Virranrajoitusvastus läppiä varten C5 II

Aloittaja kalevi, heinäkuu 27, 2015, 14:05:14

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

ealab

Samoin täällä! Siksikin, että sain kokeiltua toiminnat heti, vieläpä moottori irrallaan. Hyppysin ei pysäyttänyt.

mn41

Tänään laitoin vastukset ja tuntuu toimivan. Ihmettelen, että kun ja jos noilla vastuksilla vältetään hankala ja hinnaltaan arvokas korjaustoimenpide, niin onko vain ilmeisesti markkinatalouden syytä, ettei  esim. korjaamohuollon yhteydessä tarjota tuota mahdollisuutta. Vai liittyykö asiaan jokin kuluttajasuoja- tai takuukysymys, joka rajoittaa alan toimijoita. 

vibes

Veikkaisin syyksi tietämättömyyttä, mun mielestä tuo vastushomma on täällä foorumilla keksitty juttu eikä se välttis päädy korjaajien korviin. Yleisesti ottaen olen liian usein saanut pettyä siihen miten vähän "ammattilaisia" kiinnostelee työ jota niiden pitäisi tehdä.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

joksa

Lainaus käyttäjältä: vibes - marraskuu 26, 2017, 19:34:32
Yleisesti ottaen olen liian usein saanut pettyä siihen miten vähän "ammattilaisia" kiinnostelee työ jota niiden pitäisi tehdä.

Sepä voi olla että ns. normiasentajalla ei tietotaito piisaa tämän kaltaisiin korjauksiin tai oikeammin upgreidaukseen. Mutta hienoa hommassa on että harrastajapiireistä sitä löytyy.

mn41

Lainaus käyttäjältä: joksa - marraskuu 29, 2017, 09:18:30
Lainaus käyttäjältä: vibes - marraskuu 26, 2017, 19:34:32
Yleisesti ottaen olen liian usein saanut pettyä siihen miten vähän "ammattilaisia" kiinnostelee työ jota niiden pitäisi tehdä.

Sepä voi olla että ns. normiasentajalla ei tietotaito piisaa tämän kaltaisiin korjauksiin tai oikeammin upgreidaukseen. Mutta hienoa hommassa on että harrastajapiireistä sitä löytyy.
Olen tätä kerran suoraan asentajalta kysynyt normihuollon yhteydessä merkkiin erikoistuneelta korjaamolta, jolloin vastauksena oli, että tekevät vain perinteisen tavan mukaan korjauksia, kun mainitsin noista virranrajoitusvastuksista. Onhan läppäremontin teko huomattavasti työllistävämpää ja siten tuottavampaa. Olisiko aikoinaan pitänyt tehtaalta tulla korjauskehotus noilta osin, kuten aina silloin tällöin on tapahtunut muista, lähinnä turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä.

everton

Minulta katkesi läppä vastuksista huolimatta :-\

Mti

Minkä arvoiset vastukset? Itse kokeilin 100 ohmin vastuksilla irrallisen moottorin vääntöä, ja sitä tuntui sormituntumalla olevan vieläkin liikaa. Nyt on ollut 120 ohmin vastukset käytössä ilman ongelmia.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07
ex:  GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12, C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94

everton

Oma tulkintani on että akselin pään sovite reikään on melko tiukka. Hierasin hiekkapaperilla kevyesti molemmat päät, jonka jälkeen läppä pyöri hyvinkin herkästi. Sovitteen tiukkuudesta johtuen uskon vastusten olevan enemmän tai vähemmän turhia.

En muista minkä arvoiset laittamani vastukset oli, mutta sen muistan että ne olivat "varman päälle" riittävät.

ealab

Tästä olikin juttua "puhaltaa kylmää apukuskille"-osiossa. Hioin, viilasin akselinpäät vähän pallomaisiksi, mukautuvat paremmin. Samasta syystä. Auttoi. Kitkat häipyi. 100:sen vastukset.

Mti

Lainaus käyttäjältä: everton - joulukuu 30, 2017, 20:02:07
En muista minkä arvoiset laittamani vastukset oli, mutta sen muistan että ne olivat "varman päälle" riittävät.
Tämän http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=7276.msg181968#msg181968 perusteella sinulla on 47 ohmiset  :)
Jos näin on, niin tämä vahvistaa sitä käsitystä, että 82-100 ohmia on ehdoton minimi.
C5 2.0i Exclusive Break AT -07
ex:  GC4P 1.6 THP156 BMP6 -12, C5 2.0i SX -02, Xantia 2.0i SX -94