Kysymyksiä ja neuvoja AL4 automaattilaatikosta.

Aloittaja Jomppe43, syyskuu 21, 2021, 14:38:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jomppe43

Kyseessä on  vm-08 C5 2.0 bensa, aj. 211 tkm. Mitä öljyä suosittelette + määrä ? Linjapaineen säätösolenoidi: mistä edullisesti ja mitä se maksaa ? Missä kohden solenoidi sijaitsee.?
Katselin autodoc sivuja niin siellä oli sellainen kuin, kytkentäventtiili AL4 laatikkoon ??

Jalamari 53

Tilaa tuolta koko satsi mitä tarviit. Venttiilit oltava Borg&Warner tekemät tai voi tulla ongelmia niinkuin minulle. Pelasi huonommin polski venttileillä kuin ennen vaihtoa. Sitten vaihdoin B&W venttiilit niin pelaa luin uutena. Voit tietysti kokeilla onnea vaikka kiinalaisilla venttileillä.

Öljymäärä venttiilirempassa 4 l ja liika lasketaan lämpimänä auton käydessä pois. Normi öljynvaihdossa olen käyttänyt 3 litraa enkä ole tarkistellut pintaa lämpimänä.

https://vaihteistokauppa.fi/product/2342/pwm-solenoidien-vaihtosarja-al4--dpo-psa
GS Pallas 79 ....22 sitikkaa.....C5X Hydrid Shine Pack Launch Edition vm 23, Citroen C3 Joy vm 23

KariM

Lisäksi kannattaa vaihtaa venttiilipöydän ja vaihteiston rungon välissä olevat kaksi tiivisterengasta, kun em. palaset kuitenkin joutuu erottamaan toisistaan.

Purkaessa mittaa kepiltä tulevaan akseliin nojaavan jousen (=peltiliuska) asema tarkasti jotta saat sen kasatessa samaan asentoon.

Teme

Se että minä olen väärässä ei tarkoita että sinä olet oikeassa !

Citrung

Olen ymmärtänyt, että öljyksi käy mikä vaan missä on LT71141 hyväksyntä. Olenko oikeassa?
Citroen C5 2.0 AT Tourer 2009

yason

Lainaus käyttäjältä: Citrung - syyskuu 26, 2021, 18:06:14
Olen ymmärtänyt, että öljyksi käy mikä vaan missä on LT71141 hyväksyntä. Olenko oikeassa?

Kyllä. Olen Teboilin ja Comman LT71141 -speksin täyttävää öljyä kaatanut omaan AL4:eeni eikä ole vielä räjähtänyt tai maailmanloppu tullut. Punaista mehuntuoksuista kummastakin kannusta, eikös sen siitä jo tiedä...
C5-I 2.0i AT -03, DS5 Hdi163 Sport Chic -12, Renault Talisman TCe160 Sport Tourer -19