Kirjoittaja Aihe: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336  (Luettu 7091 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #25 : Joulukuu 03, 2015, 08:33:34 »
Eipä antanut koodia vaikka otti johdot irti vikatilassa yleisin on tämä P1336 ja toinen P0300 muuta ei anna.
Tietenkin se heittää näytölle aina katalysaattoria ja antipöllöä.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 03, 2015, 08:52:25 kirjoittanut toiras »

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 15
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #26 : Joulukuu 03, 2015, 12:06:32 »
Kumma juttu, ECUn pitäisi mitata noiden ruiskusuuttimien osalta koko lenkin vastus/virta ja ilmoittaa jos on liian suuri resistanssi (katkos jossain) ja varmaan ilmoittaisi myös oikosuluista. Noi on kai ihan perusvikakoodeja, eli yleismallistenkin lukijoiden luulisi ne näyttävän oikein?

Itse en ole myöskään törmännyt tuollaisiin suuttimiin että vastus olisi noin tuplat kuumana ja laskeutuisi normaaliin jäähtyessään (siellä on ohutta kuparilankaa käämi, jonka vastusta mitataan, se riippuu hieman lämpötilasta, mutta ihan pikkasen vain, ei ainakaan tuplasti). Eli voi suuttimissakin vikaa olla (tai huono kontakti mittapäissä tms.), mutta taitaa olla jotain muutakin outoa, voisi ehkä kokeilla toista OBD lukijaa tai merkkitesteriäkin?

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #27 : Joulukuu 03, 2015, 17:00:29 »
Nyt on käyty paikallisen autokorjaamon pakeilla siellä asentaja jolla on pitkä kokemus autokorjaus alalta sanoi kuulemansa perusteella että saattaa olla ecu vika ja siellä suuttimien ohjauksessa.Pitäiskö napata ecu irti ja laittaa korjaukseen. Mitä mieltä on asiantuntijat.?

Poissa mkh

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #28 : Toukokuu 23, 2018, 21:04:52 »
Heps, nyt alko vanhapalvelija C5 -03 2l bensa break kiukuttalee ja ajettu vasta vajaa 300tkm.
Kaikki alko siitä kun pakoputki otti ja meni poikki jouston kohdalta. Pari päivää joutu ajelee kuulosuojaimet päässä ennekuin pääsin korjaamaan putken.
Korjaus onnistui ongelmitta mutta korjauksen jälkeen oman mokan vuoksi alkoi ongelmat koeajolla. Lambda oli irti hitsailun ajan. Korjauksen jälkeen jäi etunmaisen lambdan johto kiinnikkeistään roikkumaan sillä seurauksella että kun laitto ykkösvaihteen päälle niin auto sammui kuin saunlyhty. Syyksi paljastui moottorin ohjauksen sulakkeen palaminen. Nyt sitten on sellainen vika että kun kiekat nousee yli 3000 niin meno hyytyy moottori alkaa röpöttää, nykimään ja heittää P1336 herjan. Mutta jos ajelee niin että kiekat eivät käy yli 3000 niin kulkine kulkee lähes normaalisti. Tämän ketjun mukaisesti kokeilin ekana vaihtaa nokka-akselin asentotunnistimen ja puolapaketin. Ei mitään vaikutusta. Mitäs muuta voisi vielä kokeille niitä halvemman pään osia, tosin itselläni on kutina persiissä että ohjausboxi on ottanut nokkiinsa. Tulpat on vielä katsomatta, tosin ne on vaihdettu noin 10tkm sitten, mutta katsotaan huomenna. Eipä olisi ekakerta että tulplpa olis pimeenä. Ohjaus boxin vaihto näyttää äkkiseltään sen verran kalliilta että siinä vaiheessa meillä on halavalla pikkuvikanen citikka myynnissä. (Vain naisen käytössä, käyty kerran viikossa kirkossa ja pelkästään kesäsin. :-)
C5 140 HDi, väkisinvaihdettava

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 433
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #29 : Toukokuu 23, 2018, 21:19:00 »
Kiertääkö paikallaan yli 3000rpm vai tekeekö vain ajossa?

Jos vain enemmän kuormittaessa niin vois olla bensanpaine tai puolan käyttöjännite heikko => tuon ikäisessä ei enää taida olla kaksoisrelettäkään? 03-mallisen sulakerasia muuten löytyy ylimääräisenä jos siihen vika kohdistuu.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 368
  • Peukkuja: 1
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #30 : Toukokuu 23, 2018, 21:57:46 »
Minulla oli imuilmanpaine eli map anturi rikki.Liitin irti anturista ja kokeilemaan vieläkö röpöttää.

Poissa mkh

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #31 : Toukokuu 23, 2018, 22:18:28 »
Paikallaan ja ajaessa sama ongelma. Onko MAP anturi siinä imusarjan päällä kaasuläppä hässäkän alla? Jos on niin ei vaikutusta.

Bansapumppu on uusittu vuosi sitten.
C5 140 HDi, väkisinvaihdettava

Poissa mkh

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 119
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5. 03. EW ja vikakoodi P1336
« Vastaus #32 : Kesäkuu 20, 2018, 21:39:07 »
Vika löytyi, polttoaine putki oli tukossa jonka vuoksi pa paineet oli liian matalat.
C5 140 HDi, väkisinvaihdettava