Kirjoittaja Aihe: C5 III akun vaihto  (Luettu 11551 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #50 : Joulukuu 20, 2012, 10:49:21 »
Onkohan tämä nyt ihan normaalia kun mulla tällä uudella akulla on ihan jatkuvasti eco-moodi päällä autoa käynnistäessä? Akkuhan on "vain" 70Ah vakion 75Ah(?) sijaan, mutta ei kai tolla ole merkitystä...? Sinällään toi eco-moodi ei haittaa kun ei ole webastossa esilämmitystä, mut ihmetyttää silti. Pyörittää käynnistäessä hienosti kelistä riippumatta, joten en usko että virta olisi oikeasti vähissä.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 675
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #51 : Joulukuu 20, 2012, 11:23:54 »
Pitää koodata akkuvahtiin akun tiedot oikeaksi.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #52 : Joulukuu 20, 2012, 12:56:42 »
Pitää koodata akkuvahtiin akun tiedot oikeaksi.

Tohon ei mikään resetointi sitten auta, vaan on tosiaan käytävä piuhan päässä? Tuplaantuu helposti ton akun vaihdon hinta jos näin on...  :-\

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 233
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #53 : Joulukuu 20, 2012, 18:54:47 »
Resetointi ei luo sinne mitään uutta tietoa.
Xantia Break V6 Exclusive Automatique 1998

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #54 : Marraskuu 10, 2013, 20:10:47 »
Snazjderin AGM-akun jännite auto sammuksissa 12,2V ja economy-mode on taulussa jatkuvasti vaikka autolle on kerrottu korjaamon testerillä akun vaihdosta. Eikös tossa akussa pitäisi hieman enemmän olla voltteja heti ajon jälkeen mitattuna? Latausjännite akun navoista mitattuna 14,3V joka lienee ok?

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 243
  • Peukkuja: 24
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #55 : Marraskuu 11, 2013, 10:27:02 »
Eikös tossa akussa pitäisi hieman enemmän olla voltteja heti ajon jälkeen mitattuna?

Lieköhän siellä joku jatkuvasti virtaa syövä laite päällä? Enemmän pitäisi oman käsitykseni mukaan olla. Mulla näyttää Bosch AGM yön jälkeen jotain 12,6-12,7V, samaa mitä vanha perinteisen tekniikan akkukin näytti.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #56 : Marraskuu 11, 2013, 10:51:27 »
Tuossa noista jänniteistä vähän juttua tuolla muualla käsiteltii tätä jutskaa.
Nykyään kun jännite laskee liian alas niin se tietää autossa virheilmoituksia ja käyntihäiriöitä.
Kierroksia koneessa ja kaikki sähkökuluttavat laitteet pois päältä latausjännite alle 15v eli jokin 14,6-14,8 varmaakin näyttää mittari .
Täysi akku kun on ja vaikka seissyt yön yli niin 12,75-12.85v mittari pitäisi näyttää silloin 100% varaus akussa jos  11.8v mennään akun vaihto edessä eli noi lukemat 100-0%  varaustilaan.
Mutta nykyaikana taitaa olla erimeiningit

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #57 : Tammikuu 20, 2014, 16:14:33 »
Snazjder vaihdettu takuuseen Motonetissä. Tilalle tuli Boschin tavallinen akku, kun kolme ensimmäistä hyllystä mitattua Snazjderin AGM-akkua oli testerin mukaan melko huonossa hapessa. Ei tehnyt puolalainen akku vaikutusta. Eco-moodikin tais kadota sen siliän tien, ainakin jo ekalla startilla uudella akulla siitä ei ollut tietoakaan.

Renee

  • Vieras
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #58 : Tammikuu 20, 2014, 17:19:41 »
Ostakaa sitä Vartaa tai saman tehtaan Boshia niin yksi ongelma vähemmän.
Hyvä että auto kunnossa nyt

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 040
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #59 : Tammikuu 20, 2014, 18:18:02 »
Yks Snajzderin agm akku oli lopputalvesta alkutalveen ja ei vaan toiminu. Valitettiin Motonettiin mutta väittivät että ois kunnossa vaikka selvästikkään ei ollu. Nyt on ollu Vartan AGM niinkuin toisessakin autossa ja eipä oo sen suhteen ollu ongelmia. Hienoa että Xantippa oot saanu omasi takuuseen. Ja lisätäänpä tähän vielä että Kuopion Motonetti oli meillä kyseessä.
If in doubt, go flat out.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #60 : Tammikuu 21, 2014, 08:00:59 »
Kuopion Mätänet oli kyseessä. Yllättäen paikalla oli samaan aikaan toinenkin asiakas puolalaisen akun takuuasioissa. Hänelle oli ensin kerrottu että akku kunnossa, mutta tuomio kuitenkin muuttui hovissa...

Mikäs olisi edullisin ylläpitolaturi joka lähtee lataamaan heti kun saa virtaa? Benton on jo, mutta se lähtee lataamaan vasta kun valitsee moodin virran kytkemisen jälkeen joten ei toimi tässä tapauksessa. Ajattelin asentaa laturin matkustamoon ja syöttää virran takapenkin tupakansytytinliitännän kautta. Virran sille voi tietty ottaa sisätilalämppärin pistorasiasta.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 040
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #61 : Tammikuu 21, 2014, 08:40:24 »
Mikäs olisi edullisin ylläpitolaturi joka lähtee lataamaan heti kun saa virtaa? Benton on jo, mutta se lähtee lataamaan vasta kun valitsee moodin virran kytkemisen jälkeen joten ei toimi tässä tapauksessa. Ajattelin asentaa laturin matkustamoon ja syöttää virran takapenkin tupakansytytinliitännän kautta. Virran sille voi tietty ottaa sisätilalämppärin pistorasiasta.

Katoitko ku laitoin sulle nuita kuvia? Ja tuolla toisessa threadissa oon selittäny et säteilylämppärin kans on samassa akkulaturi.
If in doubt, go flat out.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #62 : Tammikuu 21, 2014, 08:47:53 »
Joo mikäs laturi toi taas oli? Calixin lohkolämmitin on ja sen oma laturi maksaa jotain 120€ joka on hieman rapea hinta. Toi matkustamoon asennus olisi se helppo vaihtoehto, ja laturin voisi ottaa pois penkin alta aina kesällä.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 040
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #63 : Tammikuu 21, 2014, 08:54:34 »
No mulla on Defan vastaava ja se on tuota Calixia kalliimpi mut tuskin sen kummoisempi. Älylaturi tuo kuitenkin on. Jonnekin tuonne samaan paikkaan kun survot sen laturin niin ei oo tiellä eikä tarvii irrotella kesäks ja lisäks sulla on se Bentoni irtolaturina jos semmosta satut tarviimaan.
If in doubt, go flat out.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #64 : Tammikuu 21, 2014, 08:57:49 »
Jos en hommaa plug-and-play Calixia, pitää kuitenkin ostaa Calixin haaroituskappale, panssarijohto ja pistorasia asennettavaksi konetilaan. Menee melko hankalaksi vs. toi sisäasennus joka hoituu normaalilla haaroittimella sisätilan lämppärin pistorasiasta.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 040
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #65 : Tammikuu 21, 2014, 09:01:58 »
Siis ehdottomasti Plug&Play malli.

Oon siirtäny Mitsussa akun konttiin joskus vuosia sitten ja yhen talven pidin tuota laturia sisätilanpistokkeessa mut huono veto se oli kun sit ei sisätilat lämmenny ja meni johdot auton poikki niin sai olla koko ajan varovainen. Sit ostin siihen tommosen lohkolämppärin sarjaan käyvän laturin ja oon ollu tyytyväinen.
If in doubt, go flat out.

Poissa West

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 67
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #66 : Tammikuu 25, 2014, 16:03:04 »
Miten tuo akku oikein on kiinni kolmoskoppaisessa? Akun etureunassa on 3/4" neliskanttinen pylpyrä joka kääntyy ja vapauttaa akun etureunan kiskon, mutta myös akun takaosa on jollain klipseillä kiinni. Manouveereihin ei kauheasti tuossa ole tilaa, eikä akkua pysty kallistamaan tai siirtämään eteen tai taaksepäin. Ainoa suunta on suoraan ylös, mutta takaosan kynnet pitävät akusta tiukasti kiinni. Vinkkejä? Pitääkö takareunan kiinnitys myös avata jostain?
C5 III HDI 136 Sedan ('09)
Xsara 2.0i Exclusive Break ('01) (myyty)

Poissa nallenc5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 59
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #67 : Tammikuu 25, 2014, 17:02:17 »
Miten tuo akku oikein on kiinni kolmoskoppaisessa? Akun etureunassa on 3/4" neliskanttinen pylpyrä joka kääntyy ja vapauttaa akun etureunan kiskon, mutta myös akun takaosa on jollain klipseillä kiinni. Manouveereihin ei kauheasti tuossa ole tilaa, eikä akkua pysty kallistamaan tai siirtämään eteen tai taaksepäin. Ainoa suunta on suoraan ylös, mutta takaosan kynnet pitävät akusta tiukasti kiinni. Vinkkejä? Pitääkö takareunan kiinnitys myös avata jostain?

Vapautitko etureunan tarpeeksi pitkälle kiertämällä? Muistaakseni akku kyllä nousee suoraan ylös kallistamatta

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #68 : Tammikuu 25, 2014, 21:58:45 »
Takaa on kiinni kiinnitysjalan alla eli vetäsemällä akkua hieman eteenpäin...Ja Bentonin älylaturista löytyy pro malli joka muistaa asetuksen,toisaalta ctekin mallit muistaa ainakin... sitten on vielä esmes prochargerin malli joka muistaa asetukset,riippuu ken näitä myypi...cteks 3.6 tais olla motonetissä kantistarjouksena 59,90

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #69 : Tammikuu 25, 2014, 22:36:20 »
Tuo Ctek oli just Terrassa 19,90€. Tavasin manuaalia ja sain sen käsityksen ettei se muista latausasetusta, eli lähtee lataamaan vasta kun nappia on painettu.

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 835
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #70 : Tammikuu 26, 2014, 07:11:19 »
Jos aidon Ctekin saat tuohon hintaan niin kipinkapin hakemaan....ja kyllä mulla ainakin nuo kolme kipaletta mitä on käytössä muistavat asetuksensa jos on akkuvirtaan kytkettynä.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 756
  • Peukkuja: 5
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #71 : Tammikuu 26, 2014, 08:24:45 »
Niissä tyyrimmissäkö? Yhden Snazdjerin olen myös vienyt takaisin. Toista yritin, mutta testasivat kunnossaolevaksi. Näissä on näköjään ongelmana mm. napajännitteen heilahtelut. Pari kertaa mitattu, kohta ajon jälkeen, 12,2V. Nyt tämä jälkimmäinen akku on omassa purkutestissä. 40Ah on jo löytynyt, 62Ah:n akusta. Kuormana käytän 20W:n halospottilamppua. Se pitää sopivasti virran 1,8A:ssa melko tasaisesti jännitteen laskiessakin. Kun Motonetin testissä ja muutenkin kapasiteetti mitataan 20h:n testillä= Ah-määrä jaetaan tuolla 20:llä, saadaan purkuvirta(po. vakiovirta!). Isompi virta lyhentää saatavaa Ah-määrää. Joten tässä tuo 1,8A on mitä sopivin, sillä pitäisi saada koko kapasitetti "puhtaana " ulos.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #72 : Tammikuu 26, 2014, 18:16:08 »
Jos aidon Ctekin saat tuohon hintaan niin kipinkapin hakemaan....ja kyllä mulla ainakin nuo kolme kipaletta mitä on käytössä muistavat asetuksensa jos on akkuvirtaan kytkettynä.

Mulla on jo vastaava Ctek jossa ei muistia, joten toista en tartte. Hullunhalpa hinta toi kyllä olis, liekö sitten ollu muualla kuin Kuopion Terrassa. Savon Sanomissa oli mainos torstaina, en muista kauanko oli voimassa...

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #73 : Helmikuu 05, 2014, 14:01:52 »
Jeps,
Motonetistä tuo Bosch-S5008 77Ah akku tuli laitettua tuon alkuperäisen tilalle, (siinä se "silmä" toimi, oli valkoinen)
Mitään autolle ei ole ilmoiteltu vaihdosta, mutta toimii ja kukkuu erinomaisesti.

Tuolla alkuperäisellä on menty vuodesta -08, eli 7 vuosi oli jo menossa ja nyt tsippi.
En oikein ymmärrä miksi pelleillä noiden "halpis akkujen" kanssa, hinnan ero muutama kymppi ja sen kun jyvittää reiluun 6 vuoteen... Kannataako?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 709
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III akun vaihto
« Vastaus #74 : Helmikuu 05, 2014, 15:11:44 »
Ei.