Downgrade C5 --> C2 ?

Aloittaja Megaman, syyskuu 23, 2014, 12:12:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Megaman

Meillä likka menee kohta autokouluun. Ei kuulemma hirveesti tykkää C5:sta. Minä taas tykkään, mutta ymmärrän kyllä, C5 ei välttämättä ole nuorison makuun.
Olen katellut C2:sia vähän sillä silmällä. Onhan toi C5 ollut meillä jo sen 8 vuotta.

Tilanpuute ei ole C2:ssa varsinainen kynnyskysymys, Boxeriin mahtuu. C2 VTS kiinnostaisi, mutta onkohan liian ärhäkkä kulkine nuoren käsittelyyn ???

Oon kyllä salaa katellu myös 407 Coupeeta... ::)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Seevitska

No höh, minulle C5 oli ensimmäinen ajamani auto heti kortin saamisen jälkeen ja ihastuin siihen heti. ??? Pilalle hemmoteltu neiti teillä. :P

Kyllä saa kelvata 1,4 VTR ihan hyvin. Toki jos hyvä VTS löytyy edullisesti, niin mikäs siinä. Suosittelen kuitenkin vähän "tehottomampaa" ensimmäiseksi autoksi, katsoo sitten uudelleen kun on ajokokemusta muutama kymmenen tuhatta.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

hyper

Lainaus käyttäjältä: Megaman - syyskuu 23, 2014, 12:12:52
Meillä likka menee kohta autokouluun. Ei kuulemma hirveesti tykkää C5:sta. Minä taas tykkään, mutta ymmärrän kyllä, C5 ei välttämättä ole nuorison makuun.
Olen katellut C2:sia vähän sillä silmällä. Onhan toi C5 ollut meillä jo sen 8 vuotta.

Tilanpuute ei ole C2:ssa varsinainen kynnyskysymys, Boxeriin mahtuu. C2 VTS kiinnostaisi, mutta onkohan liian ärhäkkä kulkine nuoren käsittelyyn ???

Oon kyllä salaa katellu myös 407 Coupeeta... ::)

No, minua tuon ceefemman ajo-ominaisuuksissa haittaa näkyvyys etuviistoon, kun on ne paksut tolpat...sivupeilitkin on aika pienet. Kiihtyvyyskin voisi olla parempi mutta muuten on ihan hyvä kunhan penkin ja ratin säätää itselle sopivaan asentoon. Voisiko valituksen syynä olla että ei ole osattu säätää penkkiä ja rattia? Monella nuorella kuskilla taitaa unohtua tuollaiset.

Toisaalta jos vika onkin auton ulkonäössä niin siihenhän ei sitten auta kuin auton vaihto. Veikkaan että C2 ei välttämättä miellytä sen enempää, on se sen verran oudon näköinen. C3 voisi olla fiksumpikin valinta jos muuten vaan kelpaa. Joskus sellaista 1.6 litraista 05 mallia kokeilin ja hyvä oli ajaa, liikkuikin pirteästi.

Avomallinen pösö voisi kuitenkin olla enemmän nuorison mieleen, joku 206 cabriolet vaikka?
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Megaman

^ Juu, mielipidekysymyksiä pitkälti... C2 on oikeastaan ainoa pikkuauto, joka miellyttää itseä. C3 ei vaan nappaa. Eikä C4.
Eikä pikku pösöt. Muissa merkeissä ei mitään vetoa. ???

Niin ja C5 on pappamainen, siitä ei pääse mihinkään. Itseä ei ole haitannut koskaan, pappa-vehkeet on aina olleet omaan mieleen...pari Omegaa, Sonata V6, C5, Boxer jne.  407 coupe menis kanssa tohon pappis sarjaan... :)
407 Coupé, Peugeot Boxer -05, Bomba Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309...

Basbarduu

Turhaa hemmottelua sanon minä. Tyttö voi ostaa itelleen sit omilla rahoillaan mieleisen menopelin ja nyt hän voi "tyytyä" ajamaan sun C5:llä jos saa luvan. Jos ite tykkäät autosta niin ei kannata vaihtaa. Vaikka ei C2 nyt sinänsä huono vaihtoehto ole niin onhan tuo C5 nyt ihan eri luokkaa esim. äänenvaimennukseltaan ja turvallisuudeltaan.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

Megaman

Toki mä voisin ostaa likalle tonnin auton alkuun, ei se olisi mielestäni liikaa hemmottelua, mutta sitten olisi pihassa jo 3 autoa.
Ja kaikista kuitenkin kulut juoksee. Pakusta en taida yllättäen luopuakaan ja C5 tuntuu nyt vähän isolta "kakkosautolta".

Basbarduu

On ihan hyvä olla useempi auto pihassa jos on useita käyttäjiä. Meillä on 3 autoo emännän kans kahestaan ja yksi niistä eli toi Xsara on edelleen lamaantuneena ku ei oo joutanu korjaamaan. Sais ees omaan pihaan sen ni vois iltasin ropailla mut tällä viikolla illat kuluu melko pitkälti muissa puuhissa kuten tallin lattian pinnoituksessa.

Jos ois mun jälkeläinen ni sais itekin osallistua siihen auton maksamiseen ni oppii arvostamaan enemmän sitä kun on omat rahat kyseessä. Toki pappa voi sponssata ettei tytön tarvii ihan millä tahansa matolaatikolla pöristellä.
"Elämän virta kuljettaa kunnes se sekoittuu kuoleman virtaan. Näin käy meille kaikille ja nopeammin niille jotka jättävät teepussit lojumaan työpaikan tiskialtaaseen." Kalevi Tuoninen

vibes

Multa ääni 407 Coupélle! Hieno auto on se.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Greyhound

407 Coupé kelpaisi kyllä itsellenikin, sen verran hienon näköinen peli ottaen auton hinta huomioon.
Mites olis tyttärelle oma Xsara Berline/Coupé 1.6 tai 2.0 tai Coupéna jopa 2.0 VTS?

Gusse

Täältä myös ääni 407 Coupeelle. Jos itse joutuu ajelemaan kakkosautolla ja tykkää pappamallisista autoista, niin silloin en suosittele C2 VTS:ää. Se on nimittäin kova ja äänekäs sisältä, toki myös maukas ajettava, mutta ei papalle :). Muistan kuinka välillä itsekin kirjosin kun jokaisen tiemerkinnän yliajaminenkin tuntui korissa ja ratissa. VTR:ä sensijaan on jo aika paljon mukavampi.
exät  XC60 T8 -18, F-Pace -16, Niro -18, Proceed Gt -19, Sportage -16, F20 118d -12, E91 320i -09, BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus W -13, E87 116i -07, 147 -07, GT -05, 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE, Volvo 460

marx

Itse en kyllä tyttärille (mulla on näitä kaksi) antaisi mitään tonnin koslaa. Lapsille ajoon paras (turvallisin) auto, vaimolle myös ja itse kovana hemmona tyytyisin vaikka Ladaan. Jos siis rahat ei riittäisi kolmeen kunnolliseen.
Nyt meillä vain tuo Xsara käytössä. Pidän sen hyvässä kunnossa ja voin hyvillä mielin antaa muidenkin käyttöön. Kun on vaimolla tai tyttärillä ajossa, menen itse spåralla.
Ps Tyttärillä nykyään myös jälkikasvua. Hankin testien mukaan parhaan turvaistuimen, jotta toteutuisi turvallisuus tässäkin. Tytöt siis jo vähän vanhempia, mutta eivät halua omaa autoa hankkia kaupunkiliikenteeseen, vaan lainaavat tarvitessaan minulta.
ex Xsara 1,6 16V  XWagon A -05 (perhepiirissä edelleen)

hyper

Lainaus käyttäjältä: marx - syyskuu 24, 2014, 17:18:23
Itse en kyllä tyttärille (mulla on näitä kaksi) antaisi mitään tonnin koslaa. Lapsille ajoon paras (turvallisin) auto, vaimolle myös ja itse kovana hemmona tyytyisin vaikka Ladaan. Jos siis rahat ei riittäisi kolmeen kunnolliseen.

Ei kannata aliarvioida tonnin autoja, sillä rahalla voi saada tänä päivänä ihan kunnon auton jos merkillä ja mallilla ei ole väliä.
Oma ensimmäinen autoni (VW Polo) oli nykyrahassa tonnin auto, johon tosin piti tehdä moottoriremonttia ennen varsinaista käyttöönottoa sen verran että lopullinen hinta oli n. 1600 nykyrahaa. Sillä sitten tuli ajettua peräti kymmenen vuotta, vaihtoon meni vasta kun rupesi ruoste vaivaamaan eikä jaksanut enää samaa autoa korjailla. Tuulilasikin siihen tuli jossain vaiheessa itse vaihdettua, pelkkä lasi maksoi VV-Autossa 150mk! (oikeesti, mistä saa tuolla rahalla uuden tuulilasin tänä päivänä?)
Nykyinen kulkuneuvo: Mustang Mach-E GT  Ex: Kia Optima, Honda CR-V,  Citroen C5-II Break

Xari

Tonnilla saa C5:n, on varmana hintaluokkansa turvallisin auto, näissä vaan tämä pienempään vaihtaminen tarkoittaa kalliimpaan vaihtamista :o

C2 on ihan kiva auto, tosin pieni ja kallis, jos takaovia ei kerran tarvitse niin C4 kolmiovisena, hyvä ajaa ja ihan kivan näköinen.

Tosin jos se mikä pihassa on ei kelpaa tyttärelle niin meneehän pysäkiltä Mersua ja Volvoa ihan aikataulun mukaan ;D

japa

C5 voi olla aloittelevalle kuljettajalle vähän turhan suuri auto. Erityisesti kaupunkiajoa harjoittellessa. Kuten jo mainittu c5:n a-pilareiden taakse jää helposti sokea piste ja parkkeerauksessa C5:n etukulmia on vaikea hahmottaa. Ainakin kun harvemmin ajaa ja vertaa esim. omaan 406:een. 407:lla en ole aikoihin ajellut, mutta siinäkin pitkä etuylitys voi olla joillekin ongelma..?  Yleensä tytöt tykkäävät muutenkin pienemmistä autoista...kai? :D Miten olisi monien kauniiksi kehuma 406 Coupe?
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

hyper

Lainaus käyttäjältä: japa - syyskuu 25, 2014, 11:51:40
C5 voi olla aloittelevalle kuljettajalle vähän turhan suuri auto. Erityisesti kaupunkiajoa harjoittellessa. Kuten jo mainittu c5:n a-pilareiden taakse jää helposti sokea piste ja parkkeerauksessa C5:n etukulmia on vaikea hahmottaa. Ainakin kun harvemmin ajaa

No vaikka ajan sellaisella melkein joka päivä niin aina sen parkkeeraus ahtaissa parkkihalleissa ja taskupysäköinti helsingin keskustassa jaksaa v-tuttaa, vuodesta toiseen. Kun on se älytön kääntösäde siinä...  Ja kaupunkiajo muutenkin, juuri noiden näkyvyysongelmien vuoksi.
En voi ymmärtää miten ranskalaiset pärjää noilla ceefemmoilla suurkaupungeissaan.

Basbarduu

Parempi opetella ajamaan suoraan kaiken kokoisia autoja, eikä paapoa turhaan. Uskon että tyttösi on oppiva ihminen. 406 Coupe on kyllä kaunis auto mut ei taida olla ihan tässä budjetissa. Nätimpi kuin tuo em. 407 Coupe. Hirmu kallista autoa ei ehkä kannata hankkia kun aloittelevilla kuskeilla useimmiten sattuu pikku havereita ja tollasessa em. ~1k€ koslassa ei pikku naarmut haittaa niin paljoa.

Xari

Lainaus käyttäjältä: hyper - syyskuu 25, 2014, 12:03:39
En voi ymmärtää miten ranskalaiset pärjää noilla ceefemmoilla suurkaupungeissaan.

Ei ne pärjääkään, kalusto on pienempää,  tuollaisen 407 Coupen ulkomitat on isot ja näkyväisyys ulos huono, joku C2 olis kiva kaupunkiauto, joskus oli muutaman vuoden -89 Fiesta ja mukavaa oli kun yleensä löysi täydestäkin parkkihallista paikan johon se mahtui.

C2 hinnatkin näyttää pudonneen siedettäväksi, halvin 2000€, moinen riittäisi hyvin työmatkaan ja kauppa-autoksi, sit pitäisi olla vaan toisena joku isompi pidempiin reissuihin, XM Break ???

jtbo

Ekaksi autoksi esimerkiksi Visa on monta kertaa parempi kuin nuo C-mallit.

Se ei lähde käsistä, sen kanssa oppii lukemaan tietä ja tienpinnan liukkautta yms. Nykytötteröissä elektroniikka tekee oppimisen vaikeammaksi.

Visa on myös yllättävän mukava.

Huono puoli on ettei niitä enää valmisteta ja hyväkuntoisen löytäminen on haastavaa.

Sellainen -89 Fiestakin on muuten paljon näppärämpi parkeerattessa kuin möhköpyöreillä muodoilla varustetut modernit vastaavat.

Nykyään ovetkin on aivan valtavia ihan pienessäkin autossa, ei mahdu ahtailla parkkipaikoilla kunnolla auki, 5-oviset vanhemmat pikkuautot on tuossakin suhteessa kätevämpiä.

Valitettavasti nämä seikat ei taida painaa paljoa, on muitakin prioriteettejä ja niiden kera ei voi saada näitä hyviä ominaisuuksia :(

Sellaiset oikeat puskurit, kuten oli vielä 80-luvun malleissa olisi myös hyvät jos parkkikolhuja meinaa, jää vain vastapuolen lommot ja muovikuttaperkka maksettavaa :D

Tosin minä vähän kyseenalaistan tuota että sattuisi nuorena kolhuja, sitähän alussa useimmat on hyvinkin varovaisia ja tarkkoja juurikin pysäköinneissä.

Megaman

Kaikki mielipiteet ja näkemykset ovat tervetulleita. Ite opettelin ajamisen alkeet takaveto Ladalla, Volvolla Omegoilla jne.
Vaikkei ole takavetoista ollut aikoihin, on asiat jääneet selkärankaan ja väitän, että olivat hyödyllisiä kokemuksia.
Nykyään ESP ilmeisesti paikkaa tilannetta, kun ei kaikki voi aloittaa vanhoilla Ladoilla tai Volvoilla.

Mutta ajat muuttuu, en halua olla vanhan liiton jääräpää ja kehityksen tulppa.

Idea on siis korvata C5 pienemmällä autolla ja ei se tule pelkästään likan autoksi, vaan ihan yhteiskäyttöön.
Ja Boxerilla liikkuu ne isommat taakat. Ja vaikka tykkään C5:n sivistyneestä kyydistä, tykkään ajaa työkalumaisella Boxerilla enemmän... ???
Outoa sinänsä, kun on kokemusta BX, Xantia, C5 kyydeistä. :)

TuhoMeriMursu

Lainaus käyttäjältä: jtbo - syyskuu 25, 2014, 14:36:58
Ekaksi autoksi esimerkiksi Visa on monta kertaa parempi kuin nuo C-mallit.

Se ei lähde käsistä, sen kanssa oppii lukemaan tietä ja tienpinnan liukkautta yms. Nykytötteröissä elektroniikka tekee oppimisen vaikeammaksi.

Visa on myös yllättävän mukava.

Huono puoli on ettei niitä enää valmisteta ja hyväkuntoisen löytäminen on haastavaa.

Sellainen -89 Fiestakin on muuten paljon näppärämpi parkeerattessa kuin möhköpyöreillä muodoilla varustetut modernit vastaavat.

Nykyään ovetkin on aivan valtavia ihan pienessäkin autossa, ei mahdu ahtailla parkkipaikoilla kunnolla auki, 5-oviset vanhemmat pikkuautot on tuossakin suhteessa kätevämpiä.

Valitettavasti nämä seikat ei taida painaa paljoa, on muitakin prioriteettejä ja niiden kera ei voi saada näitä hyviä ominaisuuksia :(

Sellaiset oikeat puskurit, kuten oli vielä 80-luvun malleissa olisi myös hyvät jos parkkikolhuja meinaa, jää vain vastapuolen lommot ja muovikuttaperkka maksettavaa :D

Tosin minä vähän kyseenalaistan tuota että sattuisi nuorena kolhuja, sitähän alussa useimmat on hyvinkin varovaisia ja tarkkoja juurikin pysäköinneissä.

itse en päästäisi omaan lastani visan rattiin. pieni kolari ja visa romuna kuskeineen. visasta ei taida löytyä mitään turvavarusteita...okei kai siinä on turvavyöt ;D c5 tarjotaa turvallisen auton ensiautoksi. airgbag,abs,ajovakaudenjärjestelmä,törmäykseen suunniteltu kori ja ties mitä muuta.

FinnPowder

Meillä on ollut C2 1,6l VTS 2005 keväästä 2010. Auto on pieni, näppärä kulkee kovaa kiihtyy hyvin. Se on paras (hauskin) auto mikä meillä on ikinä ollut. En suosittele alle 1,4 l koneella. Osia on vaihdettu molemmat alapallonivelet, äänenvaimennin (ajettu 106000km), startti, vesipumppu ja tietenkin jakohihna. Ilmastoinnin jäähdytysneste on seuraava toimenpide.
Auto on kyllä aika "pomppiva" ajaa mutta siihen tottuu ja vielä, auto on matala, ei mikään mökkiauto.
C2:set eivät ole kovin tavallisia.

terv. clasu
P.S.Autossa on erillispenkit, tilapäisesti voi kuljettaa 4 henkilöä.Takapenkit saa kaadettua.

MartyMcFly

En ostaisi lapselleni autoa ilman ajonvakautusta, useita turvatyynyjä ja muita tämän päivän turvavarusteita. C2 on kaikella tapaa eilispäivän (turva)tekniikkaa, ja muutenkin autona melkoinen rimpula ja melunpesä.

Jos Sitikka olla pitää niin mieluummin sitten uusikoppainen (eli vm 2010 tai uudempi) C3:n, tosin C2:een verrattuna ne maksavat vielä reilusti enemmän. Myös Pösö 207:aan sai aikanaan ajonvakautuksen lisävarusteena, joten jos tuollainen yksilö löytyy niin sekin voisi olla vaihtoehto.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

*  www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

jtbo

Lainaus käyttäjältä: TuhoMeriMursu - syyskuu 25, 2014, 19:15:47
itse en päästäisi omaan lastani visan rattiin. pieni kolari ja visa romuna kuskeineen. visasta ei taida löytyä mitään turvavarusteita...okei kai siinä on turvavyöt ;D c5 tarjotaa turvallisen auton ensiautoksi. airgbag,abs,ajovakaudenjärjestelmä,törmäykseen suunniteltu kori ja ties mitä muuta.

Tämä turvahössötys on mennyt kyllä aivan naurettavuuksiin nykyään, kuinka sitä ennen oikein selvittiin hengissä? :D

Silti nykyäänkin ajetaan mopoilla ja motskareilla, eikä se ole mitenkään ongelma, kumminkin mopoonkin voi se kuormuri törmätä ???

Citikka99

Kuten jo olet huomannut, ei kannata kysellä auton hankintaa muilta. Sitä virhettä en ole koskaan tehnyt. Suosittelen hankkimaan sellaisen menopelin, mikä itseä miellyttää parhaiten. Ominaisuudet ja tyyllikkyys, kun majailevat katsojan silmässä. Kaikki nykyiset citikat ovat hintaansa nähden laadukkaita kulkineita. Tietenkin myös monet muun merkkiset autot. Ei se auto tyttäresikään ohjaamana kolareita aiheuta on auton koko mitä hyvänsä. Muutama oma tenava on opetusluvalla korttinsa saaneet ja kolareitta on jokainen selvinnyt jo vuosia vaikka ovat ajaneet alusta alkaen eri kokoisilla ajokeilla jopa tila-autolla ja ei ainoastaan Suomessa. Oiskohan perintötekijöilläkin jokin osuus mm. asennoitumisessa jne. Ehkä jopa enemmän kuin auton koolla.

vibes

^^Ei kaikki selvinneetkään, eikä selviä tietty nykyäänkään mutta taitaa nuo turvavarusteet aika paljon senssejä parantaa.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."