Tarvikeosien laatu

Aloittaja Xari, heinäkuu 09, 2008, 18:24:46

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: Timpe - heinäkuu 11, 2008, 15:10:23

Minulla myös kokemusta italialaisten varaosien, eritoten kumiosien huonosta kestävyydestä. Ei taida italianpojat näköjään vieläkään osata tehdä tänne pohjolaan sopivia kumilaatuja... Ja onhan se selvä että jos nivelestä suojakumi rikkoutuu niin eipä se itse nivelkään enää kauan sen jälkeen kestä näitä pohjoisia suola- ja kurakylpyjä  >:(

Niinpä. Kävin tilaamassa Sevel pakuuni uutta raidetangonpäätä oikein merkkiliikkeestä. Sanoin, että halusin alkuperäisen, enkä mitään italialaista epäkuranttia tuotetta. Kolmen päivän päästä tuli. Peugeot logo kyljessä ja hintaa 79 € alennuksineen. Paketin kyljessä luki, jotta valmistettu Italiassa.

Jätin siihen ja suuntasin Motonettiin. Ostin raidetangon pään, joka oli valmistettu ties missä. Hintaa oli 9,5€. En tiedä kestääkö, mutta kelpasi ainakin katsastuksessa.
Citroën 2CV AZ Berline -56

C5BA

Made in Italy on myös se Sevel-paku. Joten varmaan alkuperäisosat ovat myös.

Aakku

Lainaus käyttäjältä: C5BA - tammikuu 19, 2009, 11:49:49
Made in Italy on myös se Sevel-paku. Joten varmaan alkuperäisosat ovat myös.
Tämä on pikku Sevel. Made in France :)
Citroën 2CV AZ Berline -56

Karvalakki

Lainaus käyttäjältä: Megaman - heinäkuu 10, 2008, 13:06:27
Yleensä puolet kallimpi saksalainen alustanosa on moninverroin kestävämpi,kuin vastaava italialainen.

Eiköst Mapcon osat ole saksalaisia? Omaan diesel berlingoon vaihdoin syyskuussa 08 koiranluut, olivat Mapco-merkkiset. Huhtikuussa 08 n.20tkm ajon jälkeen kolisivat. Kahden luun neljästä nivelestä kolme todella väljät ja yksi vielä kelvollinen. Kumit ehjät paitsi yhdessä oli pieni reikä. Vaihtuivat Delphi-merkkisiin. Katsotaan nyt miten ne kestää.

Lokakuussa 08 katsastin auton ja hylky toisesta alapallosta. Vaihdettiin Mapco-merkkiset pallurat. Nyt tänään päätin katsoa missä väljää kun tuntuu olevan levoton maantiellä. Mitä v....., molemmista alapalloista kumit ympäriasti rikki ja kuraa,paskaa, sontaa sekä ruostetta nivelet täynnä. Ovat siis kestäneet alle 20tkm. Raivosin varaosaliikkeelle surkeista osista ja lupasivat takuuseen jotkin toisen merkkiset.

Renee

Kallistuksenvaimentimen yhdystanko eli koiranluut olen suosinut KOY merkkisiä tarvkeosia.Ainakin mitä tutkinut niin samallainen kuin alkuperäinen osa.
Ruville made in Cermany mm.laakereita Citikkaa ja muihin Ranskalaisiin autoihin.

jarzi

Lainaus käyttäjältä: Renee - kesäkuu 05, 2009, 18:11:09
Kallistuksenvaimentimen yhdystanko eli koiranluut olen suosinut KOY merkkisiä tarvkeosia.Ainakin mitä tutkinut niin samaliset kuin alkuperäinen osa.
Ruville made in Cermany mm.laakereita Citikkaa ja muihin Ranskalaisiin autoihin.

mulla on tähän asti ollut ruvillen laatikossa ranskassa tehtyä laatutavaraa 8). Kannattaa muuten aina laittaa ite lisää vaseliinia pallonivelien sisään ennen paikoilleen laittoa, ovat välillä aika kuivia rasvauksen puolesta.
Vituttaa, olen siis olemassa.

Renee

Itse olen kanssa laittanut sitä hyvää laakerirasvaa jota laitetaan noihin vetoakselin niveliin.Kestää -30+130 välisiä lämpöarvoja.Muuten näistä laakereista miksi ei laiteta kunnolla sitä rasvaa kokoamisvaiheessa niihin pintoihin(kustannus kysymys).Kaikki ei ole tälläisiä tee-se-itse miehiä ja asentaja ei rupea rasvailemaan urakka muuten menee ketuille.Kikka 2 laakerirasvan levitykseen.http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,8091.0.html

powerage

Tulipahan keväällä asennettua paskimmasta paskimmat koiranluut mallia Motonet (HD vahvistetut)  Mapco made in Germany. kestivät peräti 5tkm./3kk.
C5 II 2.0 HDI Berline AM6
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C5 II 2.0 16V Berline man.
C4 1.6 16v Berline man.
ex C5  I 2.0 16V SX Berline, C5 I 2.0 16V Break,  Xantia 1.8 16V

Megaman

Lainaus käyttäjältä: powerage - elokuu 26, 2009, 21:47:47
Tulipahan keväällä asennettua paskimmasta paskimmat koiranluut mallia Motonet (HD vahvistetut)  Mapco made in Germany. kestivät peräti 5tkm./3kk.

:o Joskus laitoin A-Omegaan italialaiset koiranluut ja ne kesti sentään 20 tkm. Keltapassivointi oli vielä pyyhkimisen jälkeen virheetön ja kiiltävä... usein kun niitä vaihtelee, niin eivät jumita kiinni  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

PicassoHDI

Tulipahan keväällä asennettua paskimmasta paskimmat koiranluut mallia Motonet (HD vahvistetut)  Mapco made in Germany. kestivät peräti 5tkm./3kk.

http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5359.msg36197.html#msg36197
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5359.msg36218.html#msg36218
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,5359.msg45654.html#msg45654

Picassossa vielä orkkis koiranluut eikä kolise. Auto vm.2000.

powerage

Voin sanoa että orggis koiranluutkaan eivät kestä kuin maks. 20tkm. näillä teillä joilla minä joudun ajamaan :-\ kokemusta on...

Patongin puolella oli juttua että alkuperäiset koiranluut soossina 3tkm. jälkeen.

http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=12&t=2231&p=20156#p20156
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

ealab

Saattaa lisärasvaus olla helpompaa, kuin uudet nivelet varsin tiuhaan vaihdettuna. Kun nyt jo 3v. alkuunsa lisärasvattuina, kummit jo 2v. riekaleina, eikä vielä kolise!

Renee

Edessä vaihdon koiraluut siinä 252tkm kohdallaa autolla nyt ajettu jotain 273tkm ja ei tarvetta takapäähän vaihtaa viellä.Kyllä ne osat kestää kun niiden laatuvaatimukset on vain kunnossa.Joten kovin hämmästynyt näistä 20tkm kestotesteistä olen.

powerage

Lainaus käyttäjältä: Renee - syyskuu 14, 2009, 09:14:33
Edessä vaihdon koiraluut siinä 252tkm kohdallaa autolla nyt ajettu jotain 273tkm ja ei tarvetta takapäähän vaihtaa viellä.Kyllä ne osat kestää kun niiden laatuvaatimukset on vain kunnossa.Joten kovin hämmästynyt näistä 20tkm kestotesteistä olen.

Kyllähän se osien (esim. koiranluu) kestävyyteen vaikuttaa paljon minkälaisia teitä joutuu ajamaan...
En ole vielä löytänyt semmoista koiranluuta mikä vitosessa kestää yli 20tkm. Olen kokeillut alkuperäistä, Saksalaista jne. 50% meikäisen ajosta huonokuntoisilla sorateillä.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

Renee

Ihan mielenkiinnosta mikä rengas alla pyörii.Matala profiili kun sattuu huonosti näille sorateille.Jos huoltokaaviossa lukisi öljy +suodatin 20tkm kallistuksenvaimentimen yhdystanko 20tkm ostaisitko ko.auton?

rth

Lainaus käyttäjältä: Renee - syyskuu 14, 2009, 10:22:54
Ihan mielenkiinnosta mikä rengas alla pyörii.Matala profiili kun sattuu huonosti näille sorateille.Jos huoltokaaviossa lukisi öljy +suodatin 20tkm kallistuksenvaimentimen yhdystanko 20tkm ostaisitko ko.auton?

Voipa nuo kallistuksenvaimentimen yhdystangot paukkua nopeamminkin. Auton ylläpito nyt vaan vaatii vähän aikaa ja paljon rahaa. :P
Tosin itsellä tuo 20tkm on siinä 6-8kk ajot suurinpiirtein, joten kerran pari vuoteen jos vaihtaa, niin ei oma kukkaro kärsi. Enempi tuntuu tuo jatkuva öljyjen vaihto 10tkm välein ;)

powerage

Vakio rengas 195/65/15. Sama koiranluu on muuten Xantiassa ja siinä se "luu" kestää pitempään. Tekeekö se vitosen isompi paino tämän ongelman? vai jousitusgeometria? En enää muuten koe kovinkaan isoksi ongelmaksi vaihtaa luuta samalla kun vaihdan keväällä kesärenkaat,  vaihdan myös luun 10-15min. per puoli.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

rth

Lainaus käyttäjältä: powerage - syyskuu 14, 2009, 10:42:30
Vakio rengas 195/65/15. Sama koiranluu on muuten Xantiassa ja siinä se "luu" kestää pitempään. Tekeekö se vitosen isompi paino tämän ongelman? vai jousitusgeometria? En enää muuten koe kovinkaan isoksi ongelmaksi vaihtaa luuta samalla kun vaihdan keväällä kesärenkaat,  vaihdan myös luun 10-15min. per puoli.

Jostain syystä ainakin C5 tykkää syödä laakereita, niitä on nyt tässä lähipiirissä vaihdatettu, ja taas olis pikkuhiljaa yks menossa. Toisaalta siihenkin on selitys tässä suolauskäytänössä, ja että sitä paskaa yms. pääsee ylipäätänsä sinne. Tämä ihan kuultuna jopa asentajalta itseltään, joten tuskin hirveästi värittää.

Renee

Viellä tarkentava kysymys eikös siellä nivelessä ole rasvaa joka estää sen suolaveden pääsyn sinne nivelen sisään.Jos kokoonpano vaiheessa ei rasvaa nivelessä se on huonompi asia ainakin täällä pohjolan karuilla teillä.

powerage

Olen laittanut lisärasvan koiranluihin, ei kestä yhtään sen pitempään. Etupyörän laakeri on toinen heikko kohta C5:tosessa :-\
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

vaviah

Luulin MAPCOn olevan laadukas merkki. Toisin taitaa kuitenkin olla nopean googletuksen perusteella. Tuloksena löytyy lähinnä osien kestävyyden haukkumista (nivelet, koiranluut, jarruosat). Toivottavasti en itse säästänyt väärässä paikassa kun ostin C5 V6:n jakopään osat Motonetista. Kaksi rullaa kolmesta oli MAPCOn, yksi minulle tuntematon ranskalaismerkki. Kiristin oli SKF:n. Hihna sentään Continentalin. Vesipumppu oli joku italialainen. Osat maksoivat 320 euroa 10% alennuksella kun merkkiliikkeessä ne olisivat kustantaneet 580 euroa eli melkein tuplat.

powerage

Tossa "HeavyDuty" Mapcossa on se vika että kuppi on rautaa, on näköjään niin että kumma kyllä "muovinen" kuppi kestää paremmin. Tämän asian on moni muukin huomannut. tod.näk. Mapcon halvempi muovi versio kestää paaaaljon paremmin.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

PicassoHDI

Tuolta laatu tavaraa edullisesti. Löytyy saxoon, bx, xantia, xsara ym.: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=36056.msg162189#msg162189

powerage

Lainaus käyttäjältä: PicassoHDI - syyskuu 14, 2009, 16:33:12
Tuolta laatu tavaraa edullisesti. Löytyy saxoon, bx, xantia, xsara ym.: http://peugeot-foorumi.com/index.php?topic=36056.msg162189#msg162189

THANKS! noi on todellakin laadukkaita osia ja edullisia. C5:teen käy muuten samat koiranluut, alapallot jne. kuin Facelift Xantiaan.
C5 II 2.0 HDI Break AM6
C4 1.6 16v Berline man.

Xari

Kuuluu kait parhaiten sarjaan kun ei mistään mitään opi eikä ikinä viisastu, menin sit ostamaan moponetistä takapöntön liittimen enkä kiristänyt edes tiukkaan (en kerinnyt)  >:(