Kirjoittaja Aihe: Päästöhuijaukset  (Luettu 20629 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 877
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #125 : Syyskuu 19, 2018, 15:42:50 »
Lainaus
Vai onko PSA tuonut markkinoille parempaa, kuin normit vaativat?
On ainakin aikaisemmin, hiukkasloukku sun muuta...
Pitäisi oikeasti olla itsestäänselvää että teki mitä tuotteita tahansa, niin tarkoituksena olisi tehdä kuluttajille entistä parempia tuotteita ja vielä parempia mitä laki sallii. Ei se mitään kukkahattutäteilyä ole vaan olisi fiksua yritystoimintaa joka taatusti tuottaisi paremmin kuin nämä jotka tiputtavat riman aina ja ikuisesti. Ihmiset vaan ovat niin hemmetin typeriä etteivät tällaista ymmärrä vaan aina puhutaan, että on kallista ja ei voi tehdä...paskapuhetta sanon mä!

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #126 : Syyskuu 19, 2018, 16:07:06 »
Vai onko PSA tuonut markkinoille parempaa, kuin normit vaativat?

Itse asiassa eikös tuo uusin SCR steroideilla ole tavallaan tälläinen? Siis AdBluen sisältämä ammoniakki höyrystetään jo SCR:n ulkopuolella ja näin NOx saadaan tippumaan jo nyt pari seuraavaakin Euro-kiristyspykälää pidemmälle ???
https://www.bosch-presse.de/pressportal/de/en/breakthrough-new-bosch-diesel-technology-provides-solution-to-nox-problem-155524.html

Mistähän myynnissä olevasta autosta tuollainen järjestelmä mahtaa löytyä?

Tuokin järjestelmä on saattanut olla Boschin pöytälaatikossa jo 15 vuotta ja esitelty nyt, kun dieselistä on tullut suurinta syntiä. AdBluen ruiskutus on ollut raskaan kaluston puolella käytössä jo pitkän aikaa, joten järjestelmänä se ei ole mitenkään uusi.

Huijausta huijauksen perään
https://www.moottori.fi/liikenne/jutut/puhtaimmat-autot-tulevat-saksasta-likaisimmat-ranskasta/
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2018, 17:17:55 kirjoittanut ovi »

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #127 : Syyskuu 19, 2018, 16:11:28 »
Lainaus
Vai onko PSA tuonut markkinoille parempaa, kuin normit vaativat?
On ainakin aikaisemmin, hiukkasloukku sun muuta...
Pitäisi oikeasti olla itsestäänselvää että teki mitä tuotteita tahansa, niin tarkoituksena olisi tehdä kuluttajille entistä parempia tuotteita ja vielä parempia mitä laki sallii. Ei se mitään kukkahattutäteilyä ole vaan olisi fiksua yritystoimintaa joka taatusti tuottaisi paremmin kuin nämä jotka tiputtavat riman aina ja ikuisesti. Ihmiset vaan ovat niin hemmetin typeriä etteivät tällaista ymmärrä vaan aina puhutaan, että on kallista ja ei voi tehdä...paskapuhetta sanon mä!

Ei mitään uutta auringon alla. Bemareissakin on ollut hiukkasloukut jostain 2002-2003 nurkilta lähtien ja nehän tulivat käytännössä pakollliseksi vasta 2008. Diesel Mersuihin tuli katalysaattorit jo 90-luvun puolivälin nurkilla.

Ja kuten ADAC:n testi näyttää, niin Ranskalaiset ovat aivan omaa luokkaansa päästöissä. Mikään autotehdas ei tuhlaa rahaa, jos ei ole pakko.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 877
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #128 : Syyskuu 19, 2018, 18:07:15 »
PSA ei tuottanut likaisimpia autoja. Tietty noita "testejä" pitää osata lukea, mitä autoja siihen valittu jne. Joka paikasa kusetetaan typerää ihmistä. Se on oikeasti sääliä, että vielä löytyy riittävästi idiootteja joka superkusettajilta, kuten VW Group, ostelevat yhtikäs mitään. Saa kyllä ihmetellä järjen vähyyttä.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #129 : Syyskuu 19, 2018, 18:41:00 »
Totta, ei PSA:n autot olleet likaisimpia.

Jos verrataan Mersun E220d mallin 24 mg/km päästöjä Pösön 5008 BlueHDi 150 mallin 700 mg/km päästöihin, niin onhan tuossa jonkinlainen ero. Autot ovat kutakuinkin samaa kokoluokkaa, Mersussa on reippaasti isompi moottori ja enemmän tehoa.

Joku tässä yhtälössä ei täsmää? Huijausta, vai ei?

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #130 : Syyskuu 19, 2018, 19:08:27 »
Mersu tunnistaa laboratoriomittausolosuhteet, muuttaa softaa ja toinen ei.  :)
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 19, 2018, 21:02:12 kirjoittanut Megaman »
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #131 : Syyskuu 19, 2018, 20:06:02 »
Molemmat tupruttaa labrassa normien mukaan, mutta ko. testissä, joka on tehty ajamalla autoja liikenteessä, tulee autojen välille jonkin verran eroa.

Voihan se tietysti johtua labratestin tunnistavasta ohjelmistosta.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 432
  • Peukkuja: 14
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #132 : Syyskuu 19, 2018, 21:51:21 »
Noiden testien kanssa kannattaa muistaa että polttoaineen kulutus kertoo aika paljon siitä mitä pakoputkesta ylipäänsä voi tulla ulos. Pieni kulutus = pienet päästöt, jos ei silmin nähden savuta eikä erityisemmin haise. Toki isollakin moottorilla voi päästä pieniin päästöihin kun otetaan tekniikka avuksi.

Oleellista kuitenkin on että kaikki toimii kunnolla. Nykyinen pakonomainen päästöjen minimointi on jo johtanut moottoritekniikan perusteiden vastaisiin viritelmiin kuten pakokaasujen kierrätykseen yms. Moottori varmastikin toimii parhaiten jos se saa puhdasta ilmaa, puhdasta polttoainetta ja öh puhtaan kipinän, ja pakokaasut pääsevät purkautumaan vapaasti ilman suodattimia tms kaasunvirtausta jarruttamassa.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 248
  • Peukkuja: 10
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #133 : Syyskuu 20, 2018, 00:27:32 »
Pitäisi oikeasti olla itsestäänselvää että teki mitä tuotteita tahansa, niin tarkoituksena olisi tehdä kuluttajille entistä parempia tuotteita ja vielä parempia mitä laki sallii. Ei se mitään kukkahattutäteilyä ole vaan olisi fiksua yritystoimintaa joka taatusti tuottaisi paremmin kuin nämä jotka tiputtavat riman aina ja ikuisesti.

Firman hengissäpysymisen ehtona on tahkota tuottoa. Sanotaan nyt vaikka niin, että jotkut firmat tekevät rahaa sen verran, että voivat tehdä kaikkia kivoja ja mielenkiintoisia asioita ja toiset firmat tekevät kivoja ja mielenkiintoisia asioita vain sen verran, että saavat tehtyä maksimaalisesti rahaa. Mutta firman pyörittäminen palautuu joka ikinen kerta siihen, että mikä kannattaa ja kuinka paljon, ja paljonko firma on edellä tai jäljessä kilpailevia firmoja.

Altruistinen "parasta ihmisille" -filosofia toimii yrityksellä, jos se strategia palkitaan markkinoilla parhaiten. Mutta epäilen, että jos katsottaisiin vain sitä, miten ihmiset äänestävät lompakollaan, niin yksikään autofirma ei laittaisi latiakaan saastelaitteisiin, koska kalliimman ja tehottomamman, mutta vähäpäästöisemmän vehkeen myyminen ihmisille on haastavaa. Kaikki ostaisivat niitä 20 tonnin peruskoneita eikä 30 tonnin vähäpäästöisiä autoja, joissa on taas monta rikkoutuvaa osaa lisää ja jossa tuon lisähinnan pitäisi maksaa niiden saastelaitteiden kehittäminenkin. Tästä syystä kansallinen ja EU:n laajuinen sääntely on hyvä, koska se jakaa saastelaitteiden kehityskustannukset kaikkien valmistettujen autojen kesken, jolloin saastelaitteiden hinta onkin tehtaalle enää ehkä satasia.

Koska sääntely määrittelee toimintaympäristön, kannattaa tietysti pelata sen säännöillä etsien optimaalista strategiaa. Edelleen "liian puhtaan" auton myyminen olisi mahdollista, jos se vain olisi kannattavaa. Me ihmiset kun tuppaamme haluamaan kaiken emmekä haluaisi maksaa mistään mitään, ja firmojen elinehto taas on myydä sellaista, mitä asiakkaat haluavat, joten vallan suuria ideologisia loikkia ei yhdelläkään noin pääomaintensiivisellä firmalla kuin autotehdas ole varaa ottaa.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 795
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #134 : Syyskuu 20, 2018, 09:30:05 »
Esim. joillain Nesteen huoltoasemilla jokainen diesel-autoilija voi tehdä tuon valinnan jokasella tankkauskerralla, valitseeko sen edullisemman fossiilisen Futura Dieselin vaiko 100% kierrätystavarasta tehdyn ekologisemman mutta kallimmaan My Dieselin. Ja kun tuota My ei koko Suomessa vielä ole, niin vastaavan valinnan voi tehdä Pro Dieselin suhteen, jossa on sentään 15% tuota samaa kierrätysmateriaalia mukana, mutta tämäkin on siis fossiilista kalliimpaa. Henk.koht. veikkaukseni on että aika moni tarttuu juurikin hinnan vuoksi yhä siihen mustaan fossiilisen pistooliin, vaikka kuinka kaikki tuo ekologisuus kalliimmasta vaihtoehdosta onkin ihan hyvin tiedossa = kuluttajan ostopäätöksiä ohjaa siis enempi lompakko kuin hyvät ajatukset, vaikka tässä ei kuitenkaan nyt vielä puhuta mistään 20k€ peruskinneri vs. 30k€ eco-kippo -valinnasta, jossa tuo hintaero voi olla monelle lompakolle aidosti täysin mahdoton yhtälö, vaan luokkaa 15c litrahintaerosta, joka 50 litran tankkauksellakin tekee 7,50€ suuruisen hintaeron tankillisessa, jonka ei autoilun kuluissa iso kertainvestointi ole. Ja silti hinta määrää, kyseinen 7,50€ käytetään mieluummin johonkin muuhun 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 280
  • Peukkuja: 10
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #135 : Syyskuu 20, 2018, 11:57:15 »
Joopas kun tota ekolookisuutta viljellään ja niin vouhotetaan täällä suamessa laittas sen ekotiisseli ja pentsiinin hinnan vähän halvemmaksi kun vossiilisen niin kauppa kävis.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 795
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #136 : Syyskuu 20, 2018, 12:38:45 »
Joopas kun tota ekolookisuutta viljellään ja niin vouhotetaan täällä suamessa laittas sen ekotiisseli ja pentsiinin hinnan vähän halvemmaksi kun vossiilisen niin kauppa kävis.

Äläs nyt, eikös se peri-suomalainen tapa ole pikemminkin nostaa esim. verotuksella sitä fossiilisen hintaa, jotta tuo ecompi tulee kannattavaksi ;D

Tätähän ne Hki Kaupungissakin nyt hirveällä hingulla ajavat, tekevät autoilusta todella hankalaa (nopeuksia lasketaan, kaistoja poistetaan) ja pysäköinnistä kallista (paikkoja vähennetään, hintoja nostetaan) s.e. julkinen liikenne olisi ihmisille nykyistä parempi vaihtoehto ::)

Edesmennyttä taikuria hieman muokattuna lainatakseni; raippaa, raippaa, enempi raippaa ja kappas...
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 877
  • Peukkuja: 24
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #137 : Syyskuu 20, 2018, 17:36:47 »
Neste My Dieselillä ajelenkin.

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #138 : Syyskuu 20, 2018, 18:26:34 »
Mä ajan pienkonebensalla...
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 248
  • Peukkuja: 10
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #139 : Syyskuu 20, 2018, 19:32:09 »
Edesmennyttä taikuria hieman muokattuna lainatakseni; raippaa, raippaa, enempi raippaa ja kappas...

Veroalennukset ja tuet eivät nekään toimi kovin kestävästi. Useassa maassa ekoilu on loppunut kuin seinään heti, kun tukia pienennetty tai poistettu. Eikä se ekoilu oikein toimi niin, että yhden vuoden ajan saa halvalla sähköautoa tai biodiisseliä, ja sen jälkeen ollaan back to normal.

Parasta olisi tosiaan tehdä joukkoliikenteestä niin hyvää, että kannattaisi jättää auto kotiin. Kaupunkiympäristössä on lisäksi se seikka, että jos meinataan tehdä joukkoliikenteestä ja kevyestä liikenteestä hyvää, se väistämättä tarkoittaa, että autoilua sorsitaan. Ongelman ytimessä on auton vaatima järkyttävä katutila suhteessa muihin kulkumuotoihin, eikä se yli eikä ympäri oikein pääse mitenkään.
C5-I 2.0i At -03, C5-I 2.2HDi At -03, Subaru Outback 2.0d Mt -10

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #140 : Syyskuu 20, 2018, 21:04:28 »
Harvassa kaupungissa on niin hyvä joukkoliikenne, että se on vaihtoehto omalle autolle. Mulla menisi 16 km työmatkaan kaikkine kävelyineen n. 1h 30 min, jos hyppäisin onnikan kyytiin. Polkupyörällä matkaa kertyy n. 17 km ja aikaa menee 45 minuuttia. Autolla ajaen menee sitten 17 minuuttia.

Jos pyöräilemällä säästää aikaa 1h 30 min päivittäin, niin eihän siinä tarvitse arpoa, että kummalla menee.

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #141 : Syyskuu 20, 2018, 21:25:03 »
^ Vois olla sähköpyörällä 17 kilsaa ihan ok matkana. Kelien mukaan. Sukkahousumiehet sitten erikseen.  :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #142 : Syyskuu 21, 2018, 06:30:25 »
Sähköpyörä ei ole oikein mun juttu ja suorat sarvet pyörässä on hirvittävä imagohaitta, joten sukkahousut jalkaan. ;D

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 795
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #143 : Syyskuu 21, 2018, 08:36:23 »
Veroalennukset ja tuet eivät nekään toimi kovin kestävästi. Useassa maassa ekoilu on loppunut kuin seinään heti, kun tukia pienennetty tai poistettu. Eikä se ekoilu oikein toimi niin, että yhden vuoden ajan saa halvalla sähköautoa tai biodiisseliä, ja sen jälkeen ollaan back to normal.
No jos nyt edes se mitä toiselta lasketaan, niin sama toisella nostetaan = siirretään painopistettä kokonaiskertymän juurikaan muuttumatta. Mutta kun se tavallinen tapa täällä on vain nostaa sitä huonompaa vaihtoehtoa enempi kuin sitä ns. parempaa ja hyvällä tuurilla se parempi voidaan jättää ehkä nostamatta => anyway kertymä siis kasvaa = raippaa lisätään :-\

Parasta olisi tosiaan tehdä joukkoliikenteestä niin hyvää, että kannattaisi jättää auto kotiin. Kaupunkiympäristössä on lisäksi se seikka, että jos meinataan tehdä joukkoliikenteestä ja kevyestä liikenteestä hyvää, se väistämättä tarkoittaa, että autoilua sorsitaan. Ongelman ytimessä on auton vaatima järkyttävä katutila suhteessa muihin kulkumuotoihin, eikä se yli eikä ympäri oikein pääse mitenkään.
No yksi erittäin potentiaalinen vaihtoehto olisi tehdä joukkoliikenteestä ilmaista. Juu, ei se tuota ajankäyttöä mihinkään muuttaisi, mutta varmasti lisäisi mielenkiinoa joukkoliikennettä kohtaan, eli olisi kuitenkin askel ecompaan suuntaan. Toki onhan esim. polkupyöräily jo nyt ilmaista, mutta se vaatii polkijaltaan vaivaa ja mielellään myös asialliset sosiaalitilat suihkuineen yms. siellä määränpäässäkin. Ja vaikka toki tuolla fillaroinnilla onkin ne omat positiiviset vaikutuksensa mm. kuntoilun suhteen, niin aika sissi saa olla jos talvipakkasessakin pyörän selkään hyppää vs. se bussi kyllä kulkee tuulessa ja tuiskussakin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 648
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #144 : Syyskuu 21, 2018, 11:09:29 »
Suomessa on 6-7kk vuodessa ihmiskunnalle vihamielinen ilmasto. Ympärivuotinen fillarointi sopii vain pienen pienelle erityisryhmälle (ehkä pääkaupunkiseudulta).
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 5
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #145 : Syyskuu 21, 2018, 11:48:14 »
Mennään nyt vielä vähän alkuperäisen aiheen ohi, mutta myönteistä on ollut muutamien kaupunkien tarjoama ilmainen joukkoliikenne koululaisille. Näin lapset ja nuoret oppivat käyttämään kyseistä palvelua eikä varmaan kynnys maksaa itse matkoistaan jatkossa ole niin korkea kuin muuten.

Poissa ovi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 267
  • Peukkuja: 3
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #146 : Syyskuu 21, 2018, 15:41:52 »
Toki onhan esim. polkupyöräily jo nyt ilmaista, mutta se vaatii polkijaltaan vaivaa ja mielellään myös asialliset sosiaalitilat suihkuineen yms. siellä määränpäässäkin. Ja vaikka toki tuolla fillaroinnilla onkin ne omat positiiviset vaikutuksensa mm. kuntoilun suhteen, niin aika sissi saa olla jos talvipakkasessakin pyörän selkään hyppää vs. se bussi kyllä kulkee tuulessa ja tuiskussakin 8)

Ajatus tuulessa ja tuiskussa polkemisesta on pahempi, kuin todellisuus. Yhden kerran on ollut sellainen keli, että olisi voinut jättää väliin, mutta koskapa keli muuttui kesken työpäivän, niin mentävähän se oli. Silloin oli matkaa n. 23 km suuntaansa ja päivän aikana nousi kunnon syysmyrsky ja tuuli oli luonnollisesti vastainen. Pelkkä myrsky olisi vielä mennyt, vaan 5 cm märkää lunta vastatuulen lisäksi oli jo liikaa. Olin pyöräillyt n. 5 km, kun alkoi tuntumaan, että jäänkö tähän odottamaan kesää... :x

Pakkasen puolesta -10 alkaa olla kylmin keli missä viitsii lähteä polkemaan. Ja sen suihkun, tai saunan työmatkapyöräily vaatii. Jos ei noita olisi, niin jäisi pyöräilemätä.

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 469
  • Peukkuja: 20
  • Sukupuoli: Mies
  • ajossa: 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #147 : Syyskuu 21, 2018, 17:08:29 »
Vaimon töissä on kuusissakymmenissä oleva ukko joka ajaa fillarilla n. 30 kilsaa per sivu työmatkaa aina kelien salliessa. Aloittaa ajot vissiin huhtikuussa ja lopettaa joskus syksyllä. Ei voi kuin hattua nostaa.
Jos aattelee, että olis 20 kilsaa suoraa ja pelkkää vastatuulta, huh... Itellä olisi max. varmaan 5 kilsaa per sivu. ;D
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 648
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 648
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Päästöhuijaukset
« Vastaus #149 : Marraskuu 19, 2018, 14:43:36 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.