Myyntiautojen taivastelua / Sekalaiset koeajot

Aloittaja Buuman, maaliskuu 09, 2008, 20:00:58

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - lokakuu 18, 2013, 12:38:12
Niinpä. nyt on vuosi 2013 ja Citikoitten laatu parantunut. Volvolle käynyt päinvastoin. No siitä onkin tullut "kiinalainen".  On minullakin kokemusta Volvoista, ei kuitenkaan kovin hyviä. Voi olla, että ovat olleet huonoa vuosikertaa. -71 ja 86.

Näissä ihan tuoreissa autoissa (alle 10 vuoden ikäiset) on laatu kyllä kohdallaan, mutta kyllä käytännöllisyys on väistänyt kaikenlaisen turhakkeen tieltä, suurin ongelma kuitenkin on jo 90-luvulla vauhdissa ollut kaiken piilotus, niin ettei niitä välttämättömiä huoltoja tee enää niin kätevästi kuin silloin joskus.

Kaikki mekaaniset osat kaipaavat huoltoa, mutta oikein mitoitettuna ja huollettuina ovatkin sitten lähes ikuisia.

Nykyään tehdään enemmän sitä kertakäyttöistä, saranakin pyritään piilottamaan niin ettei voi rasvata ja se on hyvä tarkasti sen suunnitellun ajan.

Joskushan pyrittiin kaikesta tekemään niin hyvää kuin kyettiin, mutta se muuttui jo joskus 60-luvulla monella alueella siihen kertakäyttöisyyteen, aikanaan sitten autoissakin, toisissa merkeissä aiemmin, toisissa myöhemmin, mutta nykyään ei meinaa mistään löytää enää sitä ikuista laatua.

Onneksi on kyläsepät, takovat kohtuulliseen hintaan kaikenlaista :D

Kuten vaikkapa tuo mun havurauta, jostain 1800-luvun lopulta se kai on ja yhä toimii tarkoituksessaan, mitä pisempään tuote saadaan kestämään sen parempi se on mun mielestä, jollekkin toiselle tärkeämpää voi olla vaikkapa muodikkuus, kaikkien ei tosiaankaan tarvitse hakea sitä samaa samasta laitteesta.

Renee

Tässä yksimerkki huonosti tehdystä ilmoituksessa ilmeiset viimeksi pölyt ohjaamosta on pyyhitty v1984.Pitääkö ne kuvat ottaa katuvalon valossa ,no ruoste ei ota niin silmään,toteaa hän.
Konehuoneesta ei kuvia ja hintakaa kun ei teidä aika vaikea myytävä.Tässä minun kommentit.

http://www.nettiauto.com/volvo/244/5994974

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: Renee - lokakuu 18, 2013, 14:06:37
Tässä yksimerkki huonosti tehdystä ilmoituksessa ilmeiset viimeksi pölyt ohjaamosta on pyyhitty v1984.Pitääkö ne kuvat ottaa katuvalon valossa ,no ruoste ei ota niin silmään,toteaa hän.
Konehuoneesta ei kuvia ja hintakaa kun ei teidä aika vaikea myytävä.Tässä minun kommentit.

Ihan selvä teinipoikien rallipeli. Ratti paljastaa heti kättelyssä. Ja toden totta tuo mitä Renee mainitsi tuosta pölyisyydestä, ei ole paljoa viitsitty autoa siistiä. Tuskinpa on huolehdittu muutenkaan kovin hyvin.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Renee - lokakuu 18, 2013, 14:06:37

Mulla ainakin ostohalut karisisi jo tuohon teinituuninkiräpellykseen mitä on harrastettu, mutta joihinkin sekin vetoaa.

Yritin minä sentään päältä puhdistaa :D

hyper

Lainaus käyttäjältä: Citikka99 - lokakuu 18, 2013, 12:38:12
Niinpä. nyt on vuosi 2013 ja Citikoitten laatu parantunut. Volvolle käynyt päinvastoin. No siitä onkin tullut "kiinalainen".  On minullakin kokemusta Volvoista, ei kuitenkaan kovin hyviä. Voi olla, että ovat olleet huonoa vuosikertaa. -71 ja 86.

Eiköhän se Volvojen laatu tippunut siinä kohtaa kun Ford osti sen. Kiinalaiset ei ole vielä ehtineet tekemään juuri mitään.
Joka tapauksessa kaikki Ruotsissa valmistetut Volvon vuosikerrat noin vuodesta -98 taaksepäin ovat 100% a-luokan laatua ja mahdolliset ongelmat niiden kanssa ovat pelkästään käyttäjien virheitä. Hollannissa valmistettuja malleja ei lasketa Volvoiksi ollenkaan ja Belgiassa valmistettujen kanssa voi jotain valmistusvirheitä olla sattunut mutta nehän voi korjata sitä mukaa kun niitä löytyy.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Zego

Mulla oli Hollantilainen ja se on edelleen ylivoimaisesti paskin autoni koskaan ja vei eniten pelimarkkoja kassasta! Volvo 460 + Bilian kädetön huolto = pohjanoteeraus.

Pasi A S

Volvo 240 bensamoottorilla,korvamato on aiheutunut minulle sen jäähdyttimen tuulettimesta.Tämänkin ketjun kuvissa 240 näkyy, ja kas korvissani alkaa heti humista.Humina on bensanjuonnin ääni.

Seevitska

Kenelläkään kokemuksia Mercedes-Benz C-sarjasta (W202), siitä 90-luvun mallista? Jostain syystä alkoi kiinnostamaan kun mietin vaihtamista halvempaan. Käsittääkseni laatu on samanikäiseen väyryseen verrattuna parempaa?

P.S. The Best Or Nothing. ;)

MBCITds3

Seevitska

hyper

Ennen ceefemmaa harkitsin myös juurikin 90-luvun lopun c-mersua mutta en löytänyt yhtään ns suomi-autoa joka ei olisi ollut toivottomasti ruosteessa ja jotain saksasta tuotua kun koeajoin ihan vakavalla mielellä niin ei se kuitenkaan tuntunut sillä tavalla oikealta että olisin ostanut. Käsijarrukin toimii jollain ihmeen jalkapolkimella joka on suunnilleen siinä missä jalkaa tekisi mieli lepuuttaa.
Mutta siis nuo ruosteet on syytä katsella tarkasti jos mersua ostaa.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Jasu

Lainaus käyttäjältä: Seevitska - lokakuu 20, 2013, 17:10:44
Kenelläkään kokemuksia Mercedes-Benz C-sarjasta (W202), siitä 90-luvun mallista? Jostain syystä alkoi kiinnostamaan kun mietin vaihtamista halvempaan. Käsittääkseni laatu on samanikäiseen väyryseen verrattuna parempaa?

P.S. The Best Or Nothing. ;)
Nuo ketkä enemmän ovat Mersujen kanssa puljanneet, jostain W123 -aikakaudesta tälle vuosikymmenelle, niin jotenkin luonnehtivat että "Väykkyyn keksittiin ruostuvat pellit, seuraavaan (muistaakseni just tuo W202?) sähköviat, ja sitten sitä seuranneeseen malliin sekä ruoste- että sähköviat". Todenperäisyydestä en sen enempiä sano, mutta tämä tuli kuultua pitkän linjan harrastajalta...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

VTSBOY

työkaverilla on juuri w202 mese. takapää ja takakaaret ruostuvat herkästi.

kyseisellä henkilön mese w202 vm 2002 ajettu alle 200tkm on aika pahasti takakaaret kukalla.

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: Jasu - lokakuu 22, 2013, 11:48:21
Nuo ketkä enemmän ovat Mersujen kanssa puljanneet, jostain W123 -aikakaudesta tälle vuosikymmenelle, niin jotenkin luonnehtivat että "Väykkyyn keksittiin ruostuvat pellit, seuraavaan (muistaakseni just tuo W202?) sähköviat, ja sitten sitä seuranneeseen malliin sekä ruoste- että sähköviat". Todenperäisyydestä en sen enempiä sano, mutta tämä tuli kuultua pitkän linjan harrastajalta...

Juu, samaa olen vähän ollut kuulevinani nettipalstoja selaillessani. Mutta eikös ensin tullut tuo C-sarja (W202) 1993 ja sitten "väyrynen" (W210) 1995? Olen ainakin elänyt siinä käsityksessä että C-sarjalainen oli laadullisesti vielä paljon parempi kuin tuo kierosilmä. W124 oli monien mielestä 'viimeinen oikea mersu'. W123 onkin jo legenda.

Ruoste se yleisesti ottaen taitaa noissa suurin probleema olla. Mutta kun puhutaan alle 2000€ hintaisesta käyttöautosta, niin yleiskunto ikään/kilometreihin nähden painaa enemmän kuin mahdollinen saksanhistoria.

Mutta katsoo nyt, tulipahan vain joku hetkellinen mersukuume. ::)

Megaman

W202 ei mua aikoinaan vakuuttanut.
Mulla oli siihen aikaan Omega A-mallia farmari ja sille hain seuraajaa. Ei erikoisen hyvältä tuntunut mersut ajaessa, A-Omegakin oli  siis selkeästi parempi. Varusteet noissa oli köyhiä siihen aikaan hintoihin nähden. Ostin Sitten Omega B:n. Oli sähköiset recarot, Xenonit yms. mersu tuntui ompun rinnalla varsin askeettiselta ja ajettavuus pienemmässä autossa maantiellä luokkaa alemmalla tasolla. Paremmin varustellut meset taas oli ihan eri hintaluokissa. Mutta noista kokemuksista on aikaa jo toistakymmentä vuotta.

W202 on puhtaasti 90-luvun auto ja jos vertaa esim. C5:een vuosikymmenen eroa ei voi olla huomaamatta.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jtbo

Noissa mersuissa tuli joku kumma ilmiö silloin 80-luvun alkupuolella, kun se neliölamppumalli tuli, se ei enää tuntunut niin ylelliseltä, vaikka laadukas olikin, mutta aika huima ero siinä vanhemmassa pyöreälamppuisessa mallissa, jo kun istuu penkille ja vetäisee oven kiinni, niin uudempi on kuin peltipurkki verrattuna vanhempaan, jossa on sitä jotain ylellisyyden tuntua.

Pystylampusta pyöreälamppuun olisi ne vuosikerrat mitä itse moisia suostuisin harkitsemaan, sitten on niitä kehnompia pitkä rivi, kunnes kai vasta ihan viimeisimmät alkaa taas olemaan muiden ooppelien rinnalla.
Hinnat täällä meillä vaan tietenkin aika kovat.

Kuulemma vanhaankin mersuun saa hyvin osia, joten ikä ei olisi este jos muuten on mieluinen, muttei kokemusta itselläni, mun mersunhimo on kadonnut aina siihen ohjaustuntumaan ja järkyttävään hintatasoon vs kunto.

Jos ihan vain käyttöautoa meinaa, niin ranskalaisissa saa eniten vastinetta rahalle, siitä ei pääse yli ei ympäri.

Pasi A S

Tuttavalla on mersu, joku 2006, W jotakin ja auton perässä kirjain C. Ko kiesiin 2000 eur meni sen hammastanko ohjaukseen, en työkiireessä kysynyt että oliko vasta pelkkä hammastanko tehostajineen kyseessä vaiko töiden kera. Ohjaus paukutti sormille kuoppissa.Vehon tiskistä se "kamu" höpisi jotain, harvemmin nähdään, silloinkin kiireisten töiden merkeissä. Automaattilaatikosta kuulen aina ylistyksiä, ilmeisen kestävä. Mun ~neljäntonnin arvoiseen citikkaan vuotava ohjaustehostin maksaisi Veehossa 500 eur, alkoi tuntumaana halvalta. Tosin se on tiputtanut ~100 tkm, hikoilee hiljaksiin, lisäilen välillä öljyä (kerran puolessa vuodessa).Itse pidän nimenomaan mersun ohjaustuntumasta olen ajanut 2005 jälkeisellä C mersuilla jokusen kerran. Nämä taitaa olla kaikki hammastanko ohjauksia sen tunnottoman kiertokuulaohjauksen sijaan. Ei taida silti persaus kestää jos jotain hajoaa.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Pasi A S - lokakuu 22, 2013, 17:40:40
Tuttavalla on mersu, joku 2006, W jotakin ja auton perässä kirjain C. Ko kiesiin 2000 eur meni sen hammastanko ohjaukseen, en työkiireessä kysynyt että oliko vasta pelkkä hammastanko tehostajineen kyseessä vaiko töiden kera. Ohjaus paukutti sormille kuoppissa.Vehon tiskistä se "kamu" höpisi jotain, harvemmin nähdään, silloinkin kiireisten töiden merkeissä. Automaattilaatikosta kuulen aina ylistyksiä, ilmeisen kestävä. Mun ~neljäntonnin arvoiseen citikkaan vuotava ohjaustehostin maksaisi Veehossa 500 eur, alkoi tuntumaana halvalta. Tosin se on tiputtanut ~100 tkm, hikoilee hiljaksiin, lisäilen välillä öljyä (kerran puolessa vuodessa).Itse pidän nimenomaan mersun ohjaustuntumasta olen ajanut 2005 jälkeisellä C mersuilla jokusen kerran. Nämä taitaa olla kaikki hammastanko ohjauksia sen tunnottoman kiertokuulaohjauksen sijaan. Ei taida silti persaus kestää jos jotain hajoaa.

Osien hinnassa taitaa olla paljon eroa eri maissa, muistelen että jos tarvikeosat kelpaa, niin britanniassa olisi ollut mersuun ja muihinkin samoissa hintaluokissa osat. En tiedä edes saako osia tarvikkeena suomesta noihin mersuihin.

Mun mielestä taas jos ohjaus ei lyö sormille montuissa siinä on joku vika, tykkään ohjauksesta joka kertoo mitä renkaiden alla on ja jos alla on monttu, niin selvähän se että se napsuttelee sormille, pitää ne montut kiertää siksi :)

Hammastanko varmaan parempi kuin se kiertokuula, en ole ajanutkaan hammastankomersulla, ellei autokoulun kuormurissa sitten ollut hammastanko, ei mitään käsitystä kylläkään eikä siinäkään olisi menettänyt mitään jos olisi joystickillä korvannut ratin.

Seevitska

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Seevitska - lokakuu 27, 2013, 09:13:16
http://www.nettiauto.com/citroen/c5/5962050

Onpas harvinaisen vähän ajettu '02 C5.  :o

NIIN VÄHÄN AJETTU, ETTÄ PITÄÄ MYYNTITEKSTIKIN HUUTAA!!!!111

(ei taas anna hyvää kuvaa kauppiaasta)

JarnoF

Hinta tippui. Pitäisiköhän mennä koeistumaan uudestaan? Tai peräti koeajolle? :) Selviäisi onko tosissaan niin kova alusta kuin huhutaan? (Eipä tosin voi kai huonompaan mennä Variant Sportlinestä).

http://www.nettiauto.com/citroen/ds5/5418454

vibes

^Sisusta menee taas sarjaan "rahallakaan ei saa hyvää makua :/"

Mistään muista kuin makuasioista ei voi kiistellä :D
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: vibes - lokakuu 31, 2013, 16:15:31
^Sisusta menee taas sarjaan "rahallakaan ei saa hyvää makua :/"

Mistään muista kuin makuasioista ei voi kiistellä :D

Mjoo. Onhan toi aika "out there" tuo sisusta ja kaikki nippelit. Silti ainakin erilainen kun muut peruskulkineet. Ja penkit on hienot just punasena! Kyllä mun arvostelumittarissa jää plussalle tuo paketti.

Vähän se tökkii, että kierrätyssitikoissa on tosi vähän kosketus/isonäytöllisiä radioita. Lähes joka toisessa saksalaisessa on jo. Tuon DS5:n avaruuskokpitti sen vaatisi. Ei tota Kekkoslovakialaista punaruutua.

MartyMcFly

Lainaus käyttäjältä: JarnoF - lokakuu 31, 2013, 17:40:32
Vähän se tökkii, että kierrätyssitikoissa on tosi vähän kosketus/isonäytöllisiä radioita. Lähes joka toisessa saksalaisessa on jo. Tuon DS5:n avaruuskokpitti sen vaatisi. Ei tota Kekkoslovakialaista punaruutua.

Juu, PSA:n ostajat on näemmä sen verran persaukisia että lisävarusteita ei juuri ruksita. Yritäpä löytää käytetty Exclusive varustetasoinen C5 III tai Grand Picasso jossa on lisävarusteena sekä panoraamakatto että Xenonit. C5:ssa puolinahkat jo onkin vakiona, mutta vastaavasti Grand Picassoja nahkpenkeillä on ollut myynnissä viimeisen kolmen-neljän vuoden aikana about kaksi, ja niissä ei sitten tietenkään ollut xenoneita ja panoraamakattoa...

Tuosta Navista sen verran että ihan uusimpia PSA malleja (508, 308, 208, uusi Picasso) lukuunottamatta PSA:n navit on olleet niin surkeita ja ilman kunnon kosketusnäyttöä, ettei olisi millään voinut perustella 1500€-2000€ sijoitusta sellaiseen, ja siitä syystä en ihmetele että kukaan ei ole niitä ottanut. Toki se on tyylikkäämmän näköinen kuin tuo oranssi perusnäyttö, mutta surkea käytettävyys tekee siitä lähes käyttökelvottoman.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *