Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 50200 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #100 : Marraskuu 06, 2014, 23:25:04 »
Neliveto on 99% ajasta tarpeeton mutta lisää polttoaineenkulutusta 100% ajasta.

Mutta sitten kun sitä tarvitsee, se on kaiken siitä maksetun rahan arvoinen. Toki olen tähän asti pärjännyt ilmankin, mutta monesti se olisi helpottanut elämää todella paljon. Ja huom puhun nyt nimenomaan kaupunkiliikenteestä.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #101 : Marraskuu 06, 2014, 23:27:15 »
^ loputon rumba tollaset "mökkitiet". Kun kuopat paikataan, alkaat zadilaiset ajamaan taas kovaa, kun on niin vit*un kiire päästä korkkaamaan.
Sitten kun viikon päästä kuopat taas yllättäen ilmestyy takaisin johtuen kovista nopeuksista, alkaa itku kun tiet on AINA niin paskassa kunnossa... ;D

Tuo nyt on pelkästään tien kunnossapidon osaamattomuuta jos noin käy.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 303
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #102 : Marraskuu 07, 2014, 00:24:19 »
^ Maassa, jossa on muuten NIIN erinomaiset tiet... :P
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 733
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #103 : Marraskuu 07, 2014, 07:07:31 »
Aihe on näköjään kattava  :). Uusi C5 kuvia olisi jees...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #104 : Marraskuu 07, 2014, 09:47:26 »
Ja huom puhun nyt nimenomaan kaupunkiliikenteestä.

Siinä sitä olisikin jo todella mainio kaupunki-yhdistelmä, 4wd hyde. Ja onhan C5-alustakin tuolle jo olemassa, Cross Tourer, "vain" se 4wd puuttuu, mutta kitu-maasturin ulkonäköä onkin jo ;D
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Sitku

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #105 : Marraskuu 07, 2014, 12:07:13 »
Se on tosin tyhmyyttä, jos joku tosiaan pitää mökkitietä siinä kunnossa.

No mitäköhän se on kun pian taas on tulossa se vuodenaika kun Hki kadutkin rupeaa olemaan siinä kunnossa ettei siellä ilman kunnon maavaroja pärjää :-\



Todellakin. Ohessa kuva helmikuulta 2013 Vihdintien (Hki) Kotipizzan edestä.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 024
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #106 : Marraskuu 07, 2014, 15:15:47 »
Ja huom puhun nyt nimenomaan kaupunkiliikenteestä.

Siinä sitä olisikin jo todella mainio kaupunki-yhdistelmä, 4wd hyde. Ja onhan C5-alustakin tuolle jo olemassa, Cross Tourer, "vain" se 4wd puuttuu, mutta kitu-maasturin ulkonäköä onkin jo ;D

Tuo on jo keksitty. BX.
If in doubt, go flat out.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #107 : Marraskuu 07, 2014, 15:34:01 »
Ja huom puhun nyt nimenomaan kaupunkiliikenteestä.
Siinä sitä olisikin jo todella mainio kaupunki-yhdistelmä, 4wd hyde. Ja onhan C5-alustakin tuolle jo olemassa, Cross Tourer, "vain" se 4wd puuttuu, mutta kitu-maasturin ulkonäköä onkin jo ;D
Tuo on jo keksitty. BX.
Okei, lisätään listaan että normaalein hallintalaittein varustettu auto ;D

Joskus muinoin muistan käyneeni koeajolla jollain BX:llä, niin tahattomasti toisella polvella pitkiä ja toisella äänimerkkiä, niin ylimääräisen huomion saanti liikenteessä oli taattu. Tähän vielä kojetaulun päällä olevat vilkun katkaisijat jne. niin pakko oli auto vain palauttaa hyvin nopeasti takaisin liikkeeseen :-\ Ja tuota Citroën-koeajojen taukoa sitten kestikin aina tähän kevääseen, nykyisen C5:n hankintaan saakka, kun C5 II paljasti jo kylmätyypeillä omat, BX:n kanssa vastaavat polvi-ongelmansa 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 017
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #108 : Marraskuu 07, 2014, 15:44:10 »
Ja huom puhun nyt nimenomaan kaupunkiliikenteestä.
Siinä sitä olisikin jo todella mainio kaupunki-yhdistelmä, 4wd hyde. Ja onhan C5-alustakin tuolle jo olemassa, Cross Tourer, "vain" se 4wd puuttuu, mutta kitu-maasturin ulkonäköä onkin jo ;D
Tuo on jo keksitty. BX.
Okei, lisätään listaan että normaalein hallintalaittein varustettu auto ;D

Joskus muinoin muistan käyneeni koeajolla jollain BX:llä, niin tahattomasti toisella polvella pitkiä ja toisella äänimerkkiä, niin ylimääräisen huomion saanti liikenteessä oli taattu. Tähän vielä kojetaulun päällä olevat vilkun katkaisijat jne. niin pakko oli auto vain palauttaa hyvin nopeasti takaisin liikkeeseen :-\ Ja tuota Citroën-koeajojen taukoa sitten kestikin aina tähän kevääseen, nykyisen C5:n hankintaan saakka, kun C5 II paljasti jo kylmätyypeillä omat, BX:n kanssa vastaavat polvi-ongelmansa 8)
Öh, tuota, muistot on selvästi ykköskoppaisesta Beksistä, eikä kakkoskoppaisesta johon nelivetoa oli saatavilla..?

Kakkoskoppaisissa Bekseissä oli hyvinkin normaalit hallintalaitteet...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 413
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #109 : Marraskuu 07, 2014, 17:09:13 »
Öh, tuota, muistot on selvästi ykköskoppaisesta Beksistä, eikä kakkoskoppaisesta johon nelivetoa oli saatavilla..?

Kakkoskoppaisissa Bekseissä oli hyvinkin normaalit hallintalaitteet...
Juuri noista erikoisuuksista minä tykkäsin sekä CX:ssä että BX:ssä.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #110 : Marraskuu 07, 2014, 18:39:48 »
Kakkoskoppaisissa Bekseissä oli hyvinkin normaalit hallintalaitteet...

No enpäs taas tuotakaan tiennyt että siitäkin oli useampia koreja olemassa :-[
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #111 : Marraskuu 07, 2014, 18:49:48 »
BX 1.4 Leader II,-89, vähän yli 400 tkm ja myin pois.Ko  TU moottori lienee markkoja laskien paras moottori mitä mulla on ollut. Auto oli uudehkona ruostesuojattu. Venttiilin ohjurit vaihdatin, siinä kaikki mitä moottori tarvitsi normaalin huollon lisäksi. Moottorin pystyi itse huoltamaan. Latureita ja akkuja meni. Hölmö olin ja myin pois. Ei ollu mukamas kahdella autolle tarvetta, tai no silloin ei ollut.Kyyti oli verkkaista mutta mukavaa.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 049
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #112 : Marraskuu 07, 2014, 21:55:17 »
Kakkoskoppaisissa Bekseissä oli hyvinkin normaalit hallintalaitteet...

No enpäs taas tuotakaan tiennyt että siitäkin oli useampia koreja olemassa :-[

Tätä se nämä ennakkoluulot teettää :)

Nelikko-Beksejä on aina välillä kaupan, huonosta saa oikean harrasteauton, hyvästä saa maksaa, kaikki kohdalle sattuvat halvat 405 nelivedot kannattaa odotellessa ostaa varaosiksi ;)   tekniikaltaan tuo 4X4 BX on aika viimeisen päälle.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 733
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #113 : Marraskuu 08, 2014, 10:52:34 »
New C5 2016 pliis! :)

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 702
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #114 : Marraskuu 08, 2014, 11:53:36 »
Eiku adressia keräämään? Vinkatkaa myös Ruotsin puolelle (citroenakuten) ja muualle ja lopulta lähetetään kaikki PSA:lle. :)
Eikä vaan C5 kokoluokan autoon, vaan myös C4 ja C4 Cactus.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 566
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #115 : Marraskuu 08, 2014, 12:10:24 »
Mukaan pitää lähettää kirjallinen sitoumus ostaa se myös eikä mennä korkotarjouksen tms. idiotismin perässä lopulta skodakauppaan.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 702
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #116 : Marraskuu 08, 2014, 16:33:24 »
Jos saan Cactuksen hydeillä tms. vastaavan tasoisella, niin lupaan ostaa sen uutena täältä Suomesta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 290
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #117 : Marraskuu 08, 2014, 21:38:23 »
Okei, lisätään listaan että normaalein hallintalaittein varustettu auto ;D

Joskus muinoin muistan käyneeni koeajolla jollain BX:llä, niin tahattomasti toisella polvella pitkiä ja toisella äänimerkkiä, niin ylimääräisen huomion saanti liikenteessä oli taattu. Tähän vielä kojetaulun päällä olevat vilkun katkaisijat jne. niin pakko oli auto vain palauttaa hyvin nopeasti takaisin liikkeeseen :-\ Ja tuota Citroën-koeajojen taukoa sitten kestikin aina tähän kevääseen, nykyisen C5:n hankintaan saakka, kun C5 II paljasti jo kylmätyypeillä omat, BX:n kanssa vastaavat polvi-ongelmansa 8)

Ööö tuota BX:ää joskus koeistuneena voin todeta että se oli mulle liian ahdas edes koeajettavaksi, mutta mitä sinä tarkoitat noilla polviongelmilla C5-II:ssa? Tilaa on niin pirusti, vastaavaan väljyyteen en ole törmännyt oikeastaan missään nykyautossa (Nissan Muranossa taisi olla ja C2:ssa) ... okei radion kaukosäädin liippaa läheltä polvea jos jalkaa sopivasti koukistaa mutta vaatii kyllä erikseen yrittämistä. Kai olet huomannut että sekä ratissa että penkissä on korkeus- ja etäisyyssäädöt?  ???
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #118 : Marraskuu 09, 2014, 09:33:36 »
Hitecin pitkät jalat osuu virtalukossa olevaan avaimeen sekä citikan radio- ja vakionopeussäätöviikseen.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #119 : Marraskuu 09, 2014, 09:53:06 »
Kai olet huomannut että sekä ratissa että penkissä on korkeus- ja etäisyyssäädöt?  ???

No se "vakiasento" on ratti ylös ja rintaa kohti niin paljon kuin mahdolista, kuskin jakkara niin ylös kuin mahdollista (käsi tulee mahtua pään ja katon väliin, mutta esim. C5 III jakkaran saa silti ottaa ihan tappiin ylös), selkänojan kulma mallia "ryhdikäs" ja jakkaran etäisyys ratista s.e. ranteet ylettää ilman suurempia kurkottamisia ratin päälle. Tästä sitten lähdetään "hienosäätämään" per automalli, jos tarvetta ilmenee, mutta tuo on se kylmätyyppien lähtökohta joka tapauksessa 8)

Ja tosiaan ongelma tulee siitä että minulla nilkka-polvi -etäisyys on ilm. poikkeuksellisen suuri jopa ukon kokonaispituuteen (196cm) nähden. Näin ollen nuo ohjauspylvään alaviistot viikset ja/tai huonosti sijoitettu virtalukko voivat tehdä autosta varsin epämiellyttävän ajettavaksi - ja nyt ei siis puhuta auton korikoosta tai -mallista vielä yhtään mitään. Ihan samalla tavalla monessa katumallisessa prätkässä ne tankin pullistukset osuvat just eikä melkein polvilumpion kohdalle => ajoasento on todella epämiellyttävä, polvet harallaan ja pyörästä ei saa lainkaan tukea :-\

Tästä siis tuo "polviongelma, joka esiintyy tuossa C5 II -sukupolven PSA:laisissa about kaikissa ja esim. 5-sarjan Bempussa juuri noiden alaviistojen ohjauspylvään lisäviiksien vuoksi. Kun taas jopa Smart For Two tuntuu passelilta, sillä siinä ei näitä ongelmia ole. Eli kuten sanoin, auton ulkomitoilla sinällään ei ole mitään tekemistä asian kanssa, vain kuskin paikan heikossa suunnittelussa => usein aikaisemmat autoni ovatkin olleet tila-auto tyyppisiä, sillä näissä yleensä kuskin tilat on suunniteltu väljemmiksi. Allekirjoituksen C5 on eka farkku taas talossa (minun autonani), monen vuoden tauon jälkeen, sitten Megane II farkun 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #120 : Marraskuu 09, 2014, 10:01:19 »
Hannu Möttölä kertoili samantyylisten ongelmien takia hakevansa autoja jotka eivät ole tehty pikku pojille.Käteen jäi Range Rover ja Volvon katumaasturit.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #121 : Marraskuu 09, 2014, 10:13:25 »
Käteen jäi Range Rover ja Volvon katumaasturit.

Ei taida ihan meikäläisen "käteen jäädä" tällä tulotasolla => pitää vain hakea ja tutkia näitä muita vaihtoehtoja. Mm. Renaultissa ei koskaan ole näitä ongelmia ollut kun cruiset ja radio-kaukkarit on vain nysänä ohjauspylväässä ja "virtalukko" on avainkortti keskikonsolissa. Tai juuri nyt C5 III kun ohjauspylväässä ei ole mitään ja virtalukkokin on yläosassa pylvässä, avain jopa hieman yläviistoon :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #122 : Marraskuu 09, 2014, 10:19:45 »
Möttölän olis pitänyt koittaa for two:ta :) Möttölän piti vaihtaa Range Volvoon kun tulot tippu rahakkaan ammattilaissopparin raukeamisen vuoksi,Start taisi olla ohjelma jossa Möttölä Volvollaan huristeli.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 670
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #123 : Marraskuu 09, 2014, 10:31:56 »
Möttölän olis pitänyt koittaa for two:ta :)
Vaan jos se ego ei sitten tuohon koppaan mahdukaan, eikä edes uuteen C5:een - ihan vain topicissa edes löyhästi pysyäkseni ;D

Tosin varmasti sitten joskus tuon nykyisen C5:n seuraaja tähän taloon voi olla tiukassa, kun kerran on tuon hyden mukavuuteen päässyt. Sarjassamme varusteita jota ei osaa edes kaivata ennen kuin sellaista pääsee itse kokeilemaan ja sen jälkeen se onkin sitten ihan must :laugh: Ja taas toisaalta esim. autoon/autosta astumisen korkeus voi iän myötä nousta myös ratkaisevaksi tekijäksi, jopa useita muita ominaisuuksia tärkeämmäksi, we'll see 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #124 : Marraskuu 09, 2014, 10:38:10 »
Tarviiko niitä c5 III etuovien saranoiden ruostumita pelätä uusimmissa? 508 tarvis haastaa jollain ja en keksi muuta kuin c5 III:n.