Toisen auton kaken koodaaminen omaan autoon

Aloittaja takku, tammikuu 18, 2016, 10:29:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

takku

Mulla jäi tuosta purkuatosta ylimääräinen kake.
Pystyykö sen parittamaan nykyisen auton järjestelmään Le*ia 3:lla?
Kyse siis kakesta, ei avaimesta.
Pitikö mun tämäkin vielä nähdä...
C5 2001 2.0 bensapatonki ja jokunen jenkkikatiska

HiTec

Ei se avain tiedä moneenko autoon sen kaukari on koodattuna = onnistuu kyllä 8)
Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
BMW R 1200 ST -05

keijok

Tähän vähän niinkuin lisä-/jatkokysymyksenä: C5:ssa (kai kaikissa, ainakin omassa?) tulee vain yksi kaukosäätimellinen avain + "huoltoavain". Jos haluaisin toisen kaukosäädinavaimen niin homma hoituisi siten että pikasuutari jyrsii avainpiikin (vai onko tilattava maahantuojalta???) ja hommaan jostain kaukosäädinpalikan johon laitan tuon avainpiikin kiinni ja lexalla koodaus?

HiTec

Tai sitten se suutari tekee sulle 1:1 kopion siitä nykyisestä kaukkari-avaimestasi ja tällöin et tartte Leksaakaan vaan se toimii heti :)

Vaihtoehto II on teettää koko homma marmorilla, muistaaksni luokkaa 150€ maksaa toinen kake, ohjelmointeineen kaikkineen 8)
BMW R 1200 ST -05

takku

Lainaus käyttäjältä: keijok - tammikuu 18, 2016, 12:43:10
Tähän vähän niinkuin lisä-/jatkokysymyksenä: C5:ssa (kai kaikissa, ainakin omassa?) tulee vain yksi kaukosäätimellinen avain + "huoltoavain". Jos haluaisin toisen kaukosäädinavaimen niin homma hoituisi siten että pikasuutari jyrsii avainpiikin (vai onko tilattava maahantuojalta???) ja hommaan jostain kaukosäädinpalikan johon laitan tuon avainpiikin kiinni ja lexalla koodaus?
Noin tuo ainakin brittofoorumin mukaan menee.

Kävin tänään marmoritiskiltä hakemassa molemmat koodit (ajonesto ja avaimen jyrsintäkoodi) hinta oli 19 euroa.
Samalla kävin avainliikkeessä kysymässä vara-avaimen hintaa 125 euroa kopioituna vanhasta, sisältäen sirun.
Jos toimittaa blancon, niin jyrsintä 20 euroa. (aihio pitää olla avainmetallia, ei terästä, niinkuin noi halvat blankot saattaa olla)

Marmoritiskillä avain 125 eur + koodaus 50 eur, hinta ei sisällä kakea.
Merkkiliikehän ei tee kopiota avaimesta, vaan tilaa koodilla uuden joka pitää ohjelmoida auton avainlistalle.

Le*ia 3 on tulossa jo postissa, samoin 3:n DVD:n setti manuskoita. Kaippa niillä toimeen tulee. :D

HiTec

Tuokin sinällään aika kummaa PSA-politiikkaa, kun aikanaan ekan bränikän Pököni hommasin -99, ei tuossakaan tullut kuin 1x kake. Tuossa välissä oli sitten Pökö 1007, jossa olikin 2x kaket, mutta sekin varmaan niiden sähköisten liukuoviensa vuoksi ns. erikoistapaus. No nykyisessä C5 onkin taas vain 1x kake. Tarkoittaa siis sitä että jos vielä tässä joskus itse hommaan bränikän PSA:laisen, tilaan siihen vaikka sitten erikseen sen toisenkin kaken niin ei tartte pulata noiden kanssa :-\

Tosin tällä hetkellä tuo C5:nkin se ainokainen kake purkaa paristonsa parissa päivässä = ihan kuin ei olisi siis kakea lainkaan kun siihen jaksa niitä paristoja jatkuvasti vaihdella >:(
BMW R 1200 ST -05

kurtsi

Just perjantaina kävin Pitäjänmäen Vehossa koodauttamassa uuden ja kaksi vanhaa avainta 2012 vuosimalliseen Ceeviitoseen. Koko lysti éli uusi tehtaalta tilattu kaukosäädinavain ja koodaus yhteensä 115 € . Oliko sitten naamavärkillä osuutta hinnan  edullisuuteen , en tiedä.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

takku

Kurtsi, puhutko nyt kaken koodaamisesta vai avaimen koodaamisesta ajonestolaitteeseen?

KariM

Lainaus käyttäjältä: keijok - tammikuu 18, 2016, 12:43:10
Jos haluaisin toisen kaukosäädinavaimen niin homma hoituisi siten että pikasuutari jyrsii avainpiikin (vai onko tilattava maahantuojalta???) ja hommaan jostain kaukosäädinpalikan johon laitan tuon avainpiikin kiinni ja lexalla koodaus?

Joo, jos
1) suutarin jyrsimässä terässä on ajoneston siru mukana,
2) ja sinulla on lexa,
3) ja sinulla on "koodikortin" nelimerkkinen koodi tallessa (sen saa myös ostaa merkkitiskitä kuten takku kertoi.)

Ajonestoa koodaillessa kaikkien avaimien tulee olla samaan aikaan paikalla.

Kaukosäätimen paritus sitten vielä erikseen.

takku

Näyttäis halvin vaihtoehto olevan jos on vermeet:
1. Osta avainaihio sirulla netistä
2. Vie suutarille jyrsittäväksi
3. Koodaa se lexalla autoosi ja samalla jos on ylimääräisiä kakeja, niin ne myös autoon sopiviksi.

takku

Kotomaasta avainaihio sirulla 30 eur ja vastaavasti sitikan oma avainaihio+siru+kake 113,80 eur. Hinnat eivät sisällä jyrsintää ja ohjelmointia.

Edit: Löytyi vieläkin huokeampi aihio 16,79 eur sirulla ja versio jossa kake+avain+siru 98,00 eur.
http://www.lukkotavaratalo.fi/category/1012/citroen

HiTec

Tuolta kun katsoo, niin C5 aihio 106€ + puikko 8,50€ + ohjelmointi ja jyrsintä = n. 150€ ???

Niin ja tuo ohjelmointihan näissä tapauksissa tarkoittaa sen olemassa olevan avaimen chipin lukemista & tietojen kirjoittamista uuteen aihioon => kopio on tasan 1:1 kopio siitä alkup. eli ns. suutariavain, joka ei siis tartte auton ohjelmointia lainkaan 8)
BMW R 1200 ST -05

takku

Meinaatko että sitä transponder chippiä blancossa aihiossa ei saa Le*ialla naitettua ajonestolaitteeseen, vaan se pitää koodata erikseen avainmaakarilla?

HiTec

Riippuu ihan chipistä, onko se blanco joka pitää ohjelmoida vai sisältääkö se autoon ylipäätään sopivan ID:n. Tämä nyt tulee veikkauksena, mutta luulen tuon ID:n sisältävän myös jonkinlaisen checksumin tms. jonka pitää matchata auton omaan koodiin => esim Rellun avainta ei saa mitenkään koodattua Citikkaan, vaikka se kuinka samaa chippiä käyttäisikin 8)
BMW R 1200 ST -05

takku

Elikkäs aihion tiedoissa lukee:
Transponder-aihio SX9T5
Citroen C5 2001 – 2008
Transponder ID46
AD100Pro/MVPPro Programmable

Tarvitseeko tuo nyt sitten vielä erikseen koodata jollain laitteella, ennenkuin sen voi parittaa ajonestolaitteeseen virtalukon kautta Le*ialla?

HiTec

No näin olen antanut itseni ymmärtää. Tuo ID46 on vain se fyysinen chippi, sen liikenöintitapa yms. jutut, mutta se itse koodi-ID siis puuttuu. Ja tosiaan helpoiten sen tekee esim. suutari, kopioimalla sen sun wanhasta avaimesta => molemmat avaimet toimivat autossa Leksaamati, sillä auto ei kykene erottamaan niitä toisistaan, kummalta fyysiseltä kpl tuo ID sille syötetään 8)
BMW R 1200 ST -05

takku

Tilasin 2 aihiota, niin voin sitten itse leikkiä toisella. Toisen vien tehtäväksi avainmaakarille kopiointimoodissa ja toinen vain jyrsitään.
Sinänsä on outoa, että avaimen voi kopioida kaikkine tietoineen ja se käy suoraan autoon. Luulisi että jolkaisessa transponderissa olisi uniikki cryptoavain ja se pitäis vaan kertoa auton ajonestolaitteelle sen id:n avulla kun niitä paritetaan.

Helppoa autonvarastusta jos on vaan vehkeet millä tehdä noita avaimia. Vähän niinkuin 70-luvun Corollat rukarilla.

HiTec

No sitä ne suutarit tekee päivittäin, 1:1 kopioita autojen avaimista, ajonestoineen, keskuslukituksen kaukkareineen kaikkineen. Toki tuossa on se mutti että jos sitten hukkaat tuon 1:1 kopion, niin menetät myös sen vielä hallussasi olevan avaimen kun auto ei tosiaan tunne eroa onko se hukatut vaiko sun avain jolla sitä käyntiin yrität. Eli tällöin ainut varma keino on teettää uusi avain marmorilla, uudella koodilla ja poiskoodauttaa tuo 1:1 kopiotu :-\

Jos taasen jo nyt käyt hakemasa marmorilta oikean toisen avaimen, on sillä eri ID ja nyt jos hukkaat toisen avaimistasi, vain tuo toinen poiskoodataan ja saat yhä pitää sen toisen itselläsi auton murtoturvallisuutta vaarantamatta. Tokihan se hukattu avain yhä kelpaa mekaanisesti = ovet kyllä aukee jos et niitä samalla sarjota uusiksi ja tällöin menee se puikko uusiksi toki myös siitä toisestakin avaimesta 8)
BMW R 1200 ST -05

takku

Olipas ystävällistä palvelua avainkauppiaalta. Soittivat perään ja kyselivät jotta meinasinko ite jyrsiä ja ohjelmoida avaimet.
Kysyin jyrsinnän hinnan, niin 10 eur per avain. Otin sitten sieltä ja säästin taas pari kymppiä. :)
2 avainta jyrsittynä 56,08 eur posteineen.

Janne L

Kaikki suutarit eivät työstä Pingpong -avaimia kun ne kuulemma rikkovat terät. Nämä tarvike-avaimet ovat ilmeisesti aina terästä? Ihme sinänsä, yleensä kiinakurametallit on halvinta ja huonointa rautaa mitä löytyy.
Audi A4 tdi Q

takku

Avaimetkin napsahti postiluukusta. Pitää vielä odotella sitä Le*aa saapuvaksi, jotta pääsee kokeilemaan. Sais tuo pakkanenkin jo hellittää, läppäri ei paljon hyttiä lämmitä. :)

takku

No niin. Softia joutui aika tovin asentelemaan vanhaan 32bit Win XP:hen. Onneksi oli tuo OBD-käyttöön pyhitetty Lenovo-läppäri jo valmiina.
Näppärä laite se kiinan Le*ia. Sain kaikki avaimetkin koodattua. Tuli myös testattua että varmasti toimii.
2 avaimen ohjelmoinnilla säästi koko kiinatoosan hinnan. :D

Tulihan sitä muitakin asetuksia räplättyä samalla. Sadetunnistin pois päältä (en oo ikinä tykännyt).

Tarde

Lainaus käyttäjältä: takku - tammikuu 27, 2016, 17:29:25
No niin. Softia joutui aika tovin asentelemaan vanhaan 32bit Win XP:hen. Onneksi oli tuo OBD-käyttöön pyhitetty Lenovo-läppäri jo valmiina.
Näppärä laite se kiinan Le*ia. Sain kaikki avaimetkin koodattua. Tuli myös testattua että varmasti toimii.
2 avaimen ohjelmoinnilla säästi koko kiinatoosan hinnan. :D

Tulihan sitä muitakin asetuksia räplättyä samalla. Sadetunnistin pois päältä (en oo ikinä tykännyt).

Miten tuo koodaaminen tehdään Leksilla? Olisiko sulla joku linkki ohjeeseen?
C5 2.0 HDi Break automaatti -02.
C5 2.0 HDi 136 Break -09.
Xsara 1.8 Break -99.
Zero -11

kurtsi

Lainaus käyttäjältä: takku - tammikuu 18, 2016, 13:38:42
Kurtsi, puhutko nyt kaken koodaamisesta vai avaimen koodaamisesta ajonestolaitteeseen?

Sekä että.
Sori, vastaus myöhässä, kun en ole tällä osiolla käynyt .
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Tarde

Lainaus käyttäjältä: kurtsi - helmikuu 03, 2016, 08:47:49
Lainaus käyttäjältä: takku - tammikuu 18, 2016, 13:38:42

Sekä että.
Sori, vastaus myöhässä, kun en ole tällä osiolla käynyt .

Eipä tuo paljon ollut myöhässä, kun pari tuntia sitten kyselin.  :P
Mut mulla on kyse kaken koodaamisesta. Löytyisikö joku ohje tai linkki ohjeeseen?

C5 2.0 HDi Break automaatti -02.
C5 2.0 HDi 136 Break -09.
Xsara 1.8 Break -99.
Zero -11