Kirjoittaja Aihe: C5 - Comfort pallojen vaihto  (Luettu 54774 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #300 : Marraskuu 23, 2018, 12:10:50 »
Suolassa muhiminen ja ruostuminenko tuon aiheuttaa? Entäs, jos niin kauan kuin pallot vielä saa irti, vetäisi sylinterien ja pallon sauman ympärille jotain sopivaa tiivistemassaa tai vulkanoituvaa teippiä? Jos ulkoa ei pääse kosteutta ja sisällä on öljyä, niin luulis kestävän kauemmin?
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Arikultsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 207
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #301 : Marraskuu 23, 2018, 16:32:39 »
Eli jousisylinterit pitäisi hommata jos haluaa vaihdattaa takapallot? Ilmeisesti jotain 200-300 €/pari (tai paljon enemmän Auto-Sunilla).
Jäi vähän arveluttamaan autokorjaamon ammattitaito, ainakin asiakaspalvelija mielestäni puhui vähän höpöjä, kun tivasin takapallojen vaihtoa: "Kyllähän kaikki saadaan vaihdettua mutta vaatii enemmän aikaa, pitää lämmittää ja varovasti etteivät pallot räjähdä  ??? "
Oma käsityksen on että jousisylinterin kuumentamista rajoittaa enemmän tiivistekumien pilaantuminen, enkä ehkä ole tällä palstalla nähnyt irroitusohjeissa tohon käyttöä?
Vanhat etupallot pyysin mukaan, ja aika kovaa vasaroimista on ollut, kierteen juuressa oli syvät kolot. Tuo kohtahan on kai hyvä meisselillä irroitukseen koska siinä on paksuin metalli. Toisaalta palloissa ei näkynyt mitään jälkiä pallon päällä eli tongeilla vääntämisestä. Ehkä korjaamolla on tongeissa niin pehmustetut leuat ettei jälkiä irroitusyrityksestä jäänyt?
110 € etupallojen vaihto + 4 litraa LDS (64 €) tuli lysti maksamaan (Haminan Autokorjaamo)
Kyllä kannatti! Nyt auto tuntuu jo vähän sitikalta :) etenkin pienien kuoppien nypytys häipyi ja muutenkin mukavan lullamainen kulku isoja teitä ajellessa.
Mitä noiden takapallojen kanssa sitten tekisi? Voisi myydä tällä palstalla (valmiiksi viistetyt :) tai pitää varastossa kunnes jousisylinteri alkaa vuotaa ja vaihtaa sitten ellei auto päädy paaliin ennen sitä jolloin palataan vaihtoehtoon yksi (wanhan kansan periaate: raha ei ole hukassa kun se on raudassa) tai hommata ne jousisylinterit ja vaihdattaa koko paketti tai...?

C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #302 : Marraskuu 23, 2018, 16:49:52 »
Mitä noiden takapallojen kanssa sitten tekisi? Voisi myydä tällä palstalla (valmiiksi viistetyt :) tai pitää varastossa kunnes jousisylinteri alkaa vuotaa ja vaihtaa sitten ellei auto päädy paaliin ennen sitä jolloin palataan vaihtoehtoon yksi (wanhan kansan periaate: raha ei ole hukassa kun se on raudassa) tai hommata ne jousisylinterit ja vaihdattaa koko paketti tai...?

Eiköhän noita kelvollisia takasylkkyjä löydy käytettynäkin? Kysele vaikka betaromeolta. Uusiakin saa Sitroselta marmorihintaa halvemmalla, noin parilla sadalla.

Hanki yksi sylkky varalle ja pelaa rulettia. Jos edes toisen pallon saa auki ilman sylinterin rikkoutumista, niin ei tarvita kahta uutta sylkkyä. Sylkyn voi vaihtaa puolelta toiselle pienillä modifikaatioilla.

Auto ylimpään asentoon, helvetin isoilla pihdeillä pallosta kiinni ja vääntöä, kunnes pallo nitkahtaa auki tai jousisylinterin reuna murtuu. Kyllä niitä pallojakin irtoaa, ei ne kaikki sylinterit järjestään rikki mene. Pikemminkin se sylinterin murtuminen on se pahin skenaario.

Pallon irroitus sinänsä kannattaa jättää sellaiselle Citroën-korjaamolle, joissa on riittävästi vanhoja partoja töissä. Marmorikorjaamollakaan ei välttämättä ole vastaavaa asiantuntemusta, kun ei sinne välttämättä vanhoja Sitikoita viedä ruostuneiden pallojen vaihtoon ja asentajilla ei välttämättä ole muutenkaan Citroën-lakkia päässä kuin työn puolesta ja aika menee enimmäkseen siihen, kun vaihtelevat takuunalaisiin X7:hin öljyjä ja suodattimia ja jarrupaloja...
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa tarhuri

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #303 : Marraskuu 23, 2018, 18:29:39 »
Ja varsinkin kun Vehon marmoritiskiltä ei enää apua löydä, nykyään Metro - Auto.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 242
  • Peukkuja: 24
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #304 : Marraskuu 23, 2018, 20:58:49 »
Oma käsityksen on että jousisylinterin kuumentamista rajoittaa enemmän tiivistekumien pilaantuminen, enkä ehkä ole tällä palstalla nähnyt irroitusohjeissa tohon käyttöä?

Itse kuumensin varovasti kuumailmapuhaltimella saumaa, ja se oli lopulta ratkaiseva apu korjaamon kiinnitämän pallon irrottamiseen. Tähän asti olen selvinnyt remmimallisella isolla öljynsuoratinavaimella, mutta tuon kanssa ei vain pitänyt eikä edes talttaaminen liikuttanut.

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #305 : Marraskuu 23, 2018, 22:19:30 »
Itse en raaskinut huulloksen hajottua hankkia uutta sylinteriä vaan korjasin vanhan, rahaa meni reilusti alle kymppi mukaanluettuna suunnittelu oluet.

Paljonko maksetaan että kerron?

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #306 : Marraskuu 23, 2018, 22:54:55 »
No paljastetaan black Fridayn kunniaksi.

Ensin hiotaan lahonnut huullos tiivistepinnan tasolle vapaavalintaisella menetelmällä. Itse käytin sitä kolmionmallista hiomapaperia heiluttavaa juttua.

Sitten hydrauliikka liikkeestä USIT mikä on lähimpänä pallon kierteen halkaisijaa.
Sopivaa usit.tia ei ole niin joutuu ottaa seuraavan isomman oisko ollu 40mm.
Ja vielä asennuksen helpottamiseksi ja varmuuden maksimoimiseksi usit.in ja pallon väliin sopiva o rengas.
Tarkkoja kokoja en muista ja kuvat tais jäädä vanhaan puhelimeen.

Ehkä 50tkm on menty tällä patentilla, harmi vaan ku mitat ja kuvat on hukkunu johonki.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 756
  • Peukkuja: 5
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #307 : Marraskuu 24, 2018, 08:13:05 »
Tulee siis irtohuullos? USIT matalampi, kuin huullos, kierteet riittävät?

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #308 : Marraskuu 24, 2018, 09:54:08 »
Usit korvaa huulloksen, muistaakseni korkeus oli aikalailla sopiva.

Poissa Arikultsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 207
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #309 : Marraskuu 24, 2018, 10:16:29 »
Mitä noiden takapallojen kanssa sitten tekisi? Voisi myydä tällä palstalla (valmiiksi viistetyt :) tai pitää varastossa kunnes jousisylinteri alkaa vuotaa ja vaihtaa sitten ellei auto päädy paaliin ennen sitä jolloin palataan vaihtoehtoon yksi (wanhan kansan periaate: raha ei ole hukassa kun se on raudassa) tai hommata ne jousisylinterit ja vaihdattaa koko paketti tai...?

Eiköhän noita kelvollisia takasylkkyjä löydy käytettynäkin? Kysele vaikka betaromeolta. Uusiakin saa Sitroselta marmorihintaa halvemmalla, noin parilla sadalla.

Hanki yksi sylkky varalle ja pelaa rulettia. Jos edes toisen pallon saa auki ilman sylinterin rikkoutumista, niin ei tarvita kahta uutta sylkkyä. Sylkyn voi vaihtaa puolelta toiselle pienillä modifikaatioilla.

Auto ylimpään asentoon, helvetin isoilla pihdeillä pallosta kiinni ja vääntöä, kunnes pallo nitkahtaa auki tai jousisylinterin reuna murtuu. Kyllä niitä pallojakin irtoaa, ei ne kaikki sylinterit järjestään rikki mene. Pikemminkin se sylinterin murtuminen on se pahin skenaario.

Kiitos ohjeista! Nyt on routa maassa ja ihmisillä hyvä tahto, joten toimintasuunnitelmavaihtoehtoja lisää: odottelen kevättä ja pihan kuivumista jolloin homman voisi tehdä kotona. Hiton isojen pihtien lisäksi tässä keskustelussa oli kerrottu pätevän tuntuinen tee-se-itse-ensin -työkalu, eli metrin profiiliputken päähän kierretangosta lenkki, P, joka kiristetään pallon päälle.

Ei tarvitse varmuuden vuoksi ostaa uusia sylintereitä, vaan hakea Volvo pois museosäilytyksestä mikäli varaosa tarvitaan ja sen saaminen kestää tai muuten remontin korjuu pitkittyy.  :laugh:
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 6
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #310 : Marraskuu 24, 2018, 14:12:51 »
Täältä voi löytyä pihtejä jos vaan myyvät Suomeen:
https://haus.preisroboter.de/werkzeuge-zangen-kettenrohrzangen/

Tai sitten tosiaan tekee yli 100mm putkesta pannan joka kiristetään ikäänkuin letkuklemmari ja siihen vääntökara. Karaan sitten metrin väännin niin luulisi jotain tapahtuvan :)

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #311 : Marraskuu 24, 2018, 18:02:30 »
Isoilla knipexeilläkin saa paljon pahaa aikaseks, eikä maksa paljon.
Esim https://m.motonet.fi/fi/tuote/763048/Knipex-87-01-560-Cobra-siirtoleukapihdit-120560-mm

Poissa Alfistipohjoosesta

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 89
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Citroen C5 II dsl, 2007
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #312 : Marraskuu 24, 2018, 22:53:50 »
Isän Xantiasta meni tuo huullos. Vedettiin kierteeseen tefloniteippi. Tarkoitus oli että pääsevät ajamaan mutta onpa jo pari vuotta päässeet.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 756
  • Peukkuja: 5
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #313 : Marraskuu 25, 2018, 07:35:46 »
Jo ennen irrotuksia ruiskuttelen saumaan jotain ao. dödöä. Ehkä on auttanut, kun on auki saatu. Myös, kun on tilaisuus, käytössä, ruiskuttelua. Eipä jämähtelisi enempiä. Yleensäkin alustan pultteihin, muttereihin. Avaimen tein sopivasta metallivarresta ja n. 40 x 1,5mm pakkausteräsnauhasta, toimii ja sain sopimaan molemmille pallotyypeille.

Poissa kokeva

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 106
  • Peukkuja: 0
  • C5 Hdi 2.0 Break Man. 2003
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #314 : Marraskuu 25, 2018, 18:10:15 »
Virittelin C-viitoseen sopivan jousipallotyökalun Sitrosen BX-avaimesta. Muutama sentti kiristyspantaan lisää pituutta. Pulteilla liittelin lisäpätkän.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #315 : Joulukuu 05, 2018, 19:21:35 »
Ja tämä viikko taas Sitikka alla. Nyt, kun viistin ne Xantian etupallot, niin auto muistuttaa vihdoin enemmän comfort-Xantiaa kuin C5:sta. Ei tuo täydellinen ole, mutta paras tähänastisista virityksistä. Korin mukava ylös-alas -liike kuitenkin keskimäärin ilman liikaa nyökkimistä tuo sitä taikamaton tunnelmaa. Suurimpaan osaan epätasaisuuksista voi ajaa aika huoletta, mutta niihin muutamaan ei kannata ajaa hidastamatta tai väistämättä. C'est la vie.

Noh, nyt on koko syksy ajeltu tällä ultrapehmokombolla. En löydä mitään, mistä jaksaisin alkaa valittaa.

Joo, on mahdollista löytää röykkyjä, jotka tuntuvat matkustamoon asti ja voi olla, että lullaa liikaa jonkun makuun, mutta mä tykkään. Parempi ja loogisemmin käyttäytyvä kuin confort-Xantiani, joka sekin oli hyvä. Lisäksi sport-nappi tuntuu nyt oikeasti jossain: sillä voi valita haluaako pehmeän vai lullan. Sellainen voisi jopa toimia, jos saisi viritettyä solenoidit kytkemään keskipallot pois hydraulipiiristä esim. 60km/h nopeudessa ja sitä ylempänä. Suuremmissa nopeuksissa ei tule katukiveyksien tapaisia äkkijysäyksiä, joten tuollainen jämäkämpi, mutta silti pehmeä voisi riittää.

Jousitusmuutoksissa on yleensä ollut kuherruskuukausiaika, jonka jälkeen alkaa vituttaa jokin muu jousitukseen liittyvä asia kuin se, mitä juuri viimeksi säädettiin. Mutta näiden pallojen kanssa kuherruskuukausi on jatkunut neutraalin tyytyväiseen avioliittoon. Joka kerta tuntuu hyvältä, kun C5:lla lähden ja ajaminen on nautintoa. Ihmettely on vähentynyt, ja perseen tienpinnasta eristävää jousitusta on alkanut pitää arkipäiväisenä asiana, johon ei kiinnitä huomiota ja jossa ei mikään ärsytä.

Jousitus toimii pääosin täysin moitteetta. Tämä on se hetki, kun ei kannata alkaa vertailla mihinkään, niin ei tule paha mieli.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 399
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #316 : Joulukuu 05, 2018, 19:38:48 »
Tässä kun näitä juttuja lukee niin miettii miksei IFHS tai joku ala tehdä 450/500cc palloja joissa on purettava vaimenninventtiili ja mahdollisesti vielä typen täyttöventtiili valmiina. Kyllä kelpaisi niillä jousitusta viritellä.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C5 1.8 -03, C6 3.0 -06

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 6
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #317 : Joulukuu 05, 2018, 20:45:55 »
Tässä kun näitä juttuja lukee niin miettii miksei IFHS tai joku ala tehdä 450/500cc palloja joissa on purettava vaimenninventtiili ja mahdollisesti vielä typen täyttöventtiili valmiina. Kyllä kelpaisi niillä jousitusta viritellä.

Ehkä johtuu valtavirran mausta, haluaa rata-autoja. Kyllä kaasujousitus on hyvä jos on varaa sellaiseen mutta joutuu silloin luopumaan kaarreominaisuuksista. Tosin uskon että ainakin 10% haluaa vain perinteisen ranskalaisen mukavuuden, eikä piittaa kaarreominaisuuksista. Itselle 95% on päästä perille ja 5% on geeteetä.

Poissa Matelija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 136
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #318 : Joulukuu 05, 2018, 22:02:36 »
Tässä kun näitä juttuja lukee niin miettii miksei IFHS tai joku ala tehdä 450/500cc palloja joissa on purettava vaimenninventtiili ja mahdollisesti vielä typen täyttöventtiili valmiina. Kyllä kelpaisi niillä jousitusta viritellä.

Ehkä johtuu valtavirran mausta, haluaa rata-autoja. Kyllä kaasujousitus on hyvä jos on varaa sellaiseen mutta joutuu silloin luopumaan kaarreominaisuuksista. Tosin uskon että ainakin 10% haluaa vain perinteisen ranskalaisen mukavuuden, eikä piittaa kaarreominaisuuksista. Itselle 95% on päästä perille ja 5% on geeteetä.

Karua todellisuutta. Ostajat haluaa sitä kuuluisaa saksalaista jämäkkyyttä ja perhevankkurinkin pitää olla alustaltaan jäykkä ja kireä ratarassi (vaikka konehuoneessa olisi joku 90 hp tehosekoitin). Eikä tilannetta helpota että kylkiäisinä tyrkytetään jotain 18 tuuman vanteita 35-profiilin renkailla perus-farkkuun. Eipä siinä, jotkut tykkää eikä se väärin ole. Sääli vain että perheautoluokassa tuntuu olevan vaihtoehdot vähissä mukavuudenhaluiselle uusissa autoissa kun kaasunestejousituskin on heitetty roskakoriin. Ei meinaa pehmeitä penkkejäkään nykyautoista oikein löytyä. Ajellaan sitten vanhalla jousipallo-tuunatulla femmalla ja korkeilla hiilipäästöillä maailmanloppuun asti. Kohta varmaan hydejousituskin kielletään hydraulivuotojen pelossa pohjavesien saastumisriskin verukkeella.
C5 II Exclusive Berline 3.0 V6 -07

Poissa Arikultsi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 207
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #319 : Joulukuu 06, 2018, 10:47:23 »
Edelliset kirjoittivat hyvin ja asiaa :)
Kova alusta, leveät matalat renkaat ja kuskinpenkki jossa takakenossa maataan persie lähes kiinni asfaltissa - ei minulle kiitos!
Tienpidon määrärahat kun ovat mitä ovat, niin penkin ja kuoppien väliin pitää saada jousitus!
Nyt lähestytään aikaa jolloin monesta autosta loppuvat kaarreominaisuudet ja niitä ulosmittaavia löytyy tienposkesta lumipenkasta.
Nyt alla eka C5 jossa ajonvakautus ja kitkarenkaat. Täällä oli lunta viikonloppuna, kävin yhdellä asfalttikentällä testailemassa ja hämmästyin. Voi olla että tuolla pärjää kitkarenkaillakin aika pitkälle, pois lukien tietysti se kun vettä sataa kaljulle jäälle.  ???
C5 1.6 HDi, man. Berline vm. 2007; Volvo 960 2.5-24, man., 4d, vm. 1996; Astra 1.6i, Ultimate Wagon vm 2010

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 225
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #320 : Joulukuu 06, 2018, 11:33:38 »
Mä voin lyödä lihapiirakan verran vetoa, että lukuunottamatta ehkä autointoilijoita tuo rata-ajo-ominaisuuksien, jämäkän alustan ja mikroautomaisen ohjauksen kaipuu on suurimmalti osaltaan maahantuojien ja autojournalistien synnyttämää.

Ihmiset luulevat haluavansa sitä, koska se on se, mistä aina kirjoitetaan. Tämä perustuu ihan siihen anekdoottiseen tietoon, että vaikka itse harrastan autoja, en tunne autofoorumien ulkopuolella reaalimaailmassa ketään, joka oikeasti puhuisi autonsa ajo-ominaisuuksista tai kertoilisi, miten on viikonloppuna heittänyt maaseutulenkin ja harrastanut autolehtien arvosteluissa kovasti mainittua mutkatieilottelua.

Saksassa voi olla jonkinlaista painetta markkinoida autoja, joilla voi ajaa ominaisuuksien puolesta 220km autobahnilla, mutta sielläkin normikuljettajat ajelevat käsittääkseni lähinnä 120-160km/h nopeuksia, siis silloin harvoin, kun baanalla on tyhjää eikä jurnuteta alle satasen jonossa.

Lisäksi vanhemmilla ihmisillä voi kummitella mielessä 80-luvun löysät (japanilaiset) alustat ihan onnettomilla ajo-ominaisuuksilla, joista ei oikeasti tiennyt, minne ne menevät ratin kääntelystä huolimatta. Ja vastaavasti pehmeästä autosta tulee mielleyhtymiä vanhaan 70-luvun ranskanpullaan, jonka penkkiin uppoaa metritolkulla. Tosin samat tyypit ovat sitten tyytyväisiä siihen, kun nykyisessä Corollassa on niin hyvä ajettavuus.

Pehmeä alustahan ei tarkoita, etteikö autoon voisi rakentaa riittäviä ajo-ominaisuuksia. Ei Citroënkaan mikään sportti ole, mutta tuollaiseksi lullaksi pysyy meikäläisen pehmopallotettu C5:kin hyvin hallussa, vaikka vetää motarin 120 asteen rampin vähän rajoituksia kovempaa nopeutta läpi. Eli ajo-ominaisuuksia on rakennettu riittävästi ja sitten tehty pehmeä jousitus siihen alustageometriaan eikä niin, että haetaan ajo-ominaisuuksia tekemällä alustasta kova ja matala.

Suurin osa autoilijoista ei käytä eikä tarvitse edes nykyisiäkään ajo-ominaisuuksia. Maaseudun mutkateillä suurin osa autoista ajelee niin hiljaa, että perässä pysyisi vaikka hevosvankkurien alustageometrialla. Lisäksi autoilu on suurimmaksi osaksi käytännöllistä tavaroiden ja ihmisten rahtaamista. Pieni osa harrastaa varsinaista ajamisen iloa lähtemällä esimerkiksi ihan perinteiselle autoajelulle. Ehkä silloin löytyy teiden varsilta mutkapätkiä, joissa noita ajo-ominaisuuksia voi ulosmitata.

Jos asiat kääntyisivät niin, että pehmeys olisi uusi ajettavuus, niin arvelen, että ne ajo-ominaisuuksia haikailevat ostajat haikailisivat seuraavaksi pehmeää kyytiä, kunhan ajo-ominaisuuksia on jossain määrin riittävästi.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa mustis

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 97
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #321 : Joulukuu 06, 2018, 12:26:19 »
Haluan ainakin itselleni uskotella että jos normaali kuntoisella tiellä ja varsinkin pienemmillä osuuksilla lähdetään oikeen ajamaan niin se on citikka kuski joka palaa takaisin katsomaan mistä kurvista se sport alustainen ökyvanne parkettilattialle suuniteltu kiituri pomppi tiealueen rajalle osuttuaan sumupaalun varjoon.

Rata olosuhteet sitten erikseen.

Poissa purflux

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 508
  • Peukkuja: 6
Vs: C5 - Comfort pallojen vaihto
« Vastaus #322 : Joulukuu 06, 2018, 16:50:22 »
Kyllähän c5 on käyttäytynyt ihan hyvin kaarteessakin kyllä sillä pärjää. Itse ohentaisin kallistuksenvakaajan edessä 23mm:stä 20mm, olisi vielä lullampi, samoin takavakaajaa.