Kirjoittaja Aihe: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi  (Luettu 901 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 13
C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« : Tammikuu 16, 2018, 08:38:28 »
Tuli haettu rouvalle '06 C4 ja omilla pyörillään rullaava varaosakasa kylkiäisiksi.

Toimivaa kaukoavainta ei ole, joten mikä neuvoksi?
Löytyy seuraavat:
•Tavallinen avain
•uusi kiinalainen kaukosäädin johon siirretty vanhan terä, ajonesto ja kauko ei toimi autossa
•varaosa-auton uudenkarhea aito kaukoavain
•0kpl koodikortteja
•Lexia

Myyjä väitti varmaksi, että ajoneston siru on kaukon piirilevyllä ja että oli rikkonut sen yrittäessään siirtää sitä.
Ainut auton kanssa pelittävä siru on siis tuossa kaukottomassa avaimessa. Eri paria olevaa sirua ei taida saada paritettua Lexiallakaan vaikka koodi olisikin?
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 13
Vs: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« Vastaus #1 : Tammikuu 17, 2018, 06:41:27 »
Tavallisessa avaimessa on sisällä perinteinen musta siru. Kaukoavaimessa on piirilevyllä kela, jota ei ilmeisesti ole kytketty mihinkään muualle levyllä. Oletettavasti se on paljas ajonestosiru, eihän sen tarvitse olla mitenkään kytköksissä kaukosäätimen elektroniikkaan.

Avainkoodin kai saisi myös Servicestä oikeanlaisilla oikeuksilla? Olisiko kenelläkään sellaisia?
Lexian avainten paritus tuskin kirjoittaa itse sirulle mitään, joten tuskinpa toiseen autoon koodattu siru on mitenkään "tyhjää" erilaisempi. Onko kukaan koskaan kokeillut, onnistuuko minkä tahansa sopivan sirun parittaminen Lexialla, myös käytettyjen?

Kokeilin ohjekirjan mukaista paritusta niin kiinalaisella kuin toisen auton alkuperäisellä kaukosäätimellä, mutta tuloksetta. Pattereiden kuntoa en vielä varmistanut.
Orkkiskakessa tuo kela/siru on paikallaan, kiinanavaimessa vain tyhjät kiinnikkeet. Sitä se edellinen omistaja kai oli yrittänyt siirrellä...
Kiinanavaimen kuoressa on sisällä sen kelan kohdalla perinteisen sirun mentävä kolo jollaista ei aidossa kaukoavaimessa ole.

Pitäisikö minkä tahansa sopivan kaukosäätimen paritus onnistua tuosta vaan ilman eri välineitä, vai tekeekö se Lexian avainten paritus myös kaukosäätimille jotain?
Oletettavasti kuitenkaan ei, niitähän voisi parkkipaikalla paritella vapaasti kun ihmiset käynnistelevät autojaan ;)

edit: katselin Youtubesta videon avaimien parituksesta Lexialla. Siinä paritetaan vain sirut, sen jälkeen ohjeistetaan kaukosäädinten paritus ja mainitaan, että sen voi tehdä milloin vain ja ilman Lexiaa.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 131
  • Peukkuja: 23
Vs: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« Vastaus #2 : Tammikuu 17, 2018, 07:07:08 »
Kyllä, kaukosäätimen ja ajonestosirun opettamiset ovat toisistaan erilliset toimenpiteet.

Minulla on myös sama käsitys että sirun opetuksessa ei itse sirulle tapahdu mitään. Auto ainoastaan opetetaan hyväksymään se.

Koodikortin merkkisarjan pystyy tai on ainakin pystynyt ostamaan merkkarin tiskiltä. Tietenkin ja toivottavasti vasta sen jälkeen kun on osoittanut omistusoikeutensa ko. ajoneuvoyksilöön. Koodilla Bsi antaa luvan opettaa sirut itselleen. Muutenhan omia siruja voisi lexata kenen vain autoon.

Nykyään kai koodikorttikäytännöstä on luovuttu, ohjelmathan voisivat kysyä koodausluvan tehtaalta online? Vanhoissa se koodi kuitenkin edelleen toimii jos sen vaan saa jostakin.

Poissa Kaarlo

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 2
Vs: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« Vastaus #3 : Tammikuu 19, 2018, 19:38:47 »
En tiedä kuinka tuossa 06:ssa mutta 05 c4:ssä onnistu vara-avaimen ( kauko-ohjain avain ) suoraan kopioimalla vanhasta autonavaimet.fi:ssä toisellalinjalla Helsingissä. X partsilla kangasalla taitaa myös olla piste. Maksoi  joku 70-80 e. En sitten osaa sanoa miten tuo kauko-ohjain osuus jos sellaista ei ehjänä. Auto ja avain pitää olla molemmat paikalla. Homma kesti noin 15-20 min odottaessa
xsara picasso 2,0  -01, C5 2,0i -04, C4 2,0i -05

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 921
  • Peukkuja: 13
Vs: C4 I ja kaukoavaimen ohjelmointi
« Vastaus #4 : Tammikuu 25, 2018, 22:41:33 »
Autonavaimet.fi:n avain tuli tänään ja kivuttomasti sai paritettua. Orkkis se ei ollut. No, tulipa säästettyä 150€  :)
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96