C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi

Aloittaja Teuski, tammikuu 16, 2018, 08:38:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

eju

Perskule ja mulla on varakoneena Win10 64 bit ja pääkoneena Ubuntu Mate 18.04 LTS.

ace

Lainaus käyttäjältä: Tervo - huhtikuu 12, 2019, 11:24:22
Lainaus käyttäjältä: Megaman - huhtikuu 12, 2019, 11:10:17
Lainaus käyttäjältä: ace - huhtikuu 12, 2019, 10:39:25
En tiedä miten paljon käytännöt vaihtelee liikekohtaisesti.

No nyt tiedät.  :)

Edit: Kaivoin esiin tarkemmat hinnat:

Lainaus käyttäjältä: Megaman - maaliskuu 09, 2016, 16:28:32
Mulle tarjottiin Boxeriin kaukosäätöavainta Mäkelän Koneesta  hintaan 210 + 75 €  :x

Toinen puhuu (ilmaisesta) koodista, ja toinen 75:n euron koodauksesta?

Pelkkä koodien luku maksaa n. 50 e, joten toki se koodaus voi olla tuon 75 euron verran. Onhan siinä kuitenkin vähän tekemistäkin. Koodia kannattaa kuitenkin kysellä ilmatteeksi, jos itse haluaa tehdä. Ymmärrän kyllä sen, ettei sitä välttämättä haluttaisi ilmaiseksi antaa, kun se on huoltoliikkeen leivästä pois.
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

ExXm

Asennutin virtuaalisena kymppiin ja toimi siihen asti kun tuli joku windowsin päivitys....

Teuski

Lainaus käyttäjältä: ace - huhtikuu 12, 2019, 17:39:15
Koodia kannattaa kuitenkin kysellä ilmatteeksi, jos itse haluaa tehdä. Ymmärrän kyllä sen, ettei sitä välttämättä haluttaisi ilmaiseksi antaa, kun se on huoltoliikkeen leivästä pois.
No mutta se koodi on autokohtainen ja auton mukana tullut, auton omistajan omaisuutta. Eipä siitä oikein paljoa sovi kiskoa...
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-

ace

Lainaus käyttäjältä: Teuski - huhtikuu 14, 2019, 18:44:43
Lainaus käyttäjältä: ace - huhtikuu 12, 2019, 17:39:15
Koodia kannattaa kuitenkin kysellä ilmatteeksi, jos itse haluaa tehdä. Ymmärrän kyllä sen, ettei sitä välttämättä haluttaisi ilmaiseksi antaa, kun se on huoltoliikkeen leivästä pois.
No mutta se koodi on autokohtainen ja auton mukana tullut, auton omistajan omaisuutta. Eipä siitä oikein paljoa sovi kiskoa...

Näinhän se on, mutta auton mukana on alunperin tullut monta muutakin "juttua" joiden kadotessa ne joutuu rahalla hankkimaan merkkiliikkeen tiskiltä. Itse olen kyllä samaa mieltä kanssasi.
C5 Aircross Hybrid/2021, C5 240 HDi sedan/2012 (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)

Tervo

Mä en ymmärrä, mihin porukat hävittää noita koodikortteja. Sitikan (ja monen muunkin) huoltokansiossa on talllennuspaikka tuolle kortille. Onko se hienompaa säilyttää lompakossa sen Visakortin kaverina? Aikoinaan Herz ja sen jälkeen ALD velotti autonpalautuksen yhteydessä, muistaakseni satasen, puuttuvasta kortista. Moneenkohan kertaan tuokin tulee auton historian aikana useamman omistajan toimesta maksettua.
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

KariM

Korttia ei ohjeen mukaan pidä säilyttää autossa. Manuaalimappi taas useimmilla sijaitsee hanskalokerossa. Tämä lienee syy miksi kortti joutuu usein eri teille auton kanssa.

Turhanpäiväisen kortin kanniskelu vuosikausia lompakossa aiheuttaa ymmärtäväistä hymyilyä [emoji846]

Uudemmissa kuulemma korttia ei ole enää edes tullut mukana. Eikä sitä normaali uuden auton omistaja tarvitsekaan, kun koodin näkee Servicestä merkkihuollon käyttäjäoikeuksilla sikäli kun sattuu tarvitsemaan.

olli__o

Ajonestot menettäisivät aika lailla merkityksensä, jos tietää että hanskalokerosta löytyy aina koodi, jolla autoon voi ohjelmoida uudet avaimet.

Vanhoissa autoissa tosin Suomessa ei erilaisilla varkausestoilla ole paljon muuta merkitystä kuin huviajelun esto.

Tervo

Kovin imaginäärinen kuvitelma, että varas kulkee jyrsintäkone ja lexia mukana keikalla :)
"The Sabbath was made for man, not man for the Sabbath" - SM, Piratical 9:5

olli__o

Tuskin jyrsimiä sentään, mutta on helpompia ja nopeampia tapoja irroittaa mekaaniset lukot, elektronisia ohjelmointi/kopiointilaitteita kyllä käytetään paljonkin, mutta eipä kai Suomessa (Lexiaa/Diagboksia tuskin rosvo sentään kantaa euroopassakaan mukanaan ellei ole vähän muutenkin outo, noita saa paljon kätevämpiä ja halvempia vaikka netistä tilaamalla). Suomessa varastetaan lähestulkoon vain autoja joissa on avaimet paikallaan tai sitten -90 luvun autoja ilman ajonestoa. Mutta Suomi taitaa olla erikoisuus autovarkauksissa ainakin Euroopassa, jo Ruotsissa on ammattimaisempaa uudempia autojen varastelua, eikä autotehtaat tai lainsäätelijät tee määräyksiä Suomen olojen mukaan, enkä usko että mikään autotehdaskaan ohjekirjaa kääntäessään uskaltaa kirjoittaa "Suomessa uskaltaa jättää koodikortin hanskalokeroonkin, kun siellä ei ole oikeita rosvoja".

Viime vuosina on ollut vitsautena nämä "avaimettomat autot", eli avainten ja auton välistä kommunikaatiota kopioitiin parkkipaikoilla, en tiedä onko Suomessa ollut yhtään sellaistakaan tapausta ikinä.

Megaman

Koodikortti neuvotaan nimenomaan pitämään "tallessa".  ;D

Autokuumeen kourissa Kummeli - Corollan osto tyyppinen tarkistuslistan läpikäyminen ei aina toteudu.

https://www.youtube.com/watch?v=b9cWZxb-HGY
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

eju

Matkalla Äänekoski - Turku, kävin Kangasala:lla.
X-parts:issa korjautin avaimen kuoret. 28 €.
Kannattaa kysellä kenellä avainhuolia ja käydä ohikulkiessa.
Erittäin ystävällinen palvelu, huumorilla, et jäi hyvä mieli.
Ja mikä parasta, kohtuu hinnat ! Kannattaa kysyä kauko-ohjaus avainta.

ilra

Lainaus käyttäjältä: eju - huhtikuu 19, 2019, 12:10:11
Matkalla Äänekoski - Turku, kävin Kangasala:lla.
X-parts:issa korjautin avaimen kuoret. 28 €.
Kannattaa kysellä kenellä avainhuolia ja käydä ohikulkiessa.
Erittäin ystävällinen palvelu, huumorilla, et jäi hyvä mieli.
Ja mikä parasta, kohtuu hinnat ! Kannattaa kysyä kauko-ohjaus avainta.

Täältä myös ääni X-Partsille. Leppoisaa toimintaa, kohtuuhintaista ja ennen kaikkea C4 avain tuli kuntoon. :D

Aakku

Asensin uudet kuoret C4 linkkuavaimeen. Kuoret maksoivat 3€ kiinan kaupasta postikuluineen. Siihen vielä kaiverrus 7€. Yhteensä siis 10€.

Toisesta autosta hukkui vastaava kaukosäädin linkkuavain. Uusi linkkuavain sisuskaluilla, koodatulla sirulla ja autoon paritettuna 159€ (Autonavaimet.fi)
Siru kopsattiin ainoasta vara-avaimesta.
Citroën 2CV AZ Berline -56