Talvirengas keskustelua

Aloittaja citysitikka, tammikuu 19, 2006, 13:58:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

kurtsi

Kai noi kitkat siinä vaiheessa on jokaisen autossa talvirenkaana , jahka nämä ralliautot sellaisilla varustetaan ja nimenomaan pidon vuoksi.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Zego

Mahdollisimman levet renkaat toimivat kitkoilla parhaiten joten ei ralliautoihin! ;)

Xari

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 28, 2013, 18:58:15
C4VTS ja Xari tuo teidän provo on huvittaa aina kun sen näkee. Tulee mieleen etanat kilpasilla. Vajaavetoisella en kyllä kauheesti elvistelis valoista lähtemisellä talviaikaan. Tervetuloa viivoille jos tuntuu että se kitka + esp on niin voittamaton yhdistelmä. Tai vaikka ilman esp:tä.

Aakkulle +1

Joo, otetaan vitosesta se ESP pois ja kokeillaan miten hyvin se pysyy käsissä ;D

VTSBOY

C4VTS ja Xari tuo teidän provo on huvittaa aina kun sen näkee. Tulee mieleen etanat kilpasilla. Vajaavetoisella en kyllä kauheesti elvistelis valoista lähtemisellä talviaikaan. Tervetuloa viivoille jos tuntuu että se kitka + esp on niin voittamaton yhdistelmä. Tai vaikka ilman esp:tä.

Aakkulle +1

provo? ilmeisesti on kolmoskoppanen vitsku lähtee kuin hauki rannasta talvella nastojen kanssa, kun ollaan jo pyytämässä viivoille ;D ;D

itse olen huomannut valoista kun lähdetään ilman "viivoja" niin aika usein se nastallinen sutii.

huvittavaa kun otit sen provona..huoh :-\

Jasu

^Tuolla kaupungissa kun kävelehtien liikkeellä on, niin näkee/kuulee vähän paremmin liikkeellelähtevien renkaanpyörittelyt. Vähintään saman verran ellei runsaasti enemmänkin ne nastattomat näkyy suttaavan, niistä vaan kun ei sitä "nastanrapinaa" kuulu niin helposti voi tulla se mielikuva ettei ne tyhjää löisikään...

Vähän jo sellasta "meidän isi osaa paremmin ku teidän isi" -tyyliin alkaa mennä, johon näemmä itsekin lisään vettä myllyyn...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Jasu - marraskuu 28, 2013, 23:58:35
^Tuolla kaupungissa kun kävelehtien liikkeellä on, niin näkee/kuulee vähän paremmin liikkeellelähtevien renkaanpyörittelyt. Vähintään saman verran ellei runsaasti enemmänkin ne nastattomat näkyy suttaavan, niistä vaan kun ei sitä "nastanrapinaa" kuulu niin helposti voi tulla se mielikuva ettei ne tyhjää löisikään...

Vähän jo sellasta "meidän isi osaa paremmin ku teidän isi" -tyyliin alkaa mennä, johon näemmä itsekin lisään vettä myllyyn...

vielä on vaikeaa sanoa kumpi sutii enemmän kun sinne mahtuu myös näitä kesärenkailla ajelijoita.
tottakai suurin syy on siihen miten kuinka nopeasti ihmiset tottuvat ajelemaan talvella. usein kestää jonkun aikaa ennen kuin ymmärretään et talvella ei voi ajaa kesä tyylisesti.
tänään ajelin vanhempien c5 III ja siinä esp puuttuu heti peliin, sitten taas tässä c4 eps antaa mennä tai kuskin yrittää itse ensin korjausta ennen kuin ottaa homman haltuun.

eli onkohan noissa c4 ja c5 esp:t erinlaiset käytökseltään?

jtbo

Mutta missä teillä aina palaa, kun pitää niin äkkiä päästä liikkeelle? :D

Ihan nätisti minä olen päässyt liikkeelle kaikenlaisilla renkailla jopa nopeammin kuin nuo tulipalolle kiirehtijät jotka kovasti sudittelevat valoissa, ihan sillai verkkaisesti ja rauhallisesti lähtemällä liikkeelle kiillottamatta turhaan sitä risteystä.

Voisi tulla uusi muoti, kuka kerkeää hitaammin perille, älytöntä tämä nykyinen kiirehtiminen.

Matkustajatkin tykkää, kun lähtee liikkeelle pehmeästi ja vaihtaa vaihteita nykimättä, moottorikaan kun ei huuda, niin mikäs miellyttävämpää kyytiä, vaan se on tainnut unohtua tuo arvo.

Jos auto ei nykyaikaisilla kumeilla kestä käsissä ilman apuvälineitä, niin ehkä siinä ratin takana tehdään jotain väärin? Äkkisestään voisi kuvitella, että vähän enemmän malttia ja rauhallisuutta, niin johan pysyy lapasessa, vaikka sitten se vanha Taunus.

vibes

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - marraskuu 29, 2013, 00:08:29
Lainaus käyttäjältä: Jasu - marraskuu 28, 2013, 23:58:35

vielä on vaikeaa sanoa kumpi sutii enemmän kun sinne mahtuu myös näitä kesärenkailla ajelijoita.
tottakai suurin syy on siihen miten kuinka nopeasti ihmiset tottuvat ajelemaan talvella. usein kestää jonkun aikaa ennen kuin ymmärretään et talvella ei voi ajaa kesä tyylisesti.
tänään ajelin vanhempien c5 III ja siinä esp puuttuu heti peliin, sitten taas tässä c4 eps antaa mennä tai kuskin yrittää itse ensin korjausta ennen kuin ottaa homman haltuun.

eli onkohan noissa c4 ja c5 esp:t erinlaiset käytökseltään?

Veikkaisin että siinä sun VTS:ssä on vähän sallivampi Espi kun se on tollanen tehomalli :) . Mun mielestä tossa mun C5:ssä on epäherkempi ESP ku edellisessä C4 VTR:ssä.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Seevitska

Alkaa mennä jo vähän lapselliseksi tämä keskustelu. ;D Jokainen ajakoon juuri niillä renkailla jotka on itse parhaimmiksi todennut, that's it.
Lainaus käyttäjältä: jtbo - marraskuu 29, 2013, 00:14:24
Mutta missä teillä aina palaa, kun pitää niin äkkiä päästä liikkeelle? :D

Ihan nätisti minä olen päässyt liikkeelle kaikenlaisilla renkailla jopa nopeammin kuin nuo tulipalolle kiirehtijät jotka kovasti sudittelevat valoissa, ihan sillai verkkaisesti ja rauhallisesti lähtemällä liikkeelle kiillottamatta turhaan sitä risteystä.

Voisi tulla uusi muoti, kuka kerkeää hitaammin perille, älytöntä tämä nykyinen kiirehtiminen.

Matkustajatkin tykkää, kun lähtee liikkeelle pehmeästi ja vaihtaa vaihteita nykimättä, moottorikaan kun ei huuda, niin mikäs miellyttävämpää kyytiä, vaan se on tainnut unohtua tuo arvo.
Olen samaa mieltä. Kun lähden valoista liikkeelle ykkösvaihteella, lähden melko verkkaisesti, koska en tykkää sitten yhtään siitä älyttömästä nastojen rouhimisesta. Sitten kakkosvaihteella ja siitä ylöspäin voi painaakin kaasua vähän reippaammin.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Basbarduu

Niin alkaa. Mut ei kaiken tarvii olla aina niin vakavaa.

Tietääkö kukaan mistä sais Saksasta ostettua Saksaan Nordic pinnalla olevia kitkoja? Sisko ajelee siellä kesärenkailla ja ne niitten kitkat on ihan onnettomia siellä. Vaikka niilla saakin ajaa tuhatta ja sataa.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 09:49:28
Lainaus käyttäjältä: Xari - marraskuu 28, 2013, 23:53:28
Joo, otetaan vitosesta se ESP pois ja kokeillaan miten hyvin se pysyy käsissä ;D

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - marraskuu 28, 2013, 23:55:30
provo? ilmeisesti on kolmoskoppanen vitsku lähtee kuin hauki rannasta talvella nastojen kanssa, kun ollaan jo pyytämässä viivoille ;D ;D

itse olen huomannut valoista kun lähdetään ilman "viivoja" niin aika usein se nastallinen sutii.

huvittavaa kun otit sen provona..huoh :-\

Ei tuo meidän vajaavetoinen C5 mikään raketti ole ja menee vaaralliseks jos siitä ottaa ESP:n pois kun mehujouset ja mukavuuspainotteisesti tehostettu ohjaus ei kerro ollenkaan pidon määrästä. Tarkoitin että tervetuloa viivoille mun E5:n kans siinä ei oo ESP:tä mut AYC ja ABS sentään löytyy.

tuo e5 ei kerro mulle mitään..tai sitten tarkoitat että sulla on Chery E5 kiinainen auto  :laugh:

mikäli harrastat viivojen vetämistä, niin unohda minut siitä pois ;)

aikanaan kun ostin autoa, niin tarjottiin evo 5 400hv peliä. mutta järki onneksi voitti. noi japsit kuluttaa bensaa 15-30litraa sadalla ja pakkaa olemaan hajalla suurimman osan vuodesta. korjaaminenkin pirun kallista. onhan se hauska kun vaan toimii.

Basbarduu

Tarkennusta vielä tuohon kysymykseen että saako Saksasta pohjoismaiden kitkarenkaita niin ettei olisi liian helppoa koon tulisi olla 255/50R19 tai joku vastaava ja XL mallinen kun katumaasturiin ois tulossa.

Edit: OT poistettu.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 12:20:16
Piti guuglettaa että mikä ihme se Chery E5 on :D Pitäköön kiinalaiset Cherynsä.

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - marraskuu 29, 2013, 11:31:09
aikanaan kun ostin autoa, niin tarjottiin evo 5 400hv peliä. mutta järki onneksi voitti. noi japsit kuluttaa bensaa 15-30litraa sadalla ja pakkaa olemaan hajalla suurimman osan vuodesta. korjaaminenkin pirun kallista. onhan se hauska kun vaan toimii.

Vieläkö väität että et provosoi? Japsit on kyllä niitä luotettavimpia. Mulla on etanolin kulutus tuon 15litraa sataselle kun stadissa ajelen ja bensalla pääsee vähemmällä. Kerran on jättäny tielle viiden vuoden aikana kun sain pusun Transitilta mut mut muuten sillä on voinut aina ajaa. Usein tuo on kuskista ja huolloista kiinni. Joillakin ei kestä mikään.

tuos mulle näyttää yksi ehjä japanin tuontiauto joka toimii moitteetta vuoden tai jopa kaksi. ihan itse kyselin aikoinaan omistajilta ja japseisin perehtyneiltä korjaajilta. ja sain yleisen vastauksen.

ostat evon tai minkä tahansa tehokkaan japsituonnin 10.000€ niin varaa toinen 10.000€ korjauksiin kahden vuoden aikana. suurin osa japsi tuonneista vaan halutaan eroon ja helmet jää kotimaahan. itselläni on kulutus talvella noin 8,7-9,5. eli kyllä rahaa säästyy aika paljon ihan bensan muodossa vuodessa.

voidaan vaikka löydä vetoa et jos ostetaan 2000 luvun perus mitsu suomesta ja haetaan se samanikänen evo japseista, niin kyllä rahaa palaa vaan joka muodossa enemmän tässä japsi evossa.

kyllä noi perus mitsu,tototat ja hondat ovat kestäviä. ei kukaan myisi hyvää kuntoista evoa suomeen halvalla. kyllä sieltä saadaa pääosin se loppuun driftatut pelit. ihan nettiautoa selaamalla lötyy paljon japsi tuonteja josta on vaihdettu monella tuhannella osia viimeisen vuoden aikana.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 12:20:16Tarkennusta vielä tuohon kysymykseen että saako Saksasta pohjoismaiden kitkarenkaita niin ettei olisi liian helppoa koon tulisi olla 255/50R19 tai joku vastaava ja XL mallinen kun katumaasturiin ois tulossa.

Pari asiaa jotka tuli mieleen aiheesta Saksa vs. Pohjolan kitkarenkaat: Eikö Saksassa renkaiden nopeusluokan pidä vastata auton huippunopeutta? Saako talvirenkaiden nopeusluokka olla alempi jos kiinnittää varoitustarran kojelautaan?

Basbarduu

^ Olen ollut siinä käsityksessä että ne tarrat on juurikin tuota varten.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 13:04:53
^ Olen ollut siinä käsityksessä että ne tarrat on juurikin tuota varten.

Jees. Googlehan tietty löytää totuuden:
Lainaus käyttäjältä: Wikipedia, aiheesta autobahnThe tires must be approved for the vehicle's top speed; winter tires (mud + snow) for lower speeds (i.e. cheaper than high-speed tyres) are allowed, but the driver must have a sticker in the vehicle reminding of the maximum speed.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Seevitska - marraskuu 29, 2013, 10:29:44
Olen samaa mieltä. Kun lähden valoista liikkeelle ykkösvaihteella, lähden melko verkkaisesti, koska en tykkää sitten yhtään siitä älyttömästä nastojen rouhimisesta. Sitten kakkosvaihteella ja siitä ylöspäin voi painaakin kaasua vähän reippaammin.

Tuolla tekniikalla vaikuttaa usein pääsevän kumminkin ihan samaa tahtia etenemään valojen rytmityksen mukaisesti kuin mitä ne muutkin, mutta polttoaine, auto ja renkaat kuluu vähemmän, ehkäpä myös kaupungeissa ilmanlaatuun ja melusaasteeseen olisi jotain merkitystä, jos enemmistö toimisi tuollain järkevästi.

Sinällään, meistä miehistähän on sanottu, että ollaan kuin suurikokoisia pikkupoikia heti kun autoista on kyse, eikä siitä kai voi vastaankaan pistää ;D

Jos auton valmistumaa jotain merkitseisi, niin kaiketi kaikki Ranskalaiset autotkin olisi sitten sitä samaa keskenään? Jotenkin luulen, ettei sitä kuitenkaan olla valmiita allekirjoittamaan :)

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 13:23:33
Off-topikkia

Lainaus käyttäjältä: C4VTS - marraskuu 29, 2013, 12:58:57
tuos mulle näyttää yksi ehjä japanin tuontiauto joka toimii moitteetta vuoden tai jopa kaksi. ihan itse kyselin aikoinaan omistajilta ja japseisin perehtyneiltä korjaajilta. ja sain yleisen vastauksen.

ostat evon tai minkä tahansa tehokkaan japsituonnin 10.000€ niin varaa toinen 10.000€ korjauksiin kahden vuoden aikana. suurin osa japsi tuonneista vaan halutaan eroon ja helmet jää kotimaahan. itselläni on kulutus talvella noin 8,7-9,5. eli kyllä rahaa säästyy aika paljon ihan bensan muodossa vuodessa.

voidaan vaikka löydä vetoa et jos ostetaan 2000 luvun perus mitsu suomesta ja haetaan se samanikänen evo japseista, niin kyllä rahaa palaa vaan joka muodossa enemmän tässä japsi evossa.

kyllä noi perus mitsu,tototat ja hondat ovat kestäviä. ei kukaan myisi hyvää kuntoista evoa suomeen halvalla. kyllä sieltä saadaa pääosin se loppuun driftatut pelit. ihan nettiautoa selaamalla lötyy paljon japsi tuonteja josta on vaihdettu monella tuhannella osia viimeisen vuoden aikana.

Nyt oot kyllä aika hakoteillä. Japanin verotus ja muut lainsäädännöt aiheuttaa sen että niiden ei kannata pitää vanhoja autoja ja myös poliisi voi ottaa auton pois jos rötöstelee tarpeeksi ja sillon voi lähteä vaikka miten huolella tehty peli. Suomessa nuitten mainetta ryvettää se että tänne roudataan "hinnat alkaen" autoja etenkin briteistä ja autoja "viritetään" ymmärtämättä niiden tekniikasta mitään ja sitten kun on säretty/pilattu auto niin laitetaan se kiertoon. Samasta huutokaupasta ne Japsit ostaa itsekin autonsa eli ne "helmet" on ihan kaikkien saatavilla.
Rahaa mikä tahansa tehokkaampi auto vie enemmän mutta jos luulet että remonttiin menee auton arvon verran niin sit sua on kyllä kusetettu. Polttoainetta kuluu koska se teho ei tule tyhjästä mutta elämä on valintoja täynnä. Minun valinta on pitää hauskaa sen aikaa kun täällä ollaan ja sitkikka on meillä se "järkevä" auto mihin survotaan koira, enemmän tavaraa ja ajetaan pidemmät matkat. Se on erittäin hyvä siihen ja sillä on mukava ajaa porukalla hiljaisuutensa takia kun on mukava keskustella hauskuutta se ei tarjoa kuin matkakumppanien juttujen muodossa.

CS korimallinen peruslanceri oli tosiaan kestävin auto mitä 2000-luvulla tehtiin.

Palattasko takaisin keskustelemaan renkaista ja sitikoista? Halusin vain kommentoida siinä teidän ei-provosoiviin viesteihinne mutta antaa sen nyt olla.

Kiitos JarnoF.

palataan ihmeessä normaaliin keskusteluun. jätetään tuo japsi kaunistelu sinne dynamiitti sivulle :)

on se outoa kun itse myyjäkin sanoo et nämä ei ole halpoja pitää ja remonttia saa tehdä. ihan kaverin evon rakentelua olen seurannut. siinä on mennyt se 8500€ nyt. tekniikka alkaa olla kunnossa taas crankwalkki iski. vielä menee korin maalaukseen ja pohjan suojaukseen.  mutta jokainen itse sen päättää mikä maksaa ja mikä ei.

suomi evon voisin ostaa mutta japsi tuonti no thanks :)

Megaman

C4VTS ja Xari tuo teidän provo on huvittaa aina kun sen näkee.

Ja sä heität löylyä...

407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Basbarduu

Sen taisin tehdä. C4VTS:n kaverin kannattas ehkä opetella kytkimenkäyttöä tai laittaa uudempi kuin evo4 kone jos kahesti on saanu crankwalkkaamaan saman auton.

Siivoan kohta omat viestini tästä ketjusta niin pysyy asiallisena tämä keskustelu ja jos joku vaikka haluaa tietää jotain talvirenkaista niin saattaa löytyä siihen liittyvää tietoa.

Velmanteri

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 10:34:41
Niin alkaa. Mut ei kaiken tarvii olla aina niin vakavaa.

Tietääkö kukaan mistä sais Saksasta ostettua Saksaan Nordic pinnalla olevia kitkoja? Sisko ajelee siellä kesärenkailla ja ne niitten kitkat on ihan onnettomia siellä. Vaikka niilla saakin ajaa tuhatta ja sataa.

Onnistuisko riekko.eu kautta?
Vellu alias Velmanteri
" Tässä on kato hydraulijousitus, se haistelee tietä."

VTSBOY

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - marraskuu 29, 2013, 15:17:28
Sen taisin tehdä. C4VTS:n kaverin kannattas ehkä opetella kytkimenkäyttöä tai laittaa uudempi kuin evo4 kone jos kahesti on saanu crankwalkkaamaan saman auton.

Siivoan kohta omat viestini tästä ketjusta niin pysyy asiallisena tämä keskustelu ja jos joku vaikka haluaa tietää jotain talvirenkaista niin saattaa löytyä siihen liittyvää tietoa.

kahesti? kerran on mennyt. se kaverini on ajanut rallia aika paljon. et ei viitsi mennä arvostelemaan kytkimen käyttöä ;D evo kutosen kone on nyt siihen istutettu ja kaikki mahdollinen koneesta käyty läpi.

tuli noista esp:stä mieleen kun vanhassa xsara vts:ssä ei ollut sellaisia. oli kuitenkin suht helppo saada korjattua jos karkaa käsistä. tänään sitten testasin et otin pois c4 esp:n oli oli kyl huomattavasti vaikeempi korjata vaikka sekin onnistui tietyssä nopeudessa vielä.

taitaa kyllä olla ihan hyvä et näistä uudemmista autoista löytyy esp.

Renee

Yleinen kysely onko teillä vararenkaana myös talviajoon sopiva rengas.Minulla on.

Seevitska

Alkuperäinen kesä-misukka vm. 2002.  ;D
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Renee