Mitkä tuulilasinpyyhkijän sulat?

Aloittaja Suutari, tammikuu 12, 2009, 19:45:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Suutari

Elikkäs olis tarve vaihtaa uudet tuulilasinpyyhkijän sulat ja ajattelin ny täältä kysellä mielipiteitä, jotta minkälaiset sulat sitä ostais? Autona on Xsara, jos se nyt tähän liittyy....

Tällähetkellä autossa on Bosch-Aero sulat, joista en ole erityisemmin tykännyt! Huollossakin sanoivat vaihdon tarpeesta, vaikka sulat oli ollu ikkunalla vasta muutaman kuukauden! "Tekohengitystä" oon ny niille reilun puoli vuotta antanu, elikkä lasinpesunesteellä niitä hinkannu, mutta ny ne on ruvennu pomppimaan! Vaihdon aika siis....

Championin sulkia oon ajatellu koittaa, mutta niissäkin mietityttää, että ostaako ns. rungottomat vai ihan tavalliset rungolliset. Hintaero näyttää olevan n.10€/pari! Boschin sulkia en haluaisi ainakaan ostaa, jos niiden "laatu" on tota mitä ainakin noi edelliset sulat on... Valeon sulkia ei oo näkynyt myynnissäkään, eikä ainakaan ittellä oo ko. merkistä kokemusta.... Mikähän mahtaa olla Citroenin "alkuperäinen" sulkamerkki?

Siis tarkoitus olis ostaa HYVÄT sulat, joten mitään markettien 5€ sulkia tuskin kannattaa suositella, vai onko niissäkin jotain löytöjä?

Kaikilta olis kokemukset tervetulleita ja varmaan muutkin, kun minä noita sulkia joutuu ostamaan, niin sais täältä jotain vinkkiä!

Pate

Italia on ollut EU:ssa nettomaksaja 80-luvulta lähtien .

quai_de_javel

jtbo

Bosch oli joskus hyvä, mutta vuosia sitten ne muuttuivat kuraksi joilla ei tee mitään.

SWF ja Champion on itselläni ollut, ZX:ssä Champion ei ole vaan ollut mikään erikoinen, ei tunnu suolasta tykkäävän yhtään.

SWF oli Volvossa jotain 50tkm ilman ongelmia, pelasi kuin uutena ja varmaan yhäkin pelaa.

Pyyhkijän vartta voi kokeilla myös taivuttaa niin, että saa sulan painautumaan vahvemmin lasia vasten, ne jouset kai kuoleentuvat ja tuolla saa vähän otettua vahinkoa takaisin. Toki uuden jousen vaihtamalla voisi olla parempi vaikutus, jos sellaisia jostain saa.

Ne ns. turvaurat lasissa ovat oman kokemuksen mukaan loistavat ja halpisnesteitä kannattaisi välttää, pelkät sulat kun eivät aina riitä takaamaan parasta tulosta.

On kyllä nyt sellaiset kelit, että lasinpesulta kysytään paljon, suolakuravettä lentää lasille jokaisesta vastaantulevasta rekasta sellainen reipas annos.

meri

En ny pistä päätäni pantiks mutta mitenköhä muistelisin, että kesällä vaihdoin noi Valeon pyyhkijänsulat.. Pitääki kahtella mitä mulle myytiin, kunhan kotia pääsen.
Mutta kaikesta huolimatta hyvin pyyhkii :P

dieselflosse

Mie koitin Valeoita XM:ssä, enkä ollut tyytyväinen. Sitten hain biltemasta yhdet lituskarunkoiset kokeeksi, mutta ne sai siirtyä sivuun kuukauden jälkeen. Nyt on marraskuusta asti pyyhitty boschilaisilla ja olen vaihteeksi tyytyväinen. :)
Terveisin
Tëro

Vintage-autoilija

japa

Itse en kyllä enää Valeon sulkia Xsaraan osta. Ainakin tässä sulkamallissa (jota en nyt muista...silencio??) on jokin suunnitteluvirhe, jonka seurauksena pyyhitylle lasille lentää lopuksi vesipisaroita. Todella ärsyttävää pidemmän päälle. Championista taas hajosi runko jo pienellä pakkasella. Varmaan boschit ostan seuraavaksi, mutta en "lakuja", joiden hinta ja käyttöikä eivät mielestäni ole sopivassa suhteessa.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Jallu

Mitä enemmän lasi kuluu, ts. auto vanhenee, sitä huonommin sulat pyyhkii. Voi muistella, että ne oli niin hyvät ne alkuperäiset sulat.  ::)

Minäkin olen ihmetyllyt, kun vuosi vuodelta saa huonompia sulkia. Just
ostetut Boschit ne vasta p..kaa onkin.  ;D

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Jallu - tammikuu 13, 2009, 13:25:36
Mitä enemmän lasi kuluu, ts. auto vanhenee, sitä huonommin sulat pyyhkii. Voi muistella, että ne oli niin hyvät ne alkuperäiset sulat.  ::)

Minäkin olen ihmetyllyt, kun vuosi vuodelta saa huonompia sulkia. Just
ostetut Boschit ne vasta p..kaa onkin.  ;D

Heh, tuokin on muuten ihan totta  :)

marx

Citroen liikkeestä hain, myyjän mukaan Citroenin omat sulat, mutta tarkemmin katsoen Bosch noissa lukee. Huomasitko muuten, että ainakin tuossa minun farmarimallisessa, on eripituiset sulat. Toinen on 55 cm ja toinen 50 cm.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

Velmanteri

Bosch:it pyyhkii täälläkin eikä valittamista?!
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

Pasis

AC Delcon Flat Bladet ovat pyyhkineet hyvin jo vuoden verran ja olleet hiljaisetkin.

Mitro

Lainaus käyttäjältä: meri - tammikuu 13, 2009, 11:38:57
En ny pistä päätäni pantiks mutta mitenköhä muistelisin, että kesällä vaihdoin noi Valeon pyyhkijänsulat.. Pitääki kahtella mitä mulle myytiin, kunhan kotia pääsen.
Mutta kaikesta huolimatta hyvin pyyhkii :P
Työkaverilla on ollu Valeon rungottomat 306:ssa reilun pari vuotta ja hyvin pyyhkivät vieläkin. Eli oma puoltoääneni kans noille Valeoille. Itellä on nyt Xsarassa jotku omituisen merkkiset rungottomat, jotka löytyivät Tokmannin alennuksesta, ja näin puolen vuoden kokemuksella hyvät on nekin. Noista Boschin sulista on jääny itellekin tosi paska maku suuhun. Xsarassa kestivät hyvänä viimeksi sen pari kuukautta. Laatumerkki muka.  ???

Joerkka

Ostinpa eilen DENSO DM-565-merkkiset sulat Picassoon ( Tammisaaren A-tarvike, toimittavat Citroen-osia, antoivat nämä rahaa vastaan ??? ). Eivät olleet ihan halvat, ei. No, onpahan aika jykeväntuntuiset, ja koekäyttö eilen onnistui ihan hyvin. Olipahan taas uusi sulkien kiinnityssysteemi minulle, siinähän meni taas pari minuuttia pähkäilessäni, vaikka laatikossa luki "Easy to install".
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

jd69dj

Bilteman 9 euron läpysköihin olen ollut täysin tyytyväinen, pakussa kestää vuoden helposti ja pyyhkii hyvin. siviili autoon ei niitä voi laittaa kun suuttimet on sulassa, mutta edullisin ratkaisu siihenkin on auto-artikkeli ja taitaa valeot olla:)

Xari

Valeosta ei oo valittamista,toisesta tosin hajos kiinike pakkasilla mut vika ei tainnut olla sulassa vaan raappaajassa.

Bosch oli laatumerkki joskus kauan sitten, noissa Bilteman sulissa on tosiaan hinta/laatusuhde aika kohdallaan.

12Soupapes

Itse käytän Bilteman sulkia, hinta-laatu kohdallaan, aina uutta peliin kun siltä tuntuu.
BX 16V -88
XM TurboD12 -90
XM TurboD12 A Pallas -94
XM 3.0 A Pallas -91
XM TurboD12 A Break -98
.... ja pari varaosaa

tuppe

Lainaus käyttäjältä: Joerkka - tammikuu 14, 2009, 08:16:24
Ostinpa eilen DENSO DM-565-merkkiset sulat Picassoon ( Tammisaaren A-tarvike, toimittavat Citroen-osia, antoivat nämä rahaa vastaan ??? ). Eivät olleet ihan halvat, ei. No, onpahan aika jykeväntuntuiset, ja koekäyttö eilen onnistui ihan hyvin. Olipahan taas uusi sulkien kiinnityssysteemi minulle, siinähän meni taas pari minuuttia pähkäilessäni, vaikka laatikossa luki "Easy to install".

itse hain sieltä horsbäckista, market mikälie? jenkkien delcot?
joissa ei ole runkoa vaan löysähkö, ei pitäisi jäätyä jne n. vuosi sitten.
syksyllä irtosi yhdestä päätytulppa jolloin pyyhinosa rupesi pikkuhiljaa valumaan pois.
mustalla teipillä korjasi ja ei satu silmään.

jäätyyhän nuokin eli ei taivu pakkasessa kovinkaan paljoa.
pitkinä, 65? huomaa että keskiosaan painaa enemmän ja reunat hiukan vähemmällä, mutta ihan ok toimineet muuten.
uusia pitäisi pikkuhiljaa katsella mutta saa mennä kevääseen kun nämä loskakelit on ohi.

Renee

Kyllä ne Valeot on hyvät äännettömät ja se lukitus ainakin C3 toimiin ei ole mitään muovikiinikkeitä  siinä varren ja sulan rungon välissä.Sulassa oleva lukitus on ihan jees.

Basbarduu

Meillä käytetään pääasiassa Valeon ja BOSCHin sulkia. Ehkä hieman useammin on Valeot löytäny tiensä lasille. Mun vm -98 auton tuulilasi myllytettiin Sonaxin lasinhionta-aineella ja sen jälkeen on toiminu sulat huomattavasti paremmin. Ei oo pahaa sanottavaa kummastakaan Valeosta tai Boschista toisin kuin joistain halpis sulista. Mikäs siinä jos tykkää vaihtaa jatkuvasti sulkia kyllä ne halvimmat rimpulat aina uutena hyvin pyyhkii mut kun ostaa kunnolliset niin pärjää pidempään.

OT: Renkaiden kanssa on vähän sama homma. Mistä tulikin mieleen että nykyiset Goodyear UltraGrip Extremet alkais olla vaihto kunnossa, mistä sais edullisesti vastaavan tasoiset uudet?
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Sitikkapuoskari

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Pasis

Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - elokuu 10, 2012, 16:16:18
Meiltä saat hyvät sulat :)

Otsikko oli mitkä eikä mistä. Eli mitä merkkihuolto myy hyvinä sulkina ?

Pasi A S

Merkkihuollon sulat oli viimeksi pettymys.Xsara Picassooni tuli Championin surkeat  täyskumisulat. Vaihdoin Valeoon, nämä on sellaset kun on aikaisemmissa määräaikaishuolloissa Picassoon iVeholla laitettu.

Topelius

ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Sitikkapuoskari

Lainaus käyttäjältä: Pasis - elokuu 10, 2012, 20:46:46
Lainaus käyttäjältä: Sitikkapuoskari - elokuu 10, 2012, 16:16:18
Meiltä saat hyvät sulat :)

Otsikko oli mitkä eikä mistä. Eli mitä merkkihuolto myy hyvinä sulkina ?
En muista Suutarin auton rekkaria niin en pääse katsomaan mitä siihen möisin. Hyvät jokatapauksessa :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.