Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)

Aloittaja berlingo citikka, syyskuu 27, 2007, 17:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C5 wannabe

Saab 9 5 meni ehkä hakemaan öljyä, siihen malliin puski sinistä savua ja iskaritkin vaikutti heikentyneiltä.

Nelostiellä tuli sadekuuro. Sai ajatella ajaako kylki vastaantulijoita hipoen vai oikealla tärinäraidan päällä. Kuivalla tuo osuus vaikuttaa hyvältä ajaa, rankkasateella paljastui uhkeat urat kun ne täyttyi vedellä. Siinä ois saanu ajaa kieli keskellä suuta jollain Nissan Notella :P

Onko C5 minkälainen ajaa tuommosessa paikassa?

hyper

Lainaus käyttäjältä: C5 wannabe - elokuu 21, 2014, 21:02:28
Saab 9 5 meni ehkä hakemaan öljyä, siihen malliin puski sinistä savua ja iskaritkin vaikutti heikentyneiltä.

Nelostiellä tuli sadekuuro. Sai ajatella ajaako kylki vastaantulijoita hipoen vai oikealla tärinäraidan päällä. Kuivalla tuo osuus vaikuttaa hyvältä ajaa, rankkasateella paljastui uhkeat urat kun ne täyttyi vedellä. Siinä ois saanu ajaa kieli keskellä suuta jollain Nissan Notella :P

Onko C5 minkälainen ajaa tuommosessa paikassa?

No hyvillä renkailla ihan hyvä on ajaa, pysyy suunnassa kun vaan pitää ratista kiinni - tahtoo välillä tampoilla niissä kanaviksi muuttuneissa urissa. Ainakin kakkoskoppainen. Kokemusta on viime viikon tiistailta kun tuli ajettua sellainen 4 tuntia sateessa 80-120kmh... välillä ihan kaatosateessakin niin ettei näkyvyyttä ollut juuri mitään. Vakionopeussäädin pyrki menemään välillä pois päältä kun ajonvakautus puuttui peliin. Mutta sitten vaan lisää hanaa omalla jalalla polkien, kun vauhti meinasi syvemmässä vedessä hiipua... hyvin pysyi tiellä kuitenkin eikä edes pelottanut.  :)
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

tarttis

Eilen ajelin Jokisillantietä Kouvolassa, oli niin harvinainen näky ,että pitää siitä tännekkin kirjoittaa, 5 autoa jonossa ja kaikilla riittävä turvaväli kilometri tolkulla.
En ole puolesta enkä vastaan, pikemminkin päinvastoin.

Citroen C5 2007
2.0 HDi 136 Exclusive Berline 5d A

Radagast

Lainaus käyttäjältä: tarttis - elokuu 24, 2014, 15:53:17
Eilen ajelin Jokisillantietä Kouvolassa, oli niin harvinainen näky ,että pitää siitä tännekkin kirjoittaa, 5 autoa jonossa ja kaikilla riittävä turvaväli kilometri tolkulla.

En usko ilman kuvaa. :o
C5 2.0 Break -04
Xsara 1.6 Break -04
Xsara 2.0 Break -03

Basbarduu

Joku ajeli tänä aamuna aamuruuhkassa trukilla itäväylää keskustan suuntaan.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Putkimies22

Rune Andersson Porvoosta Skodallaan päätti että Pösö ajaa liian hitaasti ja päräytti risteyksessä ohi. Onneksi suojatiellä tai risteävältä kadulta ei ollut ketään tulossa. Kyllä joillain vaan on pakko olla niin helvetin kiire  >:(
Ex BXx13, Xantiax8, Xsarax2, AXx3

C5 wannabe

Liikenteessä tapahtui.

Menin ottamaan bensaa. Mittareita katoksessa yksi keskittymä. Ajoin tyhjälle ulommalle paikalle ja kirjasin kuten aina kilometrit vihkoon. Nelostieltä tulee matkailuauto jossa hienomman OLOINEN vanhempi pariskunta Herra erkki ratissa. Piirrän viimeisiä numeroita vihkoon kun se ajaa mun keulan eteen ja alan ottaa maksukorttia istuimelta. Samalla Herra vilkuttaa ensin valoja jota ehdin ihmetellä kun se jo huitoo vihaisesti kädellään minua poistumaan. Samalla toisella mittarilla ollut auto poistuu ja vaihdan paikkaa. U-käännöstä tehdessäni koitan katsoa mikä olisi syynä miksi Herran piti päästä sille pistoolille jossa olin. Tyhjä laaja mittarikenttä, matkailuauto mahtui hyvin katoksen alle, ei mitään havaittavaa. Aikaa siitä kun Herra ajoi keulani eteen ja aloin huitomisen jälkeen kääntämään rattia viereiselle mittarille kului ehkä noin 15 s.

Odotan aikani kunnes Herra saa itse tehtyä temppunsa omassa autossaan, viimein avaa ovensa ja tulee autosta. Hänelläkään ei siis ollut kiire ja liikkumisenkaan kanssa ei näyttänyt olevan ongelmia. Itse puolestani tympäännyin, avaan sivulasin ja kysyn teititellen ja herroitellen

- Eikö Herra saattanut ajaa toiselle mittarille?

Herra: Emmä voinu kun siinä oli toinen auto.

Minä: Miksi minun piti sitten siirtyä?

Herra: Sä et tankannu, ei tämä mikään kirjanpitopaikka ole ja mun tankki on tällä puolella autoa.

Minä: Älkää viitsikö.

Herra: Olet väärässä.

Suljin lasin ja liekö Herra jäänyt jupisemaan jotain mitarin taakse, en kuullut. En halunnut mennä itse tankkaamaan samaan aikaan jossa kätinä olisi todennäköisesti jatkunut ja odotin kunnes lähtivät. Lähtiessään Herra teki u-käännöksen, pysäytti taas keulani kohdalle ja jäi mieltään osoittaakseen tuijottamaan minua toviksi, siis niille sijoille jonne hän olisi päässyt tankille jo alkujaan kun olisi viitsinyt kääntää heti. Itse katsoin kylmästi suoraan ohi. Rouva istui koko ajan naama peruslukemilla matkustajan puolella niin tullessa kuin lähtiessä. Herran oli jostain syystä vain saatava ajaa sille mittarille jossa olin. Puolustan kyllä omaa kantaani ja mielestäni kysymys oli aiheellista esittää Herralle. Ketään muita ei koko alueella ollut, ei edes seuraavaa vuoroaan odottavaa tankille tulijaa. Tavalliset ihmiset ikään katsomatta nousi taas arvoon arvaamattomaan, olkoon tämä muistutuksena siitä  :)

Renee

Näitä mittaripaikalla olevia henkilöitä piisaa jotka pitävät sitä pysäköintipaikkanna paras ole se että ukko istui pelkääjän paikallaa ja rouva kävi Siwassa ostamassa ruokaa.
Itse olin tapahtumapaikallaa ja vähän ihmeyttelimn missä tankkaaja luuraa no Siwassa se oli.
Noi tankkauspisteet niistä saisi romaanin syntymään jos kaikki  ihmisten sekoilut kertoisi

hyper

Lainaus käyttäjältä: Putkimies22 - syyskuu 03, 2014, 08:56:31
Rune Andersson Porvoosta Skodallaan päätti että Pösö ajaa liian hitaasti ja päräytti risteyksessä ohi. Onneksi suojatiellä tai risteävältä kadulta ei ollut ketään tulossa. Kyllä joillain vaan on pakko olla niin helvetin kiire  >:(

Niin, nyt tämän kesän ja alkusyksyn aikana olen huomannut että juurikin Skoda Octavia-kuskit on niitä kaikkein kiireisimpiä tuolla, bemarit ja auditkin jää jalkoihin kun skodakuski tulee.
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Seevitska

Volvokuskilta mallisuoritus: ohitus mutkassa ja keltaisen viivan alueella. Niin sitä pitää.

Lisäksi kaikilla kanssa-autoilijoilla tuntui olevan tuli perseen alla tänään. 80:n alueella ajelin jonon keulilla tasaisesti 83-84 km/h, mutta jokainen takana olevista lähti ohittamaan peräkkäin puolen minuutin sisään. Sitten ajelivat jonossa rauhallisesti kuin mitkäkin pyhimykset. Vanhasta sitikasta piti vain päästä ohi. ???
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Zego

Seevitska, olet täysin väärässä. He halusivat vain ihailla autoasi lähempää ja joka kantilta. ;)

Jone2

Kyllä nelostiellä Jyväskylästä pääkaupunkiseudulle oli taas aikamoinen meno ja viidakon meininki. Huippuna ehkä pakettiauto/matkailuvaunuyhdistelmä, joka ajeli motarilla 110-120 nopeutta...

Seevitska

Lainaus käyttäjältä: Zego - syyskuu 21, 2014, 21:03:44
Seevitska, olet täysin väärässä. He halusivat vain ihailla autoasi lähempää ja joka kantilta. ;)
Hoho, jos joku tuota kuraista, sähkövikaista, harmaata lotjaa haluaa ihailla niin täytyy kyllä viirata jo aika pahasti. :laugh:

MarieCurie

Eilen 10-tiellä lähes kympin arvoinen ohitus. Olin lähestymässä mun risteystä, kun takaa tullut lähti ohittamaan sulkuviivan yli ja ajoi vastaantulevien kaistalla koko risteysalueen yli. Pikku miinus tälle ohitukselle siitä, että vastaan ei tullut ketään. Parempi tuuri ensi kerralla.

aaltosa

Lainaus käyttäjältä: MarieCurie - lokakuu 03, 2014, 00:27:35
... ja ajoi vastaantulevien kaistalla koko risteysalueen yli.
No kun risteysalueella ei saa vaihtaa kaistaa  :P

Jankos

Lainaus käyttäjältä: aaltosa - lokakuu 03, 2014, 09:24:07
Ja keltasta viivaakaan ei saa ylittää :P
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Citikka99

Lainaus käyttäjältä: aaltosa - lokakuu 03, 2014, 09:24:07

Mikä sen kieltää? Kaistaa saa vaihtaa, jos se voi tapahtua muita vaarantamatta, mutta ei ylittää keskiviivaa eli ajaa vastaantulevien kaistalle. Ohittaminen on kielletty risteyksessä ja välittömästi ennen sitä. Koskee taajamissa kaikkia risteyksiä ja ulkopuolella ennakkoon merkittyjä risteyksiä.

Basbarduu

^ Kyllä ne mulle ainakin autokoulussa opettivat ettei risteysalueella saa vaihtaa kaistaa ja parempi niin kuin että porukka rupeis tulkitsemaan itse milloin se tapahtuu vaarantamatta muita.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Renee

Eilen todistin tätä hommaa kun olin kävelen kaupassa.
Juippi ensiksi pysähtyy liikennevaloissa suojatiellee avaa kuskin oven ja heittää jonkun talouspyyhkeen  palan siihen kadulle.
Varmaakin räkärätti tai vastaava?
Ei tarvitse ihmetellä jos sitä paperisaastetta tien laidat on täynnä.
Kumma homma kun tuo jätekuljetus täällä Suomessa on aikaa hyvä kun vertaa noita kehitysmaan juttuhin

hyper

Eilen iltapäivällä oli jollain VW Caddy -kuskilla kova kiire. Vihdintiellä Konalan lähellä, 60kmh rajoitus. Lähdettiin liikennevaloista, minä ja viereisellä kaistalla joku bmw... bmw kiihtyi nopeammin mutta loppunopeus molemmilla n. 70kmh. Bemari lopputuloksena noin kaksi autonmittaa minua edellä siinä viereisellä kaistalla. Ja sitten yhtäkkiä takaa tuli ja pujotteli meistä molemmista ohi VW Caddy, nopeutta varmaan se 80-90kmh. Seuraavissa liikennevaloissa se kuitenkin jäi jonon päähän eikä yrittänyt siitä enää ohi vaikka toisella kaistalla oli tilaa. Minä ja bmw mentiin siinä sitten ohi. Ei näyttänyt olevan kiire enää.

ealab

Jasu

Lainaus käyttäjältä: hyper - elokuu 11, 2014, 23:23:14
Lainaus käyttäjältä: Xari - elokuu 11, 2014, 11:58:46
Lainaus käyttäjältä: Jasu - elokuu 11, 2014, 10:51:53
Enkä tuota yksilöä mitenkään kansallisaarteeksi, puuttuu sekä tyyli että asenne, takavetoladassa noita vielä jotenkin oli, ajettavuus ja ergonomia oli suorastaan huippua ainakin tähän yksilöön verrattaessa. Vikaa aikanaan selvitellessä tuli tuon haluttavuuden puutekin aika hyvin esille, edes Lada-harrastajat eivät satasta enempää olisi halunneet maksaa, ja ne pari jotka asiasta edes jotain kysyi niin heitä kiinnosti tosiaan myös tankin täyttöaste...

110 on kyllä malliesimerkki siitä miten suurinpiirtein joka asia autossa pystytään ryssimään piloille, takavetoladan ajettavuudesta ja ergonomiastakin olen vähän eri mieltä

No mutta jos tällä kyseisellä 110 yksilöllä on ajettu melkein 400tkm, niin ei se ihan huono voi olla. Pikemminkin valioyksilö. Olisi sääli jos sen matka nyt katkeaa ihan vaan sen takia että joku ei halua maksaa normaalia kulutusosan vaihtoa. Sytytyspuolia ja katteja menee muistakin autoista, eikä ole yhtä halpaa lystiä sitten se...

Ja ei, en aio henk.koht. pelastaa kyseistä ajoneuvoa, ei ole tilaa kahdelle autolle. Ceefemmasta pitäisi ainakin ensin päästä eroon. Enkä vaihda Ladaan, ellei makseta välirahaa minulle päin.  :)
Et uskalla noutaa, kunhan jotain tarjoaa niin varmasti lähtee. Nyt poistettu liikennekäytöstä, viimein...

Kukaan ei enää muista paljonko hajonneessa mittarissa oli matkaa kertynyt, muisteltiin että tuosta lukemasta puuttunee jotain 30-60000 km väliltä...

Onhan tuo kuvassa ihan siisti, jopa pestykin tälle kesälle, sisältää liki ajamattoman laturin. Ajamalla liikkuu, mutta ei kovin ripeästi kun käy enää vain kahdella...

Eikä ketään varmasti säälitä vaikka paaliin sellaisenaan päätyisi...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 3.0 -05

Sekä Land-Rover Series 2a -63
Tulossa Land Rover 110 TD5 -01

Paanaz

Joulun jälkeen tapahtui liikenteessä kouvostoliiton suunnalla.
Shoppailuhel*etin jälkeen nokka kohti kotia, kouvolan kulmalta suunta kohti koriaa.
Eteen pyyhkäisee kolmioiden takaa vasemmalta sekä oikealta autot melkoisen myöhään, eli piti jalka nostaa kaasulta, kerkesin juuri sanomaan emännälle että kylläpä taas tullaan todella todella hyvin keulan eteen kun oikealta, kolmion takaa, mäkkärin pihan suunnalta vetäisee valkea vanha sedan purkki keulan eteen. Kyydissä näytti olevan 4-5kpl 20-30v pentuja.
Töötti ja jarru meni pohjaan samantien, mutta yllättäen siinä lumimyräkässä ei oikein löytynyt pitoa kun jään ja renkaitten välissäkin oli reippaasti lunta/loskaa.
Vauhti ei hidastunut ollenkaan, onneksi refleksit toimi ja sain väistettyä perän kautta mukavissa luisutunnelmissa absien ja epsien yms. paukuttaessa koko ajan. Jäi vielä hajurakoakin lähes 0,5m.
Olisi saattanut n.80-luvun koslassa olla kuskilla ikävä olo kun olisin sen pari tonnia vetäissyt kuskin oveen n.50km/h vauhdilla...
Onni onnettomuudessa oli sekin ettei koslan perässä ollut ketään yrittämässä tielle yhtä kiireellä, oli siis tilaa väistää...
Xsara Break 1,6 SX -03,
C5 136HDi Confort Tourer -08
Yamaha Virago 535 -94, Tunturi Maxi -84

Seevitska

Tällä kertaa hämmennystä aiheutti oma autoni - keskellä liikenneympyrää.  :P

Tein melko pikaisen jarrutuksen ympyrään mennessä, kun vasemmalta a-pilarin takaa tulikin punainen Cee'd. Olin lähdössä sen jälkeen liikkeelle, tarkoituksenani kääntyä heti oikealle, mutta mateluvauhtiin päästyään auto sammui. No, starttasin uudestaan ja... taas sammui. Jouduin starttaamaan auton uudelleen peräti 4 kertaa noin 2 metrin matkan aikana. En käsitä mikä sille tuli, kone oli lämmin ja kierrokset ok. Hetken jo pelotti, että tähänkö tämä paska nyt sitten hyytyi.  :-\ Onneksi sain sen takaisin liikenteeseen siten, että:
ykkönen silmässä --> kytkimen luistatus --> korkeat kierrokset --> mateluvauhti --> heti kakkoselle.

Matelija

Tossa mennä viikolla tapahtui Keravalla nelostien liittymässä: 3-sarjalainen levikkeillä, spoilerilla yms amishärpäkkeillä pilattu teinipemari tunki keskellä risteystä oikealta ohitte ja eteen siinä samassa kun olin kiihdytyskaistalle kääntymässä. Sitten tämä nakkikiskaohjus lähti vielä vetämään sivuluisua koko kiihdytyskaistan mitalta. Noh, saattoihan tuo olla itse aiheutettua. 1: Liikkuminen Keravan yössä. 2: V6-logo takaluukussa (miksi tommonen on ylipäätänsä pitäny laittaa, turhaan vaan provosoi ahdistuneita piruparkoja :P). Saavutinpa tämän sitten moottoritiellä ilman isompia elvistelyitä: ei tarvinnut edes kaahustella (<110 taulussa), kun tämä poloinen taisteli navakkaa sivutuulta ja fysiikan lakeja vastaan ;D
C5 Dynamique Tourer HDI140 -12