Kirjoittaja Aihe: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336  (Luettu 7092 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« : Marraskuu 12, 2015, 16:50:03 »
Tänään kauppareissulla heitti vikakoodin P1336 kampi/nokka ant.alue suor.kyky.huoltovalo+vikavalo vilkkuu,uudelleen käynnistäessä käy tyhjäkäyntiä ihan hyvin mutta ajossa menee heti vikatilaan. Hajosiko kampi vai nokkaanturi vai joku muu?

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #1 : Marraskuu 12, 2015, 22:06:16 »
Mulla tuli heti.sellanen Bon voyage -fiilis että oon tuon joskus omassani nähnyt ja se liittyis puolaan/tulppiin.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa Ton Eric

  • Iloisen laakson onnen onkija
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #2 : Marraskuu 12, 2015, 22:24:43 »
Mulla oli oireena nykimistä. Vikakoodi oli 0340 nokka-akselianturi. Koska kampiakselin asentoa laskee kaksi anturia, otin piuhan irti nokka-anturilta. Kävi ja kulki nykimättä, ehkä vähän laiskemmin kuin kuuluisi. Piuhan palautus palautti myös nykimisen. Ostin uuden nokka-anturin - ja tilanne palasi normaaliksi.
ex. Saab 99, Saab 900, Saab 900T, Opel Corsa, Subaru Legacy 200, Ford Scorpio, BMW 518, Audi 100, Ford P100, Mitsu L-200, Toyota Hilux, Nissan King-Cap, Hyundai H1 Van, Fiat Bravo, Peugeot 406, BMW 325, Volvo 850 T5, Renault Laguna. Nyt C5.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #3 : Marraskuu 13, 2015, 15:15:06 »
Mistähän tuo kampiakselin anturi löytyy jos senkin joutuu vaihtamaan,onko vauhtipyöräkotelossa ja onko ylä vai alapuolella automaatissa.Ei vaan sattunut näkymään.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #4 : Marraskuu 13, 2015, 15:19:50 »
P1336 ei viittaa anturivikaan vaan käynnin epätasaisuuteen.

Jos tulppien vaihdosta on kauan => vaihtoon, jos ei auta niin sitten puolakasetti vaihtoon.

Voi myös olla suutinvika niin ettei suutin enää syötä polttoainetta mutta suuttimen kela on ehjä.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #5 : Marraskuu 13, 2015, 16:36:16 »
Vika tuli laakista nykii niin ettei pysty ajamaan.Vikakoodin lukija antoi myös tuon tekstin minkä edellä kirjoitin.Anturit on tilattu laitan ne ensin olivat senverran halpoja ja seuraavaksi puolakansi,tulpilla on ajettu n.20tkm.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #6 : Marraskuu 30, 2015, 17:02:54 »
Nyt on puolakansi tulpat ja anturit uusittu ja samavika lisäksi tulee P0300 satunnaisia sytytyskatkoksia useammassa sylinterissä.Käynnistyy hyvin käy hyvin tyhjäkäyntiä ottaa kierroksia mutta ei kärsi kuormitusta menee heti vikatilaan.Neuvoja kaivattaisiin.Voisiko tällaista aiheuttaa esim.vesi polttoainetankissa on tullut ajeltua vajaalla lähes tyhjällä tankilla säännöllisesti?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #7 : Marraskuu 30, 2015, 19:18:50 »
Polttoaineen paineet kannattaa mitata ja samalla jännite polttoainepumpulle kuuluvasta sulakkeesta.

Ja kun antaa kaasua niin suuttimien johtoja irti ja testailee että vaikuttaako kaikki käyntiin vai ei.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #8 : Marraskuu 30, 2015, 20:12:12 »
Eli kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen niin pelaa hyvin kaikilla pytyillä mutta ajossa alkaa heti käymään vajailla eikä korjaannu ennenkuin  sammuttaa.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #9 : Joulukuu 01, 2015, 10:05:54 »
Pensanpaineet 4.5 bar. 1-suutin mykkä tosin toimii uudelleen käynnistäessä ostanko uuden suuttimen ?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #10 : Joulukuu 01, 2015, 10:10:46 »
Ennen suuttimen ostamista tarkista moottorinohjaimen liitin.

Ja vaihda suuttimen liitin viereisen kanssa ristiin, jos vika pysyy samassa suuttimessa on suutin viallinen.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #11 : Joulukuu 01, 2015, 10:30:04 »
Nyt mennään minulle vieraalle alueelle eli onko siellä älypoksissa ja mikähän niista? Nuo piuhat ei näyttäs yltävän viereiseen.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #12 : Joulukuu 01, 2015, 11:13:11 »
No vika siirtyi liittimen mukana viereiseen suuttimeen eli ei vikaa suuttimessa mitenkäs nyt edetään?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #13 : Joulukuu 01, 2015, 11:50:44 »
Eikös se mene niinpäin että jos vika (antaa vikakoodin eri sylinteriin) siirtyy kun johtojen paikkaa siirtää, on vika suuttimessa, jos vika ei siirry on vikaa johdotuksessa tai liitoksissa? ECU kun ei osaa kertoa kuin minkä johtojen päästä on mitattu vääriä arvoja.

(en tosin tässä ketjussa huomannut edellä juttua suutinten vikakoodeista, mutta ilmeisesti sellaisiakin tuli?)

Mutta joissain Citikan koneissa oli myös jotain erikoista numeroinnissa (mutta oliko puolien vai suutinten osalta sekoitettu sylinterien numerointia ja sytytysjärjestystä) mutta voihan tuon varmistaa ensin laittamalla irtosuuttimen liittimeen kiinni ja virrat päälle (vai tuleeko vikakoodi vasta kun käynnistää.)

Suuttimen käämin voi usein myös mitata yleismittarilla ohmi-alueella, google kertoo mitä pitäisi olla tai vertailee kaikkiin muihin, jossain koneessa jollain suuttimella oli erimerkiksi 14...15 ohmia (aina mittaus ei toimi, käämit voivat katketa/oikosulkeutua vasta kun on tietyn lämpöinen, laajentuu tms.)

Bensapaineetkin kuulostaa kovilta, yleensä ne on 3...3,5 bar (mutta monessa sen verran yli imusarjan paineen, eli ali-/paineletku menee säätimeen imusarjasta, mutta ei ihan kaikissa)

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #14 : Joulukuu 01, 2015, 12:06:44 »
Niin tässä varmaankin vika siirtyi viereiseen sylinteriin ja vaikutus todettu suutinjohtoa irroittelemalla?  Vai vaihtuiko vikakoodi? Käsittääkseni vikakoodia ei viallisesta suuttimesta edes ole, tai siis nyt siellä on varmasti vikakoodeja kun suutinjohtoja irroiteltu?
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #15 : Joulukuu 01, 2015, 12:19:22 »
Ja tuossa linkki tuohon erikoiseen numerointitapaan joissain malleissa/ECUissa, suuttimien vikoodeja se koski ja ilmeisesti samaa mallia/konettakin:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,24158.msg176457.html#msg176457

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #16 : Joulukuu 01, 2015, 12:45:32 »
Nyt ecu:liittimet putsattu paineilmalla silikoniahan sieltä tuli eikä korjaantunut välillä käy jopa 2:la 1 ja 4 poissa pelistä kun sammuttaa ja käynnistää uudelleen  niin käy 4:lä.Koitan mitata nuo suuttimet josko osais käyttää tuota yleismittaria.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #17 : Joulukuu 02, 2015, 12:19:17 »
Eläkeläisellä jatkuu vianetsintä on ainut ajoneuvo ja täytyy päästä välillä ostamaan sapuskaa 5km päähän.Eli pensanpaineet on 3,5 bar.normaali ja vikatilassa eilen tuli katottua väärin. Vikatilassa 1 ja 4 ovat välillä pois pelistä suuttimien vastukset kuumana n.15,5 paitsi 1 ja 4 joissa vastus nousee yli 20  4:sa jopa yli 30 mutta laskee jäähtyessä 15.5 mistähän tämä kertoo vai johtuuko siitä kun on ylimääräistä pensaa sylinterissä.Antoi  koodin P1336 eikä muita.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #18 : Joulukuu 02, 2015, 17:30:44 »
Miten tuo on todettu että on 1 ja 4 pois pelistä?

Jos jotenkin varmistettu että sekä 1 että 4 prakaa, ainakin minulla herättäisi mielenkiintoa tutkimaan puolia tai sen ohjausta, Varmistuksena: eikös tuon ikäisessä ole puolakannen sisällä kaksi hukkakipinäpuolaa, joista toinen antaa kipinää 2-3 ja toinen 1-4 pareille.?

Voi tietysti suuttimetkin mennä, mutta aika harvinaista ja että vielä kaksikin osuisi samalla kerralla on jo käänteinen lottovoitto. ()

Mutta oliko puolat kokeiltu jo vaihtaa?

Mutta tulkitsinko oikein:
Kokeiltu muuttuuko käynti kun irroittaa suuttimen johtoja. Jos johdon siirtää toiseen suuttimeen (ristiin) niin joko:
 - vika siirtyy johdon mukana eikä sen saman johdon irroittaminen toisesta suuttimesta (silloin vika johdossa, ECUssa, liittimessä)
 - Vika ei siirry, vaan sama (kuin ennen vaihtoa) suutin eri johdolla, sen irroitus ei vaikuta käyntiin (Silloin vika suuttimessa)

(Aiemmin tarkoitin ECUsta luettavien vikakoodien siirtymistä(muuttumista)

Se että suutinten irroitus ei vaikuta käyntiin ei tosista että vika on edes sielläpäin, itse muistan ihmetelleeni kansipahvivikaista Xantiaa siten että kahden keskimmäisen pytyn johtojen irroittaminen erikseen ei juuri vaikuttanut, mutta vasta jos irroitti molemmat niin vaikutti. - Eli mikä tahansa vika joka estää työtahdin näkyy samalla tavalla sylinterissä kun suuttimen johtoa irroittaa.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #19 : Joulukuu 02, 2015, 17:53:07 »
On puolakansi mutta ei mielestäni hukkakipinäpuola ja puola on uusi kuten tulpatkin.Tänään otettu suuttimet irti putsailtu paineilmalla ja laitettu reunimmaiset tulpat keskelle.Meni kauan hyvin sitten putosi 1 sylinteri pelistä ykkönen taitaa olla vaihteiston puolella näissä ranskalaisissa, mutta jotain edistystä kuitenkin.Sylinteri kohtaisia koodeja ei ole antanut koskaan kerran antoi P0300 joten alan epäillä että olisi polttoaineessa vika,mutta miksi reunimmaiset sylinterit tosin polttoaineletku on suunnattu niin että se työntää painetta eniten jakoputken päähän kohti 1 suutinta.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 948
  • Peukkuja: 14
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #20 : Joulukuu 02, 2015, 20:47:14 »
Onhan se hukkakipinäpuola, eihän siihen tule muistaakseni johtojakaan kuin kolme.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 149
  • Peukkuja: 23
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #21 : Joulukuu 02, 2015, 21:38:23 »
EW10J4 (RFN):ssä on hukkakipinäpuola.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #22 : Joulukuu 02, 2015, 21:48:37 »
Saattaa olla se on vaan tasapaksu pötkylä puolalle tulee 3 johtoa mutta puolan päässä on 4 nastaa yhdelle ei ole käyttöä.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #23 : Joulukuu 02, 2015, 23:50:18 »
...Sylinteri kohtaisia koodeja ei ole antanut koskaan kerran antoi P0300....
Eikö edes silloin anna vikakoodia jos käydessä nyppäsit ruiskusuuttimen johdon irti, vai miten testailit?

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 948
  • Peukkuja: 14
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #24 : Joulukuu 03, 2015, 06:24:01 »
...Sylinteri kohtaisia koodeja ei ole antanut koskaan kerran antoi P0300....
Eikö edes silloin anna vikakoodia jos käydessä nyppäsit ruiskusuuttimen johdon irti, vai miten testailit?
Eikös siinä tapauksessa tule P02**-koodi, suuttimen piirin katkos. P0300 on "satunnaisia sytytyskatkoksia" enkä ainakana omassa femmassa ole koskaan sylinterikohtaista sytytyskatkoskoodia tavannut.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96