Liikenteessä tänään tapahtui (jälleen kerran)

Aloittaja berlingo citikka, syyskuu 27, 2007, 17:45:54

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Pasi A S

Ex duunipaikassa moottoripyöräkerho lähti omilla pyörillään radalle.Radalle lähtöä ennen olisi kuulemma pitänyt sopia hitaamman ohitussäännöistä.Yksi kerholaisten välinen peräänajo kolari ohitustilanteessa sattui ja useita läheltä piti tilanteita.Homman kruunasi kuulemma Se että radan huoltohenkilö ajoi viheralueita isolla ruohonleikkurilla sinä aikana kun porukkka oli radalla, joku veti pisteeksi iin päälle lipat radalle sinkoutuneiden kivien takia.Sivullisena nautin ainakin puoli vuotta kaffeepausseilla tämän moottoripyöräkerhon kyseisen ratapäivän tarinoista.

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 22, 2014, 16:57:49
Pahoin pelkään ettei täällä kukaan sano mitään, ovat toiminnan ihmisiä enemmänkin.

Sanoisin että ovat tyhmiä ihmisiä. Puhumalla ne asiat kannattaa hoitaa jos vain mahdollista.
Mut nykyään porukka tuntuu olevan niin typerää, että voi keskustella asioista vaan joko tehdään jotain ansoja, esteitä tms. paskaa tai kutsutaan poliisi hoitamaan. Munatonta touhua sanon minä.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Zego

Lomamatkalla naapurisetä keksi peruuttaa pihalla katsomatta lainkaan peileihin, nyt on sitikka käytettävä pajalla kun nokkaan tuli pieni painauma. Onneksi huomasi lopulta, ettei kolahtanut kovempaa...

hyper

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - heinäkuu 23, 2014, 09:02:24
Lainaus käyttäjältä: jtbo - heinäkuu 22, 2014, 16:57:49
Pahoin pelkään ettei täällä kukaan sano mitään, ovat toiminnan ihmisiä enemmänkin.

Sanoisin että ovat tyhmiä ihmisiä. Puhumalla ne asiat kannattaa hoitaa jos vain mahdollista.
Mut nykyään porukka tuntuu olevan niin typerää, että voi keskustella asioista vaan joko tehdään jotain ansoja, esteitä tms. paskaa tai kutsutaan poliisi hoitamaan. Munatonta touhua sanon minä.

No kun eihän se ansan virittäjä voi tietää tänä päivänä millaiselle psykopaatille se sitä ansaa virittää, niin parempi vaan pitää matalaa profiilia ja toimia huomaamattomasti ilman todistajia.  :)  :-\
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Seevitska

Viikon kusipää™ -palkinto löysi sitten uuden voittajansa. Onnea, idiootti!  >:(

Elikäs: Ajelin kaupunkialueella 50km/h rajoitusalueella tasan viittäkymppiä. Takana oli muutama muukin auto jonossa. Alikulun jälkeen alkoi lievä ylämäki ja vastaan tuli vanha vihreä pompannappi (Fiat 600). Yht'äkkiä takaa kuuluu valtavien kierrosten ääni ja jostain taaempaa lähti japanilaisvalmisteinen farmari ohittamaan! Se oli Subaru tai Toyota, en ehtinyt katsomaan kovin tarkasti. Nopeutta tällä sankarilla oli ainakin 80 km/h, kun kiilasi C5:n ja Fiatin väliin keskiviivaa pitkin. Laitoimme molemmat äänimerkit pohjaan tuon idiootin takia. En kehtaa kuvitellakaan, millaista jälkeä olisi syntynyt jos tuo 2010-luvun iso farkku olisi kolauttanut 70-luvun pikku-Fiatin keulaan maantienopeudella.

Kaikenlaisia mulkkuja sitä riittääkin.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

ealab

Vastaavasti ajava aivokuollut pikkukuormurikuski saaristotiellä, perjantaipäivällä. Plus 4 muuta "kiireistä" joita piti penkalle....niistä oli mersuja 2. Enkä ajanut ollenkaan alinopeutta (!mittarivirhe huomioiden), paitsi jos olin jonossa, jonka vauhti oli, mitä oli. Olisi hyvä päästä eroon tuosta "otsasuonetpullottaenkiirettä"- meiningistä, varsinkin kun sillä ei ole oikeastaan mitään positiivista vaikutusta mihinkään. Ja myös liikennemahtailusta.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - heinäkuu 23, 2014, 09:02:24

Kaikki ihmisethän on oikeastaan tyhmiä, mutta välillä käy niin että tyhmät päät kolisee yhteen, surkiaa tuo on munkin mielestä, mutta ehkä me ihmiset vaan ollaan rotuna vähän sellainen surkea tapaus? :D

Itse niin tykkäisin, että kaikki osaisi olla huomaavaisia ja kohteliaita, sekä tosiaan keskustelisivat keskenään, sen sijaan että vedetään ikäänkuin luupiikki aivoihin ja ollaan sitten niin just poterossa kuin vaan voi olla, mutta ei, sitä jotenkin porukka tuntuu entistä enemmän vaan poteroituvan eikä juuri enää edes ajatella asioita muusta kuin oman navan suunnasta.

Liikenteessä varsinkin sitä näkee niin paljon, pyörälläkin kun ajaa siinä asfaltin reunassa, joka välillä on valkoisen viivan alla ja välillä siellä jossain kasvillisuudenkin seassa, niin välillä näkee noita jotka vetää hihaa hipoen ohi, ikäänkuin kaikki muut olisi vain haittoja sillä 'heidän' tiellä.

Sellaisesta asenteesta hyvin äkkiä tulee huono liikennekulttuuri.

CelaVii5

Tiistaina Lahdessa motarilla Hinauspalvelu Hietamäki hinasi motarin ohituskaistalla Toyota Yarista reilusti yli satasen vauhtia. Kalustona tuollainen jäähallin kokoinen jenkki-pickup. Luulisi että hinausta ammattikalustollakin koskisi jonkinlainen nopeusrajoitus...

vibes

Oli tänään jonkin verran tyhmä fiilis ajella 120 km/h alueella sataa BMW X5M:n hanuria tuijotellen :D
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Basbarduu

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 24, 2014, 22:20:24
Oli tänään jonkin verran tyhmä fiilis ajella 120 km/h alueella sataa BMW X5M:n hanuria tuijotellen :D

Oliko siellä sata X5:sta? Mikset ajanu ohi?
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

hyper

Lainaus käyttäjältä: Basbarduu - heinäkuu 25, 2014, 08:52:45
Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 24, 2014, 22:20:24

Oliko siellä sata X5:sta? Mikset ajanu ohi?

No jos siellä oli sata X5:ttä ajamassa rivimuodostelmassa niin eihän niistä ohi pääse kuin jostain kaukaa metsän/pellon/toisen tien kautta...   :)  Toisaalta jos ne ajoi jonossa niin menisi siinäkin aikaa ohittaessa, ja varmaan tulisi aika surrealistinen fiilis...
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

vibes

Hitto teiän kanssa taas, en ala. Hullua vaan mun mielestä että ostetaan tollanen omakotitalon hintainen yli viissataakaakkinen ohjus ja ajellaan sillä ku vanha mummo. Mut ehkä se oon vaan mä.

hyper

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 25, 2014, 10:27:00
Hitto teiän kanssa taas, en ala. Hullua vaan mun mielestä että ostetaan tollanen omakotitalon hintainen yli viissataakaakkinen ohjus ja ajellaan sillä ku vanha mummo. Mut ehkä se oon vaan mä.

No eikö noi just ole sellasia kotirouvien kauppakasseja...
Itse näin kerran, viime vuonna muistaakseni, semmoisen vanhemman herrasrouvan käyvän kaupassa Renault Sport Clio V6:lla. Ehkä se oli vaan lainassa, mutta toisaalta saattoihan hän olla pitkän linjan autoharrastajakin. En kysynyt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Clio_V6_Renault_Sport

Xari

Ja kun siihen mummomaiseen ajotyyliin löytyy paljon sopivampia vehkeitä ::)

Megaman

Oli hengenlähtö eilen lähellä. :|

Ajelin illalla skootterilla pätkän erästä tuttua hiekkatietä, tie oli suolattu (ei siis pölise normi vauhdeissa pahasti).
Erään mutkan takaa tuli n. 100 kilsaa tunnissa E36 poikittain ovenkahva edellä. Sepeliä runsaasti ilmassa ja näkyvyys harmaasta pölystä johtuen kaventui max. n. 10 metriin. Huh, menipä läheltä. Sepelit roiskui skootteria vasten ja tunsin nipistyksiä myös olkapäissäni. Noh, ei tässä vielä kaikki. n. 1,5 sec. päästä perässä tuli toinen samanlainen bemmi ehkä vieläkin kovempaa. 

Oli aika nopee tapahtuma kaiken kaikkiaan, ei voinut kuin ihmetellä. Tuli aika orpo olo siinä kohtaa. Oli onnea myös mukana.
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

jtbo

Se menee sillai, että sitten kun sitä voimaa on oikeasti riittävästi, sitä ei tarvitse enää esitellä :D

vibes

Ei se ole esittelyä jos ajelee edes sitä suurinta sallittua nopeutta tai menee pois mun tieltä.

jtbo

Lainaus käyttäjältä: vibes - heinäkuu 25, 2014, 15:28:23
Ei se ole esittelyä jos ajelee edes sitä suurinta sallittua nopeutta tai menee pois mun tieltä.

Ehkä ei, mutta vetääkö valkohai aina sitä maksimia? Ei sen tartte, se tietää että se voi napata melkein minkä tahansa saaliin liki milloin tahansa, se voi lipua madellen koska se tietää ettei ympärillä olevilla ole mitään jakoja kisata. Riittävä koneteho rauhoittaa kummasti, se riittävä on jokaiselle ehkä hieman erilainen.

Jos se nautiskeli hyvästä musasta ja kovemmassa vauhdissa naurettavankokoinen rengastus metelöi liikaa? :D

OskuK

Väärät omistajat jotka ajavat väärin. On se niiin väärin ;-)

Onneksi oikeat sentään tappavat keskimäärin vain itsensä liikenteessä.

kurtsi

Lahdesta Hesan suuntaan nelostiellä valkoiset audin R8 ja uudehko mustanki köröttelivät kohtalaista ylinopeutta, tiedä sitten oliko jonkinsortin kisa menossa. Ikä varmaan saapi moisten pakoäänen kuulostamaan suht kovalta ja ikävältä. Tuskin kateus kuitenkaan.

ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

hyper

Eilen, erään kauppakeskuksen parkkihallissa. Meinasin nauraa ihan kippurassa mutta en viitsinyt, kun tapauksen ns uhri oli siinä vieressä. Samasta syystä en ottanut kuvia, ennen kuin kaupasta poistuessani jolloin romu oli jo hinattu pois. Alla olevasta kuvasta voinee kuitenkin päätellä jotain. Lattialla näkyvä neste on jäähdytinnestettä. Poishinattu ajoneuvo josta nesteet on vuotaneet ulos (vuotojäljet jatkuu piiiitkälle kuvan ulkopuolelle) oli semmoinen tosi iso bemarin ns-maasturi.

Renee

Tuota mista tietää että hellekausi .
No kun motaria ajelee niin niitä autoja joissa se nokkapelti ylhäällä tienlaidassa on aikaa paljon.
Eikö ne ihmiset katso noita lämpömittareita jos niissä semmoinen viellä autossa on.
Ja toiseksi kyllä niitä jäähdytyspuolen juttuja kannattaa huoltaa ihan oikeesti

Xari

Lainaus käyttäjältä: Renee - heinäkuu 26, 2014, 10:26:54
Eikö ne ihmiset katso noita lämpömittareita jos niissä semmoinen viellä autossa on.

Ei se nykyauton lämpömittari kerro oikeasti enää mitään, mittari näyttää normaalia kun lämpö on valmistajan asettaman normaalin alueella, ennen se näytti ihan oikeita lämpöasteita, saattaa siinä mittarissa ne asteet tosin edelleen olla, toiminta sit on kuten takavuosien ranskalaisten lämpötilan varoitusvalot, punainen syttyy kun kannentiiviste on palanut ;D

Renee

Mihin tämä maailma oikein menee toivottavsrti noissa atomimiiluissa ei ole tuota tekniikkaa?

Pasi A S

Tytöt kurvailee edessäni moposkootterilla.Huomioni kiinnittyy takana matkustavan tytön omituiseen vääntelihtimiseen.Hän pitää vain yhdellä kädellä skootterin takana käsitukikaaresta kiinni.Yks kaks takana matkustava horjahtaa, tyttö  horjahtaessaan tarraa kaksin käsin takakaaresta.Hänellä on luuri toisessa kädessä, sitä on siis räplätty ajon aikana ja tuosta on horjahtelu johtunut.