Kirjoittaja Aihe: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan  (Luettu 16151 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vhanhisuanto

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #75 : Marraskuu 14, 2018, 13:08:29 »
En ole kysynytjuuri noita osia mutta muiya osia kylläkin, edustuksen siirryttyä Metro- autoon ei sieltä ainakaan heti tullut vastausta, en sitten kinunut uudelleen.


Näyttää takimmaiset puslat olevat "NFP" eli orkkismalleja ei enää saa. Ja sama homma näytti olevan etummaisillekin puslille.
C5 Break 2.0 -05  EX: Xsara Picasso 1.8 -03, Xsara Coupe 1.4 -00

Poissa Kenguru

  • Yleishärö =)
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 353
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
    • Kuveja
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #76 : Marraskuu 26, 2018, 08:50:42 »
No nyt on minullakin viimein käsissä nuo taaemmat puslat ja vaihdan heti kun aikaa irtoaa. Mielenkiinnolla odottaa miten meno muuttuu :D
C5 2.0 HDi
XM Turbo C.T
Peugeot 106 Rallye

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 90
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #77 : Marraskuu 26, 2018, 15:43:45 »
Täältä iso plussa. Nyt ollut petollisen liukasta. Samat renkaat alla mut auto ei enää ole pelottavan vikuri ajettava. Auraus pitänee vielä mitata kun se voi olla remontin jälkeen melkein mitä vaan.

Poissa chewitsi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • Tampere C5
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #78 : Marraskuu 26, 2018, 17:36:04 »
Mun C5:een laitettiin 1mm haritusta ja tuli oikeen hyvä.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 270
  • Peukkuja: 24
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #79 : Joulukuu 27, 2018, 11:13:57 »
Nyt on tämän talven matka-ajot uusilla takatyynyillä ajettu. Sanoisin, että parempi mutta ei vieläkään moitteeton.

Paljaalla asvaltilla ei ongelmaa kuten ei ennenkään suoraanajossa pl. sivutuuliherkkyys, mutta siinäkin tuuli selvästi ottaa keulaan, ei perään.

Karhunuraisella polanteella auto siirtyilee hieman sivusuunnassa, mutta se tuntuu vain päiden heilumisena. Rattia ei tarvitse käännellä vaan suunta pysyy korjaamatta.

Lumisella ohituskaistalla satasen vauhdissa, missä tilanteessa viime talvena jo jännitti, selvisi nyt helpommalla, vaikkei vedätys päällä meno ole täysin suuntavakaata vieläkään.

Pikkuvauhdeissa auto tuntuu jopa aiempaa yliohjaavammalta. Kaasunkäytön mukaan käytös on johdonmukaisesti ali-neutraali-yliohjaavaa edelleen, mutta mielestäni perä on hieman aiempaa herkempi. Kumma silti että se tuohon suuntaan olisi mennyt.

Parannus ei ole ehkä päivänselvä, mutta kustannuksiltaan ja vaivaltaan niin pieni että kannatti tehdä.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #80 : Joulukuu 28, 2018, 18:41:05 »
Onko Kari vaihtanut taka-apurungon etummaiset puslat?

Koska vedätyksen aikana on epävakautta, niin tarkastaisin etupään tukivarsien takapuslien kunnon. Jos etupään takapuslien kumit ovat revenneet, niin etupään aurauskulmat muuttuvat kaasutuksen ja jarrutuksen mukana.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 270
  • Peukkuja: 24
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #81 : Joulukuu 30, 2018, 20:19:47 »
Onko Kari vaihtanut taka-apurungon etummaiset puslat?

En vaihtanut niitä, vain ne helpot taimmat.

Koska vedätyksen aikana on epävakautta, niin tarkastaisin etupään tukivarsien takapuslien kunnon. Jos etupään takapuslien kumit ovat revenneet, niin etupään aurauskulmat muuttuvat kaasutuksen ja jarrutuksen mukana.

Ei ne suorastaan revenneet ole, mutta pikkuruisia halkeamia näkyy jo.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #82 : Tammikuu 02, 2019, 16:55:24 »
Taka-apurungon etummaisten puslien kunto on helppo tarkastaa. Riittää, että ottaa puslan alla olevan valurautapuntin pois, niin pusla näkyy kokonaisuudessaan.

Meillä oli jo irronnut kumi peltikehyksestä, joten laitettiin sitten uudet. Periaatteessa yksinkertainen homma, mutta peltikehys oli tarttunut alumiiniseen apurunkoon niin tiukkaan, että se ei lähtenyt pois muuten, kuin kuviosahalla, rautasahalla, tampilla ja vasaralla. Ja aika varovaisesti saa vasaroida, kun apurunko on alumiinia... Puukkosaha olisi varmaan ollut hyvä peli, mutta se puuttuu tallin varustuksesta.

Uusi pusla meni nätisti vetämällä paikoilleen, kun hitsata turruuttelin työkalun sitä varten.

Poissa JukkaT

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 1
Vs: Voiko C5:n saada tukevaksi ajettavaksi vai onko ollut uutenakaan
« Vastaus #83 : Tammikuu 15, 2019, 15:20:02 »
Onko Kari vaihtanut taka-apurungon etummaiset puslat?

Koska vedätyksen aikana on epävakautta, niin tarkastaisin etupään tukivarsien takapuslien kunnon. Jos etupään takapuslien kumit ovat revenneet, niin etupään aurauskulmat muuttuvat kaasutuksen ja jarrutuksen mukana.
Mulla on 190tkm ajettu ja sekä etummaiset, että takimmaiset puslat oli käytännössä ihan loppu, useampi milli välystä.