Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)

Aloittaja berlingo citikka, syyskuu 27, 2007, 17:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ealab

Nämä puskurissa roikkujat ovat hyvin agressiivisia. Aivoissa? taitaa toimia vain "vihakeskus". Kerran tällainen loihe, että kyllä hän pysäyttää...sanoin, että taidat olla melkoinen fakiiri.. olin saada turpaan.

c2vts

Kyllähän tääl on lyöty viisaat päät yhteen.
Oma kolari historia sisältää kolme kolaria,joka kerta on "pikkukinneri" ajanut päin eli maksaja ollut selvä.
Erikoista minun mielestäni on se että nämä "pikkuiset" aiheuttavat vaaratilanteita päivittäin mutta kollegat niillä s..tanan rekoilla eivät juuri koskaan,en edes muista milloin raskaanliikenteen edustaja olisi aiheuttanut tilanteen jossa olisi tarvinnut nopeita väistöliikkeitä tai jarrutuksia.
Erikoista on myös se että kun ajelen itse sillä pikkukinnerilläni niin nämä s..tanan rekkakuskit ei aiheuta minulle liikenteessä mitään ongelmia.
Oliskohan siinä ammattilaisen ja taviksen ero tuolla liikenteessä???
Eli omassa asenteessa  ja toisten huomioon ottamisessa.
Montakohan taviksen aiheuttamaa kuolonkolaria on yhtä ammattilaisen aiheuttamaa kohden,vastausta en valitettavasti tiedä mutta olisi mielenkiintoista tietää.
ex: Xsara vts -99, C2 vts -05, C5 -05, C5 Hdi -11,Ds5 Hdi -13

ealab

Tällaisia eroja on meikätaviksessa ja rekkaspesiaalissa: Tulen taviksena 80 alueelta 60:in alueelle nopeutta tietenkin alentaen, kuten pitääkin: Koko ajan on rekka lähestynyt. Itse ajoin 10 päälle rajoitusten. Yhtäkkiä huomaan rekan kiinni takapuskurissani, lähestyen, ei siis samaa nopeutta. Mitä teen muuta kuin otan huomioon mahdollisen tulevan tilanteen ja vedän penkalle nopeasti. Tätäkö tarkoitetaan huomioonottamisella. Mitä muuta voisi tehdä, mennäkö riittävän ajoissa valmiiksi odottamaan  pysäkeille, että rekat tulisi ja menisi ohi.  Ajaa sen verran ylinopeutta, etteivät rekat saavuta?
Ei tarvitse asettaa vastuuta pelkästään taviksille. Tässä ei merkitse mitään, mitä on tapahtunut ja kenelle, vaan mitä on mahdollista tapahtua "on line". Meikätaviksella on näköjään vain vikana olla väärään aikaan väärässä paikassa, juuri silloin, kun rekat ovat liikenteessä. Koskas ei olisi. Ja mitä himskattia esim. asenteeni kuuluu rekkakuskille, jos kuuluu, niin pitääkö rekkakuskin muistuttaa tavista väärästä asenteesta? Ja mikä on väärä asenne, sekin pitää määritellä.
Pyydän: Mahdolliset kommentit asiallisia ja vastuuntuntoisia.

jtbo

On sitä jokaisessa ammattikunnassa niitä epäpäteviä, mut on monesti ohitettu taajamassa yhdistelmän toimesta, kun olen ajanut vain 10% yli taajamarajoituksen enkä aloittanut kiihdyttämistä 500 metriä ennen taajama päättyy merkkiä, sitten hidastellaan edessä ja oikaistaan mutkia näkyvyydestä piittaamatta.

Vähän kuten tollainenkin, tuossa kurvissa sentään näkyvyyttä, mutta ihan sama mikä vasemmalle oleva kurvi, niin ajeli toisella kaistalla 60-70 nopeudella, aiemmin oli pakko päästä taajamassa ohi 200m ennen rajoituksen vaihtumista 80:iin, kuva on valitettavan suuri:
http://jtbo.pp.fi/images/road_pics/IMG_0476.JPG

Sitten tietyön alueella sama homma ilmenee, ilmeisesti osalle on vaan niin kovin vaikeaa ajaa sitä suurinpiirtein rajoituksen mukaista, joka jostain syystä yleensä on ko. paikkaan valittu.

Sehän nyt toki on selvä, että jos ajaa alle 10% ylityksen, niin jokaikinen isolla liikkuva on persauksessa roikkumassa, paitsi ne muutamat fiksut poikkeukset.

Noita kesä-esoja tuntuu olevan välillä joukossa, jotka eivät käytä päätään ja tekevät sitten vähemmän järkeviä juttuja.

Kuitenkin entäpä jos pikkukinneriin tulee tekninen vika, joka tekee saman efektin kuin jos jarrut polkaistaisiin pohjaan, esimerkiksi perän hajoaminen voi tehdä sellaista, kuinka alle 10m päässä oleva yhdistelmä voi välttää törmäämisen, kun se jarrujen viivekkin tekee jo sen verran?

Oma veikkaus on, että pikkukinnereillä typerästi ajavia on suhteessa hyvinkin moninkertaisesti isoilla ajaviin nähden, mutta on myös huomioitava isomman pahempi tuhovoima, joka tuo vastuuta, että käytännössä pikkukinnereillä typerästi ajavia suhteutettuna ajoneuvojen määrään ja huomioden tuo tuhovoima, ehkä noin tuplasti?

Suuresta massasta johtuen on pakko enemmän huomioida muita, autokoulussakin painotettiin sitä, koska jos kolisee niin nuo muut on aika heikoilla, joten siinä ei riitä enää pelkkä ajelu, jota osa kesä-esoista ainakin tuntuu harrastavan.

Aina, ihan jokaisen tuolla tienpäällä pitäisi ennakoida ja pitää ne välit, omata malttia ja kylmäjärkistä harkintaa, itsestään se ei tule, eikä autokouluissa sitä tarpeeksi painoteta, se olisi vaan tärkeää jokaisen omaksua, jolloin turhat onnettomuudet lakkaisivat.

Se että joku ei ole nähnyt kirtisoituja asioita ei tarkoita etetikö niitä olisi olemassa, kokonaisuus on kumminkin aika laaja, eripuolilla maata jo ajetaan eri tavoin.

Kun tarkkailee silmät auki ympäristöään, niin sitä näkee aina kaikenlaista veikeää, kamera kannattaa olla aina valmiina matkassa, kun muuten voi olla ettei pelkät kirjaimet takaa sitä, että sanomaa uskottaisiin ;D

Muutaman kymmenen tapausta muistan nyt äkkiseltään mitkä olen havainnoinut ongelmallisiksi isojen kuljettajien toimien seurauksena, nimenomaan sellaisia joissa ison kuljettajalla ei malttia ole löytynyt, törkein taisi olla pohjanmaalla eräs turvetta kuskannut, joka suorilla peitteli ohitusyritystäni 100 rajoitusalueella ajamalla keskelle tietä, aamuyöstä olin tuolloin liikkeellä, tapahtui 4 kertaa, joten mistään vahingosta ei voi olla kyse, toiseksi törkein nelostiellä jälleen aamuyöstä, kun lavalla seilasi irtaallaan jotain rojua, perälauta auki ja kurveissa vedettiin vastaantulevan puolelle ja suorillakin yritettiin ohitusta estellä jälleen, entäs se kun likellä kajaania eräässä kurvissa, josta omaan suuntaani alkoi alamäki, kaksi isoa tuli rinnakkain vastaan, sain juuri ja juuri väistettyä pientareelle, jossa onneksi ei ollut liikennemrkkiä tai muutakaan sillä kohtaa, jos tuollaista ei koskaan tapahdu, niin olen kai kuvitellut nuokin tapahtumat  :D

Oikeaan asenteeseen ei kuulu sanaa minä. Liikenteessä oikea asenne on aina me, siellä ollaan yhdessä, ei yksin ja se, että puhuu taviksista osoittaa myös c2vts:n omaavan jonkinlaisen vastakkainasettelun ajatusmaailmassaan, pikkukinnerit jotka eivät osaa toimia kuten minä haluan? Ammattilaisen tulisi kyetä ymmärtämään myös, se, että nykyinen lainsäädäntö mahdollistaa kaikenmaailman epäpätevien kuljettajien kortin saamisen, hekin ovat osa liikennettä ja heidätkin tulee huomioida täysin tasa-arvoisina paloina palapeliä, joka muodostaa käsitteen me.

Kansanedustajille voi kirjoittaa jos tahtoo ettei kaikenmaailman äkkiliikekuskeja teillämme enää olisi nykyisessä määrin.

No sitten on huumeiden, lääkkeiden sekä alkoholin vaikutuksena ajavat, valitettavasti, myös nämä kuuluvat tuohon käsitteeseen me, on otettava myös huomioon mahdollisuus, että joku kulkee tiellä väistellen pinkkejä elefantteja, näinä päivinä valitettavan yleistä. Enemmistö tienkäyttäjistä on joskus ajanut päihtyneenä kyselyiden mukaan.

Tuosta kun lähtee rakentamaan asennettaan liikenteessä muut huomioivaan, ennakoivaan suuntaan, niin voi välttyä mielestäni aika hyvin kolareilta, oikealla asenteella liikuttaessa aivot tekee koko ajan töitä ennakoiden muiden toimia ja pohtien omia toimia muiden näkövinkkelistä tarkasteltuna, sillä olen ainakin itse onnistunut välttämään lukuisia kolareita, väistämällä ja hidastammalle ennen kuin potentiaalinen onnettomuudenaiheuttaja tekee äkkiliikkeensä järjettömässä paikkaa.

Sen kun vielä oppisi, että se maltti pysyisi aina päällä, taidan olla kyllä sen suhteen menetetty tapaus jo syntymässä  ;D

jtbo

ealab

Eikös ammattilaisilla ole lain vaatimat lepotauot. Joten siltä pohjalta kuskilta vain aivot ovat nukahtaneet. Näkisipä edes kerran fiksusti ajavan rekkakuskin. Tuskin näen, sellaiset eivät varmaankaan ole kauan palkkalistoilla; homma kestää liian kauan....
Puhutaan vauhtisokeudesta. Olisiko näillä kuskeilla jonkinlaista ympäristösokeutta, johtuen pitkistä, jurruttavista ajosessioista. Voisiko siinä alati skarppina. Kuskin ajatus ehkä alkaa leijailla jossain toden ja kuvitelman liepeillä. Tai nukkuu silmät auki. En tiedä, kun ei ole kokemusta. En sano, että nämä olisivat vaikuttamassa juuri esille tuotuihin kokemuksiin, koska usein hämmingit ovat sattuneet rekkakuskin kannalta alkumatkasta. En ole kertonut kaikista kokemistani kriisitilanteista.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 28, 2010, 08:55:01
Eikös ammattilaisilla ole lain vaatimat lepotauot. Joten siltä pohjalta kuskilta vain aivot ovat nukahtaneet. Näkisipä edes kerran fiksusti ajavan rekkakuskin. Tuskin näen, sellaiset eivät varmaankaan ole kauan palkkalistoilla; homma kestää liian kauan....

On sellaisiakin, olen nähnyt :D Nykyään kieltämättä paaaljon harvinaisempaa kuin vielä 90-luvulla.

ealab

Putkimies22

Lainaus käyttäjältä: ealab - heinäkuu 28, 2010, 09:15:17
Ahaa! Siinä jyrättiin taas....

Onhan siinä aina lisäriskiä kun moottoritiellä pörrää noita huoltovehkeitä. Länsiäväylän päässä leikkasi kaveri ruohoa sisäpientareella iltahämärässä, ei mitään varoitusvaloja tms. Oli aika riskaabelin näköistä. Huoltoauto oli vastaantulevien kaistalla useamman sadan metrin päässä ilman valoja, edestäpäin katsottuna ainakin. Jos tuossa olisi käynyt onnettomuus niin vika ei kyllä olisi yksin päälleajajassa.

Se virolaisten huoltokuormurin alle ajama tapaus myös ihmetyttää, onko siinä ollut turvatoimet kohdillaan? Vai onko se vaan vedetty parkkiin ohituskaistalle varoitusvilkut päällä?
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

jtbo

Olikos se Hesassa eilen/toissapäivänä kun lava oli tipahtanut isosta autosta ja fillaristi kolhiutunut siinä rytäkässä? Tuntuu noita kaikenlaisia sattuvan ihan päivittäin, helle herpaannuttaa vai media uutisoinut enemmän viimeaikoina?

c2vts

Päivää kaikille!
Kirjoittelin kyllä ihan omakohtaisista kokemuksista ja senkin tarkoituksella kärkkääseen tyyliin ja reilusti yleistäen jotta voisi herätä ajatus onko tälläinen vastakkainasettelu viisasta(täällä ja siellä tien päällä).
Tätä on ikävä kyllä aistittavissa vuosi vuodelta enemmän.Mitähän tuolle voisi tehdä,kas siinäpä kysymys!
Liikenne on kuitenkin mitä suuremmassa määrin yhteispeliä
Kirjoituksen tyyli  oli kyllä provosoiva ja epäkohtelias mutta sillä oli tarkoituksensa.Joka tapauksessa haluan pyytää anteeksi.
Mutta nyt mä lähden aiheuttamaan vaaratil........eikun tekemään töitä :) :) :)

jtbo

Ainakin se pitäisi olla, että pikkukinnereillä ajavien pitäisi ainakin autokoulussa ajaa pari ajokertaa isommalla, mieluusti bussilla ja yhdistelmälläkin suljetulla alueella muutamia risteyksiä ja jarrutuksia testailla, niin tulisi jotain käsitystä mitä muuta eroa siinä on kuin koko, jotkut kun tuntuu kuvittelevan, että isosta koosta huolimatta ei se paina kuin sen reilun tonnin, ainakin niin voisi kuvitella, kun katsoo millä innolla stopin takaa työnnetään eteen.

Mutta mitä tälle voitaisiin tehdä, niin mun lääke kaikkeen on se, että tulevat sukupolvet pitäisi kasvattaa ajattelemaan ensin toimintaa, mieluusti ihan järjellä ja logiikalla, käyttämään tunteita hyvänä orjana, mutta ymmärtää, että ne ovat huono isäntä, varsinkin liikenteessä, mutta sehän ei tietenkään sovi että tuollatavalla toimittaisiin, vaikka se takaisi merkittävät edut koko yhteiskunnalle. Yksi syy on, että sitten ei voitaisi enää myydä tarpeetonta krääsää ja kiihtyvä tuhlauskulttuuri kuolisi.

oddjob58

Tämä tapahtui kylläkin jo eilen.
Ajelin moottoritietä Mäntsälästä Lahteen päin. Tasaista 120 kmh nopeutta (tasanopeussäädin,nääs).
Eteen siunautui parin rekan jono, jota lähdin ohittamaan kaasupolkimeen koskematta tietenkin.
Samantien taakseni ilmestyi kuin tyhjästä bemari, joka lähes takaluukussa kiinni vilkutti valojaan.
No, pääsin rekkojen ohi ja siirryi oikealle kaistalle, bemari tietysti ohitti ja välittömästi siirtyi eteeni ja liinat kiinni!!!
Jouduin tietenkin itsekin jarruttamaan ja myös rekat perässäni joutuivat jarruttamaan, onneksi eivät ajaneet ylitseni.
Olin varmaan hidastanut bemarikuskin jumalatonta vauhtiaan aivan liikaa.
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

eemeli

Hep.

Itelle käynyt myös niin, kehä I:llä, että takaa hurjaa ylinopeutta lähestynyt bemari suivaantui, kun kehtasin jarruttaa - olisi varmaan pitänyt ajaa vaan suoraan liikennevaloista lähdössä olevan letkan vimosen auton konttiin. Aivan olemattomasta raosta peltejä hipoen ohi, eteen ja liinat täysin kiinni, mustaa jälkeä katuun. Onneksi on toi oma reaktioaika harrasteiden vuoksi tavanomaista lyhempi, eikä mustalla avoautollaan kurvaillut rouva saanut aikaan toivomaansta tulosta eli osumaa (jonka hän olisi, tavalla taikka toisella, maksanut)

Toinen juttu: minä kääntymässä oikealle, vastaantuleva bemari vasemmalle, siis samalle tielle pyrimme. Bemari kaukana, mutta kun tehoja löytyi, niin ehti hirmu kiihdytyksellä ensin. Aikamoiseksi muodostui nuoren herran taajamanopeus. Heti eteen päästyä liinat kiinni, ja käännös heti pihaan vasemmalle. Edelleen se reaktioaika on aika hyvä, hereillä ollessa...

Tämä on toisen taikka kolmannen käden tietoa, mutta olen kuullut, että heidän kokoontumisajoissaan jaetaan palkinto myös suurimmat ylinopeussakot tulomatkalla ottaneelle?

Kysymys: Mitä yhteistä on kumista valmistetulla varmuusvälineellä ja baijerin moottoriverstaan autolla?

Oikeesti alkaa houkuttamaan ajatus käydä viemässä kortti vapaaehtosesti pois. Itse siis olen vähintään puolet huonompi kuski kuin keskimäärin kotimaiset, mutta joku tolkku sentään minullakin ettei täysiä järjettömyyksiä tule tehtyä, ainakaan usein =)

-eemeli-

c2vts

Lainaus käyttäjältä: oddjob58 - heinäkuu 28, 2010, 17:17:22
Tämä tapahtui kylläkin jo eilen.
Ajelin moottoritietä Mäntsälästä Lahteen päin. Tasaista 120 kmh nopeutta (tasanopeussäädin,nääs).
Eteen siunautui parin rekan jono, jota lähdin ohittamaan kaasupolkimeen koskematta tietenkin.
Samantien taakseni ilmestyi kuin tyhjästä bemari, joka lähes takaluukussa kiinni vilkutti valojaan.
No, pääsin rekkojen ohi ja siirryi oikealle kaistalle, bemari tietysti ohitti ja välittömästi siirtyi eteeni ja liinat kiinni!!!
Jouduin tietenkin itsekin jarruttamaan ja myös rekat perässäni joutuivat jarruttamaan, onneksi eivät ajaneet ylitseni.
Olin varmaan hidastanut bemarikuskin jumalatonta vauhtiaan aivan liikaa.
Tätä tapahtuu viikottain kun olen liikaa hidastanut herrakiireinenherran (yllättävän usein myös rouva!) liikkumista,se kuusikymmentä tonnia kun ei aivan mahdottomasti kiihdy vaikka sitä 3000 nm eteenpäin kampeaakin.Päivittäin tulee tilanteita missä liikennevirtaan liittyminen on mahdotonta niin ettei joku joudu nopeuttaan muuttamaan takiani,käsittämättömän vaikeaa se hidastaminen vaikuttaa olevan vaikkei se henkilöbiilillä käytännössä edes maksa mitään.
Erityisen mielenkiintoisia nämä eteen jarrutus tilanteet ovat talvella,varmaan tuo suuren tyydytyksen katsella peilistä kun rekkakuskin hätääntynyt katse kimpoilee peilistä peiliin,ja ainut toive mitä maailmassa on se että peräkärry pysyisi linjassa ja kaikki kanssa autoilijat hengissä.
Mutta kaikesta huolimatta mukavaa ja mielenkiintoista työtä jota en vaihtaisi mihinkään,nyt 16 vuotta ammattiliikennettä takana ja joka päivä on mukava lähteä duuniin.
Kolmannessa polvessa tätä tehdään ja ylpeitä ollaan siitä mitä osataan.
Mut hei,nyt yhdeksän tuntia vuorokausilepoa ja taas mennään!

jtbo

Lainaus käyttäjältä: c2vts - heinäkuu 28, 2010, 23:22:35
Tätä tapahtuu viikottain kun olen liikaa hidastanut herrakiireinenherran (yllättävän usein myös rouva!) liikkumista,se kuusikymmentä tonnia kun ei aivan mahdottomasti kiihdy vaikka sitä 3000 nm eteenpäin kampeaakin.Päivittäin tulee tilanteita missä liikennevirtaan liittyminen on mahdotonta niin ettei joku joudu nopeuttaan muuttamaan takiani,käsittämättömän vaikeaa se hidastaminen vaikuttaa olevan vaikkei se henkilöbiilillä käytännössä edes maksa mitään.
Erityisen mielenkiintoisia nämä eteen jarrutus tilanteet ovat talvella,varmaan tuo suuren tyydytyksen katsella peilistä kun rekkakuskin hätääntynyt katse kimpoilee peilistä peiliin,ja ainut toive mitä maailmassa on se että peräkärry pysyisi linjassa ja kaikki kanssa autoilijat hengissä.
Mutta kaikesta huolimatta mukavaa ja mielenkiintoista työtä jota en vaihtaisi mihinkään,nyt 16 vuotta ammattiliikennettä takana ja joka päivä on mukava lähteä duuniin.
Kolmannessa polvessa tätä tehdään ja ylpeitä ollaan siitä mitä osataan.
Mut hei,nyt yhdeksän tuntia vuorokausilepoa ja taas mennään!

Jaa sullakin on noita antipatioita herra/rouvaturhankiireisiä kohtaan, sama täällä, just noita kuljettajia joilla ei paljoa järki päätä pakota, suurimmat keskittymät ko. lajista tapaa Pirkanmaalla, niitä on tosi paljon siellä. Jenkillä kun ajelee niin kyllä noita näkee, se lappu peräloosterissa taitaa jotain kanssa vaikuttaa, mutta ei niillä aivot taida olla päällä hetkeäkään, ihan vain fiiliksen mukaan vain oma napa mielessä mennään.

Sen verran tuli nuorena kokeiltua tuota kuljetuslajia, että jotain käsitystä noista massoista on, kovaa työtä eikä kovin hyvät liksat.

Sitten yksi mikä otti aivoon tuolla pohjois-pohjanmaalla ainakin, että roikutaan puskurissa kiinni, puolittain toisella kaistalla 50-75% suoran mitasta, sitten kun ilmestyy auto sinne suoran päähän, silloin lähdetään ohi. Onko se jotain peliä, just kerkesin, lälläslää? Helkkarin kovasti sitä joutui toisinaan jarruttelemaan ja vetämään sivuun peläten tien reunan pettävän alta, kun vastaantulijahan ei tajua siirtyä reunempaan.

Kun enemmän on tienpäällä niin kohtuullisen hyväksi kehittyy to arviointikyky, joten itselleni ainakin on helppoa arvioida liittyvien ajoneuvojen nopeus ja se piste missä itse olen silloin kun ne ovat kohdallani ja sen mukaan pystyy sitten helpostikkin himmailemaan, kaupungissakin tulee usein himmailtua että isommat saa tietä ja vilautettua pitkiä, sitä en oikein ymmärrä miksei muut tunnu sitä tekevän, vai onko se vain niin harvinaista etten moista näe?

Joskus tuntuu siltä, että ei yritetä pyrkiä parhainpaansa tuolla liikenteessä, vaikka vain siten voitaisiin välttyä onnettomuuksilta ja sujuvoittaa liikennettä.

Enkä usko, että olisin mitenkään erinomainen kuski, vaikka tiedän miten toimien saavutetaan paras tulos ja vaikka osaan toimia sen mukaan, niin aina ei pysy kontrolli niin hyvänä, tulee sitten tehtyä tyhmiä ratkaisuja, eikä aina tule oltua hereilläkään, vaikka aina pitäisi.

Kerran on jäänyt jänis jopa alle, kun ajelin liian väsyneenä, ensin työviikko pitkää päivää, sitten kotimatkalle, reilu 1000km ajoa kaikkinensa, jossain kohtaa alkoi hieman väsyttämään  ;D

Anyway noita tumpeloita tuntuu olevan ihan kaikenlaisten ohjaksissa, niin paljon sitä käsittämätöntä toimintaa esiintyy, että ei voi olla kaikilla vain huono päivä.

citromes

Iltalehti uuutisoi:
Poliisiauto meni pahasti ruttuun kolarissa. (LUKIJAN KUVA)
Auto törmäsi kello 18.50 aikaan Vakkatiellä edellä ajaneeseen, kääntyvään traktori-perävaunuyhdistelmään.
Yksi poliisi loukkaantui törmäyksessä, ja hänet kuljetettiin sairaalaan. Yhdistelmäajoneuvonkuljettaja selvisi vammoitta.
Poliisiauto vaurioitui törmäyksessä pahoin. Pirkanmaan poliisi tutkii onnettomuutta.
ILTALEHTI

Enpä yhtään ihmettele.Samanlaista menoa näin itsekin viime viikolla. Perjantaina  partio piti tutkaa 40km/h alueella ja seuraavana päivänä itse kaahasivat 150 km/h samalla tieosuudella ilman hälytysvaloja/merkkejä!
Se oli tuurista kiinni ettei sattunut samanlaista tai pahempaa jälkeä.
Onkohan nämä "dekkarit" katsoneet vähän liikaa amerikkalaisia poliisisarjoja)
Xantia 1.8 Berline -00
Xantia 2.0 HDi Break -01
BX 1.9 GTi ABS -87

jtbo

Olipas hyvä, että oli tuollainen tuoreempi portteri, kuitenkin noissakin niitä turvanäkökulmia on pyritty varmaankin kehittämään.

Olikohan taas perinteinen kärryssä ei valot toimineet?

Red mist on muissa maissa käytetty termi, jota pitäisi välttää hälytysajossa, mutta se helposti vie mukanaan ja järki unohtuu. Tiedä sitten miten tuossa tilanteessa ollut.

Xari

5/8 E67 jossain Saulkrastin ja rajan välillä, Latvian kilvissä toi matkailuauto.

vibes

Oltiin eilen tulossa ohikulkutietä Raisioon ja ennen ekoja liikennevaloja jollekin vanhalle hattupäiselle miehelle tuli edessä ajanut iso Jontikka täytenä yllätyksenä kun Corolla lähti jarrutuksessa melkein käsistä. Siinä nyt kumminkin on suoraa pätkää varmaan kilometri eikä kelissäkään nyt valittamista ollut ::)

Oikeesti saisivat lääkärit vähän tarkemmalla seulalla kattoa kenelle ajokortin jättävät noissa ikätarkistuksissa.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

ealab

Ja vähän iästäkin riippumatta. Tänäänkin paku ennen Tarvasjoen taajamaa ja heti sen jälkeen kartanovolvo puskuriin aivan kiinni, kun en ajanut taajamassa tarpeeksi ylinopeutta. Siis aivan lyhyen ajan sisällä 2 penkallevetoa. Eikä tässä kaikki, huomaa kaikenlaista, kun pitää silmät auki ja vähän ajattelee.

VTSBOY

aikoinaan omistin puinaisen bx gti:n siinä oli takapuskuri valmiiksi hajalla (en ehtinyt vaihtaa)

kerran sitten kun tulin töistä, bemari liimautui perään kiinni. saavuin liikenne valoihin jossa paloi punaiset valot ja päätin jarruttaa viime hetkellä. ajattelin vaan et bemukuski vähän säikähtäisi. ei se säikähtänyt vaan ajoi perään. siinä kaveri tuli huutaa ja vaati korvauksen vahingoistaan. sanoin saan et soitetaan poliisit paikalle et kyl ne kertoo kumpi maksaa ja mitä. otin puhelin käteen, niin kaveri sanoi et ei tässä poliisia tarvita. ehdotti et molemmat maksaa oman autonsa vahingot. ei sopinut minulle vaan mentiin pankkiautomaatille ja sain markoissa 700mk korvauksen :)

bemarista meni puskuri,syyläri,maski,konepelti,valot ja plus muuta. soitti vielä tapahtuman jälkeen ja vaati rahoja takaisin.

sain uuden puskurin ja samalla kun auto myynnissä nostin hintaa 400mk. kaupat tuli :)

MarieCurie

Lainaus käyttäjältä: VTSBOY - elokuu 07, 2010, 16:55:10

bemarista meni puskuri,syyläri,maski,konepelti,valot ja plus muuta. soitti vielä tapahtuman jälkeen ja vaati rahoja takaisin.
sain uuden puskurin ja samalla kun auto myynnissä nostin hintaa 400mk. kaupat tuli :)
:laugh: :laugh: :laugh: