Kirjoittaja Aihe: Jälleen uusi DS-malli?  (Luettu 22628 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Jälleen uusi DS-malli?
« : Joulukuu 19, 2013, 19:43:46 »
Tuore Youtube-video kiusaa katsojaansa antamalla maistiaisia uudesta (jopa uusista?) DS-mallista:
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #1 : Joulukuu 19, 2013, 20:41:57 »
http://www.tf1.fr/auto-moto/actualite/citroen-ds-5ls-2014-1eres-photos-et-infos-de-la-berline-luxe-8333476.html
http://www.turbo.fr/photos-voiture/photos-nouveaute-citroen-ds-5ls-117528.html

Tuo ei taida olla se Peugeot 6008:in kaima koska ei näytä katumaasturilta? Sellainen kuitenkin on miltei 100% varmuudella tulossa.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 198
  • Peukkuja: 23
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #2 : Joulukuu 20, 2013, 08:40:40 »
Kiinalaisia varten tehty uudelleenvaatetettu Peugeot 508?

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #3 : Joulukuu 21, 2013, 17:23:37 »
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/Autot/citroen-esitteli-uuden-ylellisen-sedanin-paivitetty-906

Juttu joka on suora käännös englanninkielisestä samasta uutisesta. Lukuunottamatta varustelulausetta jossa alkuperäistekstissä puhutaan ionisoivasta sisätilojen ilmanpuhdistajasta ja mainitaan se autokäytössä Citroenin keksinnöksi "a way before Mercedes S-Class". Ja sen tarpeellisuudesta saastuneissa kiinalaiskaupungeissa.

Ilmeisesti tuollainen positiivinen asia, joka itse asiassa oli alkuperäisartikkelin mielenkiintoisimpia yksityikohtia, kuuluu lehden linjaan jättää pois. Jokuhan voisi erehtyä luulemaan ettei premium-käsite ole niin ihmeellinen asia kuin luullaan.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #4 : Joulukuu 29, 2013, 18:37:59 »
Citroen C5 ei saa suoraa seuraajaa koska koko D-segmentti on romahtanut Euroopassa, ei siis vain Peugeot 508/Citroen C5/Renault Laguna-akseli.
SEN SIJAAN DS-mallisto saa ensi vuonna (2014) kolme (3) uutta mallia.

http://www.carscoops.com/2013/12/citroens-ds-brand-will-launch-three-all.html
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #5 : Helmikuu 09, 2014, 11:07:15 »
DS6 olisi kuitenkin periaatteessa jatkoa C5-mallistolle?
http://alltomcitroen.wordpress.com/2014/01/27/autoplus-citroen-ds6-till-september-2015/
Ei tuo nyt mitenkään erityisen hienolta ja omaperäiseltä vaikuta. Minun mielestäni. Auto saattaisi kiinnostaa kuitenkin tulevaisuudessa, jos siinä olisi jousitus.

Sitä vaan en ymmärrä, että olin tuosta ymmärtävinäni (ja muualtakin lukenut), ettei tulevissa malleissa enää ole kaasunestejousitusta. Miten ihmeessä "Citroën - Creative Technology" ei enää sitä kehittäisi. Yrittää kilpailla muiden kanssa niiden omilla aseilla. Ja toisaalla Mersulla kehitetään uutta, perinteisistä rautajousista poikkeavaa järjestelmää. Magic Body Control. Mersu maksaa niin paljon, ettei normaalilla palkansaajalla ole semmoiseen varaa. Mutta jos Sitikka tarjoisi lähes samaa järkevään hintaan, niin eväät menestykseen olisi paremmat kuin tekemällä samaa kuin Skooda.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #6 : Helmikuu 09, 2014, 11:19:12 »
Tuohan on vain arvaus miltä voisi näyttää...

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #7 : Lokakuu 11, 2014, 13:52:37 »
DS6 tuli nyt myyntiin Kiinassa. PSA:n uuden CEO:n Carlos Tavaresin ensimmäinen kommentti oli kun hän tuli PSA:n toimitusjohtajaksi, että: "Miksi ette tehneet siitä myös Eurooppaan sopivaa mallia?" Viittaisi turva- ja saastemääräyksiin jotka Kiinassa ovat lievemmät ja joiden yli DS6 rimaa hipoen on suunniteltu.

http://www.carnewschina.com/2014/09/29/citroen-ds6-suv-launched-on-the-china-car-market/
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #8 : Lokakuu 11, 2014, 16:28:48 »
En oikein pidä tuosta DS6:sta, liian Qasqai-mainen kenties? Sisältä ok muttei millään pärjää DS5:lle joka on mielestäni paras kaikista.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #9 : Lokakuu 11, 2014, 17:55:29 »
Tavaresin ensimmäinen kommentti oli kun hän tuli PSA:n toimitusjohtajaksi, että: "Miksi ette tehneet siitä myös Eurooppaan sopivaa mallia?"

Hyvä kysymys. Menisi varmasti hyvin kaupaksi, varsinkin kun PSA:lla ei ole tuossa autoluokassa oikein mitään tarjolla nyt kun c-crosser kai on lopetettu?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #10 : Huhtikuu 22, 2015, 17:11:46 »
DS6 pitkä ja hyvä pätkä enkuksi tekstitettynä:

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 474
  • Peukkuja: 6
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #12 : Lokakuu 23, 2016, 22:35:18 »
Mikä idea on sisään kaarevat kyljet? Ei se varmaan paranna aerodynamiikkaa eikä kolariturvallisuutta. Kikkailu ei innosta, paremminkin kuumasinkitty kori ja ekologinen moottori mikä tarkoittaa kestävyyttä, ei ole ekologista maksaa korjaamoille tuhansia euroja. 70- ja 80-luvuilla tehtiin kestäviä moottoreita oi niitä aikoja.  :)

Poissa Samone

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 419
  • Peukkuja: 5
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #13 : Lokakuu 24, 2016, 18:49:30 »
Mikä idea on sisään kaarevat kyljet? Ei se varmaan paranna aerodynamiikkaa eikä kolariturvallisuutta. Kikkailu ei innosta, paremminkin kuumasinkitty kori ja ekologinen moottori mikä tarkoittaa kestävyyttä, ei ole ekologista maksaa korjaamoille tuhansia euroja. 70- ja 80-luvuilla tehtiin kestäviä moottoreita oi niitä aikoja.  :)
Öö - vaihtaisit CX:n moottorin viimeisimpien Xantioiden motteihin?

Poissa purflux

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 474
  • Peukkuja: 6
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #14 : Lokakuu 24, 2016, 23:30:39 »
Mikä idea on sisään kaarevat kyljet? Ei se varmaan paranna aerodynamiikkaa eikä kolariturvallisuutta. Kikkailu ei innosta, paremminkin kuumasinkitty kori ja ekologinen moottori mikä tarkoittaa kestävyyttä, ei ole ekologista maksaa korjaamoille tuhansia euroja. 70- ja 80-luvuilla tehtiin kestäviä moottoreita oi niitä aikoja.  :)
Öö - vaihtaisit CX:n moottorin viimeisimpien Xantioiden motteihin?

En ajanut sitikalla kun vasta viime vuosina, ei ole niistä kokemusta. Varmaan Xantian koneet on olleet onnistuneita mutta mitä uudempia ovat, sen ahtaammat konehuoneet ja työläämpää on korjata. Kehitys johtuu siitä että autoilijat yliarvostaa kilovatteja, auto on ikään kuin unelma ja sen ylläpitäminen taas voi olla painajainen. Täyskuumasinkitty kori 40kw moottorilla ja 70 profiilisuhteisilla renkailla, siinä vasta auto  :)

Poissa mortti

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 2
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #15 : Lokakuu 25, 2016, 20:53:27 »
Samaa mieltä purfluxin kanssa. Autotehtaiden kehittelyt ovat johtaneet yhä mielettömimpiin ratkaisuihin sekä teknisesti että autojen koon suhteen. Aina vain suurempia malleja, jotka eivät tahdo mahtua parkkiruutuihin ja autotalleihin. Miten kävi Saabinkin. Vanhempi 9-5 oli vielä taviskäyttäjän kokoluokan ylärajoilla, mutta uudesta piti saada vielä suurempi. Konkkahan siitä tuli. Komea ilmestys, mutta ah niin kovajousinen ala sakemanni ja suurikokoinen.

Sitä samaa elefanttitautia näkyy olevan sitikankin suunnittelijoilla (esim. C5). Pituus kasvaa, leveys kasvaa, rengaskokokin kasvaa, eli halkaisija lisääntyy ja kumin määrä vähenee pystysuunnassa, mutta kasvaa sitäkin enemmän vaakatasossa. Sitten näitä kirotaan, kun ovat kovakyytisiä, meluisia, uraherkkiä ja kalliita, mutta pääsevätpä kimiräikköset toteuttamaan itseään. Sähköhilppeiden määrä sen kun lisääntyy ja ongelmat sitä myötä.

Ensimmäinen sitikkani oli BX GT -86 ja samalla se oli paraskyytisin mehujousi: Sen jälkeen on ollut XM:iä 3 kpl ja yksi C5, mutta eivät yllä mukavuudessa GT:n tasolle. Se oli vielä yksinkertainen mehujousiratkaisu, vaan eivätpä nämä sähköavusteiset löhmit ole pystyneet samaan kuin nuo vanhan liiton ratsut. Oliskohan tehtaalla peiliin katsomisen paikka. Teknisesti olisi emmeet valmistaa yksinkertainen mehujousi, vai tulevatko laakeroinnit liian kalliiksi. Se yhdistettynä hiukan vähäisempään tekniikkaan synnyttäisi nykyaikaisen ja edullisen ja ehkä nykyistä moottoritekniikkaa luotettavamman kokonaisuuden. Ehkä kuitenkin on niin, että vanhaan ei voi palata, vaikka suomalainen sananlaskukin sanoo, että vanhassa vara parempi.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #16 : Lokakuu 25, 2016, 21:17:45 »
Citroen Advanced Comfort tulee ensi vuonna ja sen pitäisi olla yksinkertainen ja mukava.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #17 : Lokakuu 25, 2016, 21:46:01 »
OT: C5 III (X7) ja nyt alla 16" GT kitkat ja kyllä parani meno entisestään! Nuo ovat selvästi kevyemmät kuin 17" kesärenkaat, eli se ainakin selittää osan parannuksesta ja toinen osa menee varmaan kumin määrälle ja pehmeydelle?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 672
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #18 : Lokakuu 29, 2016, 09:13:36 »
Taitaa aika harvassa Sitikassa olla enemmän (korkeammin) kumia vanteen ja tien välissä kuin C5 X7 16" vanteilla, joten siinä ei ole syy jos meno on epämukavaa. Suuri pyörän halkaisija tuskin on epäedullinen seikka mukavuuden suhteen sekään.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 748
  • Peukkuja: 23
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #19 : Lokakuu 29, 2016, 09:30:51 »
OT-jatkuu: Ei varmaan, nyt naatitaan!  8)
Yllä piti kirjoittaa että GY kitkat, eikä GT. Sellainen pointti vielä että en tiennytkään että esim. 225 leveiksi merkityissä renkaissa itse kulutuspinnan leveys vaihtelee ja voi heittää senttejäkin.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #20 : Lokakuu 29, 2016, 09:59:57 »
Selkeästi näkee, että PSA:n 2011-2014 kokemat taloudelliset takaiskut näkyvät nyt viiveellä DS-malliston uusiutumattomuus tahdissa. DS3 esitelty 2009, DS4 esitelty 2011 ja DS5 esitelty 2011. Siinä koko mallisto. Ainoastaan cabriolet DS3 (joka siis on vain mallin versio) ja korotettu DS4 (myös versio) ovat tulleet vuoden 2011 jälkeen. Säästöt näkyvät. Järkevintä olikin säästää automerkistä jolla on pienin markkinaosuus (Peugeot, Citroen ja DS).

Nyt kun PSA on taas taloudellisesti vakaalla pohjalla, niin seuraavan 4 vuoden aikana on luvassa mallistotykitystä, 34 uutta automallia vuoteen 2020 mennessä.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 342
  • Peukkuja: 12
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #21 : Lokakuu 29, 2016, 10:35:19 »
Selkeästi näkee, että PSA:n 2011-2014 kokemat taloudelliset takaiskut näkyvät nyt viiveellä DS-malliston uusiutumattomuus tahdissa. DS3 esitelty 2009, DS4 esitelty 2011 ja DS5 esitelty 2011. Siinä koko mallisto. Ainoastaan cabriolet DS3 (joka siis on vain mallin versio) ja korotettu DS4 (myös versio) ovat tulleet vuoden 2011 jälkeen. Säästöt näkyvät. Järkevintä olikin säästää automerkistä jolla on pienin markkinaosuus (Peugeot, Citroen ja DS).

Nyt kun PSA on taas taloudellisesti vakaalla pohjalla, niin seuraavan 4 vuoden aikana on luvassa mallistotykitystä, 34 uutta automallia vuoteen 2020 mennessä.

No jaa, wanhoina hywinä aikoina automallit saattoivat olla tuotannossa parikymmentä vuotta ja pidempääkin - jos auto on hyvä ja menee kaupaksi niin miksi pitäisi lopettaa tuotanto ja esitellä potentiaalisesti huonompi tilalle? Ehkä nytkin olisi hyvä pyrkiä tuollaiseen pitkäjänteisempään toimintaan, ja sitten kun asiakas ostaa auton hän tietää mitä saa ja että se on hyvä. Tänä päivänä kun automallistoja uusitaan jatkuvasti niin autot on vähän semmoisia kinder-yllätysmunia, ei voi tietää minkälaisen yllärin rahallaan saa, pitää vaan yrittää luottaa autotehtaaseen että se on rahan arvoinen.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #22 : Lokakuu 29, 2016, 14:26:11 »
No, asiasta pitäisi ensiksi reklamoida Japaniin, hehän tämän aloittivat. 4 vuotta ja uusi malli. Muiden oli pakko seurata, koska heidän autonsa eivät olisi kohta käyneet kaupaksi. Nykyään myös  teknologia muuttuu niin nopeasti, että kaikkia ominaisuuksia ei kannata lähteä päivittämään eikä pysty autoon jota ei ole alunperin suunniteltu siihen.

DS5 näyttää edelleen aika modernille, voisin ostaa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 770
  • Peukkuja: 8
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #23 : Lokakuu 29, 2016, 15:10:29 »
Komppaan Patea, DS5 on ok. Varsinkin varustellumman mallin penkeillä. DS saattaa vähin äänin poistua markkinoilta...tulee uudet tuulet mm. sähköautobuumi.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 585
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Jälleen uusi DS-malli?
« Vastaus #24 : Lokakuu 29, 2016, 21:55:05 »
DS saattaa vähin äänin poistua markkinoilta...

No, ei. Johan niillä on seuraavat mallit lähes valmiit. DS3 II ja SUV plug-in-hybrid. Ne tulee ensi vuonna. PSA esittelee 34 uutta mallia vuoteen 2020 mennessä. Luuletko, että kahdelle brändille 34 mallia on mahdollista? No, ei. Ei ainakaan Peugeotille ja Citroenille, ehkä jollekin Toyotan kokoiselle. DS tulee olemaan myös ensimmäinen pelkästään sähköautoksi suunniteltu PSA auto.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.