Kirjoittaja Aihe: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu  (Luettu 2865 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« : Tammikuu 17, 2017, 17:58:51 »
Elikkäs pikatsuun vaihdettu taakse vaijerit ja normisti leksalla
seisontajarrun moottori vaiherin vaihto asentoon
vaijerit vaihdettu
Leksalla vaijereiden "asettelu" ja kehoitus kalibroida
Leksalla kalibrointi ja homma keskeytyy
C155A jatkuva vikakoodi ja ESP/ABS/EPB pois käytöstä.

Nyt ei toimi käsijarru ollenkaan ja kun sen koittaa leksalla uudelleen kalibroida niin jää jarrut päälle.
Saa pois vain käsin veivaamalla kuskin penkin alta.

Onkos kellään ollu vastaavaa onkelmaa

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #1 : Maaliskuu 18, 2017, 07:27:48 »
Ja ongelmana oli aikoinaan ihan keskimmäisen vaijerin kuoren rikkoontuminen.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #2 : Maaliskuu 18, 2018, 11:22:31 »
Oliko millainen homma vaihtaa vaijerit? Missä tuo on etupäässä kiinni?

On katkennut tuo etummainen, niin pitäisi vaihdella nyt vaijerit. Tuota ei näytä edes saavan ihan jokapaikasta näköjään.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #3 : Maaliskuu 18, 2018, 20:22:12 »
Kuskin penkki irti ja siinä on käsijarru yksikkö hyvin käsillä. Ei tarttenu nosturi mutta tunkilla hieman kulmaa ylös että pääsi pujotteleen vaijerit oikeille paikoille.
Tilasin Ebaystä itelle 'käytetyn' saksasta, ei uudelle hävenny yhtään. Tais olla noin 20€ hintaa posteineen.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #4 : Maaliskuu 19, 2018, 09:35:34 »
Ok, nippusiteillä kiinni nuo takapohjamuovit, niin ei oikein nähnyt kunnolla mihin se vaijeri menee, eikä tullut ryömittyä auton alle. Autonvaraosat ei löytynyt tuota etuvaijeria. Pitääpä laittaa osat tilaten jostain. Puukalikka pysäköinnillä mentävä jonkun aikaa.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #5 : Maaliskuu 19, 2018, 09:53:47 »
Vai tarkoittaako tuo https://www.autonvaraosat24.fi/abs/11542133 sitä etupätkää?

Vai onko C4GP:stä ollut etujarrujen käsijarrullinen versiokin?

Edit. löytyikin citroen servicen räjäytyskuvasta ja osien numeroista nuo yhteneväisyydet, joten laitanpa tuolta tilaten A.B.S:n vaijerit.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2018, 10:47:18 kirjoittanut kahe »

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #6 : Maaliskuu 31, 2018, 14:15:29 »
Vaihto käynnissä. Millä tuo vaijeri on kiinni tuolla moottorin päässä?

Ei lähde ainakaan helpolla vetämällä irti.  ???

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #7 : Maaliskuu 31, 2018, 19:44:50 »
Asettaa Diagboxilla irrotuksen, naksahtaa kahteen kertaan ja jumissa on vaijeri. Sanoo vain jotain, että asetus suoritettu. Pitäisikö sen tuossa irrota vai mitä muuta se vaatii? Jäi nyt vaihto kesken vielä.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #8 : Huhtikuu 02, 2018, 08:39:29 »
Se on sen kierrettävän valkoisen holkin alla. Et saa sitä vetämällä sieltä.
Servicessä on mielestäni hieman huono kuva siitä.
Mutta joo kierrä se valkoinen holkki auki niin sen pitäisi lähteä helposti sitä eteenpäin.
Muistaakseni otin koko moottorin pois paikoiltaan, helpotti sen kanssa työskentelyä.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #9 : Huhtikuu 02, 2018, 10:12:45 »
Ongelma on tuossa kohtaa, kun valkoinen holkki irti, Diagboxilla laitettu asennus/irroitus vaijerilla, naksahtaa kahteen kertaan lukitus, sanoo asetus suoritettu, mutta vaijeri ei irtoa sieltä sisältä.  Vaijerin päässähän on vain neliskanttinen pää ja moottorin sisällä jonkinlainen mekanismi sen lukitsee, mistä ei ole mitään tietoa.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #10 : Huhtikuu 02, 2018, 11:41:30 »
Tässä kuva. Mitä pitäs purkaa vielä?

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #11 : Huhtikuu 02, 2018, 12:04:09 »
Puolalaista videota katsoen, niin ilmeisesti tuo irroitus asento ei tuo sitä tarpeeksi ulos asti siis näköjään, jos sen pitäisi tulla ihan tuohon alumiiniputken päähän asti näkyviin. Ehkä tuossa on jotain muutakin vikaa siis. Pitää purkaa osiksi tarkemmin.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #12 : Huhtikuu 02, 2018, 14:22:56 »
Nappaas se luukku auki siitä päältä. Olikohan sieltä jotain mitä piti aukoo.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #13 : Huhtikuu 02, 2018, 14:34:46 »
Ei ollut muuta kuin piirilevy. Laitoin läjään. Jatketaan ilman käsijarrua ajelua ja selvitellään lisää. Luulen, että tuon pitäisi tulla näkyville tuonne päähän, mutta ei liiku kyllä pidemmälle edes käsiveivillä.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #14 : Huhtikuu 21, 2018, 12:25:36 »
C4ownersista ohjeet käsillä. Kuvasta sentään näkee, että vaijerin pää tulee näkyville. Tässä ei edes käsiveivillä liiku mihinkään ja kolahtaa pelkästään ja on vielä 7cm syvällä. Ilmeisesti se on jumissa. Taidan ottaa pöydälle ja hieman purkaa osiin. Vielä kerran kokeilen akkuirti ja Diagboxilla asetusta sen jälkeen.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #15 : Huhtikuu 21, 2018, 13:14:22 »
Jumissa on akseli ja mennyt siis toiseen päähän. Pari kuvaa.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #16 : Huhtikuu 21, 2018, 20:28:35 »
Rutinan säestämänä ei kalibroitunut tämäkään kuntoon. Typerä toteutus, kun laskee kierroksista sijaintitietonsa eikä ole mitään asentoantureita. Jos on jo toisessa päässä, niin sieltä jatketaan ja rattaat menee.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #17 : Huhtikuu 21, 2018, 22:02:34 »
Eikös siellä piirilevyllä ole jonkin näköinen raja anturi systeemi, ellen nyt väärin muista.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #18 : Huhtikuu 22, 2018, 10:17:54 »
Näkyy tuossa alemmassa kuvassa kupariliuska, johon yhteys magneettisella muovipalikalla piirilevyyn. Tiedä toimiiko enää. Vikakoodin selitteissä vaan oli kierroksia ja kaikkea muutakin.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #19 : Huhtikuu 22, 2018, 12:17:32 »
Jumiin on mennyt taas ja nyt uusi vaijerikin sisällä kiinni. Oikosulkua ja kasa vikoja lisää eikä liiku taaskaan veivillä irroitusasentoon. Kannattaa vaihtaa vaijerit ajoissa ennen kuin katkeaa ja vetää moottorin tappiinsa jumiin. Saikos tuollaisen moottorin vaihdettua ilman isompia säätöjä ja asetuksia?

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #20 : Huhtikuu 22, 2018, 18:07:49 »
Eiköhän sen saa vaihdettua, tiedä sitten tarviiko se 96 alkunen numero olla täysin sama.
Uskoisin että löytynee peräkontillinen niitä takeoverista.

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #21 : Elokuu 01, 2018, 09:48:06 »
Pitäs nyt korjata tuo pois ennen katsastusta. Käytetty varaosa on ajettu veivillä irroitusasentoon. Saakos tuon kuinka toimimaan Diagboxilla uudestaan?

Jotenkin jäi kuva kokeilusta tuolla omalla jumittuvalla, että se on tarkka siitä miten on irroitettu ja että on ajettu Diagboxilla vaijerin irroitusasentoon tai se menee ilmeisesti sekaisin. Vai voiko lyödä vaan kiinni ja antaa komennon asettaa vaijerit "Packing of braking cables".

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 68
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #22 : Elokuu 01, 2018, 10:10:55 »
Kyllä kakkoslagunassakin toi sähkönen käsijarru ol semmonen vekotin ettei mittään rajaa.  Sekos ihan täysin kun akku hyyty talvipakkasilla ja kesti pitkälle kesään ennenkö sain ongelman korjattua.  Vein todellisuudessa Vianorille Clipin päähän niin saivat siellä sen oikastua ja kuntoon.

Poissa Tahma

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 287
  • Peukkuja: 3
  • "Ei riemulla raja, kun jäykällä ajaa"
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #23 : Elokuu 01, 2018, 14:30:53 »
Taisin omaani vaan pyöritellä käsin sen irrotus asentoon ja vaihdon vaijerit.
Sen jälkeen leksalla vaan sopeutus ja jos oikein muistan niin jotain herjaa se anto mutta toimii kuitenkin.
Kokeile vaan ite laittaa, saathan sen aina käsin irrotettua.

Tutulla kakkoslaguna tuntu sekoilevan koko laitos kun akun kunto huononi. Ei pidä mennä pinaan rellua. ;D >:D

Poissa kahe

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 127
  • Peukkuja: 2
Vs: C4GP sähköinen käsijarru ei kalibroidu
« Vastaus #24 : Elokuu 02, 2018, 09:03:26 »
No laitoin briteistä tulemaan, kun osanumerot ovat samoja. Satasen kuluineen. Katsotaan saanko tuon toimimaan. Oma yksikkö alkoi heittämään oikosulku ja asentoherjoja eikä liikkunut enää mihinkään. Ei ainakaan tykkää purkin avaamisesta ja kiertämisestä käsin auki, koska asento siltä katoaa ainakin, vaan jumiin löi ruuvinsa eikä mitään ollut tehtävissä. Ei reagoinut diagboxin komentoihin.