Kirjoittaja Aihe: C5 - Antipollution fault  (Luettu 116434 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 264
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #200 : Helmikuu 13, 2015, 13:10:39 »
Ei vaadi androidia, pariutuu kyllä kaikkien Bluethooth-puhelimien kanssa ja WP-puhelimiin saa esim. ilmaisen OBD Auto Doctor-ohjelman. Ebay, dx yms. verkkokaupoista noita saa alle puoleen hintaan tuohon nähden, jos on aikaa odottaa. Ainakin nuo kiinasta tilatut halpikset toimii Lumiassa.

Poissa jakew

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 59
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 I 2.0i 100kW SX Berline -04 man.
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #201 : Helmikuu 14, 2015, 12:52:40 »
Joo kiitos. Ehdin jo viikolla ostaa huuto.netistä just ton Motonetin palikan käytettynä, löytyi tästä parin kilometrin päästä ja sai 15 eurolla. Ei tosiaan vaadi Androidia, vaikka tuotekuvauksessa ei muusta puhutakkaan. Kokeilin Torquen lisäksi OBDScopea ja OBDAutodoctoria vanhalla Nokia N8:lla ja hyvin toimii. Toiminee myös Windows-läppärillä ja sopivalla softalla.

Torque Litellä sai kuitattua P0410:n pois ja sammutettua Service- ja Check Engine?-valot. Jännää, että kuukausi sitten Service-valot sammuivat itsestään kun vika lakkasi olemasta, mutta tällä kertaa jäivät palamaan, vaikka lisäilmapumppu toimi ihan normaalisti.

Electromystique...

Poissa JIM

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #202 : Helmikuu 18, 2015, 22:28:44 »
Onko Depollution fault ja Antipollution fault sama asia?

Itselle ruutuun ilmestyi Depollution fault. Auto käynnistyy ja käy ihan normaalisti. Ei siis mikään vakava ongelma, mutta kait sekin pitää kuntoon laittaa. Kun käynti on normaali, niin jotenkin uskoisin sen liittyvän pakopuolella oleviin asioihin.

Lambda-anturin vika varmasti vaikuttaisi käyntiin, mutta jos jälkipoltin ei saa lisäilmaa, niin se tuskin käyntiin vaikuttaa.

Sulaketaulua katsoessa ei tuota lisäilmapumpun F16 sulaketta löytynyt ollenkaan. Etsin siitä akun vieressä olevasta boksista. Muistaako joku mistä kohtaa tuon sulakkeen löytää? Auto on vuosimallia 2006 bensakoneella.

Nyt on viat korjattu. Lambda-anturi ja kaasupoljin antoivat vikakoodit ja molemmat on nyt vaihdettu. Ihan hienoa että tekniikka kehittyy, mutta eipä ole ennen tarvinnut kaasupoljinta autoon uusia.

Poissa c5sella

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 95
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • aja millä ajat ja mersulla loput
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #203 : Helmikuu 21, 2015, 10:57:47 »
Meillä alko katin vaihdon jälkeen taas polttaan antipollutionfaulttia,ajoin päästö mittaukseen hyvät arvot oli,eli katti pelaa.

Ajoin Citikka huoltoon ja pyysin kaveria tutkiin asiaa otti vikakoodin ylös p0420 katti kuulemma rikki :) sanoin että se vaihdettiin jokin aika sitten,siis viikko.

Väitti edelleen että tuo koodi viittaa siihen. Näytin päästölapun ja kaveri oli varsin ihmeissään.

Sanoi että heillä ei ole muuta lääkettä kun katin vaihto,käskin nollata valon 27 ekee kiitos ja ei oo nyt syttynyt uudestaan.

Olis kiva tietää mikä ihme sen sytytti vaihdosta kun on vaan niin vähän aikaa!

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 804
  • Peukkuja: 16
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #204 : Helmikuu 21, 2015, 13:53:20 »
Eihän se katti välttämättä ole rikki, vaan joku niistä antureista joiden antamien  tietojen mukaan kone päättelee katin olevan rikki. Niin tai anturille menevä johto voi olla rikki. Itseasiassa lambda-anturinkaan ei tarvitse olla rikki ettei se toimisi oikein, se voi olla vain niin nokinen ettei pysty enää mitään kunnolla mittailemaan. Itse tarkistaisin ne lambdat ensin, ennen kuin mitään kalliimpaa rupeaisin vaihtamaan...  ja jos lambda on pahasti nokinen, niin sitten pitisi selvittää miksi. Katilla ei siinäkään ole mitään tekemistä, noki tulee moottorista, katti vaan yrittää puhdistaa pakokaasuja, mutta passiivisena komponenttina se ei ihmeisiin pysty. Tietty kattikin nokeentuu jos ongelmatilanne jatkuu pitkään.

Kuulemma kattejakin pystyy muuten puhdistamaan, paineilmalla saa ainakin osan noesta pois mitään rikkomatta.
Nykyinen kulkuneuvo: Kia Optima. Ex:Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Poissa djksi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 184
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #205 : Helmikuu 21, 2015, 18:02:19 »
Itsellänikin tuli hyvät lukemat päästömittauksesta ja jo aiemmin vajaa vuosi sitten katsastuksessa, vaikka antipöllökoodin poistin juuri ennen leimalle menoa. Lambda-anturit vaihtaisin. Miten löydän esim. ebay:sta oikeat anturit? Onko etu- ja taka-anturit erilaisia?

Huomasin muuten sellaisen, että kun kaasupoljinta kengän kärjellä 'vetää' taakse päin, niin kierrokset lukittuu aika helposti 2500rpm, eikä kaasupoljin enää toimi. Korjaantuu auton uudelleenkäynnistyksellä. Potikkavika?

Alkaa näitä pikkuvikoja tulemaan mukavasti kun kilometrit lähenee 300 000:a. Noh, kertaakaan ei ole tienpäälle vielä jääty.
Citroën DS5 HDi 163 Sport Chic vm. 2014
ex. Citroën C5 X7 Confort Tourer THP156 vm. 2011
ex. Citroën C5 1,8i 16V SX vm. 2004

Poissa c5sella

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 95
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • aja millä ajat ja mersulla loput
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #206 : Helmikuu 24, 2015, 06:47:20 »
vaihdettii takimmainen lambaada etummainen vaihtu jo 2tuhatta kilsaa sitte valo sammutettu,ei ainakaan päivän jälkeen ole syttynyt seuraamma tilannetta.


Poissa ariathon

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #207 : Helmikuu 24, 2015, 15:34:33 »
Nämä tuli vaihdettua ja muutaman sadan kilometrin ajolla tuli itsekseen kuntoon:
- Ilmamassamittari
- Kalvorasia
- Flektin etuvastukset
- Turbon paineanturi
C5 2,2HDI Break -03
BMW 523i Touring -98 ja toimii :)

Poissa ariathon

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #208 : Helmikuu 28, 2015, 13:54:55 »
Nyt taas tuli samat viat päälle.
Auto menee johonkin vikatilaan, moottorin tehot putoavat.
Näytössä näkyy antipollution fault ja esp/asr not functioning.
Seuraavat vikakoodit löytyivät:

- P0235 Turboahtimen painesignaali; oikosulku akun +napaan tai arvo liian korkea
- P0230 Polttoaineen matalapainepumpun virransyöttö; oikosulku maahan tai avoin virtapiiri
- P1404 Lisälämmityksen virtapiiri 2; oikosulku akun +napaan tai avoin virtapiiri
- P0245 Turboahtimen paine; mitattu paine liian korkea
- P1519 Ohjattu jäähdytystuulettimen toiminta (integroitu moottorin ECU:un); yhdenmukaisuus tuulettimen nopeuden ja asetusten välillä
- P0100 ilmamäärätunnistin, avoin/maavuoto

Ja sitten ilman koodia:

- Dieselin lisäainepumppu; katkonainen
- Vääntömoment.vähennys, virhe; jatkuva
- Hiukkassuodattimen tukkeutuminen; tukossa

Tehtiin ohjelmallisesti hiukkasuodattimen poltto, lensi muuten kipinät kaaressa.

Eli mitä tuosta nyt alkaisi katsomaan läpi?
Ainakin ilmamassamittarin vaihto ja hiukkassuodattimen täydellinen avartaminen ; )
Tulppasin EGR:n ja n. viikon päästä taas mittaristo kuin joulukuusi.
Nyt taas EGR tulppaamatta ja sama vika jatkuu. Mitä tuolle osaa tehdä?
C5 2,2HDI Break -03
BMW 523i Touring -98 ja toimii :)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 888
  • Peukkuja: 21
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #209 : Helmikuu 28, 2015, 18:45:48 »
Tuossa on kummallisen paljon sähkövikaan viittaavia oikosulku/avoin-juttuja listalla, mutta mikäköhän niistä olisi helpompi tarkistaa.

Voikohan ainakin tuon jäähdytyspuhaltimen hitaan nopeuden testata ilman mittailujan katsomalla ja kytkemällä ilmastoinnin päälle (eikös sen pitäisi samalla laittaa jäähdytyspuhallin pyörimään hitaalla, mutta mitäköhän tekee talvella, kun ulkolämpötila on alle +5 astetta)

Tuleeko kaikki samantien takaisin jos viat nollaa, vai vasta jossain kiihdytys tai muussa ajotilanteessa?

Poissa c5sella

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 95
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • aja millä ajat ja mersulla loput
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #210 : Maaliskuu 04, 2015, 15:10:24 »
ei ollu takimmainen lambaada! mut pääsin vahingossa citikka velhon pakeille ja kaveri ihmetteli meidän tyhjäkäyntiä kun se pikkasen aaltoilee,kysy heti että onko antipolly palellu? ja onhan se, nelosen ruiskusuutin osittain rikki,nyt kulkee ja käykin eri malliin! valo sammu itsekseen muutaman kymmenen kilsan jälkeen.

Poissa ariathon

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #211 : Maaliskuu 14, 2015, 11:20:56 »
Tuossa on kummallisen paljon sähkövikaan viittaavia oikosulku/avoin-juttuja listalla, mutta mikäköhän niistä olisi helpompi tarkistaa.

Voikohan ainakin tuon jäähdytyspuhaltimen hitaan nopeuden testata ilman mittailujan katsomalla ja kytkemällä ilmastoinnin päälle (eikös sen pitäisi samalla laittaa jäähdytyspuhallin pyörimään hitaalla, mutta mitäköhän tekee talvella, kun ulkolämpötila on alle +5 astetta)

Tuleeko kaikki samantien takaisin jos viat nollaa, vai vasta jossain kiihdytys tai muussa ajotilanteessa?

En ole nyt päässyt lukemaan vikakoodeja, mutta aiemmin vikakoodina oli P0245 (Turboahtimen paine; mitattu paine liian korkea) jota ei pystynyt nollaamaan.
Eli vika on jatkuvasti nyt päällä ja turbo pitää kylmänä ihmeellistä vikinää.
C5 2,2HDI Break -03
BMW 523i Touring -98 ja toimii :)

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 575
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #212 : Maaliskuu 14, 2015, 13:12:40 »
En ole nyt päässyt lukemaan vikakoodeja, mutta aiemmin vikakoodina oli P0245 (Turboahtimen paine; mitattu paine liian korkea) jota ei pystynyt nollaamaan.
Eli vika on jatkuvasti nyt päällä ja turbo pitää kylmänä ihmeellistä vikinää.

Mitäs testerit näyttää ahtopaineiksi? Jos map anturi on rikki ja antaa liian suurta jännitettä niin vika on jatkuvasti päällä. Saman tekee jos anturin/antureiden maajohto on rikki.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa ariathon

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #213 : Maaliskuu 19, 2015, 12:50:50 »
Lainaus
Mitäs testerit näyttää ahtopaineiksi? Jos map anturi on rikki ja antaa liian suurta jännitettä niin vika on jatkuvasti päällä. Saman tekee jos anturin/antureiden maajohto on rikki.

En tiedä ahtopaineen määrää. MAP-anturi vaihdettu, eli pitäis sen puolesta olla kunnossa. Käytin eilen Veholla, siellä luettiin vikakoodit ja nollattiin ne.
Ainoa vikakoodi jota ei saatu nollattua, liittyy hiukkassuodattimen paine-eroon. Turbon ylipaine-vikakoodi saatiin poistettua ja femma toimii taas (Jonkun aikaa :)).
Nyt vaan pitäs jossakin saada ohjelmoitua pois se FAP, Powerflashilla maksaa mukavat 400€. Kiitos, mutta ei kiitos.
C5 2,2HDI Break -03
BMW 523i Touring -98 ja toimii :)

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 452
  • Peukkuja: 10
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #214 : Toukokuu 13, 2015, 09:56:27 »
No nytpä noita tuntuu tulevan jatkuvasti. Muutama päivä sitten piippas käynnistyksen jälkeen ekan antipöllön ikinä: se vikakoodi olikin varmaan tullu jo edellisellä reissulla ilman että huomasin. Nyt ajelin keskustaan ja takas ja varmaan yli kymmenen kertaa vilahti ruudulla tuo pöllö. Sen sijaan auto kulkee kuin unelma ja moottori toimii ihan normaalisti, itseasiassa potkii paremmin kuin aiemmin. Pöllöjä tulee sekä ajossa että pysähtyessä. Jännää. Katon, mitä koodeja se arpoo esille, jahka saan lukijan.
C5-I 2.0i At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10, Chrysler Sebring 2.0i -03, C5-I hdi2.2 AT -03, Xantia 2.0i AT -99

Poissa tuomassi

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #215 : Kesäkuu 11, 2015, 12:19:48 »
Laitanpa tänne antipöllöketjuun oman ongelmani, jos jollain olisi ollut vastaavaa tai muuten olisi vinkkejä antaa.

Auton lämmettyä taitaa yksi pönttö pudota pois käytöstä, tehot häviävät ja valoissa käynti todella epätasaista. Öljyt, akku ja sytytystulpat tarkastettu ja vaihdettu, ei vaikutusta. Flekti pimeni jossain talven aikana, en huomannut asiaa kun lämmöt eivät päässet nousemaan lyhyillä matkoilla. Nyt ensimmäisillä lämpimillä keleillä räpsähti lämmöt ruuhkassa tappiin. Tästä selvittiin etuvastukset ja  maksisulake vaihtamalla, myös kaikki kontaktipinnat tarkastettiin ja putsattiin.

Hommasin nyt OBD-palikan, sieltä tupsahti kaksi vikakoodia. P0300 ja P0606. Onko näihin ideaa, mitä kannattaisi lähteä tarkastamaan. Ainakin tuo jälkimmäinen hieman nosti palan kurkkuun, jos edessä olisi (auton hintaisen) boksin uusiminen. Jossain suositeltiin ensitöiksi maadoistusten tarkastamista, mistä paikoista kannattaisi aloittaa?

Auto on C5 I 2003 ,2.0 bensakoneella ja manuaalilaatikolla. Lisätietona vielä, että pakoputki on nyt alkanut kuukauden sisällä kiihdytyksissä pöristä, mutta antipöllöä ja catalytic converter faultia tuli ennen putken pörinäöitäkin.  ???

Edit: Takakynkät ovat hetekaäännähtelynsä perusteella elämänsä ehtoopuolella, joten niiden vaihto olisi ajankohtaista. Korjaamosuosituksia PK-seudulta (edullisia tietty  8) otetaan vastaan. Katsoin että forumin ohjeet vaativat sen verran työkaluja, että itsellä ei taida olla mahdollisuutta tämän haasteen selättämiseen.  :) Myös pakoputken (joustopalan?) vaihtaminen olisi kai ajankohtaista.

Poissa svc

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 358
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #216 : Kesäkuu 19, 2015, 00:16:56 »
Liitytäänpä kerhoon: C5 2.2 HDI -04. 410 000 km takana. Antipollution fault, syynä vikakoodi P0245, turbo pressure too high.
Ja toden totta, ahtopaine piikkaa lähes 1,8 bar ennenkin moottori menee vikatilaan  :o

Alipaineletkut vai turbon siipien säätömekanismi?

PS. Kyllä muuten kiihtyy sen yhden vedon ennen vikatilaa. 
"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi Business -11, C5 2.0i 16V Exclusive -06.

Poissa Matelija

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #217 : Kesäkuu 22, 2015, 18:39:24 »
Allekirjoittaneella tuomassin kuvailemia oireita aiheutti vääränlainen huohotinletku. Kone meni vikatilaan, jolloin pyttyjä putosi pelistä pois eikä kone ottanut kierroksia yli 2000:n. Ja tämä nimenomaan lämpimällä koneella. Mikäli huohotinletku on ilman vastusta olevaa mallia, ei siihen kannata vastuksellista kytkeä kylmiltään. Joku moottorin ilmaa haisteleva anturi menee sekaisin, kun letkun halkaisija kasvaa alkuperäisestä (vastuksellinen huomattavasti paksumpi sisähalkaisijaltaan).

Ja huoltamoista voisin suositella tämmöistä: http://www.autocentre.fi/

Kaverit vähän hiljaista sorttia ja hieman syrjässäjän tuo on, mutta hinta ei päätä huimaa ja pyörällä pääsee seutuliikenteen varrelle. Vasen takakynkän laakeri vaihtotöineen kustansi tuolla muistaakseni 250€
C5 I Exclusive Berline 3.0 V6 -03

Poissa svc

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 358
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #218 : Kesäkuu 25, 2015, 10:22:01 »
Liitytäänpä kerhoon: C5 2.2 HDI -04. 410 000 km takana. Antipollution fault, syynä vikakoodi P0245, turbo pressure too high. Ja toden totta, ahtopaine piikkaa lähes 1,8 bar ennenkin moottori menee vikatilaan  :o
Nämä siis ennen juhannusta, kun tytär oli autolla liikenteessä. Nyt juhannuksen jälkeen, kun pääsin etsimään varsinaista vikaa tarkemmin, sitä ei enää löydykään eikä vikakoodia enää tule vaikka kuinka koittaa saada ahtoja yli 1,2 bar.  ???

Kuulikohan tuo auto, kun mainitsin yhdessä vaiheessa sanan "Kuusakoski" ?
"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi Business -11, C5 2.0i 16V Exclusive -06.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 575
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • P2008 E-hdi + Ducatoja + Saxoja
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #219 : Helmikuu 05, 2016, 08:23:58 »
2.2HDI ja ylipainekerhoon liitytty :D

Eli ostin tälläkin palstalla kaupan olleen punaisen Femman missä vikatila pamahti päälle aina kun vähän enemmän kaasutti.

Ensin tutkailin että alipainetta on, eli ei ole isommin vuotoja.

Lexalla leikin ja solenoidin nakutusta ei kuulunut eikä toiminut, aikanaan näitä jäi kasa yli ja sellainen tilalle, ei muutosta.

Lisää vuototutkimista ja olihan se imukanavaläpän kalvo puhki => letku irti sen solenoidista ja tukkoon, ei muutosta. Tähän väliin etupyörän laakerin vaihto.

Uusi ilta ja lisää tutkimuksia, ei muuten tulekaan alipainetta turbon solenoidille, eikä muihinkaan samaan haaraan. Mutta toiseen haaraan tulee. Jiihaa, jarrutehostimen juuressa on kaksi alipainelähtöä, toinen missä on turbo/imusarjan läppä jne. on tukossa ja toinen auki. Letkut uuteen järjestykseen ja ylipaineongelmat on poissa. Jostain syystä en kylläkään saa nollattua vikakoodeja ruiskutuksesta pois, tulee aina kommunikaatiovirhe... Mutta muutaman käynnistyksen jälkeen toiminta meni normaaliksi.
Rallia ranskalaisella :D
www.facebook.com/RapideRallyTeam/

Poissa Matruusi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #220 : Helmikuu 06, 2016, 18:13:20 »
Eräs aamu käynnistin autoni ja se kävi hetken kuin traktori jonka jälkeen tämä tuli itellekkin mutta hävisi uudelleen käynnistyksen jälkeen. Pitäisi jostain löytää joku edullinen laite jolla voi poistaa vikakoodin ennen katsastusta. 

Poissa takku

  • Ropaaja
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 153
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #221 : Helmikuu 06, 2016, 21:11:54 »
Omasta 2001 2.0 bensakatiskasta heitti antipöllöt tänään moottorijarrutuksessa liikennevaloihin Salpakankaalla. Oltiin tulossa reissusta Hämeenlinnasta.
Olikin ekat tuon katiskan kohdalla mun hallussa.
Pitänee kattoa koodit huomenna.
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

Poissa JIM

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #222 : Helmikuu 13, 2016, 19:28:23 »
Tänään ilmestyi taas ruutuun Antipollution fault. Moottori kävi normaalisti ja jatkoin siten matkaa. Yhdessä liikenneympyrässä sitten alkoi savu nousta konepellin alta. Kaarroin ympyrästä suoraan huoltoaseman pihään ja aloin selvittää ongelmaa. Sotku oli melkoinen.

Siivouksen jälkeen löysin vian. Huohotinletku kampikammiosta venttiikopalle oli mutkastaan murtunut. Onneksi motonet oli kävelymatkan päässä ja sain sieltä letkua tilalle. Suora letku ei ihan taipunut niin nätisti kuin tuo alkuperäinen, vaan se on mutkasta rutussa. Täytyy uusia osa, mutta pääsin autolla takaisin kotiin.

Kysymys kuuluu, voiko tuo vikailmoitus johtua tuosta rikkoutuneesta letkusta?



Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 409
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #223 : Helmikuu 13, 2016, 20:22:29 »
Jos on öljynpaineanturi antanut hälyytyksen.Ihmettelen vain kuinka öljyt voi vaahdota noinkin paljon.Sentään ollut autoja mulla yli 40 vuotta eikä ole koskaan alkanut öljyt vaahtoomaan.Olen kyllä nähnyt vastaavia tapauksia mutta silloin on ollut kannentiiviste vika.Ennen sanottiin että jos vaihtelee öljymerkkiä niin alkavat vaahtoomaan.

Poissa JIM

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Antipollution fault
« Vastaus #224 : Helmikuu 13, 2016, 22:13:41 »
Samaa asiaa itsekin hiukan ihmettelin. Varsinkin kun öljyt on vaihdettu reilu 500 km sitten.  Sotkun nähtyä ajatellin että kannentiiviste on mennyt. Sotkua siivotessa sitten löytyi tuo murtunut letku. Kun aikoinaan BX:ssä oli ongelmana huohotinputken jäätyminen, se puhalsi samanlaista emulsiota imusarjaan.Tämä ei ole ihan sama letku. Letkun toinen pää on öljynlauhduttimessa ja murtunut pää venttiilikopan päässä. Mutta melkoinen paine siellä oli, kun tuollaisen sotkun teki. Mikähän siellä sen on aiheuttanut, kun ei pakkastakaan ole.