Autonpesu ja vahat

Aloittaja jsi, kesäkuu 29, 2006, 19:35:17

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

PicassoHDI

Nastapöly irtoaa kun pesee eka kunnolla liotin pesulla ja sitten puhdistavalla vahalla. Autoglymin punanen ei noihin oikein tehoa. Suosittelen jotain cleaner vahaa. Jos käyttää auton myllytyksessä, niin eiköhän noi lähde. Tuota nastapöly ruostetta löytyy myös muoviosista :-)

jtbo

Clay bar poistaa kyllä kaikenlaista auton pinnasta, kerran kun kokeilee, niin ilman ei osaa olla.

Pasi A S

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - maaliskuu 30, 2011, 19:43:25
Nastapöly irtoaa kun pesee eka kunnolla liotin pesulla ja sitten puhdistavalla vahalla. Autoglymin punanen ei noihin oikein tehoa. Suosittelen jotain cleaner vahaa. Jos käyttää auton myllytyksessä, niin eiköhän noi lähde. Tuota nastapöly ruostetta löytyy myös muoviosista :-)

%¤"#!  -kele! Korrek liuotin ei tehonnu ei tehonnu.Huomenna lähden liuotin ja vaha ostoksille.Mitä liuotin ja vahamerkkiä tarjoillaan pinttyneelle nastapöly ruosteelle?
edit:
meni clay bar tilaus persiilleen.Autonhoito.comin sivuilta ostoskorin tyhjennys nappula puuttuu.

Igor

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - huhtikuu 08, 2011, 20:03:29

%¤"#!  -kele! Korrek liuotin ei tehonnu ei tehonnu.Huomenna lähden liuotin ja vaha ostoksille.Mitä liuotin ja vahamerkkiä tarjoillaan pinttyneelle nastapöly ruosteelle?

Tuosta liuotin, löytyy mm. Motonetistä.
http://www.solmaster.fi/home/fi/tuotteet/kuljetuskaluston-pesuaineet/as-40-tehopesu-biohajoava-luonnonoljytiiviste/

Korrek Kliineriä olen käyttänyt vanteiden ehostamiseen, mutta toi jtbo:n mainitsema claybar on varmaan parempi tohon hommaan. Itse ostin tommosen Mequiarsin setin Käyttöautosta, mutta claybareja saa halvemmallakin, ja liukasteeksi sopii myös laimennettu autoshampoo.
http://shop.kayttoauto.fi/WebRoot/497154/shop_area.aspx?id=497333&case=Muut%20tuotteet&cat1=Meguiar%27s&ItemToView=4817&style=shop

- Xsara Break Exclusive 2001 (ja Corvette Z51 4+3 1985 & Cooper S JCW++ 2006)
- ex-patongit: Saxo SX, Xsara Exclusive, Xantia Break HDi ja pari V6 Activaa

Suutari

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - huhtikuu 08, 2011, 20:03:29

%¤"#!  -kele! Korrek liuotin ei tehonnu ei tehonnu.Huomenna lähden liuotin ja vaha ostoksille.Mitä liuotin ja vahamerkkiä tarjoillaan pinttyneelle nastapöly ruosteelle?
edit:
meni clay bar tilaus persiilleen.Autonhoito.comin sivuilta ostoskorin tyhjennys nappula puuttuu.

Menee vähän ohi aiheesta.. No, mä oon ollu aina tyytyväinen  Turtle Waxin tuotteisiin. Kliineri ko. merkiltä poistaa kaikki epäpuhtaudet maalipinnasta ja siihen päälle vaha ja johan kiiltää... Löytyy monista marketeistakin, eikä maksa omaisuuksia.... Niin ja saman merkin liuotinkin on tosi hyvää...

Kiitokset modelle.... Nyt osuu aiheeseen huomattavasti paremmin...

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: Suutari - huhtikuu 08, 2011, 21:14:48
Menee vähän ohi aiheesta.. No, mä oon ollu aina tyytyväinen  Turtle Waxin tuotteisiin. Kliineri ko. merkiltä poistaa kaikki epäpuhtaudet maalipinnasta ja siihen päälle vaha ja johan kiiltää... Löytyy monista marketeistakin, eikä maksa omaisuuksia....
näitä minäkin käytän  :)
liuotinpesua en ole vielä käyttänyt, mutta aion kokeilla sitäkin

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 08, 2011, 21:27:37
Siirrän kohta tänne kliinerijutut toisaalta.
Miksi  ???? Kyllä ne muutenkin löytyy!

KariM

Siksi kun ne oli ihan väärän otsikon alla.

Siirretty.

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 08, 2011, 21:31:10
Siksi kun ne oli ihan väärän otsikon alla.

Siirretty.
Opinkohan minä koskaan noudattamaan tätä systemaattista tiukkaa järjestystä... en ole koskaan ollut mikään nipottaja. Otsikko sinne tai tänne - mitä hittoa se lopulta merkitsee? Kyllähän varsinaiset face-to-face- keskustelutkin rönsyilee huolimatta siitä, mistä lähdettiin liikkeelle. Jos täällä olis otsikko Asiattomat, niin tämä kai siirtyisi silmänräpäyksessä sinne?

KariM

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - huhtikuu 08, 2011, 21:38:57
Otsikko sinne tai tänne - mitä hittoa se lopulta merkitsee? Kyllähän varsinaiset face-to-face- keskustelutkin rönsyilee huolimatta siitä, mistä lähdettiin liikkeelle.

Kyllä keskustelu saa rönsyillä, vaikkei tässä kasvotusten kahvipöydässä ollakaan. Ylläpitotoimilla voidaan sitten jälkikäteen siirrellä tapahtunut keskustelu oikeampaan paikkaan, jos joku vaikka haluaisi kyseisestä aiheesta (tai alkuperäisestä aiheesta) myöhemmin jatkaa. Ei aiheesta lipsumisesta matkan varrella tarvitse yksittäisen käyttäjän ressata.

Jos otsikolla ei ole merkitystä, niin miksi tämä otsikon vaihtuminen sinua edes vaivaa? ;)

KariM

Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 30, 2011, 22:03:53
Clay bar poistaa kyllä kaikenlaista auton pinnasta, kerran kun kokeilee, niin ilman ei osaa olla.

En minä tuosta claybarista kyllä mitään valaistumista kokenut, vaikka kertaalleen olen sillä auton läpi hinkuttanut. Jotain palan pintaan tarttui, mutta auton ulkonäköön homman vaikutus oli tasan nolla.

Sittemmin putsailin eräitä vanteita, mutta eipä claybarista siinäkään mitään iloa ollut, ei irronnut piki eikä junttaantunut jarrupöly. Korrekin kliinerillä em. liat lähtivätkin sitten leikiten, tosin ikävän liuottimenhajun säestyksellä.

Igor

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 08, 2011, 22:36:02
Lainaus käyttäjältä: jtbo - maaliskuu 30, 2011, 22:03:53

En minä tuosta claybarista kyllä mitään valaistumista kokenut, vaikka kertaalleen olen sillä auton läpi hinkuttanut. Jotain palan pintaan tarttui, mutta auton ulkonäköön homman vaikutus oli tasan nolla.

Sittemmin putsailin eräitä vanteita, mutta eipä claybarista siinäkään mitään iloa ollut, ei irronnut piki eikä junttaantunut jarrupöly. Korrekin kliinerillä em. liat lähtivätkin sitten leikiten, tosin ikävän liuottimenhajun säestyksellä.

Mistä sait liuottimen hajun Korrek Kliineriin? Samalta se minusta tuoksuu kuin Korrekin vahatkin. ???

Claybarin vaikutuksen maalipinnalla tunsi ihan kädellä kokeilemalla. Samaan tulokseen päästäkseen kliinerillä saa hinkata hiki hatussa. Kliinerillä tosin lähti maalipöly, joka ei claybarilla irronnut. Molemmille löytyy käyttökohteensa.

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 08, 2011, 22:28:01
Jos otsikolla ei ole merkitystä, niin miksi tämä otsikon vaihtuminen sinua edes vaivaa? ;)
Tällaisten kysymysten edessä tulee mieleen, että olenko sittenkin väärässä paikassa...
Otsikon vaihtuminen vaivaa siksi, että en ole koskaan sietänyt liiallista kontrollia ja määräilyjä! Olen "mää itte"-ihminen, jota ei ohjailla ja aseteta jonkun tietyn otsikon alle  >:D

Pasi A S

Mulla on citikan valkoiset kyljet täynnä pikipisteitä. Ilmeisesti se piki sitoo itseensä nastapölyä ja nyt sitikka kukkii.  Aamukahffeen kun olen saanut hörppästyä ja kun tuo paikallinen autovaraosaliike aukeaa,olen kliineri ostoksilla. Liuotin pesu ja tavallinen vaha ei paljoa auttanut, vaha irrotti osan pikipisteistsä, mutta pienille "ruostepisteille" se ei tehnyt mitään.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Igor - huhtikuu 08, 2011, 22:56:46
Mistä sait liuottimen hajun Korrek Kliineriin? Samalta se minusta tuoksuu kuin Korrekin vahatkin. ???

Claybarin vaikutuksen maalipinnalla tunsi ihan kädellä kokeilemalla. Samaan tulokseen päästäkseen kliinerillä saa hinkata hiki hatussa. Kliinerillä tosin lähti maalipöly, joka ei claybarilla irronnut. Molemmille löytyy käyttökohteensa.

Eli liuottimelta, pahimman hajuisia vahoja taitavat olla, päänsäryn takaajia.

Kyllä se claybar pesun jälkeen käytettynä on aika kivan vaikutuksen tehnyt ja mielestäni paljon vähemmän työtä kuin cleanerissä + ei kuluta maalipintaa kuten cleaneri.

KariM

Kyllä se Korrekin kliineri vaati pienessä tilassa käytettynä käyttäjälleen aktiivihiilinassen. Ulkona ei ongelmaa.

Nastapölykukkaset tuolla lähti hyvin auton kyljestä, mutta samalla se hieroi lakkapinnankin mataksi, joten päälle joutui vielä tekemään kiillotuksen Fareclalla. Siinä suhteessa claybar olisi saattanut olla hellävaraisempi.

Sen myönnän, että jotain näkymätöntä se claybar auton pinnalta poisti, koska pinta tuntui käsittelyn jälkeen kädellä kokeillen sileämmältä. Silmällä vaikutusta ei pystynyt havaitsemaan, kuten sanottua, ei näkyvien eikä näkymättömien epäpuhtauksien suhteen.

tjhk

Lainaus käyttäjältä: KariM - huhtikuu 09, 2011, 09:57:16
Kyllä se Korrekin kliineri vaati pienessä tilassa käytettynä käyttäjälleen aktiivihiilinassen. Ulkona ei ongelmaa.

Nastapölykukkaset tuolla lähti hyvin auton kyljestä, mutta samalla se hieroi lakkapinnankin mataksi, joten päälle joutui vielä tekemään kiillotuksen Fareclalla. Siinä suhteessa claybar olisi saattanut olla hellävaraisempi.

Sen myönnän, että jotain näkymätöntä se claybar auton pinnalta poisti, koska pinta tuntui käsittelyn jälkeen kädellä kokeillen sileämmältä. Silmällä vaikutusta ei pystynyt havaitsemaan, kuten sanottua, ei näkyvien eikä näkymättömien epäpuhtauksien suhteen.

Tästä meguiarsin videosta asia selvinnee kaikille: http://www.youtube.com/watch?v=yfEfLGL59GI

TeeKoo

Viime keväänä käytin liuotinpesun jälkeen Korrekin NanoCleaneria ja siihen päälle Korrekin jotain Nanovahaa.

Kliineri poisti jopa pienet naarmut ja yhden vähän isommankin, sellsisen, jossa oksantynkä oli lakkapinnan (metallihopea) hinkannut.

Teenpä saman kunhan hiukka lämpenee.
TeeKoo Turust autona C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011

Igor

Kyllä mulla ainakin tuli claybarilla selvästi enemmän kiiltoa tonne ovien alareunoihin, jotka aikasemmin näytti ja tuntui lähes mattapintaisilta. Kaippa sillä kliineri & farecla -yhdistelmällä olis päässy samaan noin kolminkertaisella työllä :D

Niin ja tommosta piki/nastapölyä ei pahemmin ehdi pesujen välillä kertymään ;)

c5tomaatti

Lainaus käyttäjältä: Igor - huhtikuu 09, 2011, 10:15:07
Kyllä mulla ainakin tuli claybarilla selvästi enemmän kiiltoa tonne ovien alareunoihin, jotka aikasemmin näytti ja tuntui lähes mattapintaisilta. Kaippa sillä kliineri & farecla -yhdistelmällä olis päässy samaan noin kolminkertaisella työllä :D

Niin ja tommosta piki/nastapölyä ei pahemmin ehdi pesujen välillä kertymään ;)

Ensin oli Korrek, sitten tuli Auto Glym ja ajattelin, että voiko enää parempaa vahaa ollakaan. sitten löysin Mequiarsin saven ja vahan ja olihan kova yhdistelmä, suorastaan häikäisevä. Minulla on musta C5 ja joku suositteli Zainon vahaa ja uskallan kyllä sanoa, että parempaa vahaa ei löydy mustalle autolle.

Jartsa

Bones

Itekkin tuli kokeiltua ekaa kertaa tota turtle wax:ia, eikä ollut kovin kummoista omasta mielestä.
Ilman konettamista tosin.

http://teemu.1g.fi/kuvat/Xsara/IMAG0155.jpg/_big.jpg

Kännykkäkamera kuva

vibes

Antakees vinkkiä miten mä puunaan nuo mun uudet teinituningvanteet. Tällä hetkellä niissä ei ole vielä kumeja ympärillä joten meinasin jotain niille tehdä, mutta mitä?
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Pasi A S

Otin Picassoon käsinpesufirmasta pesukäynnin yhteydessä 125 € kovavahauksen,maaliskuulle.Kuulemma sillä rahalla saa kiillotuksen.Tulikohan siis ostettua myllytys?Firma on luotettava,mutta muistan ajan kun auton myllytys maksoi 500 €.Tarvii varmaan soittaa mitä mä olen ostanut.Picasson konepellin ja etupuskurin kiveniskemät tekis mieli ruiskumaalauttaa ja myllyttää,vissiin tulisi siisti.Toisaalta tykkään kun keulassa ajetut kilsat näkyy :)

ealab