidän ominaisuutena), niin sitten on jossakin vikaa.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 479
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #5 : Huhtikuu 15, 2014, 09:11:04 »
Tuo meidän vitonen oli myös aika kamala ajaa, talvirenkailla ei niin paha mutta kesärenkailla tosi ärsyttävä. Haki urista ja ohjaus tosi herkkä, eli pienikin liike ja heti mentiin johonkin.

Rattikin oli inan vinossa vasemmalle, ja lopulta kun sillä tuli ajeltua(vaimon ajossa pääsääntöisesti) niin tuli mitattua aurauskin. 1mm oli aurauksella ja kun ratti oli vinossa niin vasemmalta puolelta säädin pysäkiltä toiselle siirtyen niin että rati tuli suoraan. Ajettavuus tuli oikein hyväksi, ei vetele urista, tuuli ei häiritse ajoa jne. Niin joo, tuli se aurauskin sitten mitattua ja 2mm on nyt harituksella vanteen reunasta mitaten. Nivelissä ei ole väljää, siihen kun joku kuitenkin puuttuu. Ennemminkin joku vaihtanut nivelen aiemmin (korjauskuitteja on iso nipu pääkaupunkiseudun korjaamoilta) ja suuntaus jäänyt tekemättä.

Jos ratti suorassa niin ei muuta kuin työkalujen kanssa tielle kokeilemaan säätöjä molempia puolia yhtä paljon säätäen. Ja kannattaa jollain merkata lähtökohta. Harva auto on paras mahdollinen ajaa pyöränsuuntauksen ohjearvoilla...
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa lukkis

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 274
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #6 : Huhtikuu 15, 2014, 09:18:12 »
235/40-18 rengastuksella "kuin mikroauto". Mutta jousituksen suhteen kuin saksalainen  :angel: Mutta oikeilla jäljillä olet Kenguru, ts. takakynkän laakerointi kuntoon ensin (mielellään molemmat puolet yhtäaikaa kun kumminkin porsii toiselta puolelta hetken päästä). Ja katsastuimmeinen tuskin löytää mitään väljyyttä vaikka olisi loppu, sen verran laittaa kallistuksenvakaaja hanttiin. Sitten voisi suuntaukset tarkistaa. Mutta kyllä XM on suuntavaakaampi :)
Mutta alapallonivelien vaihto auttoi itsellä, vaikka ei pahemmin väljyyttä ollutkaan ???

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 741
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #7 : Huhtikuu 15, 2014, 09:46:07 »
Mutta alapallonivelien vaihto auttoi itsellä, vaikka ei pahemmin väljyyttä ollutkaan ???

Alapallot ja rt.päät ne on ne yleisimmät väljän paikat jos auto tuppaa urissa vetelemään, about merkillä kuin merkillä. Tosin esim. Megane/Scenic II on lisäksi se pelkääjänpuoleinen ohjausvaihteen päätypusla, joka kulahtaa ja aiheuttaa ihan samanlaista renkaan klappia => ja taas vetelee :-\ Mutta mitä tulee C5:n uraherkkyyteen, niin ainakin tuo omani vaikuttaa noilla vakio 225/55-17 kesätassuilla varsin uratunnottomalta, tiedä mitä olisi noilla 90v juhlamallin omilla 245/45-18 gummeilla :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 701
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #8 : Huhtikuu 15, 2014, 21:07:47 »
Vähän on lerjuva täälläkin. Raidetangon päiden vaihto auttoi hieman mutta kynkän laakerit vaihtamatta. Ei rikki vielä mutta varmaan kuluneet. Aurauskulmat on muistaakseni millin haraituksella. Rengaskoko on 205/65-15, sitä en aio muuttaa. Alatukivarren takahelat varmaan menee vielä vaihtoon varmuuden vuoksi, josko sitten olisi vakaa?
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa läjjeejä

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 216
  • Peukkuja: 0
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #9 : Huhtikuu 16, 2014, 20:52:58 »
taka akselin apurungon etuhelat  kuluupi salakavalasti  helppo vaihtaa joutuu tekemään helalle sopivan sisään vetimen 

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 340
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #10 : Huhtikuu 17, 2014, 08:47:33 »
Jääkin katsastus ensi viikolle kun haluan saada nuo parkit palamaan ennen sitä ja tulikin sen suhteen isompi työ :D
Kunhan tuo on konttorilla tutkittu niin sitten vien sen sitten varmaan kynkän laakerien vaihtoon ja nelipyöräsuuntaukseen. Katsotaan saako siten paremmaksi. Harmittaa kun joka kerta kun olen tuoreempaan sitikkaan vaihtanut on ajettavuus huonontunut ja nyt ajelen jo mielummin tuolla saksalaisella..

Jos saisi vaikka tuon madalluksella ja matalaprofiilirenkailla pilatun saxon kohta ajoon niin olisi mukavampaa meinikiä ;)
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
Peugeot 106 Rallye

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 340
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #11 : Toukokuu 02, 2014, 13:18:42 »
No nyt on femma saanut leiman ja ei ollut löysää missään.
Nostin takarenkaiden paineen aiemmin 3,2 bariin niin sain perän rauhallisemmaksi. Eihän siinä sitten kun pikkuhiljaa tekemään edellämainittuja toimenpiteitä ja katsotaan mihin tulokseen päästään.

Pallot on kyllä pakko vaihtaa kun alkaa olla aika teräviä töyssyjä tiessä..
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
Peugeot 106 Rallye

Poissa Joker-1979

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 413
  • Peukkuja: 5
  • ex: C5-II 2.0i VTR Break
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #12 : Toukokuu 02, 2014, 13:36:32 »
Nostin takarenkaiden paineen aiemmin 3,2 bariin

 ??? :o
Volkswagen Passat Variant BlueMotion 1,6 TDI -11 + Dacia Duster 1,5 dCi 4x4 Laureate -11

Poissa 10hulttio

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #13 : Kesäkuu 28, 2014, 13:20:14 »
Oma 2001 2.2Hdi Break kulkee omasta mielestä sinne minne pitääkin, mutta ohjaus "lyö" oudosti käsille.
Eli jotkut kuopat saa ratin heilahtamaan edestakaisin, kehältä mitattuna noin 3cm (-1.5-+1.5cm). Ajonopeudella ei ole vaikutusta. Tosin kaikentyyppiset kuopat ei heilauta rattia. Parhaiten ilmiö esiintyy ehkä poikittain tien yli ulottuvalla routakatkeimalla.
Alapallonivelet ja raidetangon sisä- ja ulkopäät on uudet + nelipyöräsuuntaus. Remonttihommat ei vaikuttaneet ohjaukseen millään tavalla (en kyllä olettanutkaan).
Onko tuo käsille lyöminen vika vai ominaisuus? ???

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 355
  • Peukkuja: 13
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #14 : Kesäkuu 28, 2014, 14:09:34 »
Oma 2001 2.2Hdi Break kulkee omasta mielestä sinne minne pitääkin, mutta ohjaus "lyö" oudosti käsille.
Eli jotkut kuopat saa ratin heilahtamaan edestakaisin, kehältä mitattuna noin 3cm (-1.5-+1.5cm). Ajonopeudella ei ole vaikutusta. Tosin kaikentyyppiset kuopat ei heilauta rattia. Parhaiten ilmiö esiintyy ehkä poikittain tien yli ulottuvalla routakatkeimalla.
Alapallonivelet ja raidetangon sisä- ja ulkopäät on uudet + nelipyöräsuuntaus. Remonttihommat ei vaikuttaneet ohjaukseen millään tavalla (en kyllä olettanutkaan).
Onko tuo käsille lyöminen vika vai ominaisuus? ???

Ominaisuus ehkä... kyllä se oma kakkoskoppainenkin näpeille lyö jos oikein isoon tälliin ajaa. Jos ohjaustehostimessa on ilmaa niin ohjaus täristää kuopissa. Ilman pitäisi lähteä pois veivaamalla rattia ääriasennosta toiseen ja mahdollisesti välillä nostamalla ja laskemalla jousitusta.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #15 : Kesäkuu 28, 2014, 15:37:36 »
Jännää, oma -04 bensasedani kyllä on jopa erikoisenkin hyvä maantieauto omasta mielestäni, varsinkin sport-asetuksella. Helppo ja mukava ohjattava ja vakaa kiitäjä, joskin aika tuuliherkkä. Ajettavuuden suurin puute on mielestäni tunnoton ohjaus, mutta siihenkin on jo hyvin tottunut.

Poissa Tomppis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #16 : Heinäkuu 02, 2014, 18:42:15 »
Aurauskulmat! noin aluksi. Omassa oli ihan vituillaan ohjauskulmat edessä, kun säädetty kohdalleen niin auto todella rauhallinen ajella.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 701
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #17 : Heinäkuu 06, 2014, 04:17:41 »
Huomasin olosuhteiden pakosta mielenkiintoisen seikan allekirjoituksen sitikassa. Kokeilaahan muutkin havaitsetteko saman;

Jos ratin etäisyyssäätö on lyhyimmillään, on ohjaus huomattavasti jäykempi ja jäyhempi kun ulosvedettynä. Tämä lyhyempi ohjausasento aiheuttaa positiivisen vaikutuksen auton ohjattavuuteen, se yksinkertaisesti menee suorempaan!

Voi olla että se on täysin ohjausakselin välyksien kuluneisuudesta kiinni mutta mielenkiinnolla odotan havaintojanne.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 217
  • Peukkuja: 23
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #18 : Heinäkuu 06, 2014, 10:55:44 »
Erikoista. Olisiko kyse vain siitä, että ratin ollessa kauempana käsistä on vaikeampi saada siihen voimaa, ja siten tahattomatkin ohjausliikkeet (esim. käsien heiluminen jousitusliikkeiden tahtiin) eivät niin helposti poikkeuta rattia?

Pitää kokeilla. Korkeussäädöllä en ole huomannut olevan mitään vaikutusta asiaan, mutta eipä tuossa mun ajokissa olekaan suuntavakavuudessa olekaan huomautettavaa. Etäisyyssäätö on aina ollut täysin ulos vedettynä, ja mielellääni ottaisin vielä muutaman sentin lisää syliin päin.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 588
  • Peukkuja: 4
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #19 : Heinäkuu 06, 2014, 11:56:10 »
Nyt kun on taasen tullut rullailtua/keinuttua rättärillä ilmojen alettua, niin kylläpä femmasen kyytikin taikamattona kelpaa....on ne vaan kilpailijoiden tuotteet (ja ds5) hurjan kovia...alustaltaan :angel:

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 744
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #20 : Heinäkuu 06, 2014, 12:11:06 »
Olis jännä kyllä päästä testaamaan jotain perusfemmaa joskus. Oma kutosmalli 18-tuumaisilla kiekoilla poikkeaa varmasti jonkin verran ajettavuudeltaan.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 701
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #21 : Heinäkuu 07, 2014, 10:55:24 »
Muuttuva tehostus tekee oman vakautensa varmasti.
Itselläkin tuo ratti on aina ulosvedettynä. Senttikin sisäänpäin niin ohjaus jäykistyy ja terävimmät ravistukset jäävät välittymättä tiestä.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa nopeeri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #22 : Heinäkuu 07, 2014, 12:12:11 »
Aurauskulmat! noin aluksi. Omassa oli ihan ...

Tähän aiheeseen liittyen:
Etuvetoinen tarvii kai haritusta, takavetoinen aurausta. Jokainen saamme miettiä, miksi.

Poissa immoT

  • C5
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 2
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #23 : Heinäkuu 10, 2014, 02:01:25 »
Mitkä osat näistä? Irrotuksesta tarkempaa tietoa? Sisäänvetimen voisin tehdä etukäteen, siihen ohjetta?
Tuossa jotain taakse käyviä osia: http://www.nimark.fi/buy/ORIGINALIMPERIUM_400951_249/ (edit: siinä on takatukivarren laakerit+hilut)
taka akselin apurungon etuhelat  kuluupi salakavalasti  helppo vaihtaa joutuu tekemään helalle sopivan sisään vetimen
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 10, 2014, 19:17:44 kirjoittanut immoT »

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 217
  • Peukkuja: 23
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #24 : Heinäkuu 10, 2014, 11:57:58 »
Apurungon etuhela olisi alemman kuvan osa nro 2.